Khrathrox Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hei! Har tidligere skrevet en del her om en maskin som jeg har bygget, og har nå et problem med HK. Jeg har i det siste merket at ene USB porten på kabinettet ikke fungerer. Jeg bestemte meg i kveld for å sjekke hva som var problemet. Det viser seg at jeg ikke har sett nøye etter på HK når jeg bygde maskinen, da jeg ser nå at der ligger en avbrukket pin inne i USB 3 koblingen på HK. Dette er å umulig noe jeg kan ha gjort, da jeg sjekket at jeg plasserte kabelen rett i koblingen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå... skal jeg kontakte selgeren og reklamere på det, eller har det ingenting å si, siden det bare er en pin? HK er MSI B150 PC-Mate Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Om det har noe å si eller ikke spørs på hvilken pin nummer det er som mangler. Er det nr 10 (NC Not Connected) så gjør det ikke noe. Er det en annen vil den porten ikke fungere. Det er sannsynlig noen som har satt header plug feil vei slik at keyed har brekt pin 2 (usb5v) Det er to usb porter i headeren 1,3,5,7 og 2,4,6,8 Endret 15. november 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Om det har noe å si eller ikke spørs på hvilken pin nummer det er som mangler. Er det nr 10 (NC Not Connected) så gjør det ikke noe. Er det en annen vil den porten ikke fungere. Det er sannsynlig noen som har satt header plug feil vei slik at keyed har brekt pin 2 (usb5v) Det er to usb porter i headeren 1,3,5,7 og 2,4,6,8 Det er pin nr 2 som er brukket av... skal nå sende en mail til multicom (der jeg kjøpte HK), og høre med dem hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Ok , lykke til med det Men spørs om du kommer noen vei i og med at du kunne ha gjort feilen selv uten å merke det. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Ok , lykke til med det Men spørs om du kommer noen vei i og med at du kunne ha gjort feilen selv uten å merke det. Det kan godt hende, men jeg la ikke merke til noen bøyde pins da jeg bygde maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå