Gå til innhold

NRK Lisens når man leier

tkv95

Anbefalte innlegg

Det er litt moralsk spørsmål også. Benytter dere tjenesten så betaler en for den. Er ikke vanskeligere enn det.

Jeg mistenker at NRK ikke setter pris på denne tolkningen, i hvert fall ikke hvis den skal gjelde begge veier. Det er mange som må betale NRK-lisens selv om de aldri benytter tjenesten.

Jeg tviler meget sterkt på at det er mange som ALDRI er innom Nrk tvkanal i løpet av et kalenderår.

Da tar du nok veldig feil. Jeg vet om et større antall som kun har TV, men bare bruker den til Netflix, streaming og surfing på nett. De har ikke mulighet til å gå innom NRK sine kanaler da det ikke er koblet opp.

..og de ser aldri Nrk hos venner/bekjente/skole osv? Eller er innom Nrk.no..eller hører på Nrk radio?

Jeg sliter med å forstå at noen kan isolere seg helt fra Nrk sine tjenester i dagens samfunn, de har et utrolig bredt utvalg.

Så moralsk sett så burde ALLE være med på spleiselaget for å drifte Nrk og det burde gått via skatteseddelen.

Du spesifiserer NRK tvkanal, så hvordan radio og nettside er relevant lurer jeg på? Om du ser NRK hos andre er lisensen allerede betalt. Med den logikken så mener du vel også da at alle skal betale veiavgift, siden de sitter på med noen, tar buss eller taxi.

At du sliter med å forstå at noen kan isolere seg fra NRK sine tjenester betyr ikke at det er umulig. Din moral er heller ikke noe autoritet, spesielt ikke siden du ignorerer alle de som faktisk isolerer seg fra NRK sine tjenester.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...