Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forever living opererer vel ikke i samme skala som Lyoness? De er såvidt jeg har forstått innenfor lovverket. Zinzino er det kaffegreiene?

Så lenge de får mer enn 50% av inntektene fra produktet er det greit. Om de gjør det er jeg usikker på. Lyoness derimot er så fantastisk geniale at de har skapt et ekte gammeldags pyramidespill uten et faktisk produkt men "skyer" som de selger :p

Salg av luft er jo absolutt ikke lovlig. 

Uansett er MLM modellen shady som bare det og kun 0.1% tjener penger på de, og man må helst være en av de som startet det. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

En kan ikke sette ett likhetstegn mellom Lyconet og feks Forever living. De har bla en produktbase i omsetning. Og det finnes mange slike. Men disse to er bla de jeg har registrert blitt representert av Lyconetmedlemmer.

Lenke til kommentar

Ifølge norsk lov er det ikke lov og gi rabatt på alkohol men lyoness gjør også det i samarbeid med sine partnere. Du kan sitte fks på Vålerenga vertshus og drikke deg full og får 5 % på fylla. En annen ting er ESP som må betraktes som en deltakeravgift og selv på møter og videoer med presentasjon av lyconett sier de følgende : Du trenger ikke stresse med verve casback medlemmer pga vi selger verdikuponger som gir deg rett til utbetaling på egen handel og andres handel. ESP på 400 kr som er 50 SP tilsvarer 10000 kr i handel.

post-474374-102172_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

lyoness er funnet som et pyramide selskap av norske lotteritilsynet ! Jeg vil gå så langt som si dette dreier seg om 3 pyramide systemer . ESP er enheter lyconett plasserer et sted i veden de bestemmer selv for deg :) Disse blir bygget som balanseprogram i en trakt ( pyramide ) skyer blir satt opp på samme måten og drypper når de forskjellige trakter er fulle ( pyramide ) så har du verve system som også er og betrakte som et pyramide system og du får belønning for hvor flere PM du verver

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge norsk lov er det ikke lov og gi rabatt på alkohol men lyoness gjør også det i samarbeid med sine partnere. Du kan sitte fks på Vålerenga vertshus og drikke deg full og får 5 % på fylla. En annen ting er ESP som må betraktes som en deltakeravgift og selv på møter og videoer med presentasjon av lyconett sier de følgende : Du trenger ikke stresse med verve casback medlemmer pga vi selger verdikuponger som gir deg rett til utbetaling på egen handel og andres handel. ESP på 400 kr som er 50 SP tilsvarer 10000 kr i handel.

Det er forskjell på rabatt og cashback. 

Det er derfor du ikke får rabatt på øl gjennom Æ-appen til Rema 1000, men du får Trumf-bonus når du kjøper øl hos Kiwi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på rabatt og cashback.

Det er derfor du ikke får rabatt på øl gjennom Æ-appen til Rema 1000, men du får Trumf-bonus når du kjøper øl hos Kiwi.

i lyoness kaller de det for medlemsfordeler ..casback på egen handel er det samme som rabatt
Lenke til kommentar

lyoness er funnet som et pyramide selskap av norske lotteritilsynet ! Jeg vil gå så langt som si dette dreier seg om 3 pyramide systemer . ESP er enheter lyconett plasserer et sted i veden de bestemmer selv for deg :) Disse blir bygget som balanseprogram i en trakt ( pyramide ) skyer blir satt opp på samme måten og drypper når de forskjellige trakter er fulle ( pyramide ) så har du verve system som også er og betrakte som et pyramide system og du får belønning for hvor flere PM du verver

Er det sant? :o kilde?

Lenke til kommentar

Er det sant? :o kilde?
balanse program er vist ved bilde av trakt noen innlegg tilbake. Ang ESP er dette noe som opplyses på møter og står i kompetanse planen om hvordan disse plasseres. skyer er jo fra fans på store fotball klubber i utlandet og disse samles også i enheter lik ESP i trakter. Hvis jeg tar feil her ville der jo være flott om en høyt i level kunne rettveilde oss hvordan dette er og hvor jeg bommer. At du klatre i level ved VERVE PM er Duesund et godt eksempel på. Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på dette og kortet til lyoness ? https://www.nrk.no/sorlandet/vil-undersoke-om-rabattkort-er-ulovlig-1.13312529 Hos lyoness får du casback og penger på konto på fylla di litt seinere. Men er dette lovlig ifølge norsk lov om ( rabatt på alkohol ) ?

Det er ikke umulig. Jeg har sjekket både med Trumf og Coop, begge gir medlemsfordel (rabatt) ved kjøp av alkohol i deres butikker. Så ikke usannsylig at dette kan være innfor. Usikker på tobakk og legemidler.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på dette og kortet til lyoness ? https://www.nrk.no/sorlandet/vil-undersoke-om-rabattkort-er-ulovlig-1.13312529 Hos lyoness får du casback og penger på konto på fylla di litt seinere. Men er dette lovlig ifølge norsk lov om ( rabatt på alkohol ) ?

Det er ikke umulig. Jeg har sjekket både med Trumf og Coop, begge gir medlemsfordel (rabatt) ved kjøp av alkohol i deres butikker. Så ikke usannsylig at dette kan være innfor. Usikker på tobakk og legemidler.

Mulig dette både er lovlig og innafor men jeg har hele tiden trodd dette er noe man som selskap må søke om for få lov til ?
Lenke til kommentar

Ang ESP og kjøp av verdikuponger kan vist folk på toppen i system bestemme selv hvor de ønsker enheter plassert rundt i verden og man kan jo da lure på hvorfor det er slik ? Ellers for grasrota bestemmer lyoness plasseringer. Håper en oppe kan redegjøre for dette ? de kunne også redegjøre for hvorfor de på toppen fikk kjøpe skyer først ? 1 uke var de privilegert i så måte foran massen

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...