Gå til innhold

IT-messer i Norge i 2017?

Anbefalte innlegg

Prøver meg med dette spørsmålet her.

Er det noen som har noen forslag til gode IT-messer å ta med IKT-lærlinger på i løpet av 2017?

Jeg er fagansvarlig for tre lærlinger og kunne tenke meg å ta dem med på en IT-messe for å se litt av "hva som finnes og hva som kommer". Jeg var på noe lignende selv da jeg var lærling for fem-seks år siden og fikk mye ut av det.

Nå har jeg leita meg grønn og finner bare messer med billettpriser på 6000 kroner per hode og det er helt uaktuelt for bedriften å sponse. Videre er jeg mer på jakt etter en messe der man går rundt og ser på forskjellige stander, og ikke fullt så mye sitte og lytte på foredrag.

Er det noen som har noen tips? Vi holder til i Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt med meg både IKT-servicefagelever og lærlinger på diverse messer og seminarer i Oslo.

Atea Community er noe som kan være verdt å tenke på. Den koster penger, ca 2000 kr/hode, men det er mulighet for earlybird-rabatter og andre rabatter som gjør det langt mer overkommelig for bedriften å sponse.

Ellers har Vmware, Microsoft, Cisco m.fl. jevnlig gratis seminarer etc. Her er det gjerne ikke så mange andre og det varer kanskje bare en halv dag, men da er det gratis inngang. Har også vært på events i regi av ComputerWorld, disse er gjerne mer messeliknende. Varierer litt om de har gratis inngang, men det hender rett som det er. For ikke så lenge siden var jeg også på System Center User Group-seminar, disse er også gratis (er faktisk en ny en på fredag, men passer ikke for meg...), men her er det tyngre faglig fokus og mindre stands å besøke.

Vi har dessuten ordnet det slik at elevene våre får delta på NIC, mot at de jobber som crew. Fantastisk ordning for oss, men dessverre ikke noen "åpen" mulighet for andre...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...