Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Lotteritilsynet viser til vedtaket side12-23 og vår vurdering av om Lyoness er et ulovlig pyramidelignende omsetningssystem. Her fremgår at det er omfanget og innholdet i mottatte tips som har værtavgjørende for at Lotteritilsynethar funnet grunnlag for å opprette tilsyn med Lyoness"

 

<3

Endret av Dapp47
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jada! Da var den offentlig?? Står i SKARP kontrast til Lyoness egne utsagn om vilje til samarbeid og evne til å imøtekomme krav om dokumentasjon. Et utsagn de har repetert siden nyåret. Lenge siden jeg mistet respekten for denne gjengen men fortsatt finnes det akk så naive tilhengere som åpenbart ikke evner å skru på antennene og navigere seg IRL.

Men for all del.. Om det er om å gjøre å tviholde på illusjonene om samhold, vennskap, selvutvikling (!???), posisjoner og titler så for all del.

Min aller første post her inne dreide seg vel om det smått legendariske sceneteppet til Arnt som skulle avdekke både det ene og det andre.

Synes de ser litt nakne ut jeg??

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei alle!

 

Jeg har fulgt denne saken med stor interesse etter å tilfeldig blitt klar over at Lyoness var en greie via Arnt Grønbechs facebookside.

 

Jeg la merke til at han skrøt noe så voldsomt av tilfeldig restauranter her og der, selv om det ut fra bildene så ut som om det var helt vanlig gatekjøkkenmat i helt vanlige lokaler. Etter hvert innså jeg at det var snakk om noe lojalitetsgreier, og begynte å undersøke litt på nettet. Syntes først det var morsomt å se personer stå fram med fullt navn og forherlige helt gjennomsnittlig mat, men har etter hvert blitt overbevist om at dette er god gammeldags ponzi-svindel, noe som er grundig belyst på dette forum.

 

Innleggene er nå fjernet fra facebook, men jeg har heldigvis sikret meg noen nokså morsomme skjermdumper. Det samme gjelder Alexander Rosnes Reitan, som også opererer her i området.

 

Til slutt har jeg prøvd å få litt oversikt over hvem som er med på dette i Trondheimsområdet, som jeg sokner til, for å rett og slett unngå å støtte disse med handel, da jeg anser det som svært umoralsk for en bedriftseier å være med på dette.

 

Her i byen har til nå følgende cashback-restauranter gått konkurs i det siste som jeg har fått med meg:

 - Tregården restaurant og selskapslokaler

 - San Sebastian tapas (restauranten på torget)

 

Adressa skrev senest i dag om at San Sebastian på Solsiden også går med negativt resultat, og har gjort det i en årrekke.

Er ikke kronargumentet blant Cashbackprofetene at et medlemsskap her nærmest garanterer en stor og lojal kundemasse? Det ser ikke ut til å fungere særlig godt i praksis da. Har sett at serveringssteder i Bergen tilknyttet Lyoness også har gått konkurs.

 

Til slutt: Takk til alle dere som har bidratt på forumet her og fått fram i lyset hva slags organisasjon vi har fått inn i landet vårt. :w00t:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vær hilset!

Joda, det stemmer det du skriver om situasjonen i Trondheim.

Tregården som var fast samlingssted røyk først. En avtale med Lyoness er ingenting annet enn en illusjon. San Sebastian ble kjørt inn av eiere/drivere, Grenaderen gikk inn ETTER vedtaket og om Røft har det vært stille en tid nå.

Markedsførerne sine det.. Det kan enkelt summeres opp som at de skal ha rabatt, de legger til gjengjeld ut bilder på SOME, og så skal bedriften rennes ned av besøkende. Det funker ikke.. Og når det da begrenses hva hvert medlem kan legge igjen i restaurantbesøk i måneden så sier det seg selv hva som venter.

Jeg er forbruker, jeg velger bevisst å unngå steder med tilknytning til Lyoness. Mitt valg, min makt.

Endret av Moskasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når man i tillegg ser at disse markedsførerne strør om seg med superlativer for den gjengse gatekjøkkenburger forstår man at positiv omtale fra disse er null verdt. De gir ikke positiv omtale fordi de hadde en god matopplevelse, men fordi spisestedet betaler penger for det.

 

Hvis jeg var en markedsfører fra Trondheim ville jeg tatt en kikk på hvilke partnerforetak som finnes i Midt-Norge og tatt en seriøs vurdering på om det er dette jeg vil drive med!

 

Av godbiter kan jeg nevne:

  1. Antigruff (inspirasjonsforedrag m.m.) Hvor mange privatpersoner bruker mye penger per måned på sånt?
  2. Alt kan dippes (Legger flytende folie på f. eks. bil)
  3. Cliffhanger film AS (Reklamefilmprodusent)
  4. Høtta te tøtta Solem. I denne "butikken" kan du leie hele én hytte!
  5. Intro music AS (Artistformidling og event)
  6. Odd Arne Sørdal (Driver med salg, montering og service på parabol)
  7. Beltane (Healing, Tarot, Access Bars og Shaperoller)
  8. Tipp topp helhetsterapi/tipsy piercing & lashes (Godkjent alternativ behandler, utdannet akupunktør, healing, piercing, klarsynt m.m.)
    Hva? Godkjent alternativ behandler? Godkjent av hvem? :nei:
  9. Roar Kollerud Brain Refleksologi (Alternativ behandlingsmetode). Nærmere kommentar unødvendig

Dette er bare et lite utvalg av en ellers brokete samling forhandlere. Det er tydelig at det er mange små bedrifter som har blitt overtalt til å gå inn i dette, mens de større og tyngre aktørene ser dette for hva det egentlig er. I tillegg er det mange av markedsførerne som har registrert egen bedrift, sannsynligvis for å få blåst opp antallet partnerforetak.

 

Slik det er nå er det i alle fall komplett umulig for en normalt oppegående person å handle for store summer blant partnerforetakene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I god TBT stil så er det vel på sin plass å legge ut disse igjen da?

Initiert reklamestunt fra Reitan hvor bedrifter oppfordres til å tre fram, samt klage på tilsynet i samme slengen. De ligger i postjournalen for den som ønsker.

I forkant av reklamestuntet måtte den enkelte bedriftseier besvare en undersøkelse for screening og godkjennes av ledelsen.

En av de som slapp gjennom var denne.

 

Vittig nok så dukket annonsen (som er betalt av Lyoness) opp i DN hvorpå enkelte team fikk det for seg at det var ett intervju og dermed ett bevis på legitim drift ????

 

Iq-klumpene strikes again???

post-484729-0-92624300-1533223397_thumb.png

post-484729-0-80276200-1533223442_thumb.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I god TBT stil så er det vel på sin plass å legge ut disse igjen da?

Initiert reklamestunt fra Reitan hvor bedrifter oppfordres til å tre fram, samt klage på tilsynet i samme slengen. De ligger i postjournalen for den som ønsker.

I forkant av reklamestuntet måtte den enkelte bedriftseier besvare en undersøkelse for screening og godkjennes av ledelsen.

En av de som slapp gjennom var denne.

 

Vittig nok så dukket annonsen (som er betalt av Lyoness) opp i DN hvorpå enkelte team fikk det for seg at det var ett intervju og dermed ett bevis på legitim drift

 

Iq-klumpene strikes again

 

Si meg, - er dette nå nettopp? Er de helt blåst...eh ja, - stemmer...det er de jo  :rofl:

Lenke til kommentar

Når man i tillegg ser at disse markedsførerne strør om seg med superlativer for den gjengse gatekjøkkenburger forstår man at positiv omtale fra disse er null verdt. De gir ikke positiv omtale fordi de hadde en god matopplevelse, men fordi spisestedet betaler penger for det.

 

Hvis jeg var en markedsfører fra Trondheim ville jeg tatt en kikk på hvilke partnerforetak som finnes i Midt-Norge og tatt en seriøs vurdering på om det er dette jeg vil drive med!

 

Av godbiter kan jeg nevne:

  • Antigruff (inspirasjonsforedrag m.m.) Hvor mange privatpersoner bruker mye penger per måned på sånt?
  • Alt kan dippes (Legger flytende folie på f. eks. bil)
  • Cliffhanger film AS (Reklamefilmprodusent)
  • Høtta te tøtta Solem. I denne "butikken" kan du leie hele én hytte!
  • Intro music AS (Artistformidling og event)
  • Odd Arne Sørdal (Driver med salg, montering og service på parabol)
  • Beltane (Healing, Tarot, Access Bars og Shaperoller)
  • Tipp topp helhetsterapi/tipsy piercing & lashes (Godkjent alternativ behandler, utdannet akupunktør, healing, piercing, klarsynt m.m.)

    Hva? Godkjent alternativ behandler? Godkjent av hvem? :nei:

  • Roar Kollerud Brain Refleksologi (Alternativ behandlingsmetode). Nærmere kommentar unødvendig
Dette er bare et lite utvalg av en ellers brokete samling forhandlere. Det er tydelig at det er mange små bedrifter som har blitt overtalt til å gå inn i dette, mens de større og tyngre aktørene ser dette for hva det egentlig er. I tillegg er det mange av markedsførerne som har registrert egen bedrift, sannsynligvis for å få blåst opp antallet partnerforetak.

 

Slik det er nå er det i alle fall komplett umulig for en normalt oppegående person å handle for store summer blant partnerforetakene.

De tror på de klarsynte serru ..Thor lycomann hadde et innlegg om dette på sin lyconett side at joda han hadde snakket på tlf med en klarsynt og hun var vist også markedsfører og hun kunne fortelle at lotteritilsynet ville måtte trekke sine konklusjoner og lyoness ville få erstatning og det var ikke måte på hvor fint alt skulle bli og hvor mye alle skulle lykkes osv osv osv ..Han Thor fikk noen få likes på dette innlegget men de fleste oppegående folk veit jo dette er bare piss og tull og svindel og bedrag og de klarsynte er ikke mer klarsynte en lommeboka kan fylles opp ..Egentlug en flott partner til svindel og bedrag selskapet My World.

Lenke til kommentar

Prøv og ringe en spåtlf heller klarsynt og du vil garantert få beskjed du skal snart ut og reise og bla bla bla mens taksameter på 300 kr minuttet går ..Du vil sikkert også finne kjerligheten etter de har skjønt du er singel :) like troverdig som du vil få 10 x tilbake på dine skyer og 10 x tilbake på ESP ..

Lenke til kommentar

Si meg, - er dette nå nettopp? Er de helt blåst...eh ja, - stemmer...det er de jo  :rofl:

Tja... Si det? Oppfordringa gikk rett hjem i Trøndelag hvorpå lydige bedriftsmedlemmer kjørte på med en ferdig stilet klage på vedtaket. Geniet bak? Rosnes Reitan. Som driver av Antigruff har han tatt steget fullt ut og satser nå på medlemsbedriftene. Hvorvidt det var spesielt lurt kan vel leses av konkurslista. Blir vel ikke spesielt imponert av erfaring i bank og økonomisk utdannelse. But hey... Nå må gourmetkjennerne blandt medlemmene kjenne sin besøkelsestid og samles om Grenaderen og softis-maskina

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som virkelig har vært kult med å følge med på denne tråden er alle dryppene fra "ledelsen" og de som har posisjoner høyt oppe i pyramiden, altså skjermdump av meldinger til team osv.

 

Det viser hvordan de kommuniserer helt forskjellig offentlig og innad i gruppen, og gir et godt bilde av hvor sleipe de er. De vet godt at dette er en verve- og posisjonslek, men fronter utad at det handler om shopping og lojalitet osv.

 

Så fortsett å dele meldinger og ting fra toppen av pyramiden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken ledelse? Usynlige Gunnarson og Lysaker, eller presidentteamet? Eller kanskje de som har tatt ett nettkurs og betalt for diplomet? Er det noen som ler godt så er det Worre og andre selverklærte genier med egen bok innen selvutvikling. Det er vel neppe noen som er så godt selvutviklet som norske deltagere? For ikke å glemme ymse forhandlere av billige dresser og fotografer?

Utenlandske medlemmer følger naturligvis utviklingen og beroliges tilsynelatende av tåkeprat. Dvs jeg håper det er tåkeprat, alternativet er rundlurt. Noen burde i det minste informere om at myWorld Norway ikke eksisterer? Det tar jeg for gitt at medlemmene er informert om? Istedet gir vedkommende uttrykk for full tillit.

I mens så pakker andre for å forlate Norge.

De er fast bestemt helt til det slår inn at det lar seg kanskje ikke gjennomføre ift en forventet livsstil med basseng, champis og biler. Lista over de som ser for seg å joine Duesund i Miami har noen navn?

 

Kom ikke så langt, fortsatt i Norge.?

post-484729-0-65854400-1533231137_thumb.jpeg

post-484729-0-56901100-1533231153_thumb.jpeg

Endret av Moskasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som virkelig har vært kult med å følge med på denne tråden er alle dryppene fra "ledelsen" og de som har posisjoner høyt oppe i pyramiden, altså skjermdump av meldinger til team osv.

 

Det viser hvordan de kommuniserer helt forskjellig offentlig og innad i gruppen, og gir et godt bilde av hvor sleipe de er. De vet godt at dette er en verve- og posisjonslek, men fronter utad at det handler om shopping og lojalitet osv.

 

Så fortsett å dele meldinger og ting fra toppen av pyramiden!

Jeg har tatt vare på.mye fra free egel og Terje Duesund :) nå har han slettet hele Facebook sin og alt er borte ..Tror han sitter borte i USA og tygger blå valium og sikkert nervøs når han går ut døra og det med god grunn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...