AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 hei jeg lurte på hvis person A støter isil kan vedkomende jobbe som en førsteamanuensis i uio? Hva sier loven om dette? Anonymous poster hash: d41e9...49c Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Loven sier at man kan tro og mene det man vil, det kalles ytringsfrihet. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Men vil ikke en førsteamuensis også undervise? Jeg tenker på Max Hermansen-saken hvor han fikk beskjed om at han ikke lenger var ønsket i stillingen som lærer grunnet sitt syn på Islam. Om personen det er snakk om støtter ISIL privat så er vel det helt fair, men om personen gjør det i undervisningssammenheng stiller vel ting seg litt annerledes kanskje? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hva man tenker og hva man gjør/ sier er to forskjellige ting. Jeg fant dog denne; https://www.uio.no/om/regelverk/personal/vitenskapelig/tilsettingprof.html#toc44 "Hensikten er å få utfyllende opplysninger om søkerens kvalifikasjoner som medarbeider, miljøskaper og i forhold til samarbeid, og hindre tilsettinger som etter alt å dømme kan få en negativ effekt på fagmiljøet." Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Spørs hva du mener med "støtter ISIL". Om han gir penger til terror og deltar i voldelige aksjoner så blir han straffet av staten, men det er lov å ha kontroversielle meninger, så lenge du ikke utgjør en fare eller som nevnt ovenfor har en negativ innvirkning på fagmiljøet. Jeg vet ikke om Lars Gule er et godt eksempel, men han var teknisk sett en terrorist, som nå er førsteamanuensis på HiOA. Endret 15. november 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Send UiO en epost og spør. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Jeg vet ikke om Lars Gule er et godt eksempel, men han var teknisk sett en terrorist, som nå er førsteamanuensis på HiOA. Lars Gule er et godt eksempel. Han har dog såvidt meg bekjent gått ut i offentligheten og "bekjent sine synder" samt tatt avstand fra sitt tidligere standpunkt. Er jo yndlingen til NRK når de skal ha inn en "samfunnsviter". Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Lars Gule har tidligere vært aktiv her inne og fortalt om hva han gjorde og bekjent sine synder. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499219&p=20445269 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå