Hvaforno Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Nei, jeg har lest den rapporten. Det står i rapporten at de sitter igjen med KOMMISJON på 15 millioner. Det er kommisjonen som selve firmaet sitter igjen med etter at salget er gjort de har tatt med i beregningen.La meg vise min tankegang: Et partnerforetak selger en bukse til 1000 koner til et medlem. Lyoness fakturerer 10% av 1000 kroner og sitter igjen med 100 kroner i KOMMISJON. Selvom buksen kostet 1000 kroner, og produktformidlingen er på 1000kr, så vil det komme frem at Lyoness sitter igjen med 100 kroner, fordi det er ikke Lyoness som selger buksen til 1000 kroner, sånn som i Herbalife, Amway og slike firmaer. Der selger en person produktet og får en kommisjon, men i dette firmaet er det butikkene selv som selger produktet, og firmaet får en kommisjon som deles ut internt.Skjønner dere hvordan jeg tenker nå? I teorien betyr det jo at 15 millioner bare er 10% av det selskapet har skapt av produktsalg. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 av de 163000 medlemmer som er med er det en veldig liten del som faktisk bruker app og handler..kun ca 10 % av massen...med 20 tusen markedsfører i Norge skal lyoness slite godt for overbevise lotter tilsynet at de driver innenfor loven.. Lenke til kommentar
susekopp Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Dette er bare en svindel, fra a til å. Lage suppe på venner og familie Lenke til kommentar
NB! Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Se at mange av mine Facebook venner har begynt å like denne nettsiden no. Og eg tror dette blir det nye Lyoness [url="https://www.myworld.com/en The myWorld Group of Companies The myWorld group of companies unites different brands under one umbrella. With the Cashback World shopping brand, consumers can benefit from the advantages of an international shopping community: They can enjoy attractive shopping benefits such as Cashback und Shopping Points. Furthermore, the White Label Solutions enable clubs and organisations with a large member base as well as large companies to provide their own members, fans, customers or employees with the benefits of Cashback World. With Cashback Solutions, myWorld group of companies provides small and medium-sized enterprises with a cost-efficient and innovative customer loyalty programme that allows them to become a part of this global shopping world. Endret 6. februar 2018 av NB! Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Petter:Ja, men nå skrev jeg at et snitt er et snitt. om du har 100 kunder og bare 1 handler for 100.000 så er snittet på kundene dine 1000 kroner. Du må ikke låse deg opp i ubetydelige tall. Når jeg skriver at jeg ble fortalt at snittet på norske kort var ca 2000 kroner så skjønner jo jeg også at det finnes noen som ikke har brukt kortet enda som drar snittet ned, noen som bruker mye og drar snittet opp, og de som bruker det rundt snittet. Et snitt er et snitt. Om snittet er nok til å vise at de er innenfor, så er de innenfor. Jeg er utrolig spendt på denne uken da jeg veit fristen for svar går ut den 8. Februar. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Skandia strøm er med på avtale ned lyoness men de er ikke billigst på strøm i Norge og kun 3000 av medlemmene i Norge inklusiv markeds fører har avtale med Skandia strøm ..sier litt om ståa ..folk gidder ikke bruke app og tjene 2 kr i uka på piss .. Lenke til kommentar
Avlatsbrev Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Se at mange av mine Facebook venner har begynt å like denne nettsiden no. Og eg tror dette blir det nye Lyoness https://www.myworld.com/de/ Bare å tipse Lotteritilsynet med en gang, så de i alle fall vet om eksistensen til denne virksomheten. Hagler vel med bekymringsmailer fra familie ang. dette også. Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Dersom skandiaenergi har fått 3000 nye kunder på grunn av Lyoness så er jo det meget gode tall for SE.MyWorld forteller kanskje med om hva selskapet ønsker å stå for enn Lyoness. Om man nå bare bruker 5 minutt på å tenke litt logisk, så heter Fordelsavtalen Cashback World, og pdd hovedkonsernet Lyoness. Da gir det jo mening at de brander det om i samme gate som Cashback World, og kaller hovedkonsernet for MyWorld.Jeg tror vertfall IKKE de velger å rebrande HELE firmaet fordi de har litt trøbbel med lille Norge. Lenke til kommentar
NB! Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Tidligere heite cashback Word, Lyoness men pga. all negativ omtale endre dei det. Så eg tror nok intensjonen er å fjerne Lyonress gir godt? Lenke til kommentar
NB! Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Dei gir seg nok ikkje? Endret 6. februar 2018 av NB! Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 nå har lyoness holdt på i Norge siden 2011 og kun 780 butikker..de jobber reva av seg nå for få opp antall butikker og handlende medlemmer..dette burde de nok tenkt på for lenge siden i stedet for fly rundt ville i øya og verve nye msrkedsførere og selge skyer ..konseptet kunne vært spennende under de riktige omgivelser og med riktig ledelse..duesund ..kongen av pyramide selskaper i Norge blir feil og dette går til helvete i løpet av kort tid .. Lenke til kommentar
Hvaforno Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Ja, men man finner jo negativ omtale om alt idag. Facebook er jo også midt i en krig med lottstift i Norge per dags dato ang noen spill de har. Telenor har jo også fått endel smekk gjennom årene. SAS også. Ingen av dem skiftet navn pga negativ omtale, hvorfor skulle da disse gjøre det? Jeg prøver bare å ikke låse meg fast som mange andre her. Jeg skjønner at alle her synes det er med slike saker, men vi må ikke trekke konklusjoner på hver en minste ting som selskapet foretar seg.Det er vell strengt tatt ikke Duesund som er lederen av selskapets virksomhet i Norge. Det er en Claes som er oppført som "CEO" i Norge. Etter litt googling så finner man ut at Claes har jobbet i Telia tidligere. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Duesund er på toppen ang Norge og lyconett som er selskapet under lyoness som driver med kun verving og salg av skyer og opplæring av nye markedsførere ..så Duesund er en person vi alle må forholde oss til om vi vil heller ei ..delv direktøren Clas i lyoness ordfører seg med han føre han gir intervju i pressen ..som dette ser ut blir Norge stengt men lyoness men lyoness får krangle videre i andre land .. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) det er bråk også i Sverige..goggle lyoness Sverige og flashback forum med lyoness kommer opp ..et forum som har holdt på siden 2011 ..mye spennende og lese der..og ikke minst mye utregning ang hvordan dette funker i praksis for butikker som blir med .. Endret 6. februar 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Jeg skjønner at det er snakk om store summer, men om man ser på det store bildet når det gjelder penger som flytter seg fra forbruker til bedrifter rundt i verden så er 150 millioner bare en dråpe i havet. Har noen egentlig prøvd å tenke hvor mye penger som omsettes til daglig i verden? Jeg tror det er noen tusen milliarder, kanskje til og med flere tusen milliarder. Slik som jeg har skjønt så er produktene til Lyoness hva enn butikkene som er med selger. DVS at de har potensielt hvert produkt i verden med. Jeg hørte (ja, nå kommer jeg selv med en slik "jeg hørte," og det er slike ting jeg vil undersøke nermere) at snittet på de norske kortene er litt over 2000kr. 2000 x 160.000 kunder = 320 millioner kroner i produktsalg hos bedriftene, og av dette så går 10% tilbake til Lyoness i kommisjon, som deretter deles ut i cashback, vennebonus, SP og firmaet selv. Dersom snittet da på disse 8.5 millioner kundene omså bae er 1000 kroner så kan man jo gange 1000 med 8.5 millioner og se hva man får. (Jada, noen land er kommet lengre enn andre i oppbyggingen, men et snitt er et snitt.) Jeg så nylig at Inter Milan la ut bilder om at de hadde lansert samarbeid med Lyoness og Cashback World. Det får jeg jo til å tenke på hvorfor i all verden skal så store klubber hive seg med på noe dem vil tape penger på? Og ikke minst "rævkjøre" sine supportere? Mener det var et til lag i Italia som lanserte samarbeid før jul, men husker ikke navnet. Så skriver jadajada her at Elkjøp og Jysk ikke er med. Dette var også et tema jeg har sett mange diskutere, og jeg sporte en person ang det. Personen svarte meg: (Ikke direkte sitat, men lignende ordlyd) Vi lanserer gavekortavtaler med attraktive kjeder for å vise dem at vi skal klare å gi dem økt omsetning gjennom våre kunder. Gavekortavtalene skal fungere som som en inngangsportal slik at kjedene kan bruke resultatene for å avgjøre om de ønsker å komme inn som fullverdig partnerforetak. (Er det bare meg eller var det et logisk svar?) Ja, Miven, jeg er rolig jeg. Jeg bare føler denne forumposten står å spøler på samme plass. Vi kommer ikke frem til fakta eller konkret informasjon, vi spekulerer for mye og på den måten kommer vi ikke frem til skikkelig info. Jeg synes dette er utrolig spennende, og derfor vil jeg komme til bunns, på en ordentlig måte. Jeg leser mye hat fra eks-medlemmer, men de har jo like lite å vise til som disse "tilhengerne" har. Forstå meg rett: Selve konseptet er jo genialt. Kunder sparer penger, bedrifter øker omsetningen, og de som bygger det opp tjener penger på handelen de har skapt gjennom sine kunder og bedrifter, men om dette bare er en fasade for en større svindel er jo det vi alle ønsker å vite. Ihvertfall jeg. Om det ikke er svindel, så er jo dette en god mulighet for mange. Du må nok regne om igjen Jeg antar du har rapporten fra lotteritilsynet? Og tall fra advokat? Da kan du begynne å beregne forbruk. Om du ønsker en objektiv artikkel er nok ikke dette rett forum. Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 til torsdag skal lotteritilsynet fatte endelig vedtak ..lyoness kan selvsagt ta saken viste i rettsapparatet men for meg vil en stenging bety jeg vil trekke meg ut og kreve mine penger tilbake..jeg kjenner folk som alt har trukket seg og fått alle sine " rabattkuonger " ( penger tilbake) jeg har i tiden jeg har vært ned vært en passiv msrkedsfører og kun lagt til GRATIS medlemmer og kjøpt skyer og ESP ..jeg må innrømme jeg har vært bra naiv og trodd på et eventyr..dette begynner ligne mer på et mareritt..vært en slitsom tid med mye mas og vært noen søvnløse netter ..ligger ikke for meg og lure venner og familie inn i noe som stinker fisk .. Lenke til kommentar
susekopp Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Det blir stormøte i Trondheim på lørdag den 10/2-2018. fra Kl 1200 til 1500 på Nova kino.Det blir halleluja stemning 2 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 (endret) lyoness / lyconett er omtrent samme ulla som visjon Norge..fly rundt i dress og lure folk for penger og tåler ikke kritiske? ...hanevold og Duesund er kansje i slekt..like sleipe og kan selge sin egen mor uten skrupler ..fy faen for et møkka selskap Endret 7. februar 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060 Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Det blir stormøte i Trondheim på lørdag den 10/2-2018. fra Kl 1200 til 1500 på Nova kino.Det blir halleluja stemning Skal du i vei??✌ Lenke til kommentar
Luckstud Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Det blir stormøte i Trondheim på lørdag den 10/2-2018. fra Kl 1200 til 1500 på Nova kino.Det blir halleluja stemningSkal du i vei??✌ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå