Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Det var ikke spørsmålet mitt. Spørsmålet er hva som skjer med firmaet dersom en kunde kommer inn og bruker 10000 shoppingpoeng f.eks.? Får firmaet dette i cash?

 

Lyoness er ikke de eneste som bruker denne modellen, den er også i bruk av OneCoin gjennom sin shopping-portal DealShaker. Etter å ha snakket i halvannet år om at det straks vil være mulig å bruke OneCoin som betalingsmiddel hos tusenvis av butikker og kjeder, ble dette snudd til at det var deltakerne selv måtte tilrettelegge for betaling med OneCoin i bedriftene de selv drev. Når et medlem altså kjøper en vare med en rabatt er det tilbyderen som må kutte av sin fortjeneste, og selgeren får (delvis) betalt i OneCoin. Disse har samme verdi som monopolpenger, altså så lenge spillet pågår har de en verdi internt i spillet, men når spillet er slutt har de ingen verdi lenger.

 

Når det gjelder shoppingpoeng hos Lyoness så vet jeg ikke det sikkert, men jeg vil tro at disse bare kan innløses en gang, altså når en kunde løser disse poengene inn hos en tilbyder så er det tilbyderen som må dekke inn verdien på shoppingpoengene.

 

Det er klart at det kan ha en viss verdi når et stort antall mennesker er med i en "klikk" som kjøper fra hverandres forretninger, men det norske nettverkets størrelse er avtagende det er veldig mye som er geografisk begrenset. For en person som bor i Kristiansand vil det f.eks. ikke friste å bestille blomster hos Knarvik Blomsterstove bare fordi han kan løse inn 4 shoppingpoeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er akkurat det jeg lurer på B.F.

Si at en bruker har samlet opp 300.000kr i shoppingpoeng, og velger å pusse opp badet sitt via Oldervik Rørservice AS.

Han betaler hele beløpet med shoppingpoeng. Hva sitter Oldervik Rørservice AS igjen med?

Sitter de igjen med 300.000 kr på konto, eller en gjeng shoppingpoeng som de må bruke hos andre Lyoness-firma igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er akkurat det jeg lurer på B.F.

Si at en bruker har samlet opp 300.000kr i shoppingpoeng, og velger å pusse opp badet sitt via Oldervik Rørservice AS.

Han betaler hele beløpet med shoppingpoeng. Hva sitter Oldervik Rørservice AS igjen med?

Sitter de igjen med 300.000 kr på konto, eller en gjeng shoppingpoeng som de må bruke hos andre Lyoness-firma igjen?

 

Dette blir nokså hypotetisk ettersom man da må handle for 3 millioner hos Lyoness-partnere for å opptjene så mange poeng, det vil antagelig ta minst 30 år for en vanlig husholdning.

 

Såvidt jeg kan se er det heller ikke mulig å betale hele varen eller tjenesten med shoppingpoeng, men man løser inn et gitt antall shoppingpoeng for å oppnå en rabatt hos partneren. Oldervik Rørservice skriver også på sine nettsider:

 

Du får også shopping Points ved hvert kjøp du gjør. Disse gir deg spesielle medlemsfordeler 10-30% avslag på tilbud hos medlemsbutikker.

 

Jeg klarer ikke å finne noen info om hvem som skal dekke denne rabatten, men når det er satt opp slik er det nærliggende å tro at det er partneren som må innrømme denne rabatten i sin helhet.

Lenke til kommentar

 

Ja, det er akkurat det jeg lurer på B.F.

Si at en bruker har samlet opp 300.000kr i shoppingpoeng, og velger å pusse opp badet sitt via Oldervik Rørservice AS.

Han betaler hele beløpet med shoppingpoeng. Hva sitter Oldervik Rørservice AS igjen med?

Sitter de igjen med 300.000 kr på konto, eller en gjeng shoppingpoeng som de må bruke hos andre Lyoness-firma igjen?

 

Dette blir nokså hypotetisk ettersom man da må handle for 3 millioner hos Lyoness-partnere for å opptjene så mange poeng, det vil antagelig ta minst 30 år for en vanlig husholdning.

 

Såvidt jeg kan se er det heller ikke mulig å betale hele varen eller tjenesten med shoppingpoeng, men man løser inn et gitt antall shoppingpoeng for å oppnå en rabatt hos partneren. Oldervik Rørservice skriver også på sine nettsider:

 

Du får også shopping Points ved hvert kjøp du gjør. Disse gir deg spesielle medlemsfordeler 10-30% avslag på tilbud hos medlemsbutikker.

 

Jeg klarer ikke å finne noen info om hvem som skal dekke denne rabatten, men når det er satt opp slik er det nærliggende å tro at det er partneren som må innrømme denne rabatten i sin helhet.

 

 

 

Sånn jeg forstår det, fra blant annet denne videoen (fra 5 min inn), så blir shopping poengene "nullet ut" når de handles med. Det er Oldervik Rørservice AS som betaler kunden det poengene er verdt i form av rabatt på tjenestene han selger, og her velger han selv hvor mange poeng som kan brukes og verdien per poeng, men den må være mellom 40 og 80 kr. Det Oldervik Rørservice eventuelt sitter igjen med er en lojal kunde som kommer tilbake, han får altså ikke denne rabatten dekt av Lyoness i form av penger, shopping poeng eller noe annet.

Endret av faksen8
Lenke til kommentar

Ok, så hvis kunden velger å betale (potensielt) 30% av oppussingen med shoppingpoeng vil Oldervik Rørservice AS gå på et tap på rett under 100.000 kr.

 

 

Ja. Oldervik Rørservice AS betaler da 90000 kr i form av rabatt til kunden i tillegg til 21000 kr (10% av kontantsummen) som går til Lyoness.

Endret av taksen8
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil på det sterkeste anbefale alle som driver en mindre bedrift å holde seg langt unna Lyoness.

 

Vår bedrift har svært dårlig erfaring med Lyoness. Vi gikk inn som partner i systemet for en tid tilbake og det har bare kostet oss penger i rabatter og medlemskap - og masse bortkastet tid. Jeg kan ikke se at vi har fått noe igjen for den påståtte markedsføringen - ei heller nye kunder.

 

Da deres selger var på besøk hos oss (flere ganger forøvrig) ble vi forespeilet et system som skulle gi mye tilbake, men det stemmer ikke med virkeligheten.

 

Hold dere langt unna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke noe om Lyoness, men du kan jo lese en god del om det ved å google Lyoness pyramid scheme.

 

Og for litt mer informasjon om tilsvarende "programmer", så kan du lese Forever Living-tråden her inne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1688799

Gammel post av deg, men jeg må takke for linken nå uansett.  Jeg ble sittende og lese i 30 minutter i stedenfor å "jobbe hardt" i den tiden. Vanvittig bra/morsom tråd som illustrerer godt hvor "fanget" en blir av tanken på å bli rik uten å jobbe.  Dagens høydare. Nå må jeg jobbe og prøve og tjene noen kroner på den vanskelige måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.facebook.com/marius.hoestland?fref=ts Sjekk ut denne profilen. Hvorfor er dette en mangemillioner som tilsynelatende ble det gjennom Lyoness? Luksusbiler og privatfly, det  er det dere finner på denne åpne profilen til en Trondheimsgutt på et par og 20 som driver med Lyoness.

 

Jeg mistenker sterkt at det er noe alvorlig bedrageri her, i likhet med mange på forumet - noen tjener ufattelig mye på dette, da kan det ikke være berekraftig disse lovnadene om at mannen i gata skal få passiv inntekt og bli rik som markedsfører for Lyconett.

 

Hvorfor STÅR IKKE DENNE FYREN MED 4.000.000 i årsinntekt på forsiden i Adressa??  NULL publisitet what so ever i norske aviser om dette utopiske prosjektet med gull og grønne skoger. 

Endret av PERMG
Lenke til kommentar

https://www.facebook.com/marius.hoestland?fref=ts Sjekk ut denne profilen. Hvorfor er dette en mangemillioner som tilsynelatende ble det gjennom Lyoness? Luksusbiler og privatfly, det  er det dere finner på denne åpne profilen til en Trondheimsgutt på et par og 20 som driver med Lyoness.

 

Jeg mistenker sterkt at det er noe alvorlig bedrageri her, i likhet med mange på forumet - noen tjener ufattelig mye på dette, da kan det ikke være berekraftig disse lovnadene om at mannen i gata skal få passiv inntekt og bli rik som markedsfører for Lyconett.

 

Hvorfor STÅR IKKE DENNE FYREN MED 4.000.000 i årsinntekt på forsiden i Adressa??  NULL publisitet what so ever i norske aviser om dette utopiske prosjektet med gull og grønne skoger. 

 

Ifølge hans egen LinkedIn-profil jobber han som butikkmedarbeider på Bunnpris. Det hadde han neppe gjort om han tjente millioner i året på Lyconet.

 

Han er ingen førstereisgutt i MLM, han har også vært selger for Zinzino.

Lenke til kommentar

 

https://www.facebook.com/marius.hoestland?fref=ts Sjekk ut denne profilen. Hvorfor er dette en mangemillioner som tilsynelatende ble det gjennom Lyoness? Luksusbiler og privatfly, det  er det dere finner på denne åpne profilen til en Trondheimsgutt på et par og 20 som driver med Lyoness.

 

Jeg mistenker sterkt at det er noe alvorlig bedrageri her, i likhet med mange på forumet - noen tjener ufattelig mye på dette, da kan det ikke være berekraftig disse lovnadene om at mannen i gata skal få passiv inntekt og bli rik som markedsfører for Lyconett.

 

Hvorfor STÅR IKKE DENNE FYREN MED 4.000.000 i årsinntekt på forsiden i Adressa??  NULL publisitet what so ever i norske aviser om dette utopiske prosjektet med gull og grønne skoger. 

 

Ifølge hans egen LinkedIn-profil jobber han som butikkmedarbeider på Bunnpris. Det hadde han neppe gjort om han tjente millioner i året på Lyconet.

 

Han er ingen førstereisgutt i MLM, han har også vært selger for Zinzino.

 

Ser du på bildene ser du at det er snakk om mangemillionerer. Det kan være gammel oppføring på Linkedin, står ikke at han jobber der nå.  Privatfly og luksusbiler, jeg lurer på hvor pengene kommer fra

Lenke til kommentar

 

 

https://www.facebook.com/marius.hoestland?fref=ts Sjekk ut denne profilen. Hvorfor er dette en mangemillioner som tilsynelatende ble det gjennom Lyoness? Luksusbiler og privatfly, det  er det dere finner på denne åpne profilen til en Trondheimsgutt på et par og 20 som driver med Lyoness.

 

Jeg mistenker sterkt at det er noe alvorlig bedrageri her, i likhet med mange på forumet - noen tjener ufattelig mye på dette, da kan det ikke være berekraftig disse lovnadene om at mannen i gata skal få passiv inntekt og bli rik som markedsfører for Lyconett.

 

Hvorfor STÅR IKKE DENNE FYREN MED 4.000.000 i årsinntekt på forsiden i Adressa??  NULL publisitet what so ever i norske aviser om dette utopiske prosjektet med gull og grønne skoger. 

 

Ifølge hans egen LinkedIn-profil jobber han som butikkmedarbeider på Bunnpris. Det hadde han neppe gjort om han tjente millioner i året på Lyconet.

 

Han er ingen førstereisgutt i MLM, han har også vært selger for Zinzino.

 

Ser du på bildene ser du at det er snakk om mangemillionerer. Det kan være gammel oppføring på Linkedin, står ikke at han jobber der nå.  Privatfly og luksusbiler, jeg lurer på hvor pengene kommer fra

 

 

Ser man at det er snakk om en mangemillionær? Han har 4 bilder ifra èn tur med privatfly, og 1 bildet forran 2 sportsbiler ved et Lyconet kontor, som du ser helt klart ikke er Norske. 

Lenke til kommentar

Lotteritilsynet har på nytt sendt varsel til Lyoness/Lyconet, se her!

 

https://lottstift.no/wp-content/uploads/2016/12/Lyoness-Lyconet-anmodning-om-redegjorelse.pdf

 

Lyoness/Lyconet har markedsført et spareprogram der dei lover 10 gangen tilbake og det er "kontraktsfestet" hevder dei.

 

Etter at brevet vart sendt på nytt gjekk Hr. Duesund ut med denne meldingen:

VIKTIG Å PROMOTERE RIKTIG MERKEVARE NAVN

 

Branding!

 

Vi har flere merkevarer i vårt konsern, viktig at de brukes korrekt!

 

ALT som har med å tjene penger, jobbe, bygge business og gripe en forretningsmulighet, har en merkevare - LYCONET (eies av Lyoness).

 

ALT som har med samarbeidsbedrifter, forbruker medlemmer og handelstilbud, har en merkevare - CASHBACK WORLD (eies av Hubert Freidl).

 

CASHBACK WORLD er et frittstående selskap og merkevare.

 

Lyoness eies av Hubert Freidl.

Lyoness har enerett på å promotere CASHBACK WORLD og benytter Lyconet som merkevare i oppbyggingen av sitt nettverk av markedsførere

 

Anonymous poster hash: 25766...f7e

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til dere alle som ikke vet hva pyramidespill er for noe, og ikke klarer å skille på ting. Jeg har selv høy utdanning noe som tydeligvis var veldig viktig her inne. Grunnen til at dere ikke får noe svar fra folk som har veldig høy utdanning er fordi at de er for smarte til å svare dere uten utdanning som sitter på rommene deres og antar ting som dere ikke har noe form for dekning å argumentere. Slike kvasi vitere som ikke vet hva et pyramidespill er engang. Først så må dere klare å lage en skille på noe som heter lyoness og lyconet. Bare her ble dette for innviklet. Lyoness fungerer da som en medlemsbase på samme linje og vilkår som coop har valgt å gjøre sitt lojalitetsprogram. Hos coop får man 1% kjøpeutbytte, og det koster da 100,- å melde seg inn. Dette kortet fungere kun på de butikker som coop har avtale med og bare i Norge. Hos Lyoness vil man få en viss % kjøpeutbytte der også. Her bruker man kortet uansett om en vare koster 20,- eller 1000,- og da vil man få % ut fra hvor stor den handelen i den butikken var. Så handler man i en butikk som gir 4% kjøpeutbytte og 5 shopping poeng. Og da får å få fullt utbytte av dette så handler man for 800,- handler man for mer ja så får man mer i kjøpeutbytte og mer SP. Dette tilsvarer da i penger som vil komme inn på din medlemskonto før utbetaling. 40,- i kjøpeutbytte og 400,- i SP. Dette er da altså en dårlig deal? hadde du gjort det samme kjøpet uten medlemskort så hadde ikke du fått noe tilbake. Hos coop vil du da for samme kjøp få 8,- i kjøpeutbytte. Dette er da lyoness som er for medlemmer som ønsker å spare penger på sine kjøp i hverdagen. Så over til lyconet som da er forretningsdelen av dette. Her må man signere på at man er enig i at man går over til å drive dette som en jobb og at man da blir selvstendig næringsdrivende. Og alle som ønsker å starte sin egen bedrift i Norge vet at det å drive eget det innebærer da kostnader knyttet til det å drive og starte et foretak. I usa så koster det ca 65 000 dollar å starte en bedrift. Dette er da penger som de bare bruker. Så kommer alle utgifter utenom. Her kan man da altså for 830.- koble seg på et program som gir deg eget oppøæringsprogram, utdanning og det du måtte trenge. Og da helt uten noe form for risiko. Du slipper alt av risiko om du finner ut at du ikke ønsker å jobbe med dette mer. Det kan man ikke om man starter egen restaurant eller butikk. Det eneste du mangler er da egne kunder. Og for de 830,- du betaler så vil du få tilsendt en pakke der du selv har mulighet til å få dine første 15 kunder. Hvor mange kunder vil du ha i din bedrift? ja opp til deg. Du får da muligheten til å fronte noen av de store merkenavnene der ute og da vil du få betalt for at du får andre til å gå i den butikken du anbefaler. I USA så har de store selskapene valgt å ansette egne folk som driver med nettverksalg. Og det utbetales da ca 200 millioner kroner hver mnd til de som får folk til å gå å handle i de butikker. Dette er fremtiden folkens og man kan drive butikk på en helt annen måte enn tidligere. Slik fungerer det altså i Norge også. Alt folk sier at når noe er for godt til å være sant så må det jo være det. Nei det er så forbaska feil. Alt handler kun om 1 ting. Knallhard jobbing. ingenting annet. Så må man tåle å få motgang. Da vil lønnen komme. tåler man ikke å jobbe og ikke takler motgang nei da er heller ikke nettverksmarkedsføring noe for deg heller. De som sier at de tjener gode penger uten å gjøre noe særlig. det er de som lyver og ikke har skjønt noe. Penger kommer aldri lett. Det må jobbes for de penger man vil ha basta. Da er all diskusjon om lyoness helt avsluttet. Og til dere haters der ute. Slutt å gjem dere bak pcen deres og ikke skriv noe om pyramide eller noe dere ikke vet hva det betyr. Pyramidespill i Norge er fullstendig straffbart og kan straffes med bøter og fengsel. Dette har nå eksistert i Norge og andre land i 14 år. Om dere vil ha info og vil jobbe å få ekstra penger hver mnd. så ta kontakt med meg og dere vil få full opplæring om alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...