Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-457060

Når nysgjerrigheten tar overhånd.

 

11 representanter + ledelsen?

Kan komme på to men de er i ledelsen og de bør virkelig ha møtt. Kan gjette på to til.

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Kort oppsummert så stiller de seg undrende til tilsynet og mottatte tips. I tillegg er de overasket over at det er Lyoness faktiske virke som vurderes, og ikke den objektive måten slik det er tenkt å virke.

De fraskriver seg ett hvert ansvar for disse hendelsene ved å legge dette på de respektive markedsfører,som igjen er å anse som selvstendig næringsdrivende som handler på egen regning og risiko. Som et mottrekk ifm misforståelse vil de utarbeide en code of conduct for disse.

 

Intet nytt under solen der. Men stusser litt på verdien av et sp-poeng. Når de kjøpes/løses inn innad har de en verdi på 8 nok. Men litt ut i brevet så er verdien 40-80. Mulig det er slik at om en ønsker å løse inn disse poengene i Lyoness så er kursen lav, mens når det innløses i en forretning så har den en høyere kurs.

 

Har ikke fått lest alt enda, men det virker som om hovedargumentet er å dra Lyconet bort fra Lotteritilsynets virke ved å hevde at Lyconet er for selvstendig næringsdrivende, og Cashback er for forbrukere.

Dette stemmer nok med intensjonen bak forretningen, og avtalene slik de er utformet. Men Lyoness kan nok ikke definere dette.

 

Søk om tilgang. Link ligger i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Har sett litt nærmere på det, og det skurrer virkelig. Betal 400,- og du får 50 sp a kroner 8 gjennom "rabattkortet". Men for å få utnyttet denne fullt ut må du handle for 8000,-

Dette gjelder kun de såkalte markedsførerne.

De som mener dette er veien til millionene må gjerne forklare. Jeg kan ikke se at dette tjener hverken forretninger eller privatpersoner tilknyttet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har sett litt nærmere på det, og det skurrer virkelig. Betal 400,- og du får 50 sp a kroner 8 gjennom "rabattkortet". Men for å få utnyttet denne fullt ut må du handle for 8000,-

Dette gjelder kun de såkalte markedsførerne.

De som mener dette er veien til millionene må gjerne forklare. Jeg kan ikke se at dette tjener hverken forretninger eller privatpersoner tilknyttet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Vet ikke :) Har fortsatt ikke lest det hele men det er noen selvmotsigelser i det jeg har sett så langt :) Noen ganger selger de ikke varer og produkter, litt senere så gjør de det. Og selv om de forskyver ansvaret, så er det ikke sagt at de går fri. Ansvaret for å skolere disse "selvstendig næringsdrivende" mtp promotering er soleklart. Er det ikke derfor de arrangerer seminar eller jevnlige møter? Er det ikke derfor folk deltar? Er det ikke for å heve kompetansen? Just saying.

..

Men kan ikke se at de har kommentert nivåene utover å hevde at de ikke har de, snarere tvert i mot? Jeg må ta det forbeholdet at jeg ikke har lest hele, men det er jo litt spesielt.

Lenke til kommentar

Håper at dei blir tatt nå, har blitt presentert for Lyoness og lyconet og det lukter pyramide. Ikke selve Lyoness, men lyconet som gjemmer seg i bakgrunn. Eneste de er interesserte i er å få folk til å sette inn penger og verve videre andre. Og hva bli disse pengene brukt til, jo luksus leiligheter, luksus biler, klokker og store eventer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Jepp. Det er det en må gjøre om en vil stige i gradene (nivå). Veldig mange har klokka og det å entre scenen som mål. Vil du bli blenda så ordner nettverket akkurat det. Om du betaler da.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg vil få etterhvert. 

Jeg invisterte borti 20 000 for å hoppe rett til topps for 4-5 år siden. Jeg var inspirert og motivert, men det var ikke lett å få med seg noen - til å høre engang. Ikke interessert  i sånn pyramide, MLM, salg, party o l var ofte svar jeg mottok.
Etterhvert ble jeg sykmeldt fra jobben min, og Lyoness lå brakk for min del. 
Det vil si - jeg forsøkte en gang å komme i gang igjen. For å i det hele tatt få muligheten til inntjening, måtte jeg da investere ytterligere kr 2 500. Jeg spurte "upline" om dette, og jeg ville ha igjen for dette mange ganger, og dette var jo en engangssum, og en investering i egen bedrift. Jeg betalte (selv om jeg ikke hadde råd). Noe senere startet jeg også med - noe "de" kalte sparing. Dette var sparing som hvilken som helst annen sparing ved trekk i selvbestemt sum hver mnd. Samtidig som du sparte for x til ekstra pensjon, ville jeg bygge flere klosser i eget filma som ville gjøre utslag på utbetalingene mine.

Nå har jeg havnet i en noe uforskyldt - men allikevel reell - økonomisk krise, og trenger å ta ut alle sparte midler. Så jeg tok kontakt med "upline", og spurte hvordan jeg kunne få disse pengene ut.

Svaret var som følger; "Alle pengen du noen gang har satt inn er fortsatt dine, men du får ut hver eneste krone litt etter litt gjennom shopping, og sparing ( Easyshop)" 
Min respons til dette var; "
Vil det si at de pengene jeg har spart hver mnd får jeg ikke ut i rene penger?"
Hvorpå vedkommende svarte; "Jo da; på bankkonto etterhvert som du handler."

Jeg har spart kr 400 x 2 pr mnd i et år pluss/minus. Ikke akkurat verdens største sparekonto, men for meg akkurat nå, betyr det å være eller og ikke være. Uansett om det er nå jeg trenger pengene - eller etter fyllt 67 - er målet med sparing å få ut med samme valuta  jeg sparte i - altså norske penger! Det er norske penger som betaler husleie, og det er norske penger som er valutaen vi betaler med.Det var ekte penger Lyoness trakk fra min konto hver mnd, og det er penger jeg vil ta ut. Jeg vil ikke ha tilbake pengene i form av hverken kuponger eller cash back. 

Status tilsier at jeg har alt og tape av ingenting, og nå er jeg lei av å bli lurt, eller bli holdt tilbake informasjon for. Jeg kommer til og forfølge egen sak inntil jeg får forvalte oppsparte midler slik jeg ønsker - når jeg ønsker det. 
Hadde overlevd denne kneika om jeg hadde fått tilbake alt jeg har investert - hvilket jeg på det tidspunktet ble fortalt - at jeg når som helst ville få tilbake pengene om jeg valgte å hoppe av Lyoness karusellen. 
Det stemmer ikke. Du gjøre ikke det. Du får ikke tilbake ei krone - uten at du handler, og får noen kroner som - er for lite til å få utbetalt - i cash back. Da må jeg igjen bruke mer penger!
 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg vil få etterhvert. 

Jeg invisterte borti 20 000 for å hoppe rett til topps for 4-5 år siden. Jeg var inspirert og motivert, men det var ikke lett å få med seg noen - til å høre engang. Ikke interessert  i sånn pyramide, MLM, salg, party o l var ofte svar jeg mottok.

Etterhvert ble jeg sykmeldt fra jobben min, og Lyoness lå brakk for min del. 

Det vil si - jeg forsøkte en gang å komme i gang igjen. For å i det hele tatt få muligheten til inntjening, måtte jeg da investere ytterligere kr 2 500. Jeg spurte "upline" om dette, og jeg ville ha igjen for dette mange ganger, og dette var jo en engangssum, og en investering i egen bedrift. Jeg betalte (selv om jeg ikke hadde råd). Noe senere startet jeg også med - noe "de" kalte sparing. Dette var sparing som hvilken som helst annen sparing ved trekk i selvbestemt sum hver mnd. Samtidig som du sparte for x til ekstra pensjon, ville jeg bygge flere klosser i eget filma som ville gjøre utslag på utbetalingene mine.

 

Nå har jeg havnet i en noe uforskyldt - men allikevel reell - økonomisk krise, og trenger å ta ut alle sparte midler. Så jeg tok kontakt med "upline", og spurte hvordan jeg kunne få disse pengene ut.

 

Svaret var som følger; "Alle pengen du noen gang har satt inn er fortsatt dine, men du får ut hver eneste krone litt etter litt gjennom shopping, og sparing ( Easyshop)" 

Min respons til dette var; "Vil det si at de pengene jeg har spart hver mnd får jeg ikke ut i rene penger?"

Hvorpå vedkommende svarte; "Jo da; på bankkonto etterhvert som du handler."

 

Jeg har spart kr 400 x 2 pr mnd i et år pluss/minus. Ikke akkurat verdens største sparekonto, men for meg akkurat nå, betyr det å være eller og ikke være. Uansett om det er nå jeg trenger pengene - eller etter fyllt 67 - er målet med sparing å få ut med samme valuta  jeg sparte i - altså norske penger! Det er norske penger som betaler husleie, og det er norske penger som er valutaen vi betaler med.Det var ekte penger Lyoness trakk fra min konto hver mnd, og det er penger jeg vil ta ut. Jeg vil ikke ha tilbake pengene i form av hverken kuponger eller cash back. 

 

Status tilsier at jeg har alt og tape av ingenting, og nå er jeg lei av å bli lurt, eller bli holdt tilbake informasjon for. Jeg kommer til og forfølge egen sak inntil jeg får forvalte oppsparte midler slik jeg ønsker - når jeg ønsker det. 

Hadde overlevd denne kneika om jeg hadde fått tilbake alt jeg har investert - hvilket jeg på det tidspunktet ble fortalt - at jeg når som helst ville få tilbake pengene om jeg valgte å hoppe av Lyoness karusellen. 

Det stemmer ikke. Du gjøre ikke det. Du får ikke tilbake ei krone - uten at du handler, og får noen kroner som - er for lite til å få utbetalt - i cash back. Da må jeg igjen bruke mer penger!

 

Du har blitt lurt. Jeg ville anmeldt de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Ciss... <3 Fryktelig lei meg for den situasjonen du er i.. Jeg ville vurdert rådet fra PgUp og rett slett anmeldt de.

Informasjonen er villedende.

De sier "spare" men mener månedlige innbetalinger som ett forskudd for ett ellevilt forbruk.

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg vil få etterhvert. 

Jeg invisterte borti 20 000 for å hoppe rett til topps for 4-5 år siden. Jeg var inspirert og motivert, men det var ikke lett å få med seg noen - til å høre engang. Ikke interessert  i sånn pyramide, MLM, salg, party o l var ofte svar jeg mottok.

Etterhvert ble jeg sykmeldt fra jobben min, og Lyoness lå brakk for min del. 

Det vil si - jeg forsøkte en gang å komme i gang igjen. For å i det hele tatt få muligheten til inntjening, måtte jeg da investere ytterligere kr 2 500. Jeg spurte "upline" om dette, og jeg ville ha igjen for dette mange ganger, og dette var jo en engangssum, og en investering i egen bedrift. Jeg betalte (selv om jeg ikke hadde råd). Noe senere startet jeg også med - noe "de" kalte sparing. Dette var sparing som hvilken som helst annen sparing ved trekk i selvbestemt sum hver mnd. Samtidig som du sparte for x til ekstra pensjon, ville jeg bygge flere klosser i eget filma som ville gjøre utslag på utbetalingene mine.

 

Nå har jeg havnet i en noe uforskyldt - men allikevel reell - økonomisk krise, og trenger å ta ut alle sparte midler. Så jeg tok kontakt med "upline", og spurte hvordan jeg kunne få disse pengene ut.

 

Svaret var som følger; "Alle pengen du noen gang har satt inn er fortsatt dine, men du får ut hver eneste krone litt etter litt gjennom shopping, og sparing ( Easyshop)" 

Min respons til dette var; "Vil det si at de pengene jeg har spart hver mnd får jeg ikke ut i rene penger?"

Hvorpå vedkommende svarte; "Jo da; på bankkonto etterhvert som du handler."

 

Jeg har spart kr 400 x 2 pr mnd i et år pluss/minus. Ikke akkurat verdens største sparekonto, men for meg akkurat nå, betyr det å være eller og ikke være. Uansett om det er nå jeg trenger pengene - eller etter fyllt 67 - er målet med sparing å få ut med samme valuta  jeg sparte i - altså norske penger! Det er norske penger som betaler husleie, og det er norske penger som er valutaen vi betaler med.Det var ekte penger Lyoness trakk fra min konto hver mnd, og det er penger jeg vil ta ut. Jeg vil ikke ha tilbake pengene i form av hverken kuponger eller cash back. 

 

Status tilsier at jeg har alt og tape av ingenting, og nå er jeg lei av å bli lurt, eller bli holdt tilbake informasjon for. Jeg kommer til og forfølge egen sak inntil jeg får forvalte oppsparte midler slik jeg ønsker - når jeg ønsker det. 

Hadde overlevd denne kneika om jeg hadde fått tilbake alt jeg har investert - hvilket jeg på det tidspunktet ble fortalt - at jeg når som helst ville få tilbake pengene om jeg valgte å hoppe av Lyoness karusellen. 

Det stemmer ikke. Du gjøre ikke det. Du får ikke tilbake ei krone - uten at du handler, og får noen kroner som - er for lite til å få utbetalt - i cash back. Da må jeg igjen bruke mer penger!

 

Du har blitt lurt. Jeg ville anmeldt de.

 

 

Ja, det er vel riktig å si - så lenge jeg sitter med en annen oppfatning - ikke bare av en sak, men flere - en hva som er fakta. Har vært inne på tanken. Det begynner å bli snakk om en del penger etterhvert kan du si. En ting er sikkert; jeg har ikke råd til å "gi bort" "låse" "what ever" så mange penger, så dette hadde jeg aldri gjort om jeg hadde fått riktig info fra starten.

Lenke til kommentar

Ciss... <3 Fryktelig lei meg for den situasjonen du er i.. Jeg ville vurdert rådet fra PgUp og rett slett anmeldt de.

Informasjonen er villedende.

De sier "spare" men mener månedlige innbetalinger som ett forskudd for ett ellevilt forbruk.

Ja, det er nettopp det! Hvordan kan de forsvare noe slikt? Jeg er ikke den som shopper i hytt og pine, og om jeg gjør det, vil jeg ha friheten til å velge når og hvor selv. Ikke være avhengig å kjøpe kuponger til en gitt plass. Da må en planlegge en handlerunde  - hvilket jeg sjelden og aldri gjør. Pengene jeg har spart "vil komme til utbetaling gjennom din egen og dine kunders handel." Hva nå det måtte bety....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...