Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei Jeg har ADSL Tiscali og før jeg i det hele tatt var koblet opp på internett så kom det ett virus som gjør at maskinen restarer. Det varierer med 1 min. noen min. før pc restarter. Jeg fikk lastet ned zonealarm før den restarta og har etter det sletta hele hardisken og installert XP på nytt. Jeg installerte zone før jeg koble meg på internett denne gangen. Men av og til går det vedlig treigt å laste inn sidene. Men nedlasting av filer går fort. Er det zone som gjør det? Er det ikke noen knapp på tastaturet som man kan trykke på for å koble ut zone for noen sekunder? Jeg er utolig irritert på at det var slik det var å ha bredbånd! Det er jo bare trøbbel. Det kommer meldinger om at virus som prøver å komme seg inn på pc'en min hele tiden! Jeg lurer på om jeg skal installere win98 eller win2000 istedet. Kan det bli bedre da? Er det noen som har gjort det? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 det hjelper ingenting med lavere versjon av windows. det kan høres ut som om du ikke har patchet mot MSBlast.. regner med du har lagt inn alle updates fra windows update? du kan evt prøve med linux, da slipper du dette maset. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 an kan trykke på for å koble ut zone for noen sekunder?Jeg er utolig irritert på at det var slik det var å ha bredbånd! Det er jo bare trøbbel. Det kommer meldinger om at virus som prøver å komme seg inn på pc'en min hele tiden! Jeg lurer på om jeg skal installere win98 eller win2000 istedet. Kan det bli bedre da? Er det noen som har gjort det? Takknemlig for svar! A, gå på windowsupdate og last ned alle oppdateringene. B, sjekk om dittt antivirusprogram er OK, hvis ikke sjekk for virus og skaff deg et. C. Ingen av de andre OS-ene er noe bedre i så måte Lenke til kommentar
poZZe Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 For å avbryte at pc'en skrur seg av skriver du "shutdown -a" i kommandolinjen. (som du får fort opp ved å trykke windowstast + r). Etter du har gjort det, kan du jo f.eks ta deg en tur på windowsupdate? Lenke til kommentar
roger'n Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Kommer du deg på igjen og får systemet stabilt kan du jo finne programmer som: - pop up stopper (hindrer pop up rutene som ofte inneholder dial'ere og virus) - spy sweeper (finner og fjerner dialere eller annet av uønsket p2p etc.) - window washer (vasker midlertidig minne etc.) - tiny personal (brannmur som krever mindre resurser) - f-propt antivirus fra frisk (bruker lite resurser) shareware finner du på tucows Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Når man reinstallerer Windows XP så husk at du bør skru på firewall'en i XP før du setter i nettverkskontakten. Deretter går du til Windows Update og laster ned alle kritiske oppdateringer, så installerer du antivirusprogramvare... Endret 29. november 2003 av ludomp3 Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hei har noe virus greier jeg også , jeg har et program som heter bandwidth monitor som ser hvor mye fart man har hele tiden.Den viser 80-90kbps når pc en har startet..Pluss at jeg har dårligere ping enn min bror . Skal installere XP på nytt i dag da... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hei har noe virus greier jeg også , jeg har et program som heter bandwidth monitor som ser hvor mye fart man har hele tiden.Den viser 80-90kbps når pc en har startet..Pluss at jeg har dårligere ping enn min bror . Skal installere XP på nytt i dag da... Hvorfor har du ikke antivirus da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hei har noe virus greier jeg også , jeg har et program som heter bandwidth monitor som ser hvor mye fart man har hele tiden.Den viser 80-90kbps når pc en har startet..Pluss at jeg har dårligere ping enn min bror . Skal installere XP på nytt i dag da... Hva betyr ping? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Gå til http://www.webattack.com/ Last ned -avast antivirus -sygate firewall -ad-aware -spybot s&d Alle disse er freeware. Da er du temmelig greit sikret. Men du MÅ gå innom windows update og laste ned oppdateringene for å kunne ha en sikker versjon av windows. Happy surfing Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 det hjelper ingenting med lavere versjon av windows. det kan høres ut som om du ikke har patchet mot MSBlast.. Litt pirk her men...har du ME eller 98 slipper du faktisk Blaster... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jepp, men har du ME eller 98 trenger du ikke blaster for å få restart og masse problemer Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 så sant, så sant. første utsagn var mer i generell forstand. vil i utgangspunktet fraråde å gå til gamle versjoner for å unngå bugs og virus. klart, MSBlast tar vel ikke dos 5.0 heller. men eh... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå