Petter100 Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Hvis ikke varsel lamper lyser rødt for deg nå som PM og med enda så gå i banken og lån penger og kjøp skyer. Ser du som oss på dette forum dette stinker fisk og de på toppen lyver ang samarbeidspartnere og er bare ute etter du fremdeles vil spytte inn enda mer penger er tiden overmoden for hoppe av og kreve din rett. Miven veit veien ut og hjelper deg men du kan ikke lengre sitte søvnløs om natten og tro på eventyr. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Jeg synes de skal gjøre det jeg ✌?? Fullt lovlig ? https://www.nettavisen.no/forbruksl%C3%A5n/bankkonto-i-utlandet/ Men jeg skjønner ikke helt hva de skal med den de har jo en Lyonesskonto ?? 46 land? ?? Når lyoness stenges i Norge må de som selskap avslutte sitt forhold til DnB og dermed må også de opprette ny bankforbindelse i et annet land. Han tåkefyrsten jeg pratet med som har null hjerne og tørst som et trekkpapir nevnte den danske bank som ny bankforbindelse for de norske markedsfører.. De er fortsatt norske statsborgere.. og da er det et fett om du flytter over til en annen bank, eller et annet land, for den saks skyld.. det er likesåfullt straffbart å delta. Eller? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Jeg synes de skal gjøre det jeg ✌?? Fullt lovlig ? https://www.nettavisen.no/forbruksl%C3%A5n/bankkonto-i-utlandet/ Men jeg skjønner ikke helt hva de skal med den de har jo en Lyonesskonto ?? 46 land? ?? Når lyoness stenges i Norge må de som selskap avslutte sitt forhold til DnB og dermed må også de opprette ny bankforbindelse i et annet land. Han tåkefyrsten jeg pratet med som har null hjerne og tørst som et trekkpapir nevnte den danske bank som ny bankforbindelse for de norske markedsfører..De er fortsatt norske statsborgere.. og da er det et fett om du flytter over til en annen bank, eller et annet land, for den saks skyld.. det er likesåfullt straffbart å delta. Eller? Absolutt. 1 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 (endret) Jeg synes de skal gjøre det jeg ✌?? Fullt lovlig ? https://www.nettavisen.no/forbruksl%C3%A5n/bankkonto-i-utlandet/ Men jeg skjønner ikke helt hva de skal med den de har jo en Lyonesskonto ?? 46 land? ?? Når lyoness stenges i Norge må de som selskap avslutte sitt forhold til DnB og dermed må også de opprette ny bankforbindelse i et annet land. Han tåkefyrsten jeg pratet med som har null hjerne og tørst som et trekkpapir nevnte den danske bank som ny bankforbindelse for de norske markedsfører..De er fortsatt norske statsborgere.. og da er det et fett om du flytter over til en annen bank, eller et annet land, for den saks skyld.. det er likesåfullt straffbart å delta. Eller?Absolutt.La oss nå først vente på lotteritilsynet endelig fatter vedtak og stenger søppla i Norge..Om de norske idioter vil bli med videre via et annet land og tro de skal bli millionær tror jeg både lotteritilsynet og de fleste i Norge driter i. Jeg ønsker dette avsluttet i Norge. Men for ordens skyld ville jeg ønske Duesund ble arrestert i USA og i oransj kjeledress fikk mye kjærlighet av digre afrikanske menn om natten Endret 16. mai 2018 av Petter100 2 Lenke til kommentar
Roffee Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Vil det ikke være forbudt og forsette delta i pyramide selskapet med konto og transaksjoner i utlandet men bosatt i Norge ? Kortfattet svar fra advokat: Litt lite opplysninger. Det som er belagt med straff i Norge er normalt straffbart for nordmenn også i utlandet. Mvh Adv.Stephan Didrich Eid Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 (endret) 1. Slutt å kjøre kommentar på kommentar. Ser du ett innlegg over deg så svar. Det er absolutt ingen grunn til å dra med seg andre. 2. Det er fullt lovlig å opprette konto i utlandet. 3. Når det blir avsluttet her i Norge så gjelder det alle transaksjoner her. Alt må foregå utenlands. Endret 16. mai 2018 av bruker-457060 Lenke til kommentar
passivinntekt Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 "Thank you Hubert " Tänker inte ens kommentera det 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Stakkars folk.. Ikke bare har de måttet øke handelsvolumet og investere inn mot prosjekt x. De må også oppgradere tidligere innkjøp ?✌ For en gullgruve ? Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Snakk om sleip butikk og lure folk og deres penger på denne måten. Men de får jo nå inn en del millioner og Duesund smiler nok godt hele veien til banken og veit selvsagt han vil nyte godt av dette en stund. Jeg vedder et flakslodd med deg miven hele dritten rakner innen 2020 Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Jeg går for før 2020? Det holder ikke med å liksom være størst innen handel. Nå skal de bli størst innen kommunikasjon også ??? Ååååå javel ja??? Kanskje noen kan oppdatere Worre the dinosaur? Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Jaja.. Ikke akkurat det soleklare valget men... Noen betaler sikkert. Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Norsk lov gjelder på generelt grunnlag alle Nordmenn og Norske Statsborgere, selv om de bor i utlandet, samt alle andre mennesker av ulike nasjonaliteter som av en eller annen grunn befinner seg på Norsk jord og begår brudd på Norsk lov i Norge. Så om du er Norsk statsborger spiller det ingen rolle om du begår brudd på Norsk lov i utland eller innland, det er like fullt straffbart ihht Norsk lov. Begår du pedofile handlinger i utlandet, er du fortsatt strafferettslig ansvarlig for dine handlinger når du returnerer til Norge. Om du begår et lovbrudd i hvilket som helst land, nytter det ikke å bare skifte navn, du er fortsatt strafferettslig ansvarlig for dine handlinger selv om du / selskapet endrer navn. Blir mann tatt og dømt for sine lovbrudd i det aktuelle land, soner man ferdig straffen sin der man dømmes. Alternativt har Norge utleveringsavtaler med de fleste land i verden, spesielt den vestlige, og det er sånn sett ingenting i veien for utlevering land i mellom. Det er ikke ulovlig for nordmenn å opprette konto i utlandet i seg selv, det er innenfor lovverket, men å bruke denne kontoen til transaksjoner som bryter med Norsk lov, ja det er fortsatt ulovlig og man kan dømmes for disse forhold her hjemme i Norge...Så om du fortsatt tror på Lyoness sine vurderinger om å bare opprette en konto i utlandet og kjøre på videre, så har du nok blitt ført bak lyset av Lyoness atter en gang... Skikkelig kvalitetsselskap dette...De selger drømmer til folk...Bare ikke glem at mareritt også er en drøm! Så som Rolf Tumert siterer advokaten, sitat; "Det som er belagt med straff i Norge er normalt straffbart for nordmenn også i utlandet", sitat slutt. 2 Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 * ABSOLUTT SISTE SJANSE - NÅ HASTER DET * - Er du medlem av Lyoness / Lyconet / Cashback World / myWorld og ønsker deg ut? Fortvil ikke, det er fremdeles håp om å få deg ut, med investerte midler i behold...Men tiden er knapp, og vinduet stenger snart. Når Lotteritilsynets konklusjon foreligger er det for sent, da er alt tapt! Ta kontakt med brukerne Miven, PgUp eller JadaJadaJada her inne på diskusjon.no idag, og du vil få all den hjelp du trenger for å komme deg ut med skinnet, æren og lommeboken sånn noenlunde i behold. Husk fjellvettregelen: Det er ingen skam å snu! 3 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Norsk lov gjelder på generelt grunnlag alle Nordmenn og Norske Statsborgere, selv om de bor i utlandet, samt alle andre mennesker av ulike nasjonaliteter som av en eller annen grunn befinner seg på Norsk jord og begår brudd på Norsk lov i Norge. Så om du er Norsk statsborger spiller det ingen rolle om du begår brudd på Norsk lov i utland eller innland, det er like fullt straffbart ihht Norsk lov. Nei. Det er ikke riktig. Straffeloven gjelder i utgangspunktet kun i Norge, se https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/§4 Begår du pedofile handlinger i utlandet, er du fortsatt strafferettslig ansvarlig for dine handlinger når du returnerer til Norge. Ja, *noen* handlinger som ville vært straffbare om de ble begått i Norge er også straffbare om de blir begått i utlandet. Men ikke *alle*. Se https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/§5 for liste over hvilke paragrafer dette gjelder. Om du begår et lovbrudd i hvilket som helst land, nytter det ikke å bare skifte navn, du er fortsatt strafferettslig ansvarlig for dine handlinger selv om du / selskapet endrer navn. Blir mann tatt og dømt for sine lovbrudd i det aktuelle land, soner man ferdig straffen sin der man dømmes. Det er jo forsåvidt riktig. Alternativt har Norge utleveringsavtaler med de fleste land i verden, spesielt den vestlige, og det er sånn sett ingenting i veien for utlevering land i mellom. I henhold til utleveringsloven kan ikke norske statsborgere utleveres til andre land https://lovdata.no/NL/lov/1975-06-13-39/§2 Det finnes dog i hvert fall unntak for utlevering mellom de nordiske land. Det er ikke ulovlig for nordmenn å opprette konto i utlandet i seg selv, det er innenfor lovverket, men å bruke denne kontoen til transaksjoner som bryter med Norsk lov, ja det er fortsatt ulovlig og man kan dømmes for disse forhold her hjemme i Norge...Så om du fortsatt tror på Lyoness sine vurderinger om å bare opprette en konto i utlandet og kjøre på videre, så har du nok blitt ført bak lyset av Lyoness atter en gang... Det er et viktig poeng. 2 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Dette med konto i utlandet var vel med tanke på lyoness blir nektet holde på i Norge av lotteritilsynet og noen glupe hoder mente da at lyoness ville avslutte sitt forhold til DnB i Norge og fks forsette ivareta norske intresser fra Danmark og den danske bank og de har vist da værtfall pratet om at det ville være fornuftig også for norske markedsfører og opne konto også da i Danmark og være med i lyoness som før med ESP osv. Disse folka har selvfølgelig ikke skjønt det er samarbeid mellom land ang konto og skatt og svindel og bedrag så stor mulighet de går skikkelig på trynet ved bli med på dette sirkuset vidre. Endret 18. mai 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Norsk lov gjelder på generelt grunnlag alle Nordmenn og Norske Statsborgere, selv om de bor i utlandet, samt alle andre mennesker av ulike nasjonaliteter som av en eller annen grunn befinner seg på Norsk jord og begår brudd på Norsk lov i Norge. Så om du er Norsk statsborger spiller det ingen rolle om du begår brudd på Norsk lov i utland eller innland, det er like fullt straffbart ihht Norsk lov. Nei. Det er ikke riktig. Straffeloven gjelder i utgangspunktet kun i Norge, se https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/§4 Begår du pedofile handlinger i utlandet, er du fortsatt strafferettslig ansvarlig for dine handlinger når du returnerer til Norge. Ja, *noen* handlinger som ville vært straffbare om de ble begått i Norge er også straffbare om de blir begått i utlandet. Men ikke *alle*. Se https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/§5 for liste over hvilke paragrafer dette gjelder. Om du begår et lovbrudd i hvilket som helst land, nytter det ikke å bare skifte navn, du er fortsatt strafferettslig ansvarlig for dine handlinger selv om du / selskapet endrer navn. Blir mann tatt og dømt for sine lovbrudd i det aktuelle land, soner man ferdig straffen sin der man dømmes. Det er jo forsåvidt riktig. Alternativt har Norge utleveringsavtaler med de fleste land i verden, spesielt den vestlige, og det er sånn sett ingenting i veien for utlevering land i mellom. I henhold til utleveringsloven kan ikke norske statsborgere utleveres til andre land https://lovdata.no/NL/lov/1975-06-13-39/§2 Det finnes dog i hvert fall unntak for utlevering mellom de nordiske land. Det er ikke ulovlig for nordmenn å opprette konto i utlandet i seg selv, det er innenfor lovverket, men å bruke denne kontoen til transaksjoner som bryter med Norsk lov, ja det er fortsatt ulovlig og man kan dømmes for disse forhold her hjemme i Norge...Så om du fortsatt tror på Lyoness sine vurderinger om å bare opprette en konto i utlandet og kjøre på videre, så har du nok blitt ført bak lyset av Lyoness atter en gang... Det er et viktig poeng. Vel...Dette er en sannhet med visse modifikasjoner...I utgangspunktet gjelder norsk straffelovgivning bare for handlinger som er foretatt i Norge. Det finnes likevel unntak. Hvis man har gjort noe i utlandet som også er straffbart etter loven i det landet handlingen er foretatt, så kommer norsk straffelov til anvendelse. Så vidt meg bekjent er pyramidespill ulovlig i de aller fleste Vest-Europeiske land...Så jo...I dette tilfellet er det nok fortsatt ulovlig å bare "flytte" sin pyramidegeskjeft til andre land, og spesielt innenfor EU. Så å tro at å opprette en konto i "utlandet" / Danmark eller andre EU-medlemland, samtidig som man har bostedsadresse i Norge for å fortsette med Lyoness sitt pyramidespill er nok ingen god løsning nei... PS: Jeg tror som tidligere nevnt at CPC-forordningen kan spille en rolle i denne saken, og det er snakk om brudd på Lotteriloven, ikke brudd på Straffeloven, i tilfellet Lyoness. Endret 18. mai 2018 av Tjo-Bing Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Vel...Dette er en sannhet med visse modifikasjoner...I utgangspunktet gjelder norsk straffelovgivning bare for handlinger som er foretatt i Norge. Det finnes likevel unntak. Hvis man har gjort noe i utlandet som også er straffbart etter loven i det landet handlingen er foretatt, så kommer norsk straffelov til anvendelse. Nei, dette er fortsatt feil. Se https://lovdata.no/NL/lov/2005-05-20-28/%C2%A75 for hvilke type kriminalitet og liste over hvilke paragrafer i straffeloven som gjelder for norske borgere i utlandet. Med mindre du finner en straffebestemmelse som passer på pyramidespill der, så kan ikke en norsk borger som bedriver pyramidespill mens han er i utlandet straffes for det når han kommer hjem til Norge. Så vidt meg bekjent er pyramidespill ulovlig i de aller fleste Vest-Europeiske land...Så jo...I dette tilfellet er det nok fortsatt ulovlig å bare "flytte" sin pyramidegeskjeft til andre land, og spesielt innenfor EU. Ja, pyramidespill er antagelig ulovlig i mange land. Men da blir det opp til rettsvesenet i eet landet å ta tak i saken. At lotteritilsynet i Norge kommer til en konklusjon medfører ingen automatikk i at dette er ulovlig i andre land. Så å tro at å opprette en konto i "utlandet" / Danmark eller andre EU-medlemland, samtidig som man har bostedsadresse i Norge for å fortsette med Lyoness sitt pyramidespill er nok ingen god løsning nei... Er usikker på hvorvidt norske lover gjelder for handlinger man gjør i utlandet mens man er i Norge. Det kan hende du har rett, men er ikke overbevist uten bedre argumenter eller kilder PS: Jeg tror som tidligere nevnt at CPC-forordningen kan spille en rolle i denne saken, og det er snakk om brudd på Lotteriloven, ikke brudd på Straffeloven, i tilfellet Lyoness. Ok, men gjelder Lotteriloven i utlandet? PS. Jeg er ikke jurist, så alt her er synsing fra min side Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Nei. Men mange der ute venter på en avgjørelse hos tilsynet. Østerrike, Makedonia, Sveits, Tyskland, Italia, Sverige og Finland. Sikkert glemt noen. Det setter en presidens. Og selv om lovverket ikke er likt så deler de informasjon. Ønsker folk å bruke tid og energi på en utenlandsk konto? Kjør på. De blir ikke rikere om de tar en duesund. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Om dette blir ulovlig i Norge og folk kjører på videre med konto i utlandet har jeg ikke så mye sympati for de lengre Da er det slått fast ulovlig pyramide og ferdig med det. Lenke til kommentar
Payback123 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 * ABSOLUTT SISTE SJANSE - NÅ HASTER DET * - Er du medlem av Lyoness / Lyconet / Cashback World / myWorld og ønsker deg ut? Fortvil ikke, det er fremdeles håp om å få deg ut, med investerte midler i behold...Men tiden er knapp, og vinduet stenger snart. Når Lotteritilsynets konklusjon foreligger er det for sent, da er alt tapt! Ta kontakt med brukerne Miven, PgUp eller JadaJadaJada her inne på diskusjon.no idag, og du vil få all den hjelp du trenger for å komme deg ut med skinnet, æren og lommeboken sånn noenlunde i behold. Husk fjellvettregelen: Det er ingen skam å snu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå