pierce007 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Må/skal styre i et borettslag sende årsmøteprotokoller, referater fra generalforsamling både pr post og email, eller kan de bestemme at de kun vil sende dette på epost? Innkalling kommer pr post, men referat/protokoll kommer på email. Men jeg ville sagt at dette også bør sendes pr post. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Høyrest ut som unødvendige utgifter å sende alt per post. Styret må sørge for at det foreligger protokoll og at denne er signert. Men det finst andre alternativer enn å printe ut på glansa papir og sende som rekommandert brev også. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Sendes ikke ut, leveres direkte i postkassene, slik som ved innkalling, Jeg spør, da det sikkert ikke er alle som er registrert i felles emaillisten til borettslaget, gamle emailadresser som ikke er oppdatert, mail kan bli klassifisert som spam. Lurer på hva kravene til slikt er, om noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Borettslagets kommunikasjonsform reguleres av burettslagslova § 1-6: (1) Om ikkje noko anna følgjer av lova her, kan burettslaget bruke elektronisk kommunikasjon når det skal gi meldingar, varsel, informasjon, dokument og liknande etter denne lova til ein andelseigar, dersom andelseigaren uttrykkeleg har godteke dette. For innkalling til generalforsamling bestemmer lovens § 7-6 tredje ledd at innkallingen skal være skriftlig, men at den til beboere i borettslaget kan skje på annen måte hvis det er bestemt i vedtektene. Protokollen reguleres av lovens § 7-9 annet ledd: (2) Møteleiaren skal syte for at det blir ført protokoll over alle saker som blir behandla i generalforsamlinga, og alle vedtak som blir gjorde der. Protokollen skal underskrivast av møteleiaren og minst ein andelseigar som generalforsamlinga skal velje mellom dei som er til stades. Protokollen skal haldast tilgjengeleg for andelseigarane. Utsending av protokollen er utsending av "dokument ... etter denne lova". Det vil si at andelseieren uttrykkelig må ha akseptert at borettslaget gir ham meldinger elektronisk. Men det er under ingen omstendigheter krav til skriftlighet - borettslaget kan fint velge å si at "vi gir protokollen ut per e-post til alle som vil, de som ikke vil ha e-post får ikke protokollen med mindre de ber om den". Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Jeg har bodd i samme borettslag i 8 år, ingen har noensinne spurt meg om eposten min engang. Har aldri fått noe fra dem heller. De legger innkallinger til årsmøte og slikt i postkassene til folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå