Gå til innhold

Kryss ord leken - to bokstaver fra alfabetet. (stigende)

Anbefalte innlegg

Klarer vi å lage et ord av to bokstaver fra alfabetet i stigende rekke følge? Første og siste bokstav av de valkte bokstavene skal være i begynnelsen og siste i ordet.

• Siste bokstaven kan man velge selv. Da må neste man ta neste bokstav i stigende rekkefølge på slutten av sitt ord.
  • Det er lov å si pass hvis man sitter fast. Da kan neste man velge en ny siste bokstav. Da må nesteman også begynne med samme bokstav som han som sa pass.

F.eks:

A-D = Anbud

B-E = Bestemme

C-F = [pass]

C-R = Cover

D-S = Dress

E-T = Eksakt

osv.

Gi gjerne tibakemeling om noe som ikke stemmer. :wee:

Jeg gir meg selv æren i å starte:

Adverb

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordet skal begynne med siste bokstaven i forrige ord, og slutte med en bokstav som alfabetisk kommer etter den første, altså?

Blod

Nei, begge bokstavende går i stigende etter alfabete. Det er en grund til at jeg ga eksemplet i første post farge, for å se systemet lettere. Et eksempel utifra ditt ord da skal jeg lage et ord av bokstavene C-E. :wee: :wee:

Charme

Neste man skal nå lage et ord av D-F utifra mitt ord. Ps: Si gjerne i fra hvis dere syns system regelen er for forvirrende.  :hmm:Og igjen, ikke glem at det er lov å si pass, hvis det ikke er mulig å lage ord. Hvis det skjer, da skal neste man begynne med samme bokstav, men da har han lov å velge siste bokstaven selv. :wee:

Lenke til kommentar

Ordet skal begynne med siste bokstaven i forrige ord, og slutte med en bokstav som alfabetisk kommer etter den første, altså?

Blod

Nei, begge bokstavende går i stigende etter alfabete. Det er en grund til at jeg ga eksemplet i første post farge, for å se systemet lettere. Et eksempel utifra ditt ord da skal jeg lage et ord av bokstavene C-E. :wee: :wee:

Charme

Neste man skal nå lage et ord av D-F utifra mitt ord. Ps: Si gjerne i fra hvis dere syns system regelen er for forvirrende.  :hmm:Og igjen, ikke glem at det er lov å si pass, hvis det ikke er mulig å lage ord. Hvis det skjer, da skal neste man begynne med samme bokstav, men da har han lov å velge siste bokstaven selv. :wee:

Er Charme virkelig et norsk ord? 

Lenke til kommentar

[Pass]

Blod

Charme

Er Charme virkelig et norsk ord? 

Jeg fant det i Norske synonym orboka min. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...