Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

kan isis-tilhengere jobbe i uio

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men vil ikke en førsteamuensis også undervise? Jeg tenker på Max Hermansen-saken hvor han fikk beskjed om at han ikke lenger var ønsket i stillingen som lærer grunnet sitt syn på Islam. Om personen det er snakk om støtter ISIL privat så er vel det helt fair, men om personen gjør det i undervisningssammenheng stiller vel ting seg litt annerledes kanskje?

Lenke til kommentar

Hva man tenker og hva man gjør/ sier er to forskjellige ting. Jeg fant dog denne;

https://www.uio.no/om/regelverk/personal/vitenskapelig/tilsettingprof.html#toc44

"Hensikten er å få utfyllende opplysninger om søkerens kvalifikasjoner som medarbeider, miljøskaper og i forhold til samarbeid, og hindre tilsettinger som etter alt å dømme kan få en negativ effekt på fagmiljøet."

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med "støtter ISIL". Om han gir penger til terror og deltar i voldelige aksjoner så blir han straffet av staten, men det er lov å ha kontroversielle meninger, så lenge du ikke utgjør en fare eller som nevnt ovenfor har en negativ innvirkning på fagmiljøet.

Jeg vet ikke om Lars Gule er et godt eksempel, men han var teknisk sett en terrorist, som nå er førsteamanuensis på HiOA.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Lars Gule er et godt eksempel, men han var teknisk sett en terrorist, som nå er førsteamanuensis på HiOA.

Lars Gule er et godt eksempel. Han har dog såvidt meg bekjent gått ut i offentligheten og "bekjent sine synder" samt tatt avstand fra sitt tidligere standpunkt. Er jo yndlingen til NRK når de skal ha inn en "samfunnsviter".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...