Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Hadde en hyggelig prat med skatte etaten nå og jeg har ingenting og skjule i så måte ang meg selv :) så fortalte alt om dette og lotteritilsynet nå med stor sannsynlighet ville stoppe dette. Vi hadde en hyggelig prat rett og slett :) lurer på om alle som er med her har like lite og skjule som meg gitt :)

Endret av Petter100
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå er det en mulighet. Men etter de har slått seg konkurs eller hvis for mange vil ha tilbake pengene går det nok ikke. Som er ganske snart.

Hvis du ikke går etter de vil de jo neppe stoppe. Duesund har jo drevet 2 pyramidespill allerede. Han må bli kjent på en måte at ingen andre vil gjøre business med han., 

De skal såklart betale alt tilbake med rente. Og Duesund, Thor og co. skal holdes personlig ansvarlig., Det er det eneste rettferdige.. Om det skjer vil tiden vise. 

Det er to pyramidespill som er felt av Lotteritilsynet de siste 10 årene, det er Wealth Masters International og WorldVentures. I begge disse selskapene var det norske toppnettverkere som tok ut milliongevinst. Til tross for at Lotteritilsynet satt med utvetydig dokumentasjon på hvem disse personene var, og at det var stadfestet at disse pengene var ervervet gjennom kriminell virksomhet, var det ingen av dem som ble politianmeldt for deltakelse i pyramidespillet. Etter det jeg erfarer har de heller ikke varslet Skattekrim, til tross for helt konkrete indikasjoner på at mange av disse hadde unndratt store inntekter fra beskatning. Jeg kjenner heller ikke til at noen av dem som tapte store penger på disse luftslottene anmeldte selskapene.

Det er altså et ord man kan bruke på å beskrive hva som vil skje med Duesund & Co. den dagen det foreligger et endelig og rettskraftig vedtak om at Lyoness er et ulovlig pyramidespill: Ingenting.

Det eneste som kan skape trøbbel for disse er at de som har tapt penger på dette samler seg i et felles sivilt søksmål mot de norske toppnettverkerne, evt. også politianmeldense og et gruppesøksmål mot Lyoness. Hvis 1000 personer kan hoste opp historikk på hva de har investert, og hvilke uplines de har vil man i stor grad kunne rekonstruere oppbyggingen av pyramiden og derved finne ut hva de forskjellige konkret har mottatt av provisjon fra de norske medlemmenes investeringer. Hvorvidt norske myndigheter vil ha mandat til å inndra gevinster slik man har gjort i USA med f.eks. ZeekRewards er vanskelig å si, særlig fordi Lyoness fortsatt er lovlig i alle andre land og man kan f.eks. ikke nekte Duesund å flytte til Spania og fortsette sin business der.

Jeg må dessverre innrømme at jeg er nokså pessimistisk i forhold til å norske ofre kan få tilbake noen av pengene de har blitt fralurt. Både pga. den kronglete jussen, og det faktum at disse personene som selv hevder å være verdensmestere i å bygge nettverk plutselig er umulig å få til å organisere seg til felles aksjon den dagen alt raser. Svært mange av disse er allerede i gang med neste pyramide.

Jeg deler dine synspunkter, og jeg tviler ikke ett sekund på at neste pyramidespill er under oppseiling / oppstart, vi har sett nok eksempler på det de siste 10 år. Likevel håper jeg at Lotteritilsynet vil gjøre som indikert i varselet, nemlig også ettergå privatpersoner i nettverket. Ref. alle "Varsel om Vedtak med krav om dokumentasjon" sendt også til privatpersoner i Lyoness (Hermansen, Duesund + 10).

Om Lotteritilsynet faller ned på konklusjonen om å stanse all virksomhet i Norge pga. at selskapet er et pyramideliknende omsetningssystem, mener jeg at dette kommer til å være det største pyramidespillet som er driftet fra Norge. Om så skjer er håpet mitt at Lotteritilsynet vil anmelde Lyoness Europe AG og Lyoness Norway AS (inkludert varslede privatpersoner) til Øko-Krim for videre etterforskning og tiltalebeslutning...

Det er i vertfall lov til å håpe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en hyggelig prat med skatte etaten nå og jeg har ingenting og skjule i så måte ang meg selv :) så fortalte alt om dette og lotteritilsynet nå med stor sannsynlighet ville stoppe dette. Vi hadde en hyggelig prat rett og slett :) lurer på om alle som er med her har like lite og skjule som meg gitt :)

Hadde ikke forundret meg om enkelte av disse "superselgerne" også mottar stønad fra NAV...Vi kan jo håpe at tilsynsmyndighetene deler sin viten med andre offentlige etater når konklusjon foreligger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det en mulighet. Men etter de har slått seg konkurs eller hvis for mange vil ha tilbake pengene går det nok ikke. Som er ganske snart.

Hvis du ikke går etter de vil de jo neppe stoppe. Duesund har jo drevet 2 pyramidespill allerede. Han må bli kjent på en måte at ingen andre vil gjøre business med han.,

De skal såklart betale alt tilbake med rente. Og Duesund, Thor og co. skal holdes personlig ansvarlig., Det er det eneste rettferdige.. Om det skjer vil tiden vise.

Det er to pyramidespill som er felt av Lotteritilsynet de siste 10 årene, det er Wealth Masters International og WorldVentures. I begge disse selskapene var det norske toppnettverkere som tok ut milliongevinst. Til tross for at Lotteritilsynet satt med utvetydig dokumentasjon på hvem disse personene var, og at det var stadfestet at disse pengene var ervervet gjennom kriminell virksomhet, var det ingen av dem som ble politianmeldt for deltakelse i pyramidespillet. Etter det jeg erfarer har de heller ikke varslet Skattekrim, til tross for helt konkrete indikasjoner på at mange av disse hadde unndratt store inntekter fra beskatning. Jeg kjenner heller ikke til at noen av dem som tapte store penger på disse luftslottene anmeldte selskapene.

Det er altså et ord man kan bruke på å beskrive hva som vil skje med Duesund & Co. den dagen det foreligger et endelig og rettskraftig vedtak om at Lyoness er et ulovlig pyramidespill: Ingenting.

Det eneste som kan skape trøbbel for disse er at de som har tapt penger på dette samler seg i et felles sivilt søksmål mot de norske toppnettverkerne, evt. også politianmeldense og et gruppesøksmål mot Lyoness. Hvis 1000 personer kan hoste opp historikk på hva de har investert, og hvilke uplines de har vil man i stor grad kunne rekonstruere oppbyggingen av pyramiden og derved finne ut hva de forskjellige konkret har mottatt av provisjon fra de norske medlemmenes investeringer. Hvorvidt norske myndigheter vil ha mandat til å inndra gevinster slik man har gjort i USA med f.eks. ZeekRewards er vanskelig å si, særlig fordi Lyoness fortsatt er lovlig i alle andre land og man kan f.eks. ikke nekte Duesund å flytte til Spania og fortsette sin business der.

Jeg må dessverre innrømme at jeg er nokså pessimistisk i forhold til å norske ofre kan få tilbake noen av pengene de har blitt fralurt. Både pga. den kronglete jussen, og det faktum at disse personene som selv hevder å være verdensmestere i å bygge nettverk plutselig er umulig å få til å organisere seg til felles aksjon den dagen alt raser. Svært mange av disse er allerede i gang med neste pyramide.

Duesund er alt stikket til først Mallorca så vidre til USA og startet opp der. dette er økonomisk kriminalitet og burde anmeldes.

Noen burde jo kanskje tipse Amerikanske myndigheter om hva som er i ferd med å etablere seg i landet deres...

Og jeg som trodde at domfelte mennesker ikke fikk innreise tillatelse til USA...Så feil kan man altså ta...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om Lotteritilsynet faller ned på konklusjonen om å stanse all virksomhet i Norge pga. at selskapet er et pyramideliknende omsetningssystem, mener jeg at dette kommer til å være det største pyramidespillet som er driftet fra Norge. 

Nei, Lyoness er ikke av de aller største, og det er heller ikke driftet fra Norge. Det finnes konsepter som har vervet mer enn 10 ganger så mange deltakere i Norge, f.eks. T5PC, World Games, Herbalife, Nu Skin og Forever Living. Ingen av disse har blitt gransket av Lotteritilsynet.

Lenke til kommentar

Om Lotteritilsynet faller ned på konklusjonen om å stanse all virksomhet i Norge pga. at selskapet er et pyramideliknende omsetningssystem, mener jeg at dette kommer til å være det største pyramidespillet som er driftet fra Norge.

Nei, Lyoness er ikke av de aller største, og det er heller ikke driftet fra Norge. Det finnes konsepter som har vervet mer enn 10 ganger så mange deltakere i Norge, f.eks. T5PC, World Games, Herbalife, Nu Skin og Forever Living. Ingen av disse har blitt gransket av Lotteritilsynet.

8 millioner casback medlemmer ca i verden og lyoness er 47 land med 200 tusen markedsfører må jo gjøre dette til kansje verdens største ponzi selskap ?
Lenke til kommentar

Du har helt sikkert rett i det, selv om jeg synes 10 x 167.500 mennesker høres en smule høyt ut... :)

(Ca 30 % av Norges befolkning)

Endret av Tjo-Bing
Lenke til kommentar

Vi er heldige i Norge som har et sikkerhets nett som NAV men dette er bygget på tilit osv og da må jeg få spørre dere i forum om noen ting ! hvis man går på arbeidsavklaring og mottar penger etter hvor mye man evt jobber og ikke jobber er man vel pliktig til melde fra om evt timer man jobber i lyconett og hvor mye penger man tjener på dette ? Er man uføretrygdet har man vel lov og tjene 1 G og utover dette få evt mindre trygd ? Har man lov og vaske evt lyconett fortjeneste gjennom evt sitt selskap som er frisør heller reklame ? De oppfordret oss til registrer oss som selvstendig næringsdrivende og da får man vel evt avskrevet reiser og utgifter og evt avskrevet tap ? Være med i lyconett kan fort bli dyrt for de som ikke er ærlige med inntekt og antall timer man jobber. Som markedsfører møtte jeg nemmelig en del uføretrygdet og folk som gikk på arbeidsavklaringspenger og noen selvstendige og en del som hadde dette som hobby heller biinntekt ved siden av full jobb. De reiser en del ? og forpliktelser og delta i dette er min tanke og moralske valg.

Lenke til kommentar

Hvorfor ble ikke de på toppen anmeldt ? Jeg trodde lotteritilsynet vil følge opp med anmeldelse av de på toppen som følge av stenge ned pyramide selskapet ?

Blir jo nesten latterlig det ikke er noe ris bak speilet ved svindle folk

Lenke til kommentar

Kan ikke være mange dagene nå får lotteritilsynet kommer med vedtak. Lurer på hvem toppen kommer til å skylde på men det er helt sikkert ikke seg selv... De kommer vel til å påstå det var misforståelser. Selv om de stenger er ikke kampen over. Disse personene må stilles ansvarlige for alt vondt de har påført.

Det blir opp til de berørte å gå etter de, og det håper og satser jeg på at de vil. Et større søksmål er vel mulig, og man kan gå etter det internasjonale selskapet myworld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne burde alle titte på. Alt her stemmer med lyoness og lyconett. wovv. Noe av det beste som er lagt ut her og som forteller alt om denne virksohet

https://www.youtube.com/watch?v=Tia2qvq7OWE

Denne er noen år gammel (2013) men også bra.

Bra film, tok også og sendte den til en som er med i Lyoness og reaksjonen var jo gull som vanlig

Sitat " eg klart ikke å sjå når den her sagen va på nyhetene det einaste eg hørt va november, men ikke årstall, å nå om en sak i 2008. Sånn som ho førsta sa, så suspekte dæm. Åsså e det private saka. Men ut ifra brukern te Hannj som la det ut, så kan det sjå ut som han ønske klikk. Han la ikke ut så my annja seriøse videoa. Ikke dum måte å få det på "

Men han hadde ikke hørt noe om utfallet i saken så jeg sendte han saken ifra BA, men her må en være veldig kritisk siden det er skrevet på nettet og av en stor avis som har ekte journalister. Men siden det er på nettet og negativt rettet mot selskapet så må en selvsagt være veeeldig kritisk til dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Hæhæhæhæ... Ja alle "vet" jo at media har ett horn i siden til MyWorld/Lyoness/Lyconet, siden de er en konkurrent som skal ta ove all markedsføring.

Lenge leve paranoia, og bakkekontakt :rofl:

Lenke til kommentar

Rykter i Sverige lyconett skal slutte og selge skyer. Mulig et tiltak mot lotteritilsynet men den tyske skyen var uansett den siste sky som skulle selges så utfallet her spiller ingen rolle ang lottertilsynet.

post-474374-242632_thumb.png

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæhæhæhæ... Ja alle "vet" jo at media har ett horn i siden til MyWorld/Lyoness/Lyconet, siden de er en konkurrent som skal ta ove all markedsføring.

Lenge leve paranoia, og bakkekontakt :rofl:

Ikke bare media fra masse nettaviser tar feil, men også utenlandsk media, TV, myndighetene i flere land, lotteritilsynet osv :p Men å stole på tidligere pyramidespill konger som failet totalt, de forteller sannheten :p

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/18/0849/Lyoness-Norway/lotteritilsynet-vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge

https://www.ba.no/nyheter/okonomi-og-naringsliv/lyoness/saksokt-av-hundrevis-og-domt-til-a-betale-tilbake/s/5-8-607027

https://www.nettavisen.no/na24/lotteritilsynet-mener-lyoness-driver-ulovlig---150000-kan-rammes/3423407336.html

http://www.fosenavisa.no/tapt-tusenvis-pa-pyramidespill/

http://www.direktesalgsforbundet.no/lyoness-driver-ulovlig/

https://www.dagbladet.no/nyheter/hard-kost-for-natures-own-selgere/65480208

post-123826-0-75565900-1523359841_thumb.png

100% faith ja.. Etter at lotteritilsynet har stemplet de som et pyramidespill.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2002/10/Et-skikkelig-mageplask

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Den er fin den tankegangen, dvs om du har mistet kontakten med IRL. Ett standard svar rundt meg er "de" skal selvfølgelig kjøpe opp de nevnte mediahus.

Kjør på med en felles tanke om at alle kritiske røster er misunnelige, late j#vler, som ikke har den fjerneste ide om hva dette er, så har du røkla. Les; oss ?

De om en slik tankegang. Selvfølgelig er livet en idyll i en rosa verden hvor DU er spesiell i egenskap av å være fremsynt, pioner og for ikke å glemme dedikert som leser en bok og hører på noen lydfiler.

Registrerer dog at Lyoness stiller seg uforstående til villedende markedsføring.

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...