PgUp Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Hørte på jobb i går at det er sendt ut epost til alle sammarbeidspartnere om at all drift stoppes til de har fårt på plass de nye reglene og opprettet nytt selskap. Registrering av nye kunder går ikke ann i norge lengre. Men salg kan fremdeles registreres. Tips lotteritilsynet. Stort pluss hvis du får tak i noe bevis du kan sende og. Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Hæhæhæhæ... Jada, vi oppretter jo bare nytt? Høres ut som en quick fix i ekte Lyoness ånd? For lite, for sent, og antagelig kun en ønsketenkning fra enkeltmedlemmer? Løser ingen verdens ting?✌️ 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Hæhæhæhæ... Jada, vi oppretter jo bare nytt Høres ut som en quick fix i ekte Lyoness ånd For lite, for sent, og antagelig kun en ønsketenkning fra enkeltmedlemmer Løser ingen verdens ting✌ Trodde det var meningen med myWorld? Hva blir neste "selskap"? Gå tilbake til Lyoness igjen? Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Det var det men det gjengse norske medlemmet har antagelig glemt det, da de fikk en fryktelig trang start i og med at myworld ble inkludert i tilsynets vedtak omtrent før de fikk sukket for seg? Så da spørs det da? Hvor mange ganger skal de som sitter på pengene til folk få tulle rundt med tomme løfter og fjas, før tilhengerne skjønner at dette er ledet an av nek med ett diplom de har kjøpt og kanskje printet ut selv? ? Jeg har ledd lenge, blir nok å le litt til? Lyset er kanskje på men jeg er jaggu ikke sikker på om det er noen hjemme✌️ Endret 29. mars 2019 av Moskasi 2 Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Til info... Vedrørende opprettelsen av selskapet myWorld Nordic AS.pdf Vedrørende opprettelsen av selskapet myWorld Nordic AS II.pdf 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Hmm... Mye snodige de kvinnene lirker av seg. Men om 2 uker får vi svaret her he he. Lenke til kommentar
Plussminus Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 På grunn av teknisk feil kan det ikke registreres eller nye kunder i CashBack-systemet. Dumt at det skjer nå med alt styret med tillsynet og oprettelsen av nytt firma ? 1 Lenke til kommentar
Lostkasse Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 På grunn av teknisk feil kan det ikke registreres eller nye kunder i CashBack-systemet. Dumt at det skjer nå med alt styret med tillsynet og oprettelsen av nytt firma ? Merkelig.. ? 1 Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Siden lyopimpene har litt tungt for det så er en engelsk utgave nå tilgjengelig? Behovet for en innspilling og publisering som lydfil på feks Spotify vurderes fortløpende✌️ http://benecker.com/2019/04/01/lyoness-europe-ag-und-lyoness-norway-as-und-die-letzte-runde-in-norwegen/ 4 Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Jeg antar at CPC-forordningen også kan spille inn i denne saken (Consumer Protection Cooperation Network), som nå er under revidering, og ny forordning skal implementeres i løpet av 2018. Dette lovfester hvordan myndigheter i EU / EØS området samarbeider, les tilsynsmyndigheter, og åpner i den nye reviderte versjonen opp for flere virkemidler og lovverk som kan benyttes, og hvordan dette kan / skal benyttes. De har et spesielt fokus på grenseoverskridende lovbrudd, med fokus på forbrukerrettigheter. Kilde: https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2015/mai/endringer-i-forordning-om-forbrukervernsamarbeid/id2434714/ Høringsuttalelsen fra det norske Forbrukerombudet kan leses her: https://www.regjeringen.no/contentassets/db7f34bca3d74aecb3928ef09d823c45/forbukerombudet-1.pdf EU sin omtale av CPC kan leses om på engelsk her: http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/performance_by_governance_tool/consumer_protection_cooperation_network/index_en.htm Hva er det man sier...Alle monner drar? Noen etterlyste denne informasjonen, derfor bumper jeg denne opp i tråden. 3 Lenke til kommentar
Megher Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 De sliter med å få utbetalt nå pga lotteritilsynet har stengt kontoene for utenlandske transaksjoner og cashback er stengt i alle butikker. Det skal også være en rettsak om 2 ukers tid? Er det jeg har hørt i allefall Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 (endret) Tilsynet har bedt Lyoness om å bekrefte full stopp i Norge, noe Kolstad har gjort. Dvs de har stanset all rekruttering av medlemmer, og de har stanset all drift og markedsføring av Cashback World i Norge. Det er ikke mulig å bli markedsfører i Lyconet eller i medlem i Lyoness. Det er ikke mulig å kjøpe rabattkuponger eller andre varer/tjenester,eller tjene opp sp ved handel. Det utbetales heller ikke bonuser, provisjoner el fra Lyoness Europa. Alt dette er skriftlig informert alle bedrifter og medlemmer, og bekreftelsen er signert 27 mars. Det er jo flott! Om det var slik at dette stemte men det er ikke første gangen Kolstad v/Schjødt hevder en ting ooooog så har Lyoness en litt annen tilnærming ? Videre så har Lyoness søkt om lettelser til krava slik som forrige gang inntil vedtaket kommer for retten. Om de vil få det? Aner ikke, men jeg tviler. Dette er prøvd før, hvorpå Kolstad hevder en ting og Lyoness alternative tilnærming har ført til en kreativ løsning for å omgå problemet. Jeg ler høyt hver gang jeg møter markedsførere som hevder Lyoness er lovlydigheten selv? Og jeg er døden nær hver gang det påstås at dette er kvalitet og består av de dyktigste folka?✌️ Snart er det påske! Har de ikke fått begynt på selvhjelpsbøkene enda så får de god tid fremover✌️ Endret 13. april 2019 av Moskasi 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Strålende nyheter dette utrolig hva en gjeng med forumfolk får til. Lyoness kan forsøke sine krampetrekninger men kampen var allerede tapt for lenge siden håper virkelig folk tenker seg om lenge før de går inn noe lignende igjen. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 (endret) Tviler på at man øker IQ ved å kutte ut et selskap som man har blitt lurt inn i. Greier man ikke å ta en ordentlig analyse av risiko / omsetning og at det følger lover i landet du bor i om virksomheten eller gir blanke f i sånt kommer man nok til å fortsette å tro på julenissen. Endret 13. april 2019 av Malvado Lenke til kommentar
Lostkasse Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Strålende nyheter dette utrolig hva en gjeng med forumfolk får til. Lyoness kan forsøke sine krampetrekninger men kampen var allerede tapt for lenge siden håper virkelig folk tenker seg om lenge før de går inn noe lignende igjen. 3 eldre damer fra lotteritilsynet mener du* Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 3 eldre damer fra lotteritilsynet mener du* Ja de har hovedjobben såklart men de hadde nok ikke fått det til uten det frivillige initativet med tipsing og informering. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Ja de har hovedjobben såklart men de hadde nok ikke fått det til uten det frivillige initativet med tipsing og informering.Imponerende hvor mange Lyoness tips de har fått mer eller mindre hele Tiden. Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 (endret) Hæhæhæ... Selvutvikling har hele tiden vært nøkkelen til suksess og hva bedre enn en lydbok på veien mot en bedre utgave av seg selv?✌️? Mange har droppet av hele greia underveis men så har en de som fortsatt henger på og som atpåtil har prestert å registrere seg både som selvstendige næringsdrivende og de som (i følge lyopimper) har blitt medlemmer etter vedtaket. I følge de er medlemstallet nå på 190 000. Ljug? Eller sant? Aner ikke, men når Kolstad forsøker å fremstille alle som aktive medlemmer så er det ett skikkelig villskudd. «Trøsten» får være at så lenge en er markedsfører for Lyoness så kan en ikke hoppe på andre «mlm» tog som måtte passere. Det har enkelte medlemmer fått merke men hvor hardt Lyoness håndhever egne kontrakter vil jeg tro varierer. Endret 13. april 2019 av Moskasi Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Lyoness/Lyconet/myworld er, som flere sikkert har fått med seg, ikke spesielt interessert i kritikk eller fokus på virksomheten. Det aller beste for medlemmene er å skjerme seg fullstendig fra alt og alle som peker på forhold som rett og slett ikke henger på greip ? Om det er uro i egne rekker på SOME så fjernes medlemmer, om det er uro utenfor så blir det straks noe værre men løsninger finnes?✌️ Her er ett forsøk på å stille en av kritikkerne? ———— http://benecker.com/2019/04/17/mwslyoness-versucht-mit-allen-mitteln-diese-website-zu-schliessen/ mWs/Lyoness tries to shut down my websites with all means. A Lyoness lawyer himself made a thoughtless statement that caught my attention since I didn’t know about anything at this time. Lyoness can’t take criticism and the preliminary injunctions against me are not showing any success. Now it seems that they are taking it to the next level. Some clients were “won over” to their side and were told that they would of course get their money payed in back. They would not have had to contact a Mr. Ecker or the BEKM to make this possible. Further they allegedly had wrong information from BEKM which is why the pay out has been delayed. So, Lyoness compensated the clients and had the service fee assigned to itself as a claim against me. The actual background is the fact that they wanted to get access to the domains www.benecker.com and www.bekm.eu. mWs/Lyoness quickly applied for an order to pay against me, which actually never was delivered, particularly as on 4 December 2018, the day of delivery, I was not even in the country. Nevertheless, Lyoness’ lawyers (probably through contacts to the district court “Josefstadt”) managed to receive an executory title (enforcement order) and immediately tried effect seizure upon both domains. Meanwhile, this devious undertaking could be thwarted but it shows the underhand practises with which Lyoness operates. The clients who sold themselves to Lyoness are facing separate procedures since they have breached our contract in multiple ways. It is to be doubted that Lyoness will protect them especially as the actual goal could not be reached. We are immediately going to bring an action against all parties involved. ———— Vi vet jo hvor viktig det er at medlemmene ikke begynner å tenke selv. Da faller illusjonene og tåkepratet?✌️ Nye skal presenteres i Tyskland til sommeren, vil det «igjen» bli fulle tribuner (som sist)? Nææææh... ? Men noen skal garantert reise. Hell og lykke til på ferden, og dere? Få nå for guds skyld inn resten dere måtte ha av tilgjengelige midler, en gang for alle! For det kommer nok en gang muligheter en ikke kan si nei til, så start nå! Få ett forsprang og se dere aldri tilbake?✌️ 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Ingen overraskelse dette. Gleder meg til rettsavgjørelsen kommer fram og setter en slutt på de for godt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå