Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Det er også ganske spesielt at de ikke kan presentere ideen på et prospekt eller skriftlig . Du skal helst verves face to face av en person du stoler på. Min første negative følelse dukket opp pga at det ble spurt etter hvem i mitt nettverk jeg ville gitt denne «gyldne sjansen « . Vel , jeg ville ikke mast på NOEN i mitt nettverk om å bli med . Jeg fordrar ikke å mase på folk , å jeg fordrar ikke at folk maser på meg . Ang visst folk e opptatt av veldedighet , finnes det utrulig mange muligheter i verden for å gjøre det . ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sektlignende tendenser . Blir vel omtrent som å fortelle dypt religiøse at «nei , Jesus kommer ikke tilbake « De har så sterkt ønske om å tro på noe , å tilhøre en «menighet» , at de har valgt å tro på folk som e viden kjent for svindel . Men tro kan nok ikke flytte lotteritlsynets vedtak . Å takk for det .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Helt enig. Det er alltid same shit. Du skal helst møte vedkommende over en kaffe eller f2f. De kan aldri si hva det gjelder pronto eller sende deg en mail. Som om du ikke har lite nok tid fra før av.. Irriterende framgangsmåte, typisk for omtrent all MLM-business, svindel eller ei.

Ja en skulle nesten tro en ble trent opp til å si de tingene ;)

Enten det er:

- Møtes for kaffe, med lite eller ingen informasjon om hva det egentlig gjelder (slik at en ikke søker det opp på forhånd)

-Tar med sin upline (2mot1)

- Fake it til you make it. Selv om en selv taper penger så stopper ikke det for å rekruterer en andre under seg med lovnader om gull og store drømmer.

- At vanlige selskaper også har en pyramide struktur (Feil: NB! hieraki oppbygning vs pyramidespill/eksponetiel rekruttering)

- At selskapet ikke er et pyramidespill fordi de har et produkt de selger.(feil)

- At det er andre useriøse mlm selskaper som er pyramidespill, mens de selv er legit .

- Alderen på selskapet beviser at det er legit.

- Det er de som sier at det er pyramidespill som er de som ikke opplyste etc etc.

 

Det henger nok med at det er ofte de samme «heltene» som blir dyrket i MLM miljøet (robert.k, JT Fox, Donald Trump etc etc) . Samtidig som mange hopper fra det ene til det andre MLM selskapet etterhver som nedturen kommer. Noe som igjen fører til at de samme triksene blir spredd i de nye selskapene.

 

På en måte har jeg forståelse for at folk faller for det. Det er både litt hjernevasking og psykologi i det. Ingen liker å føle seg lurt. Det er også menneskelig med tunellsyn, kognitiv bias, kognitiv dissonans og bekreftelses bias.

 

Uansett, det er de samme tingene som gjør at alle MLM egentligt feiler om og om igjen :

- Eksponentiell vekst. Kort fortalt: må en ha folk under seg for å gå i pluss så er det dømt til å tape.

Et lite regnestykke en kan ta er 1+m^n (der m=markedsføre en gjennomsnitlig må rekrutere direkte under seg og n=antall nivåer) Gang så denne summen med antall en må spørre for i det hele tatt å få folk under seg (ofte blir en instruert i å skrive lister på 100stk potensielle venner/bekjente) eller gange med antall reelle kunder en bør ha.

- En skaper sin egen konkurenter

- MLM har et Dårlig rykte / det er et plagsomt mas / ødelegger relasjoner / åpenbart at det er et pyramidespill etc etc

- Endeløs rekrutering. Etterhvert som folk finner ut at de taper penger og vil ut, må en hele tiden fylle opp disse plassene. Ironisk nok så sier denne personen i videoen at MLM ikke er et pyramidespill bare for så å beskrive MLM som et pyramidespill.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 (...)Er du markedsfører og enda med er mitt råd dere sammen går til felles søksmål ang få igjen penger i Norge. (...)

 

Ville det ikke være mer effektivt om alle bare gikk mot nærmeste leder en mot en, ett slik fellessøksmål vil ta år og dag, men ved å gå på "upline" dytter man bare problemene oppover og oppløser firmaet fra bunn hvor er der de får inntekter. Vil tro at "upline" også ikke har like gode advokater så større sjanse for å få noe til å skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Samme fyren. Selv om han er for MLM så sier han allikevell mye bra om hvorfor det ikke funker. (Og igjen beskriver MLM som et pyramidespill uten å vite det selv)? MLM handler kun om rekrutering. Alt annet er en fasade for å lure folk under seg eller virke lovlig ovenfor myndighetene.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ja en skulle nesten tro en ble trent opp til å si de tingene ;)

Enten det er:

- Møtes for kaffe, med lite eller ingen informasjon om hva det egentlig gjelder (slik at en ikke søker det opp på forhånd)

-Tar med sin upline (2mot1)

- Fake it til you make it. Selv om en selv taper penger så stopper ikke det for å rekruterer en andre under seg med lovnader om gull og store drømmer.

- At vanlige selskaper også har en pyramide struktur (Feil: NB! hieraki oppbygning vs pyramidespill/eksponetiel rekruttering)

- At selskapet ikke er et pyramidespill fordi de har et produkt de selger.(feil)

- At det er andre useriøse mlm selskaper som er pyramidespill, mens de selv er legit .

- Alderen på selskapet beviser at det er legit.

- Det er de som sier at det er pyramidespill som er de som ikke opplyste etc etc.

 

Det henger nok med at det er ofte de samme «heltene» som blir dyrket i MLM miljøet (robert.k, JT Fox, Donald Trump etc etc) . Samtidig som mange hopper fra det ene til det andre MLM selskapet etterhver som nedturen kommer. Noe som igjen fører til at de samme triksene blir spredd i de nye selskapene.

 

På en måte har jeg forståelse for at folk faller for det. Det er både litt hjernevasking og psykologi i det. Ingen liker å føle seg lurt. Det er også menneskelig med tunellsyn, kognitiv bias, kognitiv dissonans og bekreftelses bias.

 

Uansett, det er de samme tingene som gjør at alle MLM egentligt feiler om og om igjen :

- Eksponetiel vekst. Kort fortalt: må en ha folk under seg for å gå i pluss så er det dømt til å tape.

Et lite regnestykke en kan ta er 1+m^n (der m=markedsføre en gjennomsnitlig må rekrutere direkte under seg og n=antall nivåer) Gang så denne summen med antall en må spørre for i det hele tatt å få folk under seg (ofte blir en instruert i å skrive lister på 100stk potensielle venner/bekjente) eller gange med antall reelle kunder en bør ha.

- En skaper sin egen konkurenter

- MLM har et Dårlig rykte / det er et plagsomt mas / ødelegger relasjoner / åpenbart at det er et pyramidespill etc etc

- Endeløs rekrutering. Etterhvert som folk finner ut at de taper penger og vil ut, må en hele tiden fylle opp disse plassene. Ironisk nok så sier denne personen i videoen at MLM ikke er et pyramidespill bare for så å beskrive MLM som et pyramidespill.

Etter at min venn klarte lure meg til bli med i lyoness vil jeg i fremtiden goggle noe inn i helvete og undersøke ting helt sykt føre jeg blir med. Og hører jeg ordet MLM sier jeg takk for kaffen . Jeg har lært på denne flausen med lyoness og egentlig irritert jeg kunne finne på hoppe på noe så dustete. Mitt forsvar var jeg var i en sårbar situasjon i livet og gått ned mye i inntekt pga sykdom og et lett offer. Godt jeg fikk hjelp og kom meg ut og pengene tilbake. Jeg vil egentlig takke dette forum for når jeg begynte og lese her fikk jeg liksom opp øya.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville det ikke være mer effektivt om alle bare gikk mot nærmeste leder en mot en, ett slik fellessøksmål vil ta år og dag, men ved å gå på "upline" dytter man bare problemene oppover og oppløser firmaet fra bunn hvor er der de får inntekter. Vil tro at "upline" også ikke har like gode advokater så større sjanse for å få noe til å skje.

Vi som er ute ble rett og slett kjøpt ut av presidenter pga de skulle beholde sin level og få sin bonus i prosjekt X . Hvordan det er nå og gå på disse og kreve sine penger enkeltvis veit jeg ikke men det er flere her som jobber nå med få folk ut og kan svare på dette.
Lenke til kommentar

Ja, har sett flere eksempler på at de blir trent opp av sin «upline», det er ikke kødd engang. Spekulativt opplegg. Og han tullingen Eric Worre, er jo en guru blant flere MLM'ere jeg vet om. De digger den fyren og hans fantastiske sitater. Siteres i øst og vest, spesielt på facebook.

Jeg spyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter at min venn klarte lure meg til bli med i lyoness vil jeg i fremtiden goggle noe inn i helvete og undersøke ting helt sykt føre jeg blir med. Og hører jeg ordet MLM sier jeg takk for kaffen . Jeg har lært på denne flausen med lyoness og egentlig irritert jeg kunne finne på hoppe på noe så dustete. Mitt forsvar var jeg var i en sårbar situasjon i livet og gått ned mye i inntekt pga sykdom og et lett offer. Godt jeg fikk hjelp og kom meg ut og pengene tilbake. Jeg vil egentlig takke dette forum for når jeg begynte og lese her fikk jeg liksom opp øya.

Sårbare situasjoner er en gjenganger. 10 av 12 MLM innvitasjoner fikk jeg da jeg postet på facebook at jeg så etter jobb ? jeg har også sett finn.no annonser for mlm downline rekrutering :S Jeg tenker bare på alle de som desperat ser etter jobb bare for å bli presentert for dette pengesluket.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Du har rätt fast ändå så otroligt fel i din uträkning.

 

Men det bevisar bara att du inte förstår hur systemet fungerar. Gör om gör rätt.

Nå vel... Nå er akkurat dette bekreftet av Arne Ødegård, så om det fortsatt er feil? Da har de norske presidentene ett problem vil du ikke si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har sett flere eksempler på at de blir trent opp av sin «upline», det er ikke kødd engang. Spekulativt opplegg. Og han tullingen Eric Worre, er jo en guru blant flere MLM'ere jeg vet om. De digger den fyren og hans fantastiske sitater. Siteres i øst og vest, spesielt på facebook.

Jeg spyr.

Erik worre er rett og slett en feit svindler fra USA
Lenke til kommentar

Det er mitt inntrykk også . At de går etter folk i sårbare situasjoner . Meget spekulativt . Å egentlig litt naivt, med tanke på at folk i sårbare situasjoner ofte kanskje ikke har all verdens med kapital . Men biter på agnet om «passiv inntekt « . Fikk forespeilet et luksusliv og bare nyte livet etterhvert ? nyte livet som lurt & ruinert da eller ? ? å den «knallharde « jobbingen de beskriver i levels -gratulasjoner , handler jo egentlig om kjøpte posisjoner . Noen har vertfall jobbet knallhardt med å pådra seg kredittkort -gjeldt ?????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja knallhard jobbing er også noe som blir brukt. De som feilet jobbet ikke hardt nok.

Men det nytter ikke med hard jobbing når regnestykke ikke går opp.

Ja en en liten brøkdel av en promille kan bli rik av MLM (faktisk statestikk), men en kan også bli rik av å selge kokain.

Men dersom metoden for å bli rik kommer ved å fucke med livene til et hav av andre mennesker, så fortjener du ikke de penga :)

 

MLM konseptet er mest sansynlig pyramidesvindel i en annen drakt, eller i beste fall villedende markedsføring og salg gjort på feil premisser.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Helt sant . Tjene penger på dine venner er jo ikke særlig smart . Har fått avsmak for alle typer pyramidevirsomhet etter dette . Same shit different wrapping . Slippe fordyrende mellomledd sies d. Bullshit . Ingenting er mer overpriset og oppskrytt enn sånne produkter .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Absolutt:)

Jeg skulle derimot likt p sett litt mer folkeopplysning om det og bedre lovverk:)

Venter på at folkeopplysningen (nrk og ingen_liker_å_bli_lurt på facebook) , svindeljegerne (Kjell-Ola Kleiven) Luksusfellen, Insider (fem og max) , FBI (nrk) , tv2 hjelper deg og diverse andre avsløringsprogrammer skal ta for seg lyoness og tilsvarende :)

 

Når en ser hvor store summer folk taper på dette her så burde det få like mye mediaoppmerksomhet som nigeria svindek, datingsvindel og tilsvarende.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...