Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig fascinerende å se alle de som hardnakket forsvarer dritten her. Over halvparten av kommentarene til artikkelen. Og avisen er klaget inn til pressens faglige utvalg, haha. Jeg føler kanskje ikke at ord som "jentesur" har den helt store literære schwungen over seg.

Alt er rettferdig i dette selskapet, så om du blir jentesur fordi du ikke klarer å tjene like mye fordi du kom sent inn i bildet, ta deg en bolle og klapp igjen.
Lenke til kommentar

Forøvrig fascinerende å se alle de som hardnakket forsvarer dritten her. Over halvparten av kommentarene til artikkelen. Og avisen er klaget inn til pressens faglige utvalg, haha. Jeg føler kanskje ikke at ord som "jentesur" har den helt store literære schwungen over seg.

Alt er rettferdig i dette selskapet, så om du blir jentesur fordi du ikke klarer å tjene like mye fordi du kom sent inn i bildet, ta deg en bolle og klapp igjen.

Folk blir like illogiske som de har kjøpt seg inn i en kult. Kun et par på toppen tjener på dette, det er klart. 

Det faktum at de oppfører som noen aggresive drittunger har jo motivert mye av det som har sørget for å strippe 70+ netbutikker fra cashbackworld. Så det er ganske god karma. 

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

De som har kommentert den saken er vel i hovedsak håpefulle som lever med en forestilling om at media skjelver i knærne og er redde Lyconet toget. Dette er jo markedsføring i toppklasse må vite...

De er vel knapt premium marketeer de fleste tenker jeg. Ikke basert på erfaring eller kompetanse, men fordi de har betalt for tittelen. Klasse..

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Klassisk eksempel på såkalt markedsføring Lyoness/Lyconet style.

Utad så ble SAS avtalen omtalt som ett "partnerskap".

Men det var jo ikke tilfelle.

Det er aldri en god ide å operere under falske premisser.

En kan fort bli holdt rettslig ansvarlig.

Lenke til kommentar

Lotteritilsynets kontakt med Direktesalgsforbunnet.pdf

Jeg blir med jevne mellomrom konfrontert med informasjon fra Lyoness-medlemmer om at Direktesalgsforbundet jobber aktivt for å få Lyoness stengt ned, i samarbeid med Lotteritilsynet. Ifølge disse personene har Lyoness de beste selgerne, og det er derfor Direktesalgsforbundet og deres medlemmer så aktivt ønsker at Lyoness må stenge ned, så de får tilgang til alle "superselgerne" som for tiden dedikerer sitt virke til Lyoness.

Når jeg leser artikler som denne: http://www.direktesalgsforbundet.no/lyoness-driver-ulovlig/ må jeg jo innrømme at jeg på et syltynt grunnlag kan forstå at en slik misoppfatning kan ha bredd seg hos medlemmer i Lyoness. Torgersen har tydeligvis et behov for å fremstille både seg selv og eget forbund som mer innflytelsesrike enn hva sannheten er (må jo rettferdiggjøre eget forbunds eksistens), og igjen kommer "bransjens" omtrentlige omgang med sannhet og fakta frem i lyset. Sitat Torgersen: "Det er lenge siden vi første gang reagerte på Lyoness metoder, og har siden samarbeidet med Lotteritilsynet når de har bedt om vår kompetanse, sier Torgersen".

Lyoness sine advokater har vært i kontakt med Lotteritilsynet angående dette påståtte samarbeidet med Direktesalgsforbundet, og vedlagt kan Lotteritilsynets svar leses i sin helhet.

Ganske annerledes enn hva både Lyoness og Direktesalgsforbundet påstår...

Tjo-Bing

PS: Så da kan vi vel legge den ballen død også... :)

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klassisk eksempel på såkalt markedsføring Lyoness/Lyconet style.

Utad så ble SAS avtalen omtalt som ett "partnerskap".

Men det var jo ikke tilfelle.

Det er aldri en god ide å operere under falske premisser.

En kan fort bli holdt rettslig ansvarlig.

De har hatt mange utfordringer og flere vil det nok bli

post-474374-307395_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Lotteritilsynets kontakt med Direktesalgsforbunnet.pdf

Jeg blir med jevne mellomrom konfrontert med informasjon fra Lyoness-medlemmer om at Direktesalgsforbundet jobber aktivt for å få Lyoness stengt ned, i samarbeid med Lotteritilsynet. Ifølge disse personene har Lyoness de beste selgerne, og det er derfor Direktesalgsforbundet og deres medlemmer så aktivt ønsker at Lyoness må stenge ned, så de får tilgang til alle "superselgerne" som for tiden dedikerer sitt virke til Lyoness.

Når jeg leser artikler som denne: http://www.direktesalgsforbundet.no/lyoness-driver-ulovlig/ må jeg jo innrømme at jeg på et syltynt grunnlag kan forstå at en slik misoppfatning kan ha bredd seg hos medlemmer i Lyoness. Torgersen har tydeligvis et behov for å fremstille både seg selv og eget forbund som mer innflytelsesrike enn hva sannheten er (må jo rettferdiggjøre eget forbunds eksistens), og igjen kommer "bransjens" omtrentlige omgang med sannhet og fakta frem i lyset. Sitat Torgersen: "Det er lenge siden vi første gang reagerte på Lyoness metoder, og har siden samarbeidet med Lotteritilsynet når de har bedt om vår kompetanse, sier Torgersen".

Lyoness sine advokater har vært i kontakt med Lotteritilsynet angående dette påståtte samarbeidet med Direktesalgsforbundet, og vedlagt kan Lotteritilsynets svar leses i sin helhet.

Ganske annerledes enn hva både Lyoness og Direktesalgsforbundet påstår...

Tjo-Bing

PS: Så da kan vi vel legge den ballen død også... :)

Selvfølgelig har Lyoness de beste selgerne.... ? De har jo hørt på Spotify lest noen memes og vært med på noen møter... ? Jeg har litt problemer med å ta selvskryt som ett uttrykk for kvalitet. Det er ikke helt slik det fungerer..

Likeså heller jeg i tillegg mot å kalle dette for sutring og ikke konfrontasjon.

Jeg tørr nesten påstå at det er ett fast punkt på samtlige arrangementer. Det er ikke måte på hvor mange skjulte agendaer og motiv kritikere tillegges for å forherlige egen organisasjon. Ett av de enkleste triksene. Har du ikke ett eneste kritisk bein i kroppen så er det ikke så mye som skal til.

post-457060-0-42426100-1520944032_thumb.jpg

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

Hva heter denne såkalte affillierte 3-dje parten da mon tro? Kan ikke huske å ha hørt noe om dette, i noen presentasjon eller annen info i de lukkede forum?

Står tidligere i denne tråden. Adtraction. Sleng de en epost. De kan umulig ikke vite hva Lyoness er.

Lenke til kommentar

Lyoness er ikke et pyramideselskap.

Bevis: De 9 største bankene i Tyskland er partnere. Så sier i hvert fall en markedsfører...

https://www.lyoness.com/de/branche/financial-loan-and-insurance-companies

Joda, jeg gjetter at de er like mye partnere som SAS var. Tok for sikkerhets skyld kontakt med PR ansvarlig i VW bank i Tyskalnd. Det kan umulig skade... :hrm:

Hehe sant. Ta kontakt med alle og vis dem denne videoen som har blåst opp i det siste : https://m.youtube.com/watch?v=XCuLN9yWMUo

Lenke til kommentar

Noen her bør lage en facebook side, så flere blir advart mot dette svineriet

Facebook sider er anonyme når de settes opp så det er ikke noe problem der. En mulighet er å ha den lukket slik at Lyoness tilhengere ikke kommer og spammer. Men kanskje dumt det også, da man helst vil nå mange. Kanskje noen med direkte erfaring med Lyoness vil sette den opp?
Lenke til kommentar

Har fått noen svar fra de jeg sendte mail til på søndag og det er litt forskjellige svar.

Kort oppsumert så er det kun Boozt.com som har et samarbeid med Lyoness.

Jernia, Intersport og Sport 1 melder at noen av deres utsalgsteder har det men at de som kjede ikke har det. Det jeg klarer å finne på Lyoness sine egne nettsider, gjelder dette svært få butikker, geografisk plassert på små tettsteder. Tvilsomt at disse genererer mye flow til skyene.

Ellers er det noen nettbutikker(Lensway bla) som svarer at Lyoness er en slags tredjepart i en eller annen avtale. Gina Tricot og expedia.com besvarer med at de desvrre ikke kan svare på mitt spørsmål men at jeg må ringen hovedkontoret.

Har enda ikke fått svar fra Nike og Oakley. Disse tar jeg egentlig for gitt at har havnet på listen til Lyoness på samme måte som SAS gjorde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...