Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Vet ikke om sleskere type enn Duesund. Han har alltid hatt det slibrige gliset og flåsete væremåten. «Eg e best» hele veien til banken. Fått høre fra en annen bekjent som er godt integrert i selskapet at han er den dyktigste businessmannen og såå intelligent og sympatisk. Yeah right ok. Han virker som en slesk og grisk svindlertype som er flink til å snakke for seg og ro seg ut av situasjoner. Jeg har iallefall null tiltro til verken han eller noen av de andre løkhodene. Og det er kanskje stygt å si, men man kan nesten fornemme at de er med i ledertoppen før man vet. Som om de har gått i lære og fotfulgt Duen og dermed «adoptert» hans sleiphet. Huff og huff, som de sier i Hakkebakkeskogen :p

Her skal han fremstå som en som bryr seg om fattige barn i Afrika . Duesund er faktisk den eneste person som har klart få meg liksom til føle meg sjøsyk og fyllesjuk og influensa symptomer bare ved vise video av seg selv

Denne? 

Artig hvor bevisste de er på å ikke nevne selskapet (lyoness) de jobber med :p De vil vel ikke at folk skal gjøre research. Typisk pyramidetaktikk, dra deg inn med store ord og lovnader før du får undersøkt først.

Må bare le litt 27:40 ute i videoen. "Everyone are born as leaders. We can be mother, we can be father, depends on your gender."

Hahaha, burde vel si seg selv :p

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om sleskere type enn Duesund. Han har alltid hatt det slibrige gliset og flåsete væremåten. «Eg e best» hele veien til banken. Fått høre fra en annen bekjent som er godt integrert i selskapet at han er den dyktigste businessmannen og såå intelligent og sympatisk. Yeah right ok. Han virker som en slesk og grisk svindlertype som er flink til å snakke for seg og ro seg ut av situasjoner. Jeg har iallefall null tiltro til verken han eller noen av de andre løkhodene. Og det er kanskje stygt å si, men man kan nesten fornemme at de er med i ledertoppen før man vet. Som om de har gått i lære og fotfulgt Duen og dermed «adoptert» hans sleiphet. Huff og huff, som de sier i Hakkebakkeskogen :p

Her skal han fremstå som en som bryr seg om fattige barn i Afrika . Duesund er faktisk den eneste person som har klart få meg liksom til føle meg sjøsyk og fyllesjuk og influensa symptomer bare ved vise video av seg selv

Denne?

https://www.youtube.com/watch?v=xTISHU_ijDM

Artig hvor bevisste de er på å ikke nevne selskapet (lyoness) de jobber med :p De vil vel ikke at folk skal gjøre research. Typisk pyramidetaktikk, dra deg inn med store ord og lovnader før du får undersøkt først.

Må bare le litt 27:40 ute i videoen. "Everyone are born as leaders. We can be mother, we can be father, depends on your gender."

Hahaha, burde vel si seg selv :p

På free Egel ligger det drøssevis av videoer med Terje Duesund ..Den mannen likte vise seg frem og gjorde det til gangs .Snakk om være høy på seg selv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor alle som er med i Lyoness, spesielt han jeg kjenner er så kritiske til alt som står på nett. Vedkommende er kritisk til absolutt alt som blir publisert på nett tilogmed nettaviser... Men at disse personene velger å stole på en mann som har vært innvolvert i ett slikt selskap før hvor det ikke gikk så veldig bra *host* Terje *host* så undrer jeg på hvilket vaskeprogramm som har blitt kjørt. For enkelte av disse vedkommende er jo så totalt hjernevasket at det er helt utroligt. 

Jeg går ut ifra at MLM / Pyramide skolens første leksjon 101 er at alt som blir publisert på internett skal du være veldig kritisk til og ikke helst stole på, men personer som har vært innvolvert i *host* pyramide selskaper tidligere samt også en big brother skandale (?) er personer som det er verdt å stole masse på... 

Noen tanker?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor alle som er med i Lyoness, spesielt han jeg kjenner er så kritiske til alt som står på nett. Vedkommende er kritisk til absolutt alt som blir publisert på nett tilogmed nettaviser... Men at disse personene velger å stole på en mann som har vært innvolvert i ett slikt selskap før hvor det ikke gikk så veldig bra *host* Terje *host* så undrer jeg på hvilket vaskeprogramm som har blitt kjørt. For enkelte av disse vedkommende er jo så totalt hjernevasket at det er helt utroligt.

Jeg går ut ifra at MLM / Pyramide skolens første leksjon 101 er at alt som blir publisert på internett skal du være veldig kritisk til og ikke helst stole på, men personer som har vært innvolvert i *host* pyramide selskaper tidligere samt også en big brother skandale (?) er personer som det er verdt å stole masse på...

Noen tanker?

Definitivt hjernevasket. De har troen på at dette kommer til å gjøre de rike, og sjalu folk der ute ønsker å stoppe de. Derfor mange sammenligner slike mlm og pyramidespill med kulter og religioner. De bruker mange av de samme taktikkene for å få med medlemmer. Jeg håper at mange av disse innbitte forsvarerne kommer med en solid unnskyldning til alle de prøvde å verve og motsi når dette faller sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tanker?

Det første jeg hørte under en kaffe i Oslo på første møte med min uppline ( en venn jeg hadde kjent i mange mange år og stolte på) var nettopp dette med ikke lese på nettet og de var godkjent av lotteritilsynet osv osv ..dette var høsten 2016 og ting var da litt mer uklart en i dag 2018 ..Men ja jeg var naiv og veldig lett og lure i en sårbar situasjon i livet. De som hopper på dette nå må være totalt nedsnødd Endret av Petter100
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høsten 2017 begynte jeg utforske nettet og etter vært på free egel og sett og hørt Duesund og alle hans innlegg ble jeg rett og slett uvel og kvalm og tenkte dette vil jeg ut av men hvordan ! Jeg vil rette en spesiell takk til dere alle på dette forum spesielt og noen spesielle venner som fikk mine øyne opp for dette svindel og bedrag selskapet

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har akkurat sjekket postjournalen til Lotteritilsynet, og kom over to dokumenter av interesse.

Det første dokumentet er presentasjonen Lyoness sine advokater fremførte i møte med Lotteritilsynet 14. Mars 2018. Det andre dokumentet viser Lotteritilsynets tilsvar, 20. Mars 2018, hvor de også fremmer noen krav om dokumentasjon og informasjon ved virksomheten med svarfrist 06.04.-18...

Personlig synes jeg punkt 1 og 4 skal bli interessant å se nærmere på :)

Kilde: https://lottstift.pj.360online.com/Journal/Search/?querytype=or&title=Lyoness&description=Lyoness&casenumber=Lyoness&offset=20

Lyoness vs. Lotteritilsynet - Presentasjon på møte Mars 2018.pdf

Lyoness - Fremleggelse av opplysninger 6. april.pdf

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det virkelig 18 000 markedsførere i Norge som har blitt lurt inn i dette, det er jo sinnsykt.

Uansett håpløst å prøve å skille cashbackworld og lyconet når de er såpass tett knyttet sammen i markedsføring og praksis.

At det har tatt så lang tid å legge frem disse opplysningene lover dårlig for dem:p

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Er det virkelig 18 000 markedsførere i Norge som har blitt lurt inn i dette, det er jo sinnsykt.

Uansett håpløst å prøve å skille cashbackworld og lyconet når de er såpass tett knyttet sammen i markedsføring og praksis.

Jepp...Selskapene som er under tilsyn er Lyoness Europe AG og Lyoness Norway AS. Lyconet og Cashback World er datterselskaper av disse, så felles Lyoness felles alle selskaper. Og alle markedsførere er også medlemmer i CBW...

Det står også i begrunnelsen fra Lotteritilsynet i deres brev av 11. Januar 2018 at de ikke ser noen grunn til å skille mellom de to selskapene. Det har jeg omtalt i en av mine tidligere poster her inne på forumet.

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CDON har ikke fått fjernet butikken sin fra cashbackworld enda. Mange butikker har sagt at de har avslutta samarbeidet, men er fremdeles fremmet på siden. Unngår disse butikkene så lenge de er der.

Jeg mistenker at de ikke vet at de fortsatt står der...Og Lyoness skylder vel sikkert på mellomleddet (adtraction eller hva det nå het).

Lenke til kommentar

Har akkurat sjekket postjournalen til Lotteritilsynet, og kom over to dokumenter av interesse.

Det første dokumentet er presentasjonen Lyoness sine advokater fremførte i møte med Lotteritilsynet 14. Mars 2018. Det andre dokumentet viser Lotteritilsynets tilsvar, 20. Mars 2018, hvor de også fremmer noen krav om dokumentasjon og informasjon ved virksomheten med svarfrist 06.04.-18...

Personlig synes jeg punkt 1 og 4 skal bli interessant å se nærmere på :)

Kilde: https://lottstift.pj.360online.com/Journal/Search/?querytype=or&title=Lyoness&description=Lyoness&casenumber=Lyoness&offset=20

Dette stemmer jo ikke med fakta ang lyconett. Hvis man ikke betaler 400 kr som et minimum pr måned som er 50 SP så er man ikke lengre berettiget få utbetaling fra selskapet. ESP er en rein deltakeravgift. Uten rekrutering av nye msrkedsførere og stadig salg av skyer og ESP vil man falle i level så man må hele tiden jobbe med verving

post-474374-217562_thumb.png

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...