Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Artig tråd

 

Hei, jeg er en lyoness investor (under en million) og stortives med det da jeg har tjent inn alt og nå bare nyter inntektene.

Jeg er helt enig i at det er mulig for lyoness å gå dukken, som med alle selskap, men dere som jober for dette må nok instille dere litt. Dersom vi skulle innta en veldig dårlig periode vil det ta 2-4 år før vi støtter på problemer, avhenging av hvor dårlig økonomien flyter. Med de nye skyene er vi heldigvis i gode perioder, så det er ingen grunn til bekymring enda.

 

Dere må selvsagt bare fortsette arbeidet deres da alle kan jobbe for hva de mener er riktig, men dere er foreløpig i overkant optimistiske.

 

God sommer!

Jeg må slutte å lese dette innlegget snart?

Burde gått i bingen, men klarer ikke! ?

Godt det sies livet forlenges av en god latter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det skulle være så inderlig lett,

å promotere produktet gjennom Lyconet.

Så en dag kom det fra skyfri himmel et brak,

jommen kom ikke Lotteritilsynet med et vedtak!

 

Å huff å huff og stakkars lille uskyldige meg,

jeg har rekruttert og bare vært så snill og grei.

Hvorfor skal dere nå begynne å mot meg pese,

jeg som ikke en gang vedtaket gidder å lese?

 

Dere må alle tro meg når jeg nå til dere alle sier,

Lotteritilsynet oppmerksomheten til løgnere vier.

Vi er uskyldige og har aldri gjort noen ting galt,

var det ikke så Duesund til oss hadde fortalt...?

 

Nå når jeg ser den mørke avgrunn komme så utrolig nært,

tenker jeg på familie jeg har rekruttert og annet jeg har kjært.

Lite visste jeg at alle advarsler var reelle og ekte,

synd at jeg ikke tidligere fakta og påstander sjekte.

 

Men det var den gang da, men også den gang ei,

drømmen om passiv inntekt kan ingen ta ifra meg.

 

- Inspirert og motivert av de hjernevaskede -

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Argumentene Kanelsnurren prøver å forsvare seg med er egentlig ment for et publikum i en sal hvor mange allerede er forvirret og ikke rekker å stille kritiske spørsmål. På et diskusjonforum hvor all fakta allerede er presentert blir det derfor veldig pinlig for vedkommende. 

 

Vi ser at alt faller igjennom å hele personen fremstår som en vits. 
Ingenting av det han sier holder vann og han fremstår han tror han er smartere enn han er eller i beste fall motsatt. 

 

La oss håpe det ikke er noen reelle personer som faktisk vurderer å hive mer penger inn i pyramiden nå, hverken i Norge eller utland

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forventet ikke stort mer fra dette forumet, så dette får bli siste innlegg fra meg da jeg ikke er interessert i å bli latterliggjort for å prøve å opplyse om at man kan være et vanlig empatisk menneske og fortsatt være en del av Lyoness. Beklager at jeg ikke kan svare konkret på mange spørsmål da det blir veldig sensitiv informasjon.

 

 

Kanelbolla
Håper du har innvistert her også :) seff har du det som investor :) Dette blir sikkert en kjempe sukse ! kontraktfestet gevinst :)

Det har jeg ikke - jeg venter en halvannen måned før jeg investerer, men jeg vil ikke utdype mer da det sannsynligvis blir sett på reklamering om investering. Jeg anbefaler ingen andre å investere noe som helst uten at dere har peiling på hvordan økonomien vil forandre seg fremover da det selvsagt innebærer en risiko.

 

 

Så etter alt jeg har skrevet er dette ditt motsvar...Da kan du ikke ha forstått mye av innholdet jeg har skrevet til deg så langt. Om du noen gang, mot formodning, skulle ta til deg all denne informasjonen, ville du nok kanskje forstått hvor på ville veier du er...

 

Dere ER stemplet som et pyramideliknende omsetningssystem, helt siden 2012 har dere vært stemplet som det. Les tilsynsrapporten utgitt i 2014, og sist men ikke minst les vedtaket til Lotteritilsynet av 31.05.-18. Begge disse dokumentene bekrefter at dere ER et pyramideliknende omsetningssystem. Det går det ikke an å vri seg unna...

 

Hvorfor bedriver dere fortsatt verving, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette?

Hvorfor bedriver dere fortsatt promotering, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette?

Hvorfor bedriver dere fortsatt salg av andeler til såkalte kundeskyer, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette?

Hvorfor bedriver dere fortsatt ESP, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette?

Hvorfor er det ingen av dere (kanskje bortsett fra et ytterst fåtall) som respekterer Lotteritilsynets vedtak?

 

Hvordan kan du påstå at du ikke har tjent rått, når du samtidig påstår å ha fått utbetalt 5.600.000,- fra konseptet så langt, noe som tilsvarer 7 ganger påstått innskutt kapital?

Hvordan kan du omtale dette som et "spill", samtidig som du påstår at det ikke er et pyramideliknende omsetningssystem?

Kan du forklare oss uinnvidde hva som er forskjellen på hva det dere driver med, og hva som per definisjon i Lotteriloven er å betrakte som et pyramideliknende omsetningssystem?

Hvordan kan du påstå at du ikke er ansvarlig for noe som helst, når Lotteriloven stadfester at det er ulovlig å bl.a. være deltaker i et pyramideliknende omsetningssystem? Det holder altså med et medlemskap for å bryte norsk lov, så hvordan er du ikke ansvarlig for det?

 

Vi følger alle interessert med i det som foregår rundt selskapet, og vi følger ikke minst med på hvilke uttalelser Lotteritilsynet kommer med i sakens anledning. Jeg tror nok du har et litt vel optimistisk syn på ankesaken, og det virker ikke som om du har tatt inn over deg alle sider ved saken. Det fremstår for meg som om du kun har lyttet til de såkalte "Vise-Presidenter" og "Presidenter" sine argumenter, og ikke lest deg opp på hva offentlige myndigheter har å tilføye i sakens anledning. Det blir i beste fall en skjev tilnærming, og jeg vil igjen anbefale deg til å lese deg opp på både vedtak, og konsekvensene av brudd på dette vedtaket. Men selvfølgelig, alle har sin rett til å følge sin overbevisning her i livet, og jeg mener bestemt at ved å følge din tilnærming vil man gå på en smell av gigantiske proporsjoner...Men jeg ønsker deg lykke til på ferden videre, dere har en stø kurs mot "Bloksen" (et undervannsskjær utenfor kysten, nord av Haugesund).

 

PS: Hadde også vært interessant å høre dine betraktninger rundt deres bekreftede brudd på Markedsføringsloven, Selskapsloven, Finansloven, Kjøpsloven og Lotteriloven. En videre betraktning rundt anmeldelse til Øko-Krim, og mulige straffereaksjoner fra bl.a. Forbrukertilsynet, Finanstilsynet og skatteetaten imøtekommes også med interesse.

 

PPS: Selskapet er også dømt å være et pyramideliknende omsetningssystem i flere rettsaker og rettsinstanser i Hubert Freidel`s hjemland Østerrike, så det er ikke bare her i Norge det er opplest og vedtatt. Du kan jo lese om det på bl.a. Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lyoness

Jeg setter pris på dine lange innlegg, men jeg er ikke her for å gi motsvar eller forklare meg. Jeg vet at jeg har alt på det rette og akkurat hva advokatene mener om noen av disse temanene holder jeg for meg selv for tiden.

 

Beklager, jeg bør ikke kommentere noe rettslig uten å vite at det ikke vil påvirke noe men dere får svar på spørsmålene snart når dere ser hvordan vi kommer os gjennom disse tidene.

 

Kanelsnurren ... unnskyld.. bolla... innrømmer i det minste det «alle andre» blånekter for! Nemlig - risiko og investeringer! Hadde man fremlagt dette såpass riktig i verving så tror jeg ikke noen myndighet hadde brydd seg!
Det de derimot sier er «garantert og kontraktsfestet» - «ikke mulig å investere, kun forhåndsbetale egen handel» og alt det andre jug-snakket.

Kanelbolla sier som det er! Bortsett fra det i gevinst. For det ER kun promille - ikke mnd utbetalinger eller noe som helst.

Men - første gang noen innrømmer dette. BRA BOLLA!!

Selvsagt er det risiko - ALL investering er risiko og å påstå noe annet er bare tøys. Som jeg har nevnt, ja jeg har vervet flere investorer men aldri under falske prinsipper. Alle som snakker med meg får sannheten, og sannheten er at noen desverre taper penger for at andre skal vinne penger. Det betyr ikke at man MÅ taper penger, man må opperere klokt.

 

Promille gevinsten er jeg ikke enig i da jeg har fått tilbake i pose og sekk ved å investerere smart.

 

bolla med kanel har vist klart knekke en nøkkel ingen andre har klart ang lyoness / my world !
Ikke kan det være skyer han har fått over 5 millioner fra før de gir ikke utbytte føre 2019 - 2020 . legger til grunn han ikke har vært med mer en 2 år som han sier og da har han ikke sky i østerike heller.
Ikke driver han med verving ang nye PM og ikke lurer han noen og fremstår som et uskyldig lam . Jeg tror han er en ulv i fåreklær :)
Ikke kommet frem hvor han har utbytte på over 5 millioner etter INNVISTERING av 800 tusen kr ?
Vil gjerne du forteller oss om lyset du har sett som ingen andre har sett ang dette ?
Du skriver du ikke er på toppen heller profilert innen lyconett !
Jeg tror deg ikke og til du beviser det motsatte tror jeg du er på level 8 hvis du snakker sant og da har du en bråte folk under deg som i dag river seg i håret i fortvilse over egen navitet etter lånt på huset og tatt forskudd arv heller dyre kredditlån som de i værste fall vil slite med ut livet.
At du ikke bryr deg det minste om norske lover og lotteritilsynet sin rapport og vedtak er ingen overraskelse utfra du jo har funnet en nøkkel ingen andre har klart til tross for vi er en del som faktisk selv har vært med og på møter men hoppet av pga vi har en moral som sier vi ikke ønsker støtte økonomisk kriminalitet

Jeg er ikke interesert i å verve via et forum, ei er jeg interessert i å fortelle hvordan jeg har opereret i mer detaljer. Om dere tror meg eller ikke er egentlig helt uinteressant for min del, jeg har ingenting å bevise. Jeg skreve her bare for å få frem at det er mange som har tjent store og mindre summer uten at de har direkte påvirket noen negativt.

 

Du har helt riktig i at det er mennesker på høye nivåer som har vervet mange og tjener på deres tap, men det er altså ikke meg og en del av firmaet jeg håper vi får mindre av. Desverre er det slik at man kan opptre slik med gevinst, og det er ikke noe jeg liker.

 

 

----

 

En ting jeg vil si til dere som mener vi ikke har noen respekt for loven, hvordan tror dere vi har klart å opperere så lenge dersom vi ble "stemplet som et pyramideliknende spill?

Beklager, men pyramidliknende og pyramidespill er ikke det samme, og akkurat det er grunnen til at vi kan fortsette som før. Dere må nok bare belage dere på å se mer av oss da vi følger spille reglene.

 

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Siste svar siden denne var der da jeg skrev mitt innlegg :)

Argumentene Kanelsnurren prøver å forsvare seg med er egentlig ment for et publikum i en sal hvor mange allerede er forvirret og ikke rekker å stille kritiske spørsmål. På et diskusjonforum hvor all fakta allerede er presentert blir det derfor veldig pinlig for vedkommende. 

 

Vi ser at alt faller igjennom å hele personen fremstår som en vits. 
Ingenting av det han sier holder vann og han fremstår han tror han er smartere enn han er eller i beste fall motsatt. 

 

La oss håpe det ikke er noen reelle personer som faktisk vurderer å hive mer penger inn i pyramiden nå, hverken i Norge eller utland

Noen av dere skriver lange innlegg om hvordan ting fungerer, og alle andre følger som sauer da det støtter deres synspunkt om at Lyoneess er noe herk. Dersom dere var med åpne for å gjøre egen research og å faktisk lese dommene, forstå hvordan de påvirker Lyoness ville dere sett at det ikke er så værst å være i Lyoness akkurat nå, men dette er arbeid som krever ekstrem kompetanse innen juss for firmaer (ikke noe jeg selv er god i, derfor har vi advokater)

 

Beklager, men det blir for dumt at jeg skal måtte skrive side opp og ned om hvordan alt fungerer når dere uansett vil svelge hverandres oppdiktede sannheter basert på uvitenher. Som nevnt over, vi oppererer enda fordi vi kan - uavhenging av hva et par dokumenter sier. Det er så mye mer som må til for at et selskap skal slutte å oppererer dersom man vet hvodan man driver.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar

Siste svar siden denne var der da jeg skrev mitt innlegg :)

Noen av dere skriver lange innlegg om hvordan ting fungerer, og alle andre følger som sauer da det støtter deres synspunkt om at Lyoneess er noe herk. Dersom dere var med åpne for å gjøre egen research og å faktisk lese dommene, forstå hvordan de påvirker Lyoness ville dere sett at det ikke er så værst å være i Lyoness akkurat nå, men dette er arbeid som krever ekstrem kompetanse innen juss for firmaer (ikke noe jeg selv er god i, derfor har vi advokater)

 

Beklager, men det blir for dumt at jeg skal måtte skrive side opp og ned om hvordan alt fungerer når dere uansett vil svelge hverandres oppdiktede sannheter basert på uvitenher. Som nevnt over, vi oppererer enda fordi vi kan - uavhenging av hva et par dokumenter sier. Det er så mye mer som må til for at et selskap skal slutte å oppererer dersom man vet hvodan man driver.

 

Lykke til alle sammen.

Før du forlater formuet, kan du kjapt i grove trekk forklare hva du har invistert i? Og hvor kommer gevinsten på 5 millioner i fra? Er dette penger generert fra handel, eller innskutte penger fra andre medlemmer?

Lenke til kommentar

sannheten er at noen desverre taper penger for at andre skal vinne penger.

 

Du har helt riktig i at det er mennesker på høye nivåer som har vervet mange og tjener på deres tap, men det er altså ikke meg

Hvordan har du egentlig tjent penger på verving av andre medlemmer, uten at du tjener på deres tap?

Er ikke det motstridende?

Lenke til kommentar

Siste svar siden denne var der da jeg skrev mitt innlegg :)

Noen av dere skriver lange innlegg om hvordan ting fungerer, og alle andre følger som sauer da det støtter deres synspunkt om at Lyoneess er noe herk. Dersom dere var med åpne for å gjøre egen research og å faktisk lese dommene, forstå hvordan de påvirker Lyoness ville dere sett at det ikke er så værst å være i Lyoness akkurat nå, men dette er arbeid som krever ekstrem kompetanse innen juss for firmaer (ikke noe jeg selv er god i, derfor har vi advokater)

 

Beklager, men det blir for dumt at jeg skal måtte skrive side opp og ned om hvordan alt fungerer når dere uansett vil svelge hverandres oppdiktede sannheter basert på uvitenher. Som nevnt over, vi oppererer enda fordi vi kan - uavhenging av hva et par dokumenter sier. Det er så mye mer som må til for at et selskap skal slutte å oppererer dersom man vet hvodan man driver.

 

Lykke til alle sammen.

Du har ikke kommet med noe dokumentasjon på du skriver sant om hva du styrer med .

Men du har bekreftet at du bryter vedtak fra lotteritilsynet og vi var alle klar over nettopp at det ville skje etter vetaket fra lotteritilsynet .

Brudd på alle reglene hele veien fra dag 1 og en bekreftelse på at My World som selskap ikke kan forholde seg til lover og regler.

Selvsagt får lotteritilsynet beskjed om dette og eneste utgang ang my world Norge er totalt stenging .

Lykke til med investeringer

Håper du brenner fingrene dine som alle under deg har gjort . Du er en slange med skinnjakke .

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er nylig avsagt en kjennelse i den midlertidige forføyningen Lyoness anla mot Lotteritilsynet. Den er tilgjengelig hos Lotteritilsynet for de som er interessert - jeg får av en eller annen grunn ikke lastet den opp til forumet her, men kort fortalt så taper Lyoness :w00t:

 

Tusen takk for deling, - jeg ser at de første skrittene i denne prosessen går i de samme fotsporene som saken mot WorldVentures... og alle som har fulgt med litt vet at der satte Høyesterett ned foten... Det jeg vet er at det tok ca 8 mnd fra WV fikk vedtaket sitt (det samme som Lyoness fikk 31. mai) til lotterinemda fulgte opp med å være på Lotteritilsynets side og WV måtte stenge for godt i Norge. Etter det har saken deres vært i gjennom tingretten, lagmannsretten og høyesterett som alle har opprettholdt Lotteritilsynets vedtak om stenging i Norge... Mulig denne saken går raskere i og med at det allerede finnes en presedens i det norske rettsvesenet... La oss håpe det! 

 

Det som virkelig forundrer meg er at det ser ut som om denne gjengen fortsetter akkurat som før...selv om de har forbud mot alt annet enn å bruke dette kortet i allerede eksisterende butikker... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanelbolla, du kommer jo ikke med noen form for dokumentasjon som støtter det du påstår, og ikke vil du svare på spørsmål angående din inntekt fra Lyoness... Eneste du gjør er å hevde at alle i dette forumet er besserwissere som har fått feil vinkling av informasjon fra media? Har hørt uplines som kaller Lottstift for media også, noe som for meg er helt sykt..

 

Men ja, fortsett som før du, så får du se hvor langt det rekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting å bevise sier kanelbolla haha! Han har ALT å bevise med de håpløse påstandene om inntjening osv. Ingenting av det han skriver gir mye mening. Såklart pyramidelignende og pyramidespill vil gå under de samme lovene. Å kalle det pyramidelignende er bare en formalitet. Å be oss gjøre research ja, klassisk argument vi har hørt mange ganger før. Vi har faktisk gjort research, det er derfor vi forstår at dette helt åpenbart er et ulovlig pyramidespill. Dette fremfor å kjøpe propagandaen til lederne av Lyoness rått.

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tusen takk for deling, - jeg ser at de første skrittene i denne prosessen går i de samme fotsporene som saken mot WorldVentures... og alle som har fulgt med litt vet at der satte Høyesterett ned foten... Det jeg vet er at det tok ca 8 mnd fra WV fikk vedtaket sitt (det samme som Lyoness fikk 31. mai) til lotterinemda fulgte opp med å være på Lotteritilsynets side og WV måtte stenge for godt i Norge. Etter det har saken deres vært i gjennom tingretten, lagmannsretten og høyesterett som alle har opprettholdt Lotteritilsynets vedtak om stenging i Norge... Mulig denne saken går raskere i og med at det allerede finnes en presedens i det norske rettsvesenet... La oss håpe det!

 

Det som virkelig forundrer meg er at det ser ut som om denne gjengen fortsetter akkurat som før...selv om de har forbud mot alt annet enn å bruke dette kortet i allerede eksisterende butikker...

Det forundrer ikke meg !

Vi snakker om folk som i årevis har drevet med økonomisk kriminalitet og noen i flere 10 år og de stopper ikke føre selskapet blir stengt i Norge. My World er et råtten selskap som ikke skyr noenting og de har vist de rette folka på toppen ser det ut som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er nylig avsagt en kjennelse i den midlertidige forføyningen Lyoness anla mot Lotteritilsynet. Den er tilgjengelig hos Lotteritilsynet for de som er interessert - jeg får av en eller annen grunn ikke lastet den opp til forumet her, men kort fortalt så taper Lyoness :w00t:

Dette var positiv og lese og jeg hygget meg faktisk med en KANELBOLLE og kaffe :) lotteritilsynet har vunnet frem på alle punkter og My World må betale saksomkostninger også . En gledens dag i mine øyne dette her

post-474374-148118_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...