Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

I Norge er det Lyoness/MyWord og CB som står i vedtaket

En annen grunn kan være at når dette blir stengt for godt i Norge, så er det Lyoness som stenges, og ikke MyWorld - altså et triks for at resten av verden ikke forbinder MyWorld med et pyramideselskap.

 

Hvis den teorien stemmer, så betyr det at lederne globalt ser hvilken vei dette går i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er rart at et så stort advokat firma som https://www.schjodt.no/ tok Lyoness saken. Her har nok en lærlig sakt ja på en sak de brude ha takket pent nei til. Og nå må de bare fortsette og forsvare saken. Håper ingen her inne kommer til og benytte advokat hvelp fra Schøldt!

Nå må du gi deg. Noen må jo ta saken. Alle har rett på et forsvar. Selv skyldige.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at et så stort advokat firma som https://www.schjodt.no/ tok Lyoness saken. Her har nok en lærlig sakt ja på en sak de brude ha takket pent nei til. Og nå må de bare fortsette og forsvare saken. Håper ingen her inne kommer til og benytte advokat hvelp fra Schøldt!

 

Ikke bland sammen en advokat eller et afvokatfirma med klienten de representerer. Dersom advokaten gjør slett jobb, så er det en ting. Men om de må fronte en klient som har gjort mye snusk så er ikke det noe advokaten kan lastes for.

 

Å boycotte advokatfirmaet Schødt for at de har en klient du ikke liker er bare tull. Alle kjente og store advokatfirmaer har eller har hatt mange kriminelle klienter. Jeg kan ikke akkurat se at Lyoness er i noen versting når vi sammenligner med ABB og diverse gjenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke overraskende, men rystende lesning. Det er utrolig itrreterende at de blir tatt på med silkehansker. Har forståelse for at tilsynet bruker tid, det er svært viktig at det blir gjort en grundig jobb helt fra starten, spesielt siden Lyoness vil gjøre alt i sin makt for å finne feil/svakheter i vedtaket som kan bli gull i en ankesak.

 

Men dette er jo så grovt at det heller mot en politisak synes jeg. Kan ikke politi eller økokrim gå inn å stenge ned på dagen og sikte daglig leder? Bevisene er jo klare som dagen på at de ikke holder seg på riktig side av lovverket? Utrolig provoserende. Jeg har aldri utøvd vold i mitt liv, men hadde Clas vert her tror jeg faren hadde vert stor for jeg hadde klinket han rett ned.

Håper jeg aldri møter Duesund heller Thor lycomann på fisketur i skogen..

Lenke til kommentar

Lotteritilsynet har vært og er avhengig av tips vi og andre gir de og Lyoness Norge skjønner ingenting stakkars for ingen som er med klager til de !

De skjønner vist heller ikke sine egne regnskap og tall og har bevist de er et selskap som ikke har livets rett ! snusk og fanteri og økonomisk kriminalitet satt i system rett og slett

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

- Er du / dere fortsatt medlem av Lyoness / Lyconet / MyWorld? -

 

Selskapet er dømt til å være et pyramideliknende omsetningssystem, og har fått vedtak mot seg om å stanse all sin virksomhet i Norge. Saken er til ankebehandling hos Lotterinemda, men det kommer ikke til å endre utfallet om at selskapet nå er forbudt i Norge, hvor saken mot World Ventures setter presedens. Den 5. Juli 2018 ble en midlertidig forføyning avvist i Oslo Byfogdembete, og vedtaket står derved fast. Se egne vedlegg.

 

- Har Lyoness lov til å drive med rekruttering av personer og selskaper? Nei

- Har Lyoness lov til å drive med salg av ESP og kundeskyer? Nei

- Har Lyoness lov til å drive med promotering av konseptet? Nei

 

Selskapet respekterer ikke lovverk og vedtak, så hvorfor skal de da respektere deg og dine krav?

 

Lotteritilsynet har fastslått i sitt vedtak, og i vedtaket om utsatt iverksettelse mens saken anke-behandles i Lotterinemnda, at medlemmer har krav på å få refundert sine investeringer / innskudd i selskapet. Som kjent møter man motvilje både hos Lyoness sitt kontor på Lysaker, og hos de såkalte "Presidenter", men du / dere har like fullt krav til å få dette tilbakebetalt!

 

- Ønsker du deg ut av dette? -

 

Det er flere måter man kan få refundert sine innskudd, og den aller beste måten er å kontakte brukeren Moskasi her inne på diskusjon.no. Da vil du få de råd og den veiledningen du trenger for å komme deg ut, med både lommebok og "æren" i behold. Men tiden går, og snart er muligheten for refusjoner over. Da er all investert kapital å anse som tapt...

 

En annen mulighet er å kontakte Advokathuset Brækhus. De kan også være behjelpelige med å få refundert innskutt kapital, om det føles mer riktig for deg / dere.

 

Men vær så snill, for deres egen og familien rundt sin skyld, kom dere ut før det er for sent!

Jeg ønsker meg desperat ut av Lyoness men trenger hjelp!

Hvordan skal jeg få tilbake pengene mine????

Endret av Mathilde
Lenke til kommentar

Ikke bland sammen en advokat eller et afvokatfirma med klienten de representerer. Dersom advokaten gjør slett jobb, så er det en ting. Men om de må fronte en klient som har gjort mye snusk så er ikke det noe advokaten kan lastes for.

 

Å boycotte advokatfirmaet Schødt for at de har en klient du ikke liker er bare tull. Alle kjente og store advokatfirmaer har eller har hatt mange kriminelle klienter. Jeg kan ikke akkurat se at Lyoness er i noen versting når vi sammenligner med ABB og diverse gjenger.

Helt enig her! Og det er heller ingen lærling som har tatt saken. Olav Kolstad er mangeårig partner og en av de beste på sitt felt, og raker inn 10mill+ i året iflg. skattelistene, så lyoness henter virkelig hjelp fra øverste hylle her.

Lenke til kommentar

Det jeg stusser på her er at de påstår at de økte fortjenesten fra 3063 NOK,- 600 000 NOK +++

 

Kall meg naiv, men slike påstander/innlegg som Oldervik Rørservice AS har er noe jeg ser kommer i enhver tråd når det kommer til MLM/Pyramide for å lage en illustrasjon hvor fort det er å hente kjappe penger og bli rik over natten.

 

Og det skal vel og merke bli morsomt å få tall fra 2016 for å avkrefte/bekrefte tallene til Oldervik Rørservice AS.

Vi kan de som har fulgt med tråden her inne vedr. Forever Living har sett visse personer si det samme og blitt meget stille senere når skatte opplysningene ble offentliggjort.

Nå ser det ut som om postene fra oldervik rørservice har blitt slettet, men det de påstod var at de økte omsetningen på 9 mnd i 2016 med 600.000. Les poster rundt den jeg siterer for å finne litt info.

 

Nå er jo tallene for 2016 ute (og snart 2017?). Vi ser da at nevnte firma økte omsetning med 158.000 i hele 2016...

Dette er et relativt nytt firma som har hatt mye kraftigere vekst de to årene før, så hvordan de nå har fått en mye lavere vekst og gir æren for store deler av omsetningen til lyonsess - det skjønner ikke jeg.

 

Det som kan tenkes er at en vesentlig del av omsetningen (f.eks 600.000) er gjennom bruk av fordelskortet til lyoness. Men det man da må se på er om det bare er eksisterende kunder som uansett ville handlet der som nå gis en rabatt. Totalt sett betyr det i så fall antagelig at de taper penger på å ha dette fordelskortet, da det spiser kraftig av marginene.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som om postene fra oldervik rørservice har blitt slettet, men det de påstod var at de økte omsetningen på 9 mnd i 2016 med 600.000. Les poster rundt den jeg siterer for å finne litt info.

 

Nå er jo tallene for 2016 ute (og snart 2017?). Vi ser da at nevnte firma økte omsetning med 158.000 i hele 2016...

Dette er et relativt nytt firma som har hatt mye kraftigere vekst de to årene før, så hvordan de nå har fått en mye lavere vekst og gir æren for store deler av omsetningen til lyonsess - det skjønner ikke jeg.

 

Det som kan tenkes er at en vesentlig del av omsetningen (f.eks 600.000) er gjennom bruk av fordelskortet til lyoness. Men det man da må se på er om det bare er eksisterende kunder som uansett ville handlet der som nå gis en rabatt. Totalt sett betyr det i så fall antagelig at de taper penger på å ha dette fordelskortet, da det spiser kraftig av marginene.

De fleste bedrifter som er med er med på en 10 % avtale med lyoness og de ligger i korta de må øke prisen på sine varer og tjenester med 10 % for ikke tape på dette.

Som igjen de som handler der må betale.

Tap for bedriften og tap for kundene dette

Lenke til kommentar

Det var med en innvandrer butikk i Oslo ved navn sultan og de måtte legge på sine priser med 10 % og deres faste kunder sluttet handle der. De valgte etter 8 måneder avslutte sitt forhold til lyoness og fikk tilbake sine kunder .tror det var 1 % casback hos sultan og folk som handlet der tapte 9 % på det .

post-474374-13843_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

De fleste bedrifter som er med er med på en 10 % avtale med lyoness og de ligger i korta de må øke prisen på sine varer og tjenester med 10 % for ikke tape på dette.

Som igjen de som handler der må betale.

Tap for bedriften og tap for kundene dette

Man kan også redusere marginene. Dersom mengden nye kunder/oppdrag er stor nok, så kan det lønne seg.

 

Men vi ser jo på regnskapstallene til oldervik rørservice, som selv har gått god for hvor bra dette er, at lyoness konseptet ikke fungerer foe bedriftene som er med.

Lenke til kommentar

Man kan også redusere marginene. Dersom mengden nye kunder/oppdrag er stor nok, så kan det lønne seg.

 

Men vi ser jo på regnskapstallene til oldervik rørservice, som selv har gått god for hvor bra dette er, at lyoness konseptet ikke fungerer foe bedriftene som er med.

Oldervik er markedsfører og sitter i lyconett til halsen på level 6 tror jeg og derfor sin bedrift med .

Lenke til kommentar

Oldervik er markedsfører og sitter i lyconett til halsen på level 6 tror jeg og derfor sin bedrift med .

Joda, men det er ikke så relevant for om lyoness fungerer eller bare er tull.

 

Nå reklamerte oldervik ganske heftig for lyoness og påstod at de hadde fått 600.000 i økt omsetning på 9 mnd. Men når vi ser på regnskapstallene, så ser det ut til enten å ha vært løgn eller fulstendig mangel på evne til å lese egne regnskapstall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men det er ikke så relevant for om lyoness fungerer eller bare er tull.

 

Nå reklamerte oldervik ganske heftig for lyoness og påstod at de hadde fått 600.000 i økt omsetning på 9 mnd. Men når vi ser på regnskapstallene, så ser det ut til enten å ha vært løgn eller fulstendig mangel på evne til å lese egne regnskapstall.

Når du er kommet så høyt i level og er fastklemt i gjørma av en bedrift blir du flink til lyve om tall også. Skal vi få vite noe om evt økt omsetning må vi finne en bedrift som eier ikke er med som PM og vite litt om hvor mye de gikk inn med i % og evt hvor mye de har lagt på priser og ikke minst om det kom flere som handlet. Min mening ang casback er dette er et skalkeskjul for lyconett delen og aldri vært meningen skulle bli store i markedet.

Hadde de vært bitte litt seriøse ville de i Norge i dag hatt minst 5000 partnere med og minst 500 tusen medlemmer som handlet.

Planen er jo Norge skal være ferdig utbygget innen utgangen av 2019 og tallene pr dags dato forteller det meste.

Men de legger til flere partnere tross vedtak de ikke kan pr uke nå en i fjor på samme tid hvor de burde ha gjort det.

post-474374-118659_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Ny artikkel i Tønsber Blad i dag...den ligger åpen via Lotteritilsynets nettside. Ser de sutrer om en kampanje mot dem, - og at Lotteritilsynet måtte gå tilbake på vedtaket sitt og la CB kjøre som normalt???

De har ikke gått tilbake på noe, vedtaket står seg akkurat som det gjorde 31. mai, og ja...de får drifte CB under klagebehandlingen...helt normalt! Les vedtakene (og dommene) til WorldVentures så er det omtrent blåkopier.... WV påstår også å være et legitimt selskap i mange andre land, men hva hjelper det når de ikke er legitim i Norge?  :)

 

https://lottstift.no/om-oss/presserom/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...