Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Har noen vært inne på forumene til medlemmene? Hvordan er stemningen der.??

 

K

Dagen i dag har egentlig blitt særs festlig etter vedtaket ble kjørt i media?

Det har resultert i alt fra masseutvandring til Danmark til heftige konspirasjonsteorier ?

Er dette de eminente lederne/markedsførere en vil tillegge tillit så måtte hell og lykke følge deg på veien ?

 

Andre er nå stresset som nevnt over her.

Jeg tror det er begrenset hvor mange ganger folk går på dette...

Alle kan bli lurt en gang, men to?

 

Vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=Ag_AFraxj-4

 

Men hva med familiene til disse toppene, ingen som bryr seg om dem?

Det kunne jo «toppene» tenkt på før de gikk hen å lurte alle disse folkene i utgangspunktet... for de har visst hva de har holdt på med hele tiden. Ta Duesund f.eks.. fyren har holdt på med MLM og svindel i årevis. Hvis han hadde villet skåne familien, så hadde han sluttet og skaffet seg en ordentlig jobb. Men nei.

 

Det verste er at de helt sikkert er på gang med neste svindel-selskap og mest sannsynlig får mange av de samme blåøyde folkene med seg denne gangen også :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda tåketrollet, men i likhet med han stakkars slemmingen i austin powers, så hadde de jo ingen sjanse til å se hva som ville skje? Ingen mulighet til å unngå skjebnen sin. 

 

En eneste lang NOOOOOO fra 2016 :)  (Når denne tråden ble opprettet.) 

 

Endret av Løvehjerte
Lenke til kommentar

Sitat fra e-post sendt til pm'er:

 

Kjære Lyconet Marketer!

 

Vi er veldig overrasket over Lotteritilsynets vedtak.

Vi anker vedtaket, og ønsker å bevise at virksomheten er lovlig.

 

Som dere vet er Lyoness en legitim virksomhet, men Lotteritilsynet mangler kunnskap til å forstå hvordan vår virksomhet fungerer. Norge er det eneste landet i verden hvor myndighetene forbyr Lyoness, et lojalitetsprogram med over 9,5 millioner medlemmer og mer enn 90 000 samarbeidspartnere verden over.

 

Vi har vært samarbeidsvillig, og har lyttet til tilbakemeldingene fra Lotteritilsynet. Vi har justert forretningsmodellen og code-of-conduct tilsvarende. Vi gjorde endringene for å imøtekomme tilsynets innvendinger og for å sikre at det ikke fantes noen grunn til å betrakte virksomheten som ulovlig.

 

Ifølge Lotteritilsynets nettsider jobber de for å være troverdige, hjelpsomme og samhandlende, og med å «opptre på en måte som inngir tillit og troverdighet hos tilsynsobjektet». Vi har dessverre ikke opplevd en slik dialog med tilsynet, og tilsynet har ikke vært imøtekommende for våre synspunkter.

 

Tilsynets forsøk på å stenge vår virksomhet er skadelig for 1000 norske små og mellomstore bedrifter og over 150 000 norske kunder som nå mister deres lojalitetsprogram, men vi vil gjøre alt vi kan for å beskytte marketers, partnere, medlemmer og virksomheten.

Lotteritilsynet nekter oss til og med å fortsette driften i Norge mens vi klager på vedtaket. Vi er fast bestemt på å bevise at virksomheten er lovlig, slik den er i alle land, og kommer til å sende klage til Lotterinemnda innen klagefristen. Hvis nødvendig tas saken videre til domstolen.

Vi vil holde dere oppdatert på våre neste steg. I mellomtiden, hvis dere har noen spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss.

 

Beklager lang-quoting, men når jeg ser svar som dét, da vet jeg hva "tåkeprat" betyr ^^ Noe så glatt og sleipt skal man lete lenge etter. Bare lureri og svindel, alt sammen! Helt topp at en maktinstans gjør noe med det! Skjønner ikke hvorfor det må ta så mange år.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

 

Fra Bergensavisen: (søkeordet "Lyoness" kommer av en eller annen grunn ikke med i teksten)

 

Minner om at det ikke er tillatt å dele innhold fra nettaviser bak betalingsmur, dersom avisene skal ha motivasjon til å skrive om slike saker må de nødvendigvis ha betalt for det. Fint om dette innlegget kan slettes.

Lenke til kommentar

Minner om at det ikke er tillatt å dele innhold fra nettaviser bak betalingsmur, dersom avisene skal ha motivasjon til å skrive om slike saker må de nødvendigvis ha betalt for det. Fint om dette innlegget kan slettes.

Til opplysning: Bare google Lyoness eller cashback world, så får man opp samtlige nettaviser. Både de gratis og ikke-gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, kan noen som vet si noe mer om hva Lyoness kan oppnå ved å klage innen 3 uker? Er det en mulighet for at Lotterinemda som er klageinnstans i ytterste konsekvens kan oppheve vedtaket? Slik at en rettsak unngås?

 

Ja, Lotterinemnda skal være en nøytral ankeinstans som skal gjennomgå Lotteritilsynets saksbehandling, lovanvendelse og konklusjon. Dersom de finner feil her kan de oppheve vedtaket, evt. be om ny behandling. Det er lite sannsynlig at Lyoness får medhold av Lotterinemnda ettersom det her ikke er snakk om marginale brudd på lovverket, nøkkeltallene viser med all tydelighet at hovedomsetningen genereres av investeringer med forventet avkastning basert på verving av nye deltakere/investorer. At de selv er overbeviste om at de har en god sak kan nok hende, evt. er dette bare et spill for galleriet for å dra saken ut i tid og dermed demme opp for kollaps internasjonalt som følge av vedtaket.

 

Det eneste som kan redde Lyoness nå er at saken kommer for retten og at dommerne ikke evner å sette seg inn i saken, f.eks. ved ikke å skjelne mellom intensjon og praksis. Dette skjedde med en av dommerne under WorldVentures-rettsaken, men han var heldigvis i mindretall og det fikk ikke betydning for dommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk ved pyramide selskaper er de sletter sine konto og sletter venner og relasjoner blir da ødelagt for godt. Som sagt før er det nok nå en del folk som skammer seg og har ødelagt vennskap og familie relasjoner og kansje pådratt seg gjeld på flere hundre tusen kr på toppen.

Det finnes eksempler på selvmord innen denne råtne virksomhet så godt det nå blir en slutt på dette faenskap i Norge. Mulig dominioeffektekten slår til og dette kollapser før planlagt fra toppen i østerike.

Det beste som nå kan skje er alle markedsførere som enda er med og under level 5 går til felles søksmål og krever sine innvisteringer i skyer og ESP og PM penger tilbake.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Typisk ved pyramide selskaper er de sletter sine konto og sletter venner og relasjoner blir da ødelagt for godt. Som sagt før er det nok nå en del folk som skammer seg og har ødelagt vennskap og familie relasjoner og kansje pådratt seg gjeld på flere hundre tusen kr på toppen.

Det finnes eksempler på selvmord innen denne råtne virksomhet så godt det nå blir en slutt på dette faenskap i Norge. Mulig dominioeffektekten slår til og dette kollapser før planlagt fra toppen i østerike.

 

Det er desverre eksempler på det motastte også. Min kollega som jeg er meget bekymret for bare blåser av dette. Tilsynet har i følge han ingen makt i Norge, så dette tar han med knusende ro. Han hadde også vert i kontakt med Duesund i dag og gitt beskjed om at han vil jobbe videre som før, og fått tommel opp for det. Fått beskjed om at pengene står trygt på konto i Østerriket, og det er bare å kjøre på videre.

Jeg er redd hjernevasken er gått for langt, han vil aldri innse at dette ikke kommer til å gå.

Jeg hadde jo trodd og håpet dette vedtaket var det som skulle til for at "lyset skulle slå seg på", men desverre ikke i nærheten.

Endret av Golfnissen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er desverre eksempler på det motastte også. Min kollega som jeg er meget bekymret for bare blåser av dette. Tilsynet har i følge han ingen makt i Norge, så dette tar han med knusende ro. Han hadde også vert i kontakt med Duesund i dag og gitt beskjed om at han vil jobbe videre som før, og fått tommel opp for det. Fått beskjed om at pengene står trygt på konto i Østerriket, og det er bare å kjøre på videre.

Jeg er redd hjernevasken er gått for langt, han vil aldri innse at dette ikke kommer til å gå.

Jeg hadde jo trodd og håpet dette vedtaket var det som skulle til for at "lyset skulle slå seg på", men desverre ikke i nærheten.

En ting er sikkert og det er de ikke hadde drømt om lotteritilsynet ville stenge hele dritten i Norge og Hubert er nok så sint nå at han spiser glass :) noen uker til og han skal dele ut flere hundre millioner i prosjekt X til de på toppen ang Norge så han er nok happy nå. Min uppline slettet meg og flere i går og er som han du kjenner helt blåst i toppen og lider nok av Stockholm syndromet og tror enda på gull og grønne skoger.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Det finnes folk som tror på mye rart. Lotteritilsynet har selvfølgelig makt i Norge, noe de viser nå når de krever at Lyoness stenger ned hele virksomheten sin i Norge.

At de folka ikke forholder seg til norske lover og regler lenger er ikke det samme som at tilsynet ikke har en reell makt. Man kan påberope seg at politiet ikke har noen makt i Norge, men man får fortsatt bot om man kjører for fort...

 

Uansett om saken ankes, så opprettholdes vedtaket frem til en domstol (eventuelt) opphever det. De har ikke anledning til å drive sin virksomhet i Norge frem til da (sett bort fra cashback-delen som kan opprettholdes frem til klagefristen går ut om ca. 3 uker).

Endret av NoTrace
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting er sikkert og det er de ikke hadde drømt om lotteritilsynet ville stenge hele dritten i Norge og Hubert er nok så sint nå at han spiser glass :) noen uker til og han skal dele ut flere hundre millioner i prosjekt X til de på toppen ang Norge så han er nok happy nå. Min uppline slettet meg og flere i går og er som han du kjenner helt blåst i toppen og lider nok av Stockholm syndromet og tror enda på gull og grønne skoger.

 

Tja, dette kan også være en gavepakke til Lyoness ved at de nå har verdens beste unnskyldning for å utsette eller omgjøre de lovede utbetalingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Lyoness skriver i vedtaket har ikke vedtaket noen effekt på medlemmers muligheter til å få utbetalt pengene sine fra Lyoness.

 

 


Vedtaket er ikke til hinder for at Lyoness betaler tilbake det deltakerne har betalt frem til vedtaket for kjøp av rabattkuponger og andeler i kundeskyer, og som faktisk ikke er tilbakebetalt i form av innløste rabattkuponger. Vedtaket er heller ikke til hinder for at Lyoness betaler tilbake det deltakerne frem til vedtaket har betalt for kjøp av markedsføringsmateriell og seminarer. Lyoness kan også betale ut det deltakerne har opparbeidet seg av rabatter fra egen handel hos lojalitetsbedriftene frem til vedtaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...