Petter100 Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 målet til lyoness i verden er 1 milliard medlemmer i 100 land..pr dags dato er det 47 land med og ca 8.5 millioner medlemmer..det er helt klart at de er avhengig av evig vekst og en jevn strøm av penger inn for holde hjula igang ..italia er det landet veksten er størst ang medlemmer og butikker osv ..ikke så rart med tanke på at den italienske mafia for lengst har skjønt at her har de mulighet til få vasket sine penger og ha kontroll over butikker og restauranter osv som de med " myke " hender krever skal være med og legges under markeds fører som før bste noen år siden banket møkka yt av de samme folka for få beskyttelses penger av de ..min kilde her er en italiensk msrkedsfører i Milano som er like sleip som Duesund selv ..lyoness og lyconett legger til rette for svindel og bedrag i stor skala og med penge beløp vi ikke kan drømme om ..hubert i østerike er blitt stein rik på dette ..han er vist matematiker og Gud selv i Duesund sine øyne .. 1 Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Luck, Som jeg nevnte tidligere så ble jeg invitert på møte og takket nei da jeg startet å lese denne posten. Jeg kunne også skrevet at jeg har en kompis som har snakket om dette lenge, og som kanskje «endelig» trodde han fikk meg på gli, men det følte jeg ikke jeg skulle trenge å bruke tid på å belyse da jeg ikke følte det var relevant. Att jeg har vært litt innerforstått med deres forskjellige måter å tjene penger på kommer isåfall KUNN av at en kompis har snakket om disse skyene ofte eller hver gang vi har møttes i festlig lag. Hvem her kan med handa på hjertet si at passiv inntekt ikke er fristende? Så da når han sendte melding om at en av skyene var begynt å betale, da skrev jeg den posten her inne. Nå er det ikke slik at jeg personlig har invistert penger, men siden dette begynner å bli utbredt der jeg holder til så har jeg nå flere bekjente. Jeg har alltid vært en person som interesserer meg for se hele mynten, g aldri basere mine valg på hva noen enkeltpersoner kan fortelle. Hvem vet? Kanskje min største tabbe i livet var takke nei til å bli med, men så lenge jeg ikke vet nokk pros and cons så er jeg ikke istand til å bli med på noe som pdd ser ut til å få et opphold i Norge. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Lottstift har vel allerede konkludert med at virksomheten skal opphøre det meste av det de driver med. Sånn sett er jo det ganske klare signaler på at ting ikke er som de burde være. Lyoness/Lyconet forbereder vel et motsvar for å bevise at kjennelsen er feilaktig. Lyconet/Lyoness er også kjent ulovlig i noen andre land (Østerrike bl.a.). Det er ganske klare signaler på at dette i det store og det hele er en form for pyramidespill, der det er de få på toppen som tjener penger på de nedi systemet. Hvorfor du kjemper så voldsomt for å opprettholde statusen til dette firmaet vet jeg ikke, men den objektiviteten din heller ganske sterkt i favør Lyoness/Lyconet slik det virker for meg. Jeg har for øvrig ingen, og har heller aldri vært involvert i eller med Lyoness/Lyconet/Cashback World. Lenke til kommentar
ole petters Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 (endret) Hei, dette er det lotteritilsynet skriver kilde: her Med bakgrunn i mottatte tall legger Lotteritilsynet til grunn at Lyoness hadde omtrent 225 900 000 kr totalt i inntekt fra Norge i 2016. Av disse var omtrent 19 400 000 kr inntekt knyttet til lojalitetsbedriftenes salg av varer , tjenester eller andre ytelser til deltakerne og bruk av Lyoness sitt kundesystem (CRM - system). Omtrent 206 500 000 kr av inntektene til Lyoness kom fra selskapets salg av rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell og seminarer til deltakerne. Endret 7. februar 2018 av ole petters 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Hvaforno? Hvorfor skal vi lukke denne posten? For at vi ikke kan eller vil servere deg det du lurer på? Du har hørt litt her og der og regner deretter. Om du har en kopi av vedtaket så burde du ha fått med deg at handel og forbruk ikke akkurat er lyconet sin sterkeste side. Du må gjerne påstå at vi ikke vet hva vi prater om. Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Miven, se nå på posten over her. Det står det «kommisjon fra lojalitetsbedrifter 15.466.279kr. Enehver person med LITT innsikt i salgsverden skjønner at kommisjon er en viss prosentsats av hva et produkt har blitt solgt for. Jeg leser flere plasser at Lyoness tar en kommisjon på 10% av det de tilfører av produktsalg hos bedriftene. Ergo: selger en butikk en bukse til 1500kr, så får Lyoness en kommisjon på 150 kroner, som der igjen deles ut videre i firmaet. Da er det jo ikke vanskelig å skjønne at 15 mill i kommisjon er det Lyoness sitter igjen med av salg på over 150.000.000. Forstår du hva jeg mener ? Lenke til kommentar
susekopp Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Hvaforno jeg tror du har en skjult agenda her, men dette er og blir en svindel. Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Susekopp, jeg har jobbet med salg og markedsføring lenge nokk til å forstå at dere tolker tallene på feil måte, uansett om det er svindel eller ikke. Vi trenger ikke like måten dem markedsfører konseptet sitt på, vi trenger ikke like måten de går frem på, hvordan systemet med verving er satt opp, men dersom vi skal bruke tall fra regnskap som argumentering for at noe er svindel, så må vi være sikker på at vi bruker dem rett. Da å sitte å si at selskapet bare omsatt for 15.000.000 er feil. De OMSATTE for nermere 154.000.000 og satt IGJEN med 15.400.000. Endret 8. februar 2018 av Hvaforno Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Susekopp, jeg har jobbet med salg og markedsføring lenge nokk til å forstå at dere tolker tallene på feil måte, uansett om det er svindel eller ikke. Vi trenger ikke like måten dem markedsfører konseptet sitt på, vi trenger ikke like måten de går frem på, hvordan systemet med verving er satt opp, men dersom vi skal bruke tall fra regnskap som argumentering for at noe er svindel, så må vi være sikker på at vi bruker dem rett. Da å sitte å si at selskapet bare omsatt for 15.000.000 er feil. De OMSATTE for nermere 154.000.000 og satt IGJEN med 15.400.000. Det er vel medlemsbedriftene som omsatte for 154 000 000, som ledet til en kommisjon til Lyoness på 15 400 000? 1 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 håper noen legger ut rapporten og endelig konklusjon fra lotteritilsynet som vel sksl være klar i dag ..og tro de snur i denne saken er vel som tro på nissen ..Lyoness og Norge er nok over og tilbake sitter vi en haug med folk som burde vist bedre med alle røde lys som har lyst rett foran nesa våres .. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Terje Duesund og free egel team skryter av vervet 32 butikker..problemet er bare de har glemt sette i proppen i bunnen for det lekker butikker like fort som nye kommer inn ..nesten komisk og lese og følge med ..pr dags dato er det 778 butikker med i Norge..fakta faen .. Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Herr Brun. Du har rett i at det blir feil å skrive slik jeg gjorde. Jeg retter: Lyoness formidlet salg for 154.000.000 til partnerbutikker og satt igjen med 15.400.000. Lenke til kommentar
Luckstud Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Susekopp, jeg har jobbet med salg og markedsføring lenge nokk til å forstå at dere tolker tallene på feil måte, uansett om det er svindel eller ikke. Vi trenger ikke like måten dem markedsfører konseptet sitt på, vi trenger ikke like måten de går frem på, hvordan systemet med verving er satt opp, men dersom vi skal bruke tall fra regnskap som argumentering for at noe er svindel, så må vi være sikker på at vi bruker dem rett. Da å sitte å si at selskapet bare omsatt for 15.000.000 er feil. De OMSATTE for nermere 154.000.000 og satt IGJEN med 15.400.000. Du har ikke forstått en dritt! 1. Det er svært få fysiske butikker som er med i Lyoness in portefølje. Det betyr at de fleste som genererer handel er nettbutikker. Der får Lyoness betalt for å ha ledet til handel, akkurat som andre affiliate-sider eller de som jobber med rabattkuponger. Dette er store deler av kommisjonen. Her er det altså Lyoness som jobber for nettbutikken og får betalt for det. Ikke motsatt. 2. Det er ikke mulig å hevde at Lyoness omsatte for 150 millioner. Vet du hvorfor ??? Fordi de ikke gjorde det! Butikkene, nettbutikk eller fysisk butikk gjorde det. Det var de som regnskapsførte dette, betalte moms og skatt av det. Det var deres omsetning. Lyoness fikk sin avtalefestede del. FERDIG! Man kan ikke selge samme vare to ganger. Man kan heller ikke lure seg til et omsettning man ikke har. Du har nok svært liten erfaring med salg og markedsføring. Din agenda skinner også igjennom. Dere ønsker å bevise at det er 50/50 for at det skal være lovlig, men har bare stråmannsargumentasjon. Legger man til dårlig ordforåd og dårlig grammatikk, så fremstår det bare patetisk. 3. Salg av markedsføringsmatriell er jo startpakka som nye medlemmer får. Salg av rabattkuponger er den månedlige sparingen. Salg av nettskyer sier seg selv. Det vil aldri bli 50/50 når det er under 10%. Det er også helt virkelighetsfjernt at det har blitt solgt skyer for 54 millioner.. Edit: Jeg har dårlig samvittighet for personangrep og hersketeknikker, men blir svært provosert av måten du skriver på. Det er trolig gjensidig, though. Edit2: Hvor har du det forresten fra at kommisjonen er 10% ? Jeg vet at de som forsøkte å verve meg sa det samme, men de kunne ikke forklare det, ei eller vise til relevante tall. Bare fordi man har hørt noe, så er det ikke sant. Endret 8. februar 2018 av Luckstud Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Herr Brun. Du har rett i at det blir feil å skrive slik jeg gjorde. Jeg retter: Lyoness formidlet salg for 154.000.000 til partnerbutikker og satt igjen med 15.400.000.Lyoness sitter jo ikke igjen med 15 400 000, de har også utgifter. Å snakke som om 154 000 000 er omsetningen til Lyoness, og 15 400 000 er resultatet er mye mer misvisende enn å omtale 15 400 000 som Lyoness' omsetning. 1 Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Men kjære Luck. Så fjern Lyoness og bedriftene vil mest sansynlig miste den ekstra omsetningen de har fått til nå. Jeg bare sier, for hundrede gang: bare for at noen ikke er enig i MÅTEN det fungerer, trenger det ikke bety det er ulovlig. Det du i praksis sier er at bedriftene ikke har fått noe igjen av å være med. Å bruke tallene fra 2016 til å trekke slike konklusjoner blir helt feil siden selskapet har vært i vekst siden 2016. Men for all del, dere er ekspertene. Du har jo tross alt avdekket svindel og agendaer med å lese skrivemåten til folk før. Få deg et skriv fra selskapet selv og putt dine gode egenskaper til nytte istede for å diskutere med meg. Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Terje Duesund og free egel team skryter av vervet 32 butikker..problemet er bare de har glemt sette i proppen i bunnen for det lekker butikker like fort som nye kommer inn ..nesten komisk og lese og følge med ..pr dags dato er det 778 butikker med i Norge..fakta faen .. Her er du inne på noe essensielt. Målgruppen er små og middels store firma og målet for 2020 er 10 000. Dessverre ser en flere bli avviklet eller går konkurs, så verdien av samarbeidet kan diskuteres. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 på 1 år har de økt sin app med ca 100 butikker..de fleste er netthandel..ang skyer og evt utbytte fra disse må hele verden handle helt vilt mye for dette skal gå opp ..jeg har 4 skyer A 12000 kr og ESP på 400 kr pr måned og drømte om en passiv inntekt i fremtiden med start i 2020 ..nå sitter jeg med diger rød plast nese og veit dette er bare svindel og bedrag og pengene blir brukt oppover i level til belønning..jeg veit mange har innsett dette er svi del nå og det er vist en storm av folk som vil ut og ha igjen sine penger..vi er blitt lurt trill rundt..så folkens ta av plast nesa i rødt og innse tingene og gjør som mange ..hopp av eventyret 1 Lenke til kommentar
Luckstud Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Men kjære Luck. Så fjern Lyoness og bedriftene vil mest sansynlig miste den ekstra omsetningen de har fått til nå. Jeg bare sier, for hundrede gang: bare for at noen ikke er enig i MÅTEN det fungerer, trenger det ikke bety det er ulovlig. Det du i praksis sier er at bedriftene ikke har fått noe igjen av å være med. Å bruke tallene fra 2016 til å trekke slike konklusjoner blir helt feil siden selskapet har vært i vekst siden 2016. Men for all del, dere er ekspertene. Du har jo tross alt avdekket svindel og agendaer med å lese skrivemåten til folk før. Få deg et skriv fra selskapet selv og putt dine gode egenskaper til nytte istede for å diskutere med meg. Du omtaler Lyoness som om det ikke er noe annet alternativ. Om bedritene bruker pengene på annonsering på Facebook og Google isteden for Lyoness, så får de bedre verdi.Der har man kontroll over kostnadene, man kan avgiftsføre de i regnskapet og det er mye bedre markedsføring.Det er veldig mange flere som bruker Google og Facebook enn Lyoness. Man har dessuten Google Analytics, er CRM-system hvor man kan lokalisere alder, demografi og interesser, slik at man kan fintilpasse annonseringen sin. Det er verdi, det. Når man bruker penger på markedsføring, så får det resultater. Det er dog ikke slik at resulatene ikke kan bli bedre ved å benytte noe annet. ( Ikke engang begynn med shoppingpoints og % tilbake). Selvmotsigelse. Det er jo måten det fungerer på som GJØR at det er ulovlig. Når man leser de få linjene av regnskapet ser man at det er mer omsetning og inntekter basert på "pyramidedel" enn handel. Da er det ikke lovlig. Basta bom. At jeg subjektivt ikke liker Lyoness har ikke noe med saken å gjøre. Jo, de har fått noe igjen, men Lyoness har også tjent mye penger på hva de har tjent. 10% avanse på noe man ikke har utgifter på er VELDIG mye penger. Forstår du ? På annen annonsering så er det et budsjett og en bestemt målgruppe. Sett at det er 150 millioner, da, så er det ekstremt lite penger. Det er ikke mer enn hva et lite,lokalt bemanningsbyrå eller en matvarebutikk omsetter for i året. Det er drøyt 400.000 kroner dagen fordelt på x butikker. Det er ikke snakk om mye. Tallene blir blåst opp. Tallene fra 2016 markerer et poeng, og selskapet har vel vært i drift fra 2013, så tallene fra 2016 må være mer enn bra nok. Det er også de tallene man har som er "ferdigbehandla". Tallene fra 2017, som nylig ble avsluttet, er ikke klare ennå. Så det finnes ikke andre tall. Herr " god med salg og markedsføring". Slutt å late som du ikke har noen agenda. Ingen uten interesser ville brukt så mye tid og energi for å forsvare et luftslott. Jeg er provosert over at så mange har blitt lurt, hvor kyniske eierne er og hvor mange som har tatt opp lån for å kjøpe skyer, som kommer til å bli lurt. Derfor er jeg engasjert. Lenke til kommentar
Luckstud Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Terje Duesund og free egel team skryter av vervet 32 butikker..problemet er bare de har glemt sette i proppen i bunnen for det lekker butikker like fort som nye kommer inn ..nesten komisk og lese og følge med ..pr dags dato er det 778 butikker med i Norge..fakta faen ..Her er du inne på noe essensielt.Målgruppen er små og middels store firma og målet for 2020 er 10 000. Dessverre ser en flere bli avviklet eller går konkurs, så verdien av samarbeidet kan diskuteres. Godt poeng. SMB har ikke mye penger og er mest påvirkelige og mottakelige for tjenester som de tror vil gi bedriften deres vekst. Alt høres bra ut helt til regninga skal gjøres opp. Å betale for å være medlem, samt gi fra seg en del av inntjeningen sin, omtrent 10% er mye. Hvis man har 100% og 25% går bort i moms, 30% er råvare/innkjøp/kost og 20% til lønninger, så svir 10% mye. Det er fint med økt omsetning, men hva hjelper det om det ikke blir så mye mer inntjening ? De kunne brukt de 10% på noe annet. Å annonsere på Facebook og Google er mer meningsfylt. Store bedrifter som vet hva dette selskapet er vil selvfølgelig ikke bli assosiert med de, så målgruppen er, som du sier, små og mellomstore bedrifter. Bedriften som gjør alt sitter igjen med 15% og Lyoness 10%. Det er jo ikke rettferdig! Det forklarer også Lyoness sin visjon: PENGER! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå