Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Har fått noen svar fra de jeg sendte mail til på søndag og det er litt forskjellige svar.

Kort oppsumert så er det kun Boozt.com som har et samarbeid med Lyoness.

Jernia, Intersport og Sport 1 melder at noen av deres utsalgsteder har det men at de som kjede ikke har det. Det jeg klarer å finne på Lyoness sine egne nettsider, gjelder dette svært få butikker, geografisk plassert på små tettsteder. Tvilsomt at disse genererer mye flow til skyene.

Ellers er det noen nettbutikker(Lensway bla) som svarer at Lyoness er en slags tredjepart i en eller annen avtale. Gina Tricot og expedia.com besvarer med at de desvrre ikke kan svare på mitt spørsmål men at jeg må ringen hovedkontoret.

Har enda ikke fått svar fra Nike og Oakley. Disse tar jeg egentlig for gitt at har havnet på listen til Lyoness på samme måte som SAS gjorde.

Bra gjort, stå på! Det at enkeltbutikker og franchisetakere er med på dette teller no negativt for kjeden som en helhet. Jeg ønsker ikke å handle i kjeder som tillater dette. De burde innføre retningslinjer som forbyr det. Kanskje sende det som svar? Disse lokale butikkene har jo gått på dette med vilje, de kan ikke skylde på en tredjepart som nettbutikkene. Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-457060

Lyoness er ikke et pyramideselskap.

Bevis: De 9 største bankene i Tyskland er partnere. Så sier i  hvert fall en markedsfører...

https://www.lyoness.com/de/branche/financial-loan-and-insurance-companies

Joda, jeg gjetter at de er like mye partnere som SAS var. Tok for sikkerhets skyld kontakt med PR ansvarlig i VW bank i Tyskalnd. Det kan umulig skade...   :hrm:

Dette er blank løgn... Enda en..

Spør gjerne vedkommende om navnene på disse bankene og hvem som er kilden.

Lenke til kommentar

Poenget er vel ikke dette fordelsprogrammet sånn sett, men oppbygningen og organiseringen av dette.

Cashback delen ser jeg bare på som et skalkeskjul for å drive en slik virksomhet. Den egentlige virksomheten er nettverksbygging og skysalg. Dette blir som mange andre lignende foretak, salg av diverse greier, men det er egentlig ikke poenget med det i hele tatt, det handler mest om å markedsføre og legge andre under seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tok kontakt med skandiaenergi, fikk dette som svar;

Takk for din henvendelse!

Vi har forståelse for din bekymring vedr. Lyoness

SkandiaEnergi har mange samarbeidspartnere og CashBack World er en av dem.

Vi tilbyr en strømavtale til medlemmer av CashBack World der de får CashBack og ShoppingPoints.

Akkurat som Hotels.com tilbyr CashBack og ShoppingPoints på reiser, Stormberg og Lindex på klær, Microsoft på programvare osv.

Vi har ingenting med selve driften av MyWorld (tidl Lyoness) å gjøre, vi tilbyr kun medlemmene en strømavtale med fordeler.

Skulle noe endre seg, så vil kundene som har denne strømavtalen få akkurat like billig og grønn strøm som før. Akkurat som at man kan fortsette å kjøpe klær hos Lindex og Stormberg, bestille reiser på Hotels.com etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er vel ikke dette fordelsprogrammet sånn sett, men oppbygningen og organiseringen av dette.

Cashback delen ser jeg bare på som et skalkeskjul for å drive en slik virksomhet. Den egentlige virksomheten er nettverksbygging og skysalg. Dette blir som mange andre lignende foretak, salg av diverse greier, men det er egentlig ikke poenget med det i hele tatt, det handler mest om å markedsføre og legge andre under seg.[/quote

Svein våres glade kloke mann fra mange TV program er med selvsagt også i lyoness som han har vært med i mange pyramide selskap før.kilde Arne såpeselger som er president.

https://www.aftenposten.no/norge/i/21KLr/Pyramidespill-Griskhetens-grense

dette er en gammel reportasje skal nevnes

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Cashback delen ser jeg bare på som et skalkeskjul for å drive en slik virksomhet. Den egentlige virksomheten er nettverksbygging og skysalg. Dette blir som mange andre lignende foretak, salg av diverse greier, men det er egentlig ikke poenget med det i hele tatt, det handler mest om å markedsføre og legge andre under seg.[/quote

Svein våres glade kloke mann fra mange TV program er med selvsagt også i lyoness som han har vært med i mange pyramide selskap før.kilde Arne såpeselger som er president.

Ramlet innom det selv før i dag, typisk sånne folk.

Det er noen stereotyper rundt sånne folk som går på slike ting, her er mine: Svenskehandel, chartertur, campingvogn, winner tip, drømmer om hus i spania, snart pensjonist, grenseløst optimistisk rundt enkelte ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ramlet innom det selv før i dag, typisk sånne folk.

Det er noen stereotyper rundt sånne folk som går på slike ting, her er mine: Svenskehandel, chartertur, campingvogn, winner tip, drømmer om hus i spania, snart pensjonist, grenseløst optimistisk rundt enkelte ting.

Du bommer ganske bra faktisk.Mitt inntrykk er veldig mange selvstendig næringsdrivende i alle aldre. Noen uføretrygdet.Og en stor gruppe unge mennesker som enten er studenter heller drømmer om mye penger og villig til jobbe hardt for disse en kort tid. Konseptet til lyoness er jo nettopp bygge seg et nettverk med folk under seg og selge skyer og ESP og det på kortest mulig tid

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

problemet til lyoness er det er få folk som gidder handle i de alt for få butikker som er med for få 2 % casback .Det skinner jo nettopp igjennom i rapport fra lotteritilsynet at kun 10 % er fra handel og 90 % fra verve nye markedsfører og selge skyer og ESP..Her er det lyoness har bommet totalt og som gjør dette til et reint pyramide selskap og svindel og bedrag.

Lenke til kommentar

Dette er blank løgn... Enda en..

Spør gjerne vedkommende om navnene på disse bankene og hvem som er kilden.

Kilden er Lyoness selv. På den tyske siden listes det opp en del finansieringsselskaper. All henvendelse kun til Lyoness, samme opplegg som med SAS her i landet. Og som vanlig brukes det for å gi pyramiden et snev av legimitetet.  :hm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig å få frem at de som deltar i pyramidespill kan forvente å bli straffet for dette: 

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-er-straffbart-a-delta-i-pyramidespill/61520423 

Så disse lokal butikkene som bevisst deltar i dette og sprer dette tar en stor risiko, som de burde bli informert om. Samme gjelder enkeltpersoner som bevisst rekrutterer andre. 

109 butikker nettbutikker igjen ;) Under 100 hadde vært flott!

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...