Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date flere damer samtidig

Anbefalte innlegg

Long story short: Ble singel for en stund tilbake og nylig kasta jeg meg på tinder. Gledelig nok ble det mange matches utav det, og har kutta de ned til tre stk.

Men kan ikke bestemme meg for én av de uten hvertfall noen få dates. Vil heller ikke at den jeg eventuelt velger skal bli sur for at jeg traff andre samtidig.

Så.. Hvor langt kan jeg la det gå med hver enkelt før jeg MÅ velge én?

Anonymous poster hash: ed9e0...440

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en tråd for litt siden der en fyr spurte om det samme. Det var ganske bred enighet om at det er greit'ish, men uenighet om man skulle si ifra til damene eller ikke. Var vel ca enighet om at man "MÅ" velge etter så mange stevnemøter at man hadde en formening om kompabilitet, er litt respektløst å holde på med 2 ekstra damer hvis det går bra med en av dem.

Sex med damene (uten å si det(?)) var greit, tror jeg, siden mange trenger å sjekke følelsene sine med sex.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Ærlighet og forventninger.

Dette er helt avhengig av hva slags forventninger de har til deg og hva du har kommunisert til de. For å ta to ytterpunkter:

1) Er du en flørtete grisegutt som ikke fører en seriøs samtale og antyder at du ikke er ute etter noe seriøst nå, så har de neppe så store forventninger om et seriøst forhold og monogami med det aller første.

2) Du er høflig, forsiktig og snakker om fremtidsplaner og at du jakter på den rette og vil ha barn. Her vil det ligge andre forventninger til grunn.

Det virker som du enda ikke har møtt de? 

Jeg tror du kommer lengst med ærlighet. Du kan til og med si det rett ut: "Jeg snakker med noen andre også som jeg kunne tenke meg å treffe og har lyst å orientere deg om det, slik at du vet hva du går til."

Kanskje vil noen av de da miste interessen, MEN, det er noe attraktivt over en mann som faktisk er villig til å miste en jente. Ærlighet er også sexy. 

Samtidig, om du enda ikke har møtt noen av de eller lovet de gull og grønne skoger, så ser jeg ingen problematikk i å treffe hver av de i hvert fall en gang. Hva som da skjer videre er vel avhengig av hva som skjer når dere treffes. 

Føler ikke man skylder så mye til en jente man sitter med 2 m avstand og drikker kaffe og intervjuer i 3 kvarter slik mange gjør. Det blir noe annet om man har en intim første date og får en dypere "connection". :) 

Lenke til kommentar

Hva mener du? Har du tre matches som du har kommunisert med og er klar til å gå på date med, eller har du tre matches som bare ligger der uten at dere har skrevet noe til hverandre?

Ser at jeg var litt utydelig her, men er altså snakk om tre stk jeg prater med og som vil treffe meg. Og jeg vil jo selfølgelig treffe de også for å finne ut av kjemi og alt sånt.

Lenke til kommentar

Ærlighet og forventninger.

Dette er helt avhengig av hva slags forventninger de har til deg og hva du har kommunisert til de. For å ta to ytterpunkter:

1) Er du en flørtete grisegutt som ikke fører en seriøs samtale og antyder at du ikke er ute etter noe seriøst nå, så har de neppe så store forventninger om et seriøst forhold og monogami med det aller første.

2) Du er høflig, forsiktig og snakker om fremtidsplaner og at du jakter på den rette og vil ha barn. Her vil det ligge andre forventninger til grunn.

Det virker som du enda ikke har møtt de? 

Jeg tror du kommer lengst med ærlighet. Du kan til og med si det rett ut: "Jeg snakker med noen andre også som jeg kunne tenke meg å treffe og har lyst å orientere deg om det, slik at du vet hva du går til."

Kanskje vil noen av de da miste interessen, MEN, det er noe attraktivt over en mann som faktisk er villig til å miste en jente. Ærlighet er også sexy. 

Samtidig, om du enda ikke har møtt noen av de eller lovet de gull og grønne skoger, så ser jeg ingen problematikk i å treffe hver av de i hvert fall en gang. Hva som da skjer videre er vel avhengig av hva som skjer når dere treffes. 

Føler ikke man skylder så mye til en jente man sitter med 2 m avstand og drikker kaffe og intervjuer i 3 kvarter slik mange gjør. Det blir noe annet om man har en intim første date og får en dypere "connection". :)

Ikke møtt de enda, men allerede avtalt med to av de og er derfor jeg kjenner litt på denne "problemstillinga". Ho ene har sagt at ho ikke er ute etter noe seriøst, men hvis kjemien stemmer så hvem vet. Ho andre jeg skal treffe vet jeg ikke helt hva vil, men har ikke vært noe fremtidsplaner nei. Virker ganske casual begge to. Eller egentlig nummer tre jeg er mest usikker på. Virker veldig seriøs og ute etter noe ordentlig noe. Vurderer å bare "la ho gå" hvis jeg finner noe bra med en av de andre, men er også veldig interessert i ho og kanskje ho er den beste matchen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Foreslår at du treffer nummer tre først.

Så lenge ting ikke går "for langt" på første møte, både fysisk og emosjonelt, så ser jeg det ikke som problematisk at du treffer de to andre etterpå.

Kanskje finner du ut at du ikke ønsker å treffe de to andre.

Det finnes ikke nødvendigvis noe fasitsvar her, men jeg tenker at dette først blir problematisk om du har truffet en jente 5-7 ganger og samtidig har gått like langt med en annen jente og hvor begge jenter tror dere holder på å bli sammen og at du ikke treffer noen andre. :) 

Lenke til kommentar

Foreslår at du treffer nummer tre først.

Så lenge ting ikke går "for langt" på første møte, både fysisk og emosjonelt, så ser jeg det ikke som problematisk at du treffer de to andre etterpå.

Kanskje finner du ut at du ikke ønsker å treffe de to andre.

Det finnes ikke nødvendigvis noe fasitsvar her, men jeg tenker at dette først blir problematisk om du har truffet en jente 5-7 ganger og samtidig har gått like langt med en annen jente og hvor begge jenter tror dere holder på å bli sammen og at du ikke treffer noen andre. :)

Setter pris på forslaget ditt, men av praktiske årsaker blir det de to andre først, og de har ikke ekskludert noe seriøst forhold. Ja, ho ene gjorde jo litt det forsåvidt. Men er selv ute etter noe seriøst, så gidder ikke bruke tid på ho hvis det ikke kan føre noe sted.

En annen ting er at jeg allerede har begynt å surre litt med hvem som har sagt hva. Og er litt redd for å drite meg ut på akkurat det. Men regner med det blir lettere å skille mellom de når jeg har truffet de. :)

Lenke til kommentar

La hver av dem få vite at du dater andre jenter for tiden, men at du ser etter et forhold. Jentene kommer selv til å sette sine egne grenser for hva de synes er greit og hvor lenge de aksepterer at du ikke er forpliktet til dem. På et tidspunkt vil hver av dem imidlertid gi deg et ultimatum: dropp de andre jentene, eller dropp henne. Du må da velge å ta en sjanse - enten droppe de andre, eller droppe henne.

Dette er da temmelig rett frem?

Bare vær ærlig hele veien. Du har ingenting å føle dårlig samvittighet for fordi du ikke er forpliktet til noen ennå. Og så lenge du ikke lar noen tro at du er forpliktet, men er ærlig om hva du gjør og hvilken intensjon du har, så ser jeg ikke hvordan dette kan bli problematisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La hver av dem få vite at du dater andre jenter for tiden, men at du ser etter et forhold. Jentene kommer selv til å sette sine egne grenser for hva de synes er greit og hvor lenge de aksepterer at du ikke er forpliktet til dem. På et tidspunkt vil hver av dem imidlertid gi deg et ultimatum: dropp de andre jentene, eller dropp henne. Du må da velge å ta en sjanse - enten droppe de andre, eller droppe henne.Dette er da temmelig rett frem?Bare vær ærlig hele veien. Du har ingenting å føle dårlig samvittighet for fordi du ikke er forpliktet til noen ennå. Og så lenge du ikke lar noen tro at du er forpliktet, men er ærlig om hva du gjør og hvilken intensjon du har, så ser jeg ikke hvordan dette kan bli problematisk.

Måten du skisserer det på får det til å høres veldig enkelt og greit ut, men vil gjerne finne litt ut av kjemien til de forskjellige før jeg forteller de at jeg også dater andre. Er det som er problemstillingen min. Altså hvor lenge kan jeg vente med å si det før det kan slå tilbake på meg. Man da er da ikke ksklusive bare pga et par dater?

Lenke til kommentar

Svaret er at du bør si det med én gang. Jo lengre du venter, desto mer fører du hver enkelt kvinne bak lyset. Dette vet du selv, og derfor får du dårlig samvittighet og må spørre om råd, slik at du kan si til deg selv at "forumet sa det var greit". Rødt flagg for ansvarsfraskrivelse.

Vær en Mann. Vær ærlig.

Og ja, det er ganske enkelt. Så fremt du ikke selv kompliserer det.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har da ikke truffet en eneste av de så hvorfor dukker denne problemstillingen opp nå? Treff heller alle tre en gang hver så merker du jo fort hvem du kunne tenke deg å gå videre. Hvem en har match med på sjekkesteder har jo egentlig ikke en dritt å si. Folk er jo helt forskjellige på nett og IRL så TS vil få et annet inntrykk når han har truffet alle tre.

edit: til dere som sier han skal være ærlig. Skal han si "jeg har match med deg og to til men jeg klarer ikke bestemme meg". Hva slags tafatt inntrykk er det han skal gi. De kommer helt sikkert til å stikke hele gjengen.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...