NestenLurt Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) Her kommer hele svaret . Flott å se at noen klarer å tenke selv ja. Dette var en kommentar på Arnt sitt innlegg 4 juni på lotteritilsynet sitt inkompetente ( les : ironi ) vedtak ( telefonen lever litt sitt eget liv ser jeg, å dobbelt -poster noen bilder Endret 8. juni 2018 av NestenLurt 2 Lenke til kommentar
sånndetgår Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Cashback ideen er ikke så dum i seg selv, men det vil ikke funke i praksis. De aller fleste gidder ikke å oppsøke en partnerbedrift av Lyoness for å "spare" noen få % på kjøpet. Folk vil handle der de er vant til å handle, og ikke minst hvilke bedrifter som er lettest tilgjengelig. De fleste er heller ikke interessert i å bære på flere unødvendige kort i lommeboka. Det finnes bedre måter å spare penger på. Det vil ikke være lønnsomt for bedrifter å bli partnere når det er såpass få personer som kommer dit pga Lyoness. De kunne heller brukt de pengene Lyoness tar, og heller bruke de på andre markedsføring tiltak, eller investere de tilbake inn i bedriften. Har selv et par venner som er markedsførere, men de har i det siste nesten gitt opp. Nesten så jeg ble lurt med selv, men etter jeg hadde blitt med på to møter, takket jeg nei. Det virket useriøst, og hele systemet virket unødvendig komplekst, som jeg tror mange av medlemmene selv ikke skjønner helt. Jeg husker de viste frem powerpoint slider med dyre sportsbiler og lignende, etterfulgt av statistikk som skulle forklare hvorfor man ville tjene penger på. Grafene og det som ble visst frem hadde selvfølgelig ingen av de oppmøtte peiling hva betydde, de bare tok det som god fisk. De fleste jeg snakket med som var med i Lyoness, var unge folk med liten eller ingen høyere utdanning. Løgn fra markedsførere og presidenter var noe jeg fikk oppleve, glad jeg ikke ble med. Jeg synes hele opplegget er kvalmt, og spesielt det med å mase på venner og bekjente for å bli med på lureriet. Vet at Røft Restaurant i Trondheim var partnere, men vet ikke om de er det fortsatt. Jeg har spist der noen ganger, ikke fordi de er partnere av Lyoness, men fordi de har god mat. Det er alltid markedsførere der da. De tar visst med folk dit på førstegangs møter for å overbevise de om å bli med. 2 Lenke til kommentar
NestenLurt Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Det falt min verver så tungt for hjertet at jeg trekte meg , at han lurte på om Arnt kunne få ringe meg privat . For han mente jeg var en så interessant en person .wtf!! Da ble jeg mildt sagt irritert . For visst denne muligheten er så genial , gullkantet og fantastisk , skulle de ikke behøvd å opptre så aggressivt . Da skulle jo folk løpt etter de. Sånn det gjør i andre attraktive virksomheter . At man må betale for å jobbe for de , å blir tilbudt av verver å få dekt innmelding , virker jo både desperat og needy. De blir oppfordret til å ha lister på bekjente som kan overtales , samt blir kurset i att tredje gangen du spør ( maser) gir folk etter å blir med . Manipulering på høyt plan ? Endret 9. juni 2018 av NestenLurt 2 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Halleluja stemningen minner sterkt om religion og sekter, de sliter ofte med virkelighetsoppfatningen. 3 Lenke til kommentar
NestenLurt Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 De minner meg om en hjernevasket sekt ja. Som ikke får lov å ha andre guder enn Duesund & co, Toppen på lykke er å få diplom av «selveste « Hubert . Gudfaren 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Angående rabatter så ønsker folk flest å få igjen noe fra all ivesteringa. Hvis ikke er det omtrent ingen vits i å være medlem. Samme med kjøp av skyer. De tenker at før eller siden vil de lykkes. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Basert på tallene fra vedtaket til lott. La oss anta at det er 150.000 totale medlemmer i MyCash Norway og 15.000 Marketers for Lyconet. Dersom disse 15.000 skulle hatt en minimumslønn man kunne leve av (25.000 kr), man legger til grunn at de ikke står i et hierarkisk forhold til hverandre (de er sidestilt) og cashback fra medlemmenes handel er 0,5% ender vi opp med følgende regnestykke; ((15000*25000)/150000)/0,005=500.000. 500.000 kr er altså det hvert medlem i gjennomsnitt måtte handlet for hver måned dersom shoppingnettverket alene skulle finansiert en levedyktig inntekt for Marketerne i Lyconet. Da holder vi royalties fra bedriftene utenfor. Det tilsvarer en total handel på 375.000.000 kr hver måned i nettverket bare i Norge. Blir dette riktig? Og, i så fall, hvordan blir regnestykket dersom man setter disse 15.000 marketerne i et hierarkisk system? Er det i det hele tatt mulig å regne på? Deler mitt eget innlegg fordi jeg tror matematikken viser hvor håpløst konseptet er. Liker at businesscaset i bunn og grunn er "jo mer vi bruker desto mer vil vi tjene". Tipper det er markedsførerne som står for 90% av omsetningen hos lojalitetbedriftene også. Og hvor mye cash-back må du ikke ha i måneden bare for å gjøre opp for månedsavgiften på 400 kr? Ja, det stemmer, du må handle for i området 8000 kr/mnd gitt 5% cash back - og da er jeg snill med prosentsatsen tror jeg. 1 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Det er i alle fall uhyre komisk at de er superlojale for en fis av en rabatt . Stormende jubel og stående applaus for 3-4 kroner i cashback. All den energien og tiden de legger ned for å bruke partnerbedrifter teller visst ikke . Merkelig paradoks. Fantasere om å bli millionærer, høy sigarføring / kredittgjeld , og hallelujastemning over en fem-kroning i cashback Ja, det er faktisk ganske tragisk. Bruke penger bare for å bruke penger. «Jeg får jo cashback og shoppingpoints!» Jeg sparer jo på å handle hos en partner! Umm nei, du gjør ikke det. Du BRUKER mer enn du SPARER når du kjører land og strand rundt til nærmeste lojalitetsbedrift og får en skarve 3% tilbake i cb. Og så må du jo handle for en viss sum/antall sp i mnd for å være berettiget utbetaling.. derfor gårdu uhemmet mye til frisøren og spiser ute oftere enn du ellers ville ha gjort. Du handler ikke det du likevel skal handle.. du handler bare for å handle. Og for ikke å snakke om alle seminarer, møter og reising utenom.. alt betaler du av egen lomme, i god tro at du vil generere disse pengene +++ i framtiden. Det går jo bare en vei.. skies the limit! (..tror du fortsatt i ditt snevre sinn) 1 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Hvis dere kommer over brudd på reglene ang lotteritilsynet sitt vedtak og har dokumentasjon og vise frem fra de hemmelige grupper så send til lotteritilsynet og BERGENS avisen som tips. De har planer om lage reportasje om presidenter og markedsførere som bryter nå norsk lov og vedtak. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 -- Innlegg som er personuthengende og/eller legger ut anklager på navngitte personer er slettet i fra tråden. Vennligst unngå slike poster! Tilbakemeldinger kan tas på PM. -- Dette innlegget skal ikke kommenteres Lenke til kommentar
Kurwaslide Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Deler mitt eget innlegg fordi jeg tror matematikken viser hvor håpløst konseptet er. Liker at businesscaset i bunn og grunn er "jo mer vi bruker desto mer vil vi tjene". Tipper det er markedsførerne som står for 90% av omsetningen hos lojalitetbedriftene også. Og hvor mye cash-back må du ikke ha i måneden bare for å gjøre opp for månedsavgiften på 400 kr? Ja, det stemmer, du må handle for i området 8000 kr/mnd gitt 5% cash back - og da er jeg snill med prosentsatsen tror jeg. Du har rätt fast ändå så otroligt fel i din uträkning. Men det bevisar bara att du inte förstår hur systemet fungerar. Gör om gör rätt. Endret 9. juni 2018 av Kurwaslide Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Du har så otroligt mycket fel i dina "uträkningar" en tre åring hade kunnat göra ett bättre överslag. Men det bevisar bara att du inte förstår för fem öre hur systemet fungerar. Jeg har verken sjekket utregningen eller har inngående forståelse ang systemets oppbygning. Men med en slik påstand bør du også føre bevis, eller med andre ord vise hvordan du mener stykket skal se ut. 5 Lenke til kommentar
Lostkasse Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Du har rätt fast ändå så otroligt fel i din uträkning. Men det bevisar bara att du inte förstår hur systemet fungerar. Gör om gör rätt. Ja så ver så snill og informer oss uvitende om hvordan regnestykket skal se ut. 4 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Du har rätt fast ändå så otroligt fel i din uträkning. Men det bevisar bara att du inte förstår hur systemet fungerar. Gör om gör rätt. Javel? Noen forbehold må man jo ta; som at månedsinntekten er 25k/stk i gjennomsnitt og at prosentsatsen for vennebonus er 0,5%. Poenget med regnestykket er heller ikke å vise hvordan systemet fungerer. Det er snarere tvert imot å vise hvorfor det er pyramide og aldri kan fungere. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Ja, det er faktisk ganske tragisk. Bruke penger bare for å bruke penger. «Jeg får jo cashback og shoppingpoints!» Jeg sparer jo på å handle hos en partner! Umm nei, du gjør ikke det. Du BRUKER mer enn du SPARER når du kjører land og strand rundt til nærmeste lojalitetsbedrift og får en skarve 3% tilbake i cb. Og så må du jo handle for en viss sum/antall sp i mnd for å være berettiget utbetaling.. derfor gårdu uhemmet mye til frisøren og spiser ute oftere enn du ellers ville ha gjort. Du handler ikke det du likevel skal handle.. du handler bare for å handle. Og for ikke å snakke om alle seminarer, møter og reising utenom.. alt betaler du av egen lomme, i god tro at du vil generere disse pengene +++ i framtiden. Det går jo bare en vei.. skies the limit! (..tror du fortsatt i ditt snevre sinn) Det var et jevla mas om handle lojalt på free egel og jeg spurte engang at hvis jeg skal handle må det være ting jeg trenger som mat og drivstoff det ble et jevla liv for de sliter med skaffe seriøse butikker innen mat og drivstoff er det vel en liten stasjon et sted på Vestlandet. Jeg fikk høre jeg var negativ og Gestapo sjefen ble sint . 1 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Ja, det er faktisk ganske tragisk. Bruke penger bare for å bruke penger. «Jeg får jo cashback og shoppingpoints!» Jeg sparer jo på å handle hos en partner! Umm nei, du gjør ikke det. Du BRUKER mer enn du SPARER når du kjører land og strand rundt til nærmeste lojalitetsbedrift og får en skarve 3% tilbake i cb. Og så må du jo handle for en viss sum/antall sp i mnd for å være berettiget utbetaling.. derfor gårdu uhemmet mye til frisøren og spiser ute oftere enn du ellers ville ha gjort. Du handler ikke det du likevel skal handle.. du handler bare for å handle. Og for ikke å snakke om alle seminarer, møter og reising utenom.. alt betaler du av egen lomme, i god tro at du vil generere disse pengene +++ i framtiden. Det går jo bare en vei.. skies the limit! (..tror du fortsatt i ditt snevre sinn) Det var et jevla mas om handle lojalt på free egel og jeg spurte engang at hvis jeg skal handle må det være ting jeg trenger som mat og drivstoff det ble et jevla liv for de sliter med skaffe seriøse butikker innen mat og drivstoff er det vel en liten stasjon et sted på Vestlandet. Jeg fikk høre jeg var negativ og Gestapo sjefen ble sint . Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 På free egel var det en herske virksomhet lik fascisme og nazisme og jeg veit om folk som ble kastet ut for kun spørre om ting og var kritiske til regnestykker ang skyer. Kritikk var forbudt og alle skulle være positive og lojale mot sine uppline og lyoness uansett hva de drev med. De hadde strupetak på deg pga du hadde kjøpt skyer og hadde aktiv ESP. Du var rett og slett bondefanget i systemet. Fy faen jeg er sint på de på toppen som helt uten empati kjører folk til ta opp dyre lån og bli gjeldsslaver og det på egen vinning. Er du markedsfører og enda med er mitt råd dere sammen går til felles søksmål ang få igjen penger i Norge. De på level 5 og oppover får bare seile sin egen sjø. Jeg driter i dere 1 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Det skjer litt på et annet forum nå . Endret 9. juni 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
NestenLurt Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Det er litt spesielt at Google -generasjonen tør å stole på Google & Wikipedia ang viktig skolearbeid etc . Men når det gjelder et firma de er så vannvittitig stolt å vær en del av, da stoler de IKKE på googles . Heldigvis er jeg forstsatt så trassig , at visst noen ber meg om å ikke gjør noe, da gjør jeg det VERTFALL . Together i am strong ?? 2 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Det er litt spesielt at Google -generasjonen tør å stole på Google & Wikipedia ang viktig skolearbeid etc . Men når det gjelder et firma de er så vannvittitig stolt å vær en del av, da stoler de IKKE på googles . Heldigvis er jeg forstsatt så trassig , at visst noen ber meg om å ikke gjør noe, da gjør jeg det VERTFALL . Together i am strong ?? Hahaha, well said! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå