Gå til innhold

Er Black Friday et eksempel på handelsstandens grep om "teite" forbrukere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel for min del går det ikke an å ødelegge miljøet eller naturen. Naturen ødelegger seg selv noen ganger og jordens økosystemer har gått under tusenvis og kanskje millioner av ganger før. No worries :)

En klimafornekter altså.... farlige tider vi lever i når slike destruktive løgner brått blir sannhet for enkeltes kortsiktig vinning. Med en slik mentalitet så trenger utvilsomt flere planeter.

Lenke til kommentar

Vel for min del går det ikke an å ødelegge miljøet eller naturen. Naturen ødelegger seg selv noen ganger og jordens økosystemer har gått under tusenvis og kanskje millioner av ganger før. No worries :)

En klimafornekter altså.... farlige tider vi lever i når slike destruktive løgner brått blir sannhet for enkeltes kortsiktig vinning. Med en slik mentalitet så trenger utvilsomt flere planeter.

Så lenge det forskes av kommersielle aktører og så lenge alt til syvende og sist dreier seg om penger så har jeg valgt å stole på historien og hvordan naturen oppfører seg gjennom tidene.

Lenke til kommentar

Ehhehe

Er det ok å skyte barn da, siden det har skjedd mange nok ganger før?

Menneskelig moderne levesett vil alltid gå på tvers av naturen.

Lenke til kommentar

Så lenge det forskes av kommersielle aktører og så lenge alt til syvende og sist dreier seg om penger så har jeg valgt å stole på historien og hvordan naturen oppfører seg gjennom tidene.

På samme måte som man velger å bli religiøs på tross av at det ikke har rot i virkeligheten. Spørsmålet blir alltid, hvorfor velger man ikke heller sannheten der den er funnet å bare ligger og venter på deg? Hvordan kan vi sette oss mål og oppnå noen progresjon når premissene du legger til grunn er falske?

Lenke til kommentar

Kall det hva du vil, Black Friday er søppel, skapt for søppelfolk som ikke har andre verdier enn å bruke pengene sine på søppel de ikke har bruk for.

Jepp, kaller det akkurat hva jeg vil, men når folk bruker feil ord og begreper om ting så trår jeg til og retter på dem, uansett hva søppelfolk har skapt for søppelfolk.

Svartfredagen er, etter din definisjon, så og si akkurat lik som alle andre dager. Søppelfolk har skapt alle dager for at andre søppelfolk kan bruke pengene sine på søppel de ikke har bruk for :blink:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ehhehe

Er det ok å skyte barn da, siden det har skjedd mange nok ganger før?

Menneskelig moderne levesett vil alltid gå på tvers av naturen.

Moderne irrasjonelt ... å gå på tvers av egen natur, blir som en hamster som tror han kan fly og hiver seg utenfor kanten av stupet .. "Geronimo!"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du sikter til meg tar du nok helt feil, jeg er helt og holdent uinteressert og sparer all energien til noe som teller langt mer enn plastic fantastic ...  :wee:

Lenke til kommentar

Julefeiringen kan man jo forme litt som man vil da, man må ikke ta den markedsfokuserte coca cola jula som mange praktiserer her i vesten, det går fint å bare drikke Akevitt og spise ribbe sammen family også og heller begrense pakkekjøpehysteriet litt. Dette er ting man kan avtale på forhånd og for eks begrense pakkene til kun evnt barn som er tilstede.

Eneste store skudd for baugen julefeiringa mi fikk var når en gammel tante for noen år siden insisterte på å lese juleevangeliet FØR julemiddagen fikk bli servert, hello frustrasjon. :p

Lenke til kommentar

Dager som Black Friday er hovedårsaken til global oppvarming. Systematiserte zombier som sikler over dritt de slettes ikke har bruk for.

Ikkesant, de 300+ andre dagene det ikke er tilbudsdager har absolutt ingenting å si... FFS så idiotisk utsagn. Folk med litt fornuft kjøper bare det de trenger på tilbudsdager siden man sparer penger, de andre kjøper det de vil ha uansett.

Da er det ikke mange som har "fornuft" lenger, siden flertallet har et hus oversvømmet med boss de slettes ikke trenger. Noen klager over at fotballskoene til barna koster så mye, mens de samtidig kjøper nyeste Galaxy-telefonen til mangfoldige og unødvendige tusenlapper uten at de trenger det og uten at de klager på DET. Tilbud eller ei, behovet er der ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

BF er ei av djevelen sine høgtider. Obs! Obs!

Om så målet vårt måtte være det samme, er grunnlaget du legger for det gode standpunkt så fjernt at det blir helt komisk :fun:  :innocent:  

Der noen legger vekt på ting som miljø og en lite bærekraftig forbrukerkultur, legger du til grunn ytringene til jernalderjøder som ikke vet hva noe av dette er for noe? Bare flaks at det hele faller seg riktig og moralsk for din del her også altså ;)

Lenke til kommentar

Det at nordmenn omfavner eller adopterer noe sånt som "Black Friday", noe som har en spesiell årsak i USA uten at grunnlaget for dette eksisterer i Norge er for meg nok et eksempel på at store deler av den norske befolkningen er dummere enn noensinne og at nordmenn er dummere enn sitt rykte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...