Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En skulle tro det ikke var mulig... Å kalle seg profesjonell markedsfører, ha det som virke OG benytte seg av intetanende bedrifter som referanser og i tillegg kalle de samarbeidspartnere. Men joda.... Det er mulig.

I min verden blir det å snylte på andres omdømme.

Akkurat som Lyoness gjør det dette.

Hiv karakter, hiv yrkesstolthet. All in.

Hva var dette? BI? er de involvert?

Lenke til kommentar

Uff, stakkars.. synes nesten litt synd på Reitan-duden. Nå går nok ALLE seriøse jobbforbindelser og hans integritet i grusedassen og han sitter kun igjen med gruff, sin poesi og facebook-filosofi og nedbitte negler. Staakar :p

Karma kommer tilslutt :p Skal ikke være bare bare å delta i et pyramidespill nei. Det går jo ganske direkte mot alt som kan kalles for integritet. Men det er klart at ulovlige handler skal straffes med mer enn bare et ødelagt rykte :)

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Om det nå går som alle tror, at hele virksomheten opphører i Norge. Så sitter man igjen med et relativt stort nettverk av kunder. Det har en verdi uansett hvem kundebasen består av. Hadde det vert mulig å drive cashback delen videre på ærlig vis. Tenker på en modell noe i nærheten av Coop eller Trumf? Vet noen om det er et alternativ?

Lenke til kommentar

Hei

 

Om det nå går som alle tror, at hele virksomheten opphører i Norge. Så sitter man igjen med et relativt stort nettverk av kunder. Det har en verdi uansett hvem kundebasen består av. Hadde det vert mulig å drive cashback delen videre på ærlig vis. Tenker på en modell noe i nærheten av Coop eller Trumf? Vet noen om det er et alternativ?

Det finnes allerde flere alternativer som gir mye mer "cashback" på langt flere butikker enn det cashbackworld tilbyr. Kickback bla. Og de prøver ikke å få deg med i en pyramide samtidig. Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

 

Om det nå går som alle tror, at hele virksomheten opphører i Norge. Så sitter man igjen med et relativt stort nettverk av kunder. Det har en verdi uansett hvem kundebasen består av. Hadde det vert mulig å drive cashback delen videre på ærlig vis. Tenker på en modell noe i nærheten av Coop eller Trumf? Vet noen om det er et alternativ?

 

Det er et relativt lite nettverk av useriøse aktører og kunder.

Og ordene "cashback" i forbindelse med "lyoness" "myworld" "lyconet" er svertet for evig. Ikke noe vits å bygge på et ødelagt fundament.

 

Coop og Trumf er basert på å få returnerende kunder til dagligvarebutikken.

Cashback-delen i Lyoness er engangssummer på småbutikker som legger på et påslag som man får "poeng" for.

Det er i praksis det samme som å sette opp en sparing som sparer opp småpenger hver gang du handler. Bare at du ikke får alt av dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et relativt lite nettverk av useriøse aktører og kunder.

Og ordene "cashback" i forbindelse med "lyoness" "myworld" "lyconet" er svertet for evig. Ikke noe vits å bygge på et ødelagt fundament.

 

Coop og Trumf er basert på å få returnerende kunder til dagligvarebutikken.

Cashback-delen i Lyoness er engangssummer på småbutikker som legger på et påslag som man får "poeng" for.

Det er i praksis det samme som å sette opp en sparing som sparer opp småpenger hver gang du handler. Bare at du ikke får alt av dette...

Tja, jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke du heller skal undervurdere verdien på å ha en kundebase på 150.000 personer. Det kan både være interessant å selge videre, eller starte noe fra bunn igjen på.

 

Men jeg håper du har rett, det beste vil være om alt som har med lyoness å gjøre bare forsvinner helt. Men om man isolerer ut cashback delen så er vel den i seg selv ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

Njaaaa... men er det egentlig stort? Når en vet enkelte opplever å ha blitt medlemmer uten at de selv har vær klar over det? Og støter på problemer fra Lysakers side når en prøver å få slettet seg? Det er til og med de som har opprettet Lyconet kontoer på andre, og hvordan en kan gjøre det uten samtykke skjønner jeg ikke helt... prøv å opprette en sparekonto for noen i en bank og du vil få krav om samtykke. I sum så er veien inn grisefett, det er når en vil ut problemene oppstår.

Så de medlemstallene de opererer med? Bløff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at pyramideselskaper selger sin "kundebase" til neste pyramidespill...Det er jo slik de holder det gående...Har man blitt lurt en gang, er sjansen stor for at man lar seg lure på nytt, og neste pyramidespill har da en kundebase de kan begynne å drive oppsøkende virksomhet mot...Dessverre.

Lenke til kommentar

Medlemstall vil jo aldri synke, når man aldri sletter dem som vil ut...

 

Ifølge Lyoness selv (oppgitt til Lotteritilsynet ifm tilsynssaken) hadde de i 2017 ca 170.000 medlemmer i Cashback World (kortholdere), mens det på samme tid bare var i overkant av 45.000 medlemmer som benyttet seg av kortet sitt (ca 25% aktive mao). De opplyste samtidig at de hadde 17.000 markedsførere (som alle også var medlemmer i CBW), så trekker man fra dette (45.000 - 17.000 = 28.000) begynner det virkelig å skurre...

 

Men når man aldri sletter medlemmer som melder seg ut blir jo tallene snodige...

 

PS: Men Lotteritilsynet har jo fortsatt ikke mottatt etterspurt dokumentasjon, spesielt vedrørende økonomi og medlemstall...Alt er udokumenterte påstander fra selskapet selv...Kan vi stole på det de oppgir uten å dokumentere sine påstander...? Nope! Jeg ville i vertfall ikke gjort det...

Endret av Tjo-Bing
Lenke til kommentar

Medlemstall vil jo aldri synke, når man aldri sletter dem som vil ut...

 

Ifølge Lyoness selv (oppgitt til Lotteritilsynet ifm tilsynssaken) hadde de i 2017 ca 170.000 medlemmer i Cashback World (kortholdere), mens det på samme tid bare var i overkant av 45.000 medlemmer som benyttet seg av kortet sitt (ca 25% aktive mao). De opplyste samtidig at de hadde 17.000 markedsførere (som alle også var medlemmer i CBW), så trekker man fra dette (45.000 - 17.000 = 28.000) begynner det virkelig å skurre...

 

Men når man aldri sletter medlemmer som melder seg ut blir jo tallene snodige...

 

PS: Men Lotteritilsynet har jo fortsatt ikke mottatt etterspurt dokumentasjon, spesielt vedrørende økonomi og medlemstall...Alt er udokumenterte påstander fra selskapet selv...Kan vi stole på det de oppgir uten å dokumentere sine påstander...? Nope! Jeg ville i vertfall ikke gjort det...

De har ca 15000 som bruker kortet/ app jevnlig og 17000 markedsførere som påstår de gjør det så kunde massen er ikke mye skryte av.

Jeg selv sleit veldig for bli slettet fra dere liste og sente mail til mine casback medlemmer at dette er pyramide virksomhet og de burde be seg slettet. Hvordan dette gikk har jeg ikke oversikt over men noe merkelig skjedde når jeg ble kjøpt ut av min president i lyconett.Han tok selvfølgelig de få jeg hadde som var aktive ang handel men de fleste forsvant ved overføringen. Men selv min mor som har skriftlig bedt seg bli fjernet som medlem får enda mail fra casback world og masse reklame så helt borte fra databasen blir vi nok ikke.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...