Elgen-Hansi Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 3,5mm inngang? Minijack ;-) Er fortsatt like uaktuelt å kjøpe en telefon uten denne som da Apple slapp siste iphone... Jeg mistenker at han sikter til hvilken vei koblingen går. Med mindre du har planer om å koble på en ekstern mikrofon, så har du neppe behov for lydinngang på telefonen din. Flisespikking? Ja jøss, men på tekniske fora så er det strengt tatt greit å være presis. Hehe, ja det la jeg ikke merke til. Med det sagt blir utsagnet ditt om å være presis litt bom her, siden det rent teknisk sett på mobiler er både en utgang og inngang i samme pluggen, og man må ha både DAC og ADC for å drive den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hvorfor i faen fortsetter produsenter å fjerne 3.5 mm? Idioti. Fordi Apple har gjort det. Man har jo stort sett bare kopimaskiner i en del av de andre bedriftene. Snart kommer nok Sony og Samsung etter. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Bolt blir ikke lagt til på min liste over kandidater til ny telefon da. Adapter er no-go, og blåtann betyr bare enda en ting å passe på å lade. Not cool, HTC! Lenke til kommentar
Horge Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Jeg mistenker at han sikter til hvilken vei koblingen går. Med mindre du har planer om å koble på en ekstern mikrofon, så har du neppe behov for lydinngang på telefonen din. Flisespikking? Ja jøss, men på tekniske fora så er det strengt tatt greit å være presis. Hehe, ja det la jeg ikke merke til. Med det sagt blir utsagnet ditt om å være presis litt bom her, siden det rent teknisk sett på mobiler er både en utgang og inngang i samme pluggen, og man må ha både DAC og ADC for å drive den En plugg er noe man stikker inn, altså tilsvarende et støpsel. Finnes det virkelig telefoner med minijack plugg? Du sier at det er utgang og inngang i samme pluggen. Mener du at den ene og samme minijack-kontakten på telefoner både kan sende lyd ut til høretelefoner og motta lyd inn fra en mikrofon? Minijack er analog. Hvorfor blander du inn DAC og ADC? Hvorfor rekker du tunge? Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) [...]Du sier at det er utgang og inngang i samme pluggen. Mener du at den ene og samme minijack-kontakten på telefoner både kan sende lyd ut til høretelefoner og motta lyd inn fra en mikrofon? Minijack er analog. Hvorfor blander du inn DAC og ADC? [...] Ja, det mener jeg. Og jeg trekker inn konvertering fordi hadde det vært en ren utgang hadde man bare hatt DAC på den... Endret 19. november 2016 av Elgen-Hansi Lenke til kommentar
Horge Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Selvfølgelig har telefonen en ADC, det er jo nødvendig for at lyden som fanges opp av den innebygde mikrofonen kan digitaliseres. Du mener altså at denne telefonen også støtter tilkobling av en ekstern analog mikrofon inn via minijack? Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Jeg mener at telefoner bruker en jack med fire ledere, slik at man har 2 kanaler ut og en inn i samme jacken. Ergo ikke stort mer korrekt å kalle det en utgang enn en inngang. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Aldri skjønt hvorfor de lager telefoner med høyere oppløsning enn full HD For VR har det vel faktisk litt hensikt... Lenke til kommentar
borgermeister Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Hvorfor i faen fortsetter produsenter å fjerne 3.5 mm? Idioti. Fordi Apple har gjort det. Man har jo stort sett bare kopimaskiner i en del av de andre bedriftene. Snart kommer nok Sony og Samsung etter. Var Apple først med en telefon uten 3,5mm? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hvorfor i faen fortsetter produsenter å fjerne 3.5 mm? Idioti. Fordi Apple har gjort det. Man har jo stort sett bare kopimaskiner i en del av de andre bedriftene. Snart kommer nok Sony og Samsung etter. Var Apple først med en telefon uten 3,5mm? Nei, men det var først når de gjorde det at røkla fulgte etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg