aliska Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hei, Trenger litt hjelp med å forstå dette I min leiekontrakt har jeg det skrevet: 'Leiekontrakten kan sies opp med 3 måneders gjensidig skriftlig varsel. Merk: Oppsigelsestiden går til utløpet av en kalendermåned. Imidlertid er de 12 månedene bindende for leietaker.' Jeg flyttet inn 01.02.2016, så ett år vil være på 01.02.2017. Betyr det jeg kan sier opp nå og da jeg kan flytte ut på 01.02.2017? Eller jeg kan ikke sier opp nå og må vente til 01.02.2017 + 3 måneder så jeg vil være fri 01.05.2017? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Du kan flytte ut akkurat når det passer deg, men du må selvfølgelig betale ut oppsigelsen alikevel eller til ny leietager er i boks. Snakk med huseier, mange er fleksible og starter jakten på ny leietager med en gang slik at du bare betaler til ny leietager er på plass. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Hvis du sier opp nå, så vil oppsigelsen løpe til 1.3.2017 (3 mnd) Dette er 13 mnd etter innflytting. Kontrakten sier at det er 12 måneders binding. Dette vil du da oppfylle. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Bare si opp, flytt og ikke gi lyd fra deg. Veldig få som lager sak ut av det. Du mister depositum, men det er jo 2-3 måneders leie uansett Lenke til kommentar
Zash Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Bare si opp, flytt og ikke gi lyd fra deg. Veldig få som lager sak ut av det. Du mister depositum, men det er jo 2-3 måneders leie uansett Gratulerer med tidenes dummeste råd! 6 Lenke til kommentar
aliska Skrevet 18. november 2016 Forfatter Del Skrevet 18. november 2016 Haha... Jeg vil gjerne ikke miste noen penger Bare trenger å vite fra hvilken dato jeg kan leie en ny leilighet, uten problemer. Tussen takk for hjelpen! Vil snakke med huseier, håper han er fleksible. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå