Gå til innhold

Tørr hud og fettfri fuktighetskrem?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette er egentlig et spørsmål jeg burde stille min hudlege. Problemet er dog at jeg var hos hudlegen og hun sendte med avgårde etter å ha pratet med henne i drøye 3-4 minutter. Jeg fikk således ikke svar på det jeg lurte på.

 

Tingen er at jeg har slitt med mye mad acne, og nå er jo på antibiotikakur samtidig som jeg bruker en reseptbelagt hudkrem som er så sterk at den tørker ut huden veldig mye. Det er hudlegen som har foreskrevet begge midlene. Samtidig anbefalte hun at jeg bruker en fettfri fuktighetskrem. Det har jeg brukt i en stund nå, men føler at denne ikke gir tilstrekkelig fuktighet til min hud som av naturen er veldig tørr, men som blir enda tørrere av den acne-kremen jeg skal bruke hver kveld.

 

Nå vet jeg at det er legen som har sagt at jeg skal bruke fettri hudkrem, og hun har "sikkert rett", men er det mulig at hun likevel kan ta feil? Altså, jeg er svært fristet til å bytte til en hudkrem som ikke er fettfri, fordi jeg trenger den ekstra fuktigheten, og særlig nå på vinteren. Samtidig er jeg veldig redd for at jeg skal "ødelegge" den behandlingen jeg er satt på ved å bruke fettinneholdende krem. Kan jeg imidlertid ta i bruk fettholdig hudkrem dersom jeg slutter å bruke sminke som er fettholdig?

 

Håper og takker for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spenol og Helosan er bra. Det er feil at fettete kremer gir mer kviser etter hva jeg har lest. Uansett så bør du prøve Spenol eller Helosan, skader ikke å teste et par uker, les litt på nettet mange med kviser som anbefaler dem :)

 

Edit; Det er de to jeg bruker på vinteren og de er fantastisk bra, eventuellt så kliner jeg på litt vaselin. Jeg har noe kviser i ansiktet og det er ikke tegn på å få fler når jeg bruker de to, får ikke mer kviser av vaselin heller.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...