Gå til innhold

Vi har kåret markedets beste mobilabonnementer for bedrifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kalkulatoren baserer seg på feil premisser. Hvorfor opererer den med små, vanlig og storbrukere hvor en angir data, ringetid og sms-er ? Det eneste som i praksis betyr noe i dag er mengden data, med/uten binding, eventuell sentralbordløsning og om bruk i EU er inkludert. Ringetid og sms-er ubegrenset (eller veldig høyt) både i bedrift og privatmarkedet.

 

I tillegg så skal en ikke være mye over 10-15 ansatte før du får egne priser fra både Telenor, Telia og Phonero (og kanskje andre også). Og hvordan skal kalkulatoren fange opp disse ?

Lenke til kommentar

Kalkulatoren baserer seg på feil premisser. Hvorfor opererer den med små, vanlig og storbrukere hvor en angir data, ringetid og sms-er ? Det eneste som i praksis betyr noe i dag er mengden data, med/uten binding, eventuell sentralbordløsning og om bruk i EU er inkludert. Ringetid og sms-er ubegrenset (eller veldig høyt) både i bedrift og privatmarkedet.

 

I tillegg så skal en ikke være mye over 10-15 ansatte før du får egne priser fra både Telenor, Telia og Phonero (og kanskje andre også). Og hvordan skal kalkulatoren fange opp disse ?

 

Hei, det er riktig at det er datamengden som stort sett betyr noe (i tillegg til tilleggsjenester, bindingstid, utenlandsdata etc). Derfor er det stort sett endring av mengden data i kalkulatoren som er det som gir særlig utslag i prisene, og hvilke abonnementer som kommer opp som de beste.

 

Du har også rett i at det kan være lurt å ta kontakt med operatøren for å be om et tilbud. Vi har oppgitt standardprisene for bedriftsabonnementer i kalkulatoren, men det kan være mye å gå på. Jeg har lagt inn litt om dette i teksten nå.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det mulig å ha en test på bedriftsabonnement, og ikke i det hele tatt vurdere Phonero (som er nest størst på dette i Norge - basert på kundemasse).

De krever binding, dermed er de diskvalifisert, dessuten har de blitt kjøpt opp av Telia.

 

Er det virkelig kun bedriftsabonnement uten binding som er testet? Både Telia og Telenor leverer jo med bindingstid.

 

Både Dipper og Talkmore er eid av Telenor, de er testet - så eier og oppkjøp har tydelig ingenting å si.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er det mulig å ha en test på bedriftsabonnement, og ikke i det hele tatt vurdere Phonero (som er nest størst på dette i Norge - basert på kundemasse).

De krever binding, dermed er de diskvalifisert, dessuten har de blitt kjøpt opp av Telia.

 

Er det virkelig kun bedriftsabonnement uten binding som er testet? Både Telia og Telenor leverer jo med bindingstid.

 

Både Dipper og Talkmore er eid av Telenor, de er testet - så eier og oppkjøp har tydelig ingenting å si.

Har du lest testen:

 

Vi stiller krav om at det ikke skal være bindingstid, og vi har heller ikke satt fri data utenfor EU som krav.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er det mulig å ha en test på bedriftsabonnement, og ikke i det hele tatt vurdere Phonero (som er nest størst på dette i Norge - basert på kundemasse).

De krever binding, dermed er de diskvalifisert, dessuten har de blitt kjøpt opp av Telia.

 

Er det virkelig kun bedriftsabonnement uten binding som er testet? Både Telia og Telenor leverer jo med bindingstid.

 

Både Dipper og Talkmore er eid av Telenor, de er testet - så eier og oppkjøp har tydelig ingenting å si.

Hei, kalkulatoren på http://digi.no/bedriftsabonnement inneholder abonnementer både med og uten bindingstid. Men når vi i denne artikkelen har kåret det vi kaller "Månedens beste abonnementer" så har vi satt krav om at det ikke skal være bindingstid. Vi har satt opp to "caser" – en liten bedrift og en mellomstor bedrift – og satt ulike krav i hvert case. Forutsetningene står i artikkelen under hver kåring. :-)

 

Telia og Telenor kommer også opp med abonnementer uten bindingstid i kalkulatoren, men er dyrere enn de vi har kåret til vinnere denne gangen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er det mulig å ha en test på bedriftsabonnement, og ikke i det hele tatt vurdere Phonero (som er nest størst på dette i Norge - basert på kundemasse).

De krever binding, dermed er de diskvalifisert, dessuten har de blitt kjøpt opp av Telia.

 

Er det virkelig kun bedriftsabonnement uten binding som er testet? Både Telia og Telenor leverer jo med bindingstid.

 

Både Dipper og Talkmore er eid av Telenor, de er testet - så eier og oppkjøp har tydelig ingenting å si.

Hei, kalkulatoren på http://digi.no/bedriftsabonnement inneholder abonnementer både med og uten bindingstid. Men når vi i denne artikkelen har kåret det vi kaller "Månedens beste abonnementer" så har vi satt krav om at det ikke skal være bindingstid. Vi har satt opp to "caser" – en liten bedrift og en mellomstor bedrift – og satt ulike krav i hvert case. Forutsetningene står i artikkelen under hver kåring. :-)

 

Telia og Telenor kommer også opp med abonnementer uten bindingstid i kalkulatoren, men er dyrere enn de vi har kåret til vinnere denne gangen.

Helt riktig av dere å ignorere de som konkurrerer med bindingstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...