Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Det kan diskuteres om det skal være i en egen tråd, mitt poeng var å kritisere hennes tilnærming til Lyoness som var at det var firmaet i seg selv som var problemet og ikke forretningsmodellen. Min oppfatning er at det er forretningsmodellen som er problemet med Lyoness/Lyconet og det er ingen måte de kunne få dette til å fungere uten å endre forretningsmodell.

Hufsetufs selger også mest sannsynlig markedsføring, selvfølgelig kan vi ikke vite sikkert uten å kjenne til konseptet(som hun nekter å uttale seg om). Ett produkt trenger ikke nødvendigvis være en fysisk ting heller.

Uten og gli for langt unna hva vi egentlig skal diskutere her så selger faktisk min datter også på en måte markedsføring ved sponse bloggere i Norge med produkter for få sine produkter vist frem på kjente bloggere sine sider ! Men min datter driver et nettselskap hvor hun IKKE har noe lager av produkter men alt går automatisk fra landet hun selger sine nettvarer fra og min datter gjør det faktisk bra økonomisk og det uten verve en jevla kjeft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er forretningsmodellen da?

pyramidespill... 

Petter100:

Det er mange måter å drive markedsføring riktig på.

For meg høres det ut som datteren din driver med dropshipping og at hun betaler sine markedsførere(bloggerne), ikke mye pyramide i den forretningsmodellen.

Mange bloggere er for så vidt fine eksempler på gode markedsførere som (etter hvert som de får litt erfaring med lovverk) gjør ting riktig og leverer noe positivt til alle involverte.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har en fysisk vare som hun sørger for å få markedsført. Om det er via nett eller home party er irrelevant i så måte.

Lyoness selger markedsføring, og vedkommende som stakk innom i går er en av markedsførerne, en av de som representerer virksomheten.

Hvordan markedsførerne utfører denne jobben, og hvordan firmaet opptrer er så absolutt ett ankerpunkt og her kommer også i hovedsak lovlighetsvurderingen. Selvfølgelig skal en ikke glemme forretningsmodellen men den tilpasser de hipp som happ.

Endret av Moskasi
Lenke til kommentar

pyramidespill...

Petter100:

Det er mange måter å drive markedsføring riktig på.

For meg høres det ut som datteren din driver med dropshipping og at hun betaler sine markedsførere(bloggerne), ikke mye pyramide i den forretningsmodellen.

Mange bloggere er for så vidt fine eksempler på gode markedsførere som (etter hvert som de får litt erfaring med lovverk) gjør ting riktig og leverer noe positivt til alle involverte.

Nå kjente jeg at jeg ble glad og stolt her :)

Jeg veit jo hun ikke dreiv med noe pyramide greier. men måten du skreiv på her var gledene :)

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Nettbutikker som er med i My World tjener ikke markedsførere noe på legge til ! Det er kun My World og kansje nettbutikken hvis det blir noe salg som tjener noe her.

Med tanke på at mesteparten av partnere som er med i My World er nettopp nettbutikker så vil jo casback delen til markedsfører bli mindre en der mange tror.

Nettbutikker deler ikke ut kort og det er svaret på at dette ikke er noe særlig og drive med for markedsfører.

Og for ordens skyld min datter ville ikke legge til sin nettbutikk og det med klart svar..Pappa jeg støtter ikke pyramideviksomhet :)

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Nei, det er der de blander affiliat inn som samarbeidspartnere, gjerne forkledd som ett resultat av hardt arbeid. Hvor poppis er det ikke for en president å legge ut en melding om at nå må alle følge med for nå skjer det noe spennende for så å legge ut på en eller annen reise? Tilbake står en god gjeng (brødhoder) og heier taktfast i kor om hvor sinnsykt bra dette er? Og følges videre opp av en hurra meg rundt lansering for den nye partneren? Kroneksemplet her er jo SAS som ble en gedigen FLOPP bare dager etter.

Eller hva med vedkommende som står på scenen og legger ut en hjerteskjærende historie om fattige kår før h@n så lyset?

Eller de mange som antagelig sto svært nære da det smalt og lover deg det aller meste?

Jeg kunne fortsatt...

Din datter har en nettbutikk med en vare, at hun velger å bruke blogg som ett medium er en del av markedsføring.

Så ja, hva andre gjør mener jeg fortsatt er lite hensiktsmessig å dra inn i diskusjonen her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er der de blander affiliat inn som samarbeidspartnere, gjerne forkledd som ett resultat av hardt arbeid. Hvor poppis er det ikke for en president å legge ut en melding om at nå må alle følge med for nå skjer det noe spennende for så å legge ut på en eller annen reise? Tilbake står en god gjeng (brødhoder) og heier taktfast i kor om hvor sinnsykt bra dette er? Og følges videre opp av en hurra meg rundt lansering for den nye partneren? Kroneksemplet her er jo SAS som ble en gedigen FLOPP bare dager etter.

Eller hva med vedkommende som står på scenen og legger ut en hjerteskjærende historie om fattige kår før h@n så lyset?

Eller de mange som antagelig sto svært nære da det smalt og lover deg det aller meste?

Jeg kunne fortsatt...

Din datter har en nettbutikk med en vare, at hun velger å bruke blogg som ett medium er en del av markedsføring.

Så ja, hva andre gjør mener jeg fortsatt er lite hensiktsmessig å dra inn i diskusjonen her.

SAS var jo egentlig så moro at vi alle holdt på og le på oss drypp .

De glemte si at SAS måtte ikke kontaktes :)

Folk sto vist i skranken til SAS på Gardemoen og viste frem casback app og krevet casback :) :) :)

post-474374-474638_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Sånn kan det gå når du gir uttrykk for å selge noe du ikke har...

Og hvem er det som er stor på å selge illusjoner?

Hvem er det som utdanner og følger opp selgerne av disse? Firmaet.

Det store markedet i Norge ligger ikke i de med cashbackkortet eller Fru Hansen på hjørnet. Markedet ligger i Lyonessmedlemmene som pumper inn egne midler mot en drøm om opptil ti ganger tilbake. I disse dager kalles det reinvestere, selv om det visserlig finnes de innad i samme organisasjon som hardnakket hevder at det er det ikke. Og at vedkommende som har sagt noe annet ikke har peiling.

Det i seg selv er særs spesielt... At de innad ikke en gang kan enes om hva det er. Og hvorfor det?

Fordi alle andre ikke har peiling, har ikke satt seg inn i ting, osv osv...

All ære til moderatorene som sletter skitpraten men med det så forsvinner også det vi alle har sett. En gjeng tullinger som leker butikk. Vis meg det firmaet som vil representeres av dess like!

Og vil du nå egentlig betale penger for at disse skal løpe rundt og representere DEG som lokal bedrift?

Og vil du egentlig kjennes ved at dette er organisasjonen DIN?

Det tikka inn en melding i går om at sportsbutikken på Kyrksæterøra har mistet en familie som kunder. Aunli eller ikke, det legges ikke igjen en krone.

Det er det DERE bedrifter betaler for og støtter opp om.

Endret av Moskasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge er det kun Norsk Tipping som kan drive med pengespill. Statsmonopol, hurra! Betsson, Unibet og alle andre er registrert på Malta el. og har sin virksomhet der. De har ikke lov å reklamere i Norge, men dette omgås ved at man sender reklame på TV på de kanalene som sendes fra London - TV3, TV-Norge, Viasat osv. Når du spiller over nettet så spiller du på deres server utenfor Norge og derfor utenfor norsk jurisdiksjon. Siste er jeg ikke helt sikker på, men antar det er slik det er satt opp.

Det har gått så langt at bankene stopper overføringer fra utenlandske spillselskaper (gevinster osv), da de bryter norsk lov ved å markedsføre til nordmenn og akseptere penger fra dem. Norske myndigheter kan vurdere (og burde) blokkere disse sidene slik at nordmenn ikke får tilgang. (som de har gjort med piratebay osv). Skal du motta penger fra et pyramidespill som Lyoness fra utlandet risikerer du at norsk lov stopper denne transaksjonen og du vil aldri få pengene.

https://www.dn.no/nyheter/2017/04/22/0804/Spillselskaper/bankene-stopper-overforinger-fra-utenlandske-spillselskaper

https://lottstift.no/nb/om-oss/aktuelt/stanset-ulovlig-reklame-pa-239-nettsider/

https://lottstift.no/nb/pengespill/ulovlig-markedsforing/

Grunnen til at utenlandske spillselskaper viser reklame for TV3 er at de ikke følger norsk lov, som alkoholselskapene velger å gjøre. Derfor man ikke ser reklame for alkohol på TV3. De har fortsått at det bare vil ødelegge merkevaren, men spillselskapene har ingenting å tape på å drive ulovlig på dette måten. 

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Herbalife som er blant de største MLM selskapene i verden er det bare 2% som tjener over en gjennomsnittsinntekt. Noen vil lykkes med MLM, og man kan drive det så etisk og forsiktig som man kan, men man kommer ikke unna at forretningsmodellen er predatorisk og bidrar til at mange taper store summer og i ytterste konsekvens mister familie og venner. 

For de som vil lære mer om MLM kan man se den youtube videoen av John Oliver som har blitt postet her endel ganger. Ellers er det greit å holde seg til å diskutere Lyoness :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ifølge lyconett folk er grunnen til lotteritilsynet sitt vedtak at lotteritilsynet har en test hvor flere hundre som antagelig er med i My World har tatt testen og konkludert med pyramide virksomhet ! Grunn 2 er Bergens avisen skrev kritiske ting om selskapet fra høsten 2017 . og siste grunnen får vi æren for og det er vi diskuterer My World og har sendt lotteritilsynet tips.

Uten disse ting ville vist selskapet ha vært i full drift i dag ! Testen vist under .

Jeg er ikke uenig med lyconett folka disse ting sammen ble for sterk kost men kalle det for en kampanje mot selskapet må jeg smile av :) De har da jaggu satt seg selv i denne situasjonen.

post-474374-642872_thumb.png

post-474374-19952_thumb.png

post-474374-160380_thumb.png

post-474374-143904_thumb.png

post-474374-4407_thumb.png

post-474374-11873_thumb.png

post-474374-173032_thumb.png

post-474374-27628_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Ser det kjent ut??✌️

Noen har med rette kalt eyetime en copy app, og så kommer selvfølgelig regla?

De samme gamle argumentene på repetisjon.. Snedige greier det der?

Lenge leve autopiloten, det må være behagelig å slippe å tenke selv?

post-484729-0-90898300-1534079181_thumb.png

• Liker 3
Lenke til kommentar

Til alle Lyoness medlemmer som er på besøk på forumet her i ny og ne, har noen av dere tjent noe penger på dette opplegget enda? Lyoness har vært i drift såpass lenge nå, og østerrike skyen har vell åpnet, har den ikke det?

Er ganske nyskjerrig på akkurat dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle Lyoness medlemmer som er på besøk på forumet her i ny og ne, har noen av dere tjent noe penger på dette opplegget enda? Lyoness har vært i drift såpass lenge nå, og østerrike skyen har vell åpnet, har den ikke det?

Er ganske nyskjerrig på akkurat dette.

De har fått litt tilbake på den skyen men kommer det noen her som vil fortelle litt om gevinsten ville det vært flott og fått også fakta om innskuddene ? og selv om den øseriske sky gir penger så ligger det jo i korta at denne sky er god reklame for salg av alle skyer som skal dryppe fra himmelen fra 2020. Rett og slett en gulerot for lokke folk til kjøpe skyer.

Lenke til kommentar

Skyen i Østerrike kunne man kjøpe 3 andeler av 12000 kr og jeg veit det ble utbetalt nesten 5 tusen i Desember 2017 hvis du hadde full pott kr 36000 her men siden har jeg ikke hørt noe mer skryt om utbetalinger.

Sjekket nå og første utbetaling på sky var 21 desember 2017 og den skulle vist gi mer ettervært ! Har man kjøpt full pott i alle skyer samlet kr 480000 så skal man ha gode drømmer for gå i pluss.

Har man kjøpt sky andeler i verdens skyen på toppen ligger det i kortene dette kan bli et jevla mareritt

Endret av Petter100
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...