Marzo Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Investeringer må gjøres på riktig tid, akkurat nå er det sannsynlig at jeg gjør et innskudd innen 45 dager. Jeg innvesterte ikke alt samtidig før heller, det gikk over flere inskudd. Jeg ble oppmerksom på denne tråden av ren tilfeldighet og tenkte jeg kunne få frem at det er flere suksess historier som ikke går på bekostning av noen ved lureri selv om dere er mest opptatt av mindretallet som lurer folk eller mister alt fordi de blir for grådige. Ved pyramideselskap er det vel om å gjøre å få inn penger så tidlig så mulig? Settes pengene i skyer? Disse utbetales vel kun ved en dato Lyoness selv bestemmer seg for? "En gang i fremtiden" 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Jo mer penger man har, jo mer kan man tjene fort. Når jeg sier mangedoblet så snakker jeg konkret om 7 dobblet i mitt tilfelle. Ingen lures inn i Lyoness av meg - alle får klar beskjed om risikoene det innebærer, og etter det må man være i stand til å ta valget selv. Hvor kommer disse pengene fra tror du? Hvis 90% (sånn ca, husker ikke nøyaktig prosent) av inntektene til lyoness kommer fra verving og innskudd av medlemmene. Når du nå har 8-doblet pengene, da må vel 99% av medlemmene få 0 tilbake? Eller hvordan får du regnestykket til å gå opp. Hvis alle inntekter til et firma kommer fra at eierene skyter inn penger, da er det ingen penger å bli rik på. Det er problemet her. Det skapes ingen verdier som dere kan hente ut. Jeg vet det finnes noen som tjener rått i lyoness, men det er på bekostning av de andre som skyter inn penger. Jeg vet ikke om de som er med i pyramideselskaper gjør noe straffbart hver for seg (og slik situasjonen er pr nå, så er lyoness erklært pyramideselskap og det nåværende vedtaket er at det skal legges ned), men uansett er det moralsk forkastelig å tjene penger på andre uvitende på denne måten. Jeg håper alle som har tjent penger på lyoness blir møtt med erstatningskrav. 1 Lenke til kommentar
krydderkake Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Investeringer må gjøres på riktig tid, akkurat nå er det sannsynlig at jeg gjør et innskudd innen 45 dager. Jeg innvesterte ikke alt samtidig før heller, det gikk over flere inskudd. Jeg ble oppmerksom på denne tråden av ren tilfeldighet og tenkte jeg kunne få frem at det er flere suksess historier som ikke går på bekostning av noen ved lureri selv om dere er mest opptatt av mindretallet som lurer folk eller mister alt fordi de blir for grådige. Da jeg var på møte med Lyconet var det nettopp dette mindretallet som lurer folk som sto på scenen og talte i 4-5 timer. De hadde høy status blant medlemmer og ble ansett som store forbilder som man bør stole på. De fremstiller firma på en sterkt misvisende måte med utallige løgner, blant annet hvor lett det er å oppnå suksess og at penger man setter inn ikke kan bli tapt uansett hva som skjer. Det var ingen snakk om risiko eller worst case scenario, heller ingen informasjon om firmaets historie ang lovbrudd eller hvor mange som allerede har forlatt firma og nå sitter med advokater fordi de føler seg lurt. Hvordan kan du vite at alle/majoriteten av suksesshistoriene ikke går på bekostning av andre? Det er nettopp det som er problemet med pyramidespill, det går som regel alltid på bekostning av andre, ellers tjener man ikke penger på det. Det er bare et spørsmål om tid før du også skjønner dette og da er det for seint. Familie og venneforhold har allerede blitt ødelagt pga denne svindelen. 1 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Stemmer, pyramideliknende, og det er akkurat der dette vil ende. Pyramideliknende er ikke problematisk ser du.. Ja det er likheter, og ja vi har en anke vi må gjennom, og det vil gå helt knirkefritt, den tar jeg knusende med ro. Mine penger er oppbevart i mine norske og amerikanske bank kontoer, den ene altså ikke så langt unna Lysaker. Jeg sier ikke vi er et pyramidespill, men det er absolutt likheter. Jeg sier ikke at du som skriver eller folk her på forumet nødvendigvis har fremstilt trusler, hvem de er vites ikke. Men det er flere som har fått trusler. Jeg er ikke interesert i fame, men formue har den alle gitt meg raskere og sikrere enn andre investeringer kunne gjort. Skatter gjør jeg også, så det er jo null problem. Selv om det er noen som driver urent betyr ikke det at alle i Lyoness gjør det.. Jeg kommer ikke til å legge ved noe bevis, men helt ærlig er min investering småtteri i forhold til hva mange driver med. Jo mer penger man har, jo mer kan man tjene fort. Når jeg sier mangedoblet så snakker jeg konkret om 7 dobblet i mitt tilfelle. Ingen lures inn i Lyoness av meg - alle får klar beskjed om risikoene det innebærer, og etter det må man være i stand til å ta valget selv. Du må tro om igjen om du tror vi skal i fengsel av noen som helst grunn. Du får tro hva du vil, jeg er ikke her for å overbevise noen. De fleste jeg har vervet har allerede tjent inn igjen sine innskudd, det skjedde innen to år selv for de mindre investorene. Jeg sier ikke at dette er fremtiden for å tjene penger, men det er jaggu ikke dårlig heller. Selvsagt innebærer det en risiko og den må alle være klar over, men det er ingenting i forhold til hva man kan tjene. Enten er du en stor bløff heller så har vi besøk her av en på level 8Og du er ikke så rein på hendene som du påstår . For klare oppnå 7 ganger innsats på 800 tusen kr har du mange lik i skapet og mange som har lånt på hus og gård og i dag sitter som gjeldsslaver . Det er noe ved teksten din jeg kjenner igjen og lest før. Nesten lyst og si hei på deg såpeselger Arne Ødegård ! Endret 10. juli 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
Hufsetufsa Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Investeringer må gjøres på riktig tid, akkurat nå er det sannsynlig at jeg gjør et innskudd innen 45 dager. Jeg innvesterte ikke alt samtidig før heller, det gikk over flere inskudd. Jeg ble oppmerksom på denne tråden av ren tilfeldighet og tenkte jeg kunne få frem at det er flere suksess historier som ikke går på bekostning av noen ved lureri selv om dere er mest opptatt av mindretallet som lurer folk eller mister alt fordi de blir for grådige. Tja...ankesaken vil gå knirkefritt? Det har jeg store problemer med å tro på...sjekk hvordan det gikk med WorldVentures! Når man så legger merke til at vedtaket mot Lyoness kom etter at høyesterett sa sitt i deres ankesak så regner jeg med at det ikke går noe bedre for Lyoness... I vedtaket er det satt de samme betingelser for hva dere i Lyoness har lov til å gjøre under ankebehandlingen som det WorldVentures hadde da deres sak var oppe... Her er parallellene dratt mellom disse to, - forskjellen er at nå finnes det en presedens i rettssystemet som ikke var der da Lotteritilsynet stengte ned WV.... Noe som er mer betenkelig er at du skriver at du har investert i Lyoness (jada, vet det heter MyWorld pr dato) og da lurer jeg på hvorfor det ikke legges større vekt på det faktum at Lyoness/Lyconet (eller som jeg sier: LygPåNett)/MyWorld ikke kan vise til godkjennelse fra Finanstilsynet på at de er en finansinstitusjon som har lov til å drive på denne måten i Norge? Og for å spare deg for merarbeid...jeg har sjekket med både finanstilsynet og økokrim...og ingen sånne tillatelser finnes... 1 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 I august lanseres den nye og revolusjonerende 'Eyetime'appen worldwide, ifølge en fuggel på facebook. Brudd på loven - igjen! Per NÅ kan man kun «investere» i Eyetime. Gi dem penga dine!! 1 Lenke til kommentar
Lostkasse Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Kanelbolla, bare legg fram regnestykket ditt da! Burde vell ikke være noe problem. 2 Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Hei Kanelbolla Vedlagt finner du vedtaket fra Lotteritilsynet av 31.05.-18, som vedtar at det er et pyramideliknende omsetningssystem og med pålegg om stans av all aktivitet i Norge. Det er ikke noe VI her inne har funnet på, det er den norske stats tilsynsmyndigheter på området som har besluttet dette. Du bør lese vedtaket og sette deg inn i konsekvensene av dine egne handlinger, for du og dine likesinnede bryter norsk lov. Som en ekstratjeneste vedlegger jeg også tilsynsrapporten fra 2014 som bekrefter at selskapet ble drevet som et pyramideliknende omsetningssystem i både 2012 og 2013. I tillegg finner du brevet som bekrefter eksakt HVA dere har lov til å foreta dere frem til en ferdigbehandlet anke hos Lotterinemnda er truffet. Hvis det dere driver med er så stuerent og lovlig, hvorfor kan dere ikke bare fremlegge etterspurt dokumentasjon til Lotteritilsynet? Da hadde dere jo sluppet alt dette... Penger skutt inn i Lyoness sitt omsetningssystem kanaliseres ut av landet...Hvor trodde du dine penger ble oppbevart / investert? På Lysaker...? Folk går nok neppe inn med feil tankegang i dette, de går inn i det under falske premisser, f.eks. ved gjentatte brudd på markedsføringsloven, selskapsloven, skatteloven, kjøpsloven og tilslutt Lotteriloven. Ikke rent få lover dere bryter for å bedrive det du selv omtaler som "Spillet"...Du sier med andre ord at det er et pyramidespill, og virker ikke til å bry deg om nevnte lovbrudd. Og det er din egen familie klar over og synes er greit...? Det sier mye om deg og dine oppvekstvilkår, og ikke minst rettskaffenhet. Du lever opp til de fleste stereotyper, den skal du ha. Det er ingen her inne som bedriver trusler mot deltakere, vi bedriver informasjonsutveksling, jeg tror du blander oss med Terje Duesund, Thor Hermansen og resten av kompanjongene dine...For fra Lyoness sin side fremsettes trusler mot meningsmotstandere både titt og ofte. Og nei, Lyoness er ikke lovlig per nå, les vedtaket og ellers all annen informasjon fra Lotteritilsynet. Så å skyte inn ytterligere 800k? Ja det er et soleklart brudd på norsk lov. Du fremstiller deg selv som relativt enkel, men det er kanskje hensikten, hva vet jeg...Lykke til med valgt strategi, den kommer så definitivt ikke til å bringe deg noe fame & fortune i vertfall, mer straffeskatt, skjønnslikning, bøter og i verste fall fengselsstraff. Lotteriloven omtaler pyramideliknende omsetningssystemer, den omtaler ikke pyramidespill i sin enkelhet. Du burde, som jeg både anbefalte og vedla, sette deg ned å lese de vedlagte dokumenter, sette deg inn i dem, og prøve å forstå konsekvensene av egne handlinger. I skrivende stund er de lastet ned 0 ganger...Her har du en liten enkel oppsummering av det ene dokumentet: Har dere lov til å bedrive promotering? Nei. Har dere lov til å bedrive rekruttering? Nei. Har dere lov til å bedrive salg av andeler i skyer? Nei. Har dere lov til å bedrive aktiv ESP? Nei. Dere har kun lov til å handle med Cashback kortet deres, i allerede eksisterende lojalitetsforretninger, i påvente av anken hos Lotterinemda. Så fremt ikke etterspurt dokumentasjon fremlegges her, og denne dokumentasjonen frikjenner dere fra anklagene rettet mot dere, vil vedtaket iverksettes umiddelbart. Jeg klarer ikke helt å se for meg at slik dokumentasjon forefinnes per dags dato. Om du har fått tilbakebetalt 5.600.000,- på dine investeringer betviles på det sterkeste. Om du så har gjort imøteses et resultatregnskap før skatt for inntektsårene 2016 og 2017. Du vil i så fall være den første deltakeren som er i stand til dette, da selskapene selv ikke evner det. Det du påstår fremstår med andre ord som lite troverdig om du ikke kan dokumentere dine påstander, eller heter Terje Duesund og sitter på toppen av pyramiden. Du hopper glatt over at selskapet og deres medlemmer bryter med minst 5 norske lover. Og nei, det nytter ikke å skylde på at det er gjort av "alle andre" eller de "grådige", når det hefter ved selve selskapene som er under tilsyn og måten disse driftes på. Som jeg skrev så er det avdekket brudd på Markedsføringsloven, Kjøpsloven, Selskapsloven, Finansloven og Lotteriloven. Det er på denne bakgrunn at selskaper og privatpersoner igjen er anmeldt til Øko-Krim. Det er på denne bakgrunn at bl.a. Finanstilsynet, Forbrukertilsynet og Skatteetaten er varslet og informert om saksutviklingen i Lotteritilsynets tilsynssak mot Lyoness. Og det er helt korrekt som det påpekes av en annen debattant her inne; saken mot World Ventures setter presedens for saken rettet mot Lyoness. Og dette tar altså du med knusende ro? Det blir i beste fall naivt...Lykke til med den strategien! Hvilke bevis har du for at pengene du har skutt inn står i norske og amerikanske banker? Innskutte midler i selskapet kanaliseres ikke til selskapets hovedkontor, som reelt sett ligger i Sveits altså? Og en annen ting...Er ikke penger i banken i Amerika det samme som å kanalisere penger ut av landet? Det burde bekymre deg i så fall at USA har et langt strengere lovverk og strafferammer knyttet til pyramideliknende omsetningssystemer enn resten av Europa og Skandinavia for øvrig, og at all aktiva fryses og konfiskeres av den Amerikanske stat ved avdekking av pyramideliknende omsetningssystemer. Medlemmer dømmes til langt lengre fengselsstraffer der borte, enn hva tilfellet er her hjemme... Jeg må si at jeg personlig har nulltoleranse for trusler mot andre mennesker, og vold for øvrig. Kan det likevel tenkes at de av dere som er blitt utsatt for trusler kan ha fått dette på bakgrunn av ovenfor nevnte lovbrudd, og mennesker som er blitt fralurt sine sparepenger på feilaktig grunnlag? Kan det tenkes at mennesker dere har svindlet har blitt så følelsesmessig oppskaket at de har tydd til trusler? Ikke vet jeg, og ikke støtter jeg slik fremferd heller. Jeg hadde heller imøtesett at disse menneskene gikk til en kollektiv anmeldelse av både selskaper og privatpersoner, for å ha ført dem bak lyset og svindlet dem. Det ville vært en mer stueren fremgangsmåte i mine øyne. For brudd på Lotteriloven finner man strafferammen nedfelt i Lotteriloven §17, som bl.a. sier at opprettelse av, deltakelse i og utbredelse av pyramideliknende omsetningssystemer kan straffes med bøter og fengsel i inntil 3 år. I tillegg kommer strafferammen for brudd på de andre nevnte lovverk, som kan medføre ytterligere straffereaksjoner, i form av bøter og fengselsstraff. Forhåpentligvis blir dere da også fradømt retten til å drive næringsvirksomhet i uoverskuelig fremtid, men det gjenstår å se. At dere alle kommer til å slippe unna noen som helst form for reaksjoner betviler jeg på det sterkeste. Alt EU nå trenger er en dom på at dere bedriver en urimelig handelspraksis ihht EU-direktivet på området, så kan de stenge ned hele Europa...(Ja, selskapene under tilsyn vurderes opp mot dette direktivet i tilsynet, i tillegg til å vurderes opp imot norsk lov). Men fortsett å ta alt dette med knusende ro. Fortsett å tro at en ankesak kommer til å gå knirkefritt. Det er i beste fall bare naivt. Endret 10. juli 2018 av Tjo-Bing 4 Lenke til kommentar
Jada!! Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Hvor er dette vedtatt? Det er likheter, men vi er absolutt ikke er pyramidespill per definisjoner som eksisterer, og derfor opererer vi enda. Jeg har ikke penger i østerike, jeg er ikke søkkrik, men jeg har mangedoblet innskuddet mitt nok ganger til at jeg hjelper venner å gjøre lignende investeringer i Lyoness. Se kommentarene under. Det er ikke slik at bare de på topp tjener noe. Det betyr ikke at ALLE tjener - noen går inn med feil tankegang uten å virkelig vite hva de blir med på, de går gjerne på en smell. Jeg er stort sett bare investor, det er her pengene ligger når du ikke kommer inn på gulvet. Jeg har rekrutert et par hundre personer, med streng beskjed om at jeg ikke anbefaler dem å bli med i spillet. Jeg bare ber dem vurdere å yte godene av kortet. Hvorfor ikke? Det er helt gratis penger vi snakker om. Jeg tjener ikke pengene mine her, jeg ønsker ikke at min familie eller venner skal slite på grunn av mine tips, og det ER vanskelig å slå gjennom og tjene nok. Det er mange som gjør det bra ved å gå fullt ut å rekrutere butikker og arbeidere for downlinene, men dem om den livsstilen. De som ønsker mer informasjon får også det, og så har jeg registrert i underkant av 20 serriøse investorer som har investert minimum 200 000 NOK hver som første innskudd. Desverre er det mange som brenner hardt nok for å flå Lyoness til at det er flere av oss som har fått trussler mot oss og våre familier når de finner utav hvem vi er. Jeg holder meg derfor anonym her på forumet selv om min vennekrets og så videre selvsagt er klar over situasjonen. --- Dersom den norske stat kontant forbyr Lyoness så opter jeg også ut, men per nå er det lovlig og lukrativt å være med. Edit: Jeg vil ikke gi dere feil tanke om meg og mitt her. Jeg er ikke en hval, jeg er litt over middels investert med knappe 800k totalt skutt inn. Jeg skyter inn en nye 800k veldig snart da jeg vet jeg kan mangedoble dem igjen så snart en nyhet kommer ut dette året. Investor?? Hva?? Det er ikke mulig å investere noe i Lyoness så nå surrer du vel litt ekstra? Man kan kun FORHÅNDSBETALE egen handel, må vite?? Og hvorfor fraråder du vennene dine å gå inn i «spillet»? Hvilket spill? Pyramidespillet? Du tjener ikke en dritt ved kun å dele ut kort. En eller annen nisse har diktert eller skrevet innlegget. Jeg har vært med selv. Ren spikket BS! Hvis du har tjent, så er det fordi du har rekruttert eller så tror du at du har gjort en genistrek pga eget innskudd - du kan nemlig fare opp og «tjene» penger hvis du selv har gått inn med 800k. (Dvs.. du spretter opp noen levels og får en betaling. Men det er uansett kun en promolle av eget innskudd). Merkelig du plutselig ble oppmerksom på denne tråden .. haha.. morsom du ? Endret 10. juli 2018 av Jada!! 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Han har syvdoblet investeringen i SP nå vite, monopoloenger:D 1 Lenke til kommentar
kanelbolla Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Her ble det mye å si. Igjen, jeg er ikke her for å overbevise noen, men jeg tar et par kjappe svar: Ved pyramideselskap er det vel om å gjøre å få inn penger så tidlig så mulig? Settes pengene i skyer? Disse utbetales vel kun ved en dato Lyoness selv bestemmer seg for? "En gang i fremtiden" Det stemmer, men vi er ikke et pyramideselskap. Jeg oppdaterer kanskje i fremtiden dersom jeg setter inn mer penger, det avhenger av noen faktorer for øyeblikket. Hvor kommer disse pengene fra tror du?Hvis 90% (sånn ca, husker ikke nøyaktig prosent) av inntektene til lyoness kommer fra verving og innskudd av medlemmene. Når du nå har 8-doblet pengene, da må vel 99% av medlemmene få 0 tilbake? Eller hvordan får du regnestykket til å gå opp.Hvis alle inntekter til et firma kommer fra at eierene skyter inn penger, da er det ingen penger å bli rik på. Det er problemet her. Det skapes ingen verdier som dere kan hente ut.Jeg vet det finnes noen som tjener rått i lyoness, men det er på bekostning av de andre som skyter inn penger.Jeg vet ikke om de som er med i pyramideselskaper gjør noe straffbart hver for seg (og slik situasjonen er pr nå, så er lyoness erklært pyramideselskap og det nåværende vedtaket er at det skal legges ned), men uansett er det moralsk forkastelig å tjene penger på andre uvitende på denne måten. Jeg håper alle som har tjent penger på lyoness blir møtt med erstatningskrav. Det er absolutt noen som går på en smell slik de holder på. Som ved all annen jobb og investering er det risiko, man må vite hva man driver med. Vi skaper verdier med alle våre partnerskap, og snart vil vi få enda en inntektskilde. Jeg vil også nevne at jeg ikke har tjent rått, ei er dette mitt forsøk på å få flere med eller å skryte av hva jeg har oppnådd. Igjen, ja det er noen haier som ikke bryr seg om hvordan de verver og de er et problem. Jeg gir ut kort for at folk skal få cashback (men som nevnt tjener jeg lite på det og det var heller ikke poenget) men jeg bruker også mine penger til å investere i blant annet skyer. Da jeg var på møte med Lyconet var det nettopp dette mindretallet som lurer folk som sto på scenen og talte i 4-5 timer. De hadde høy status blant medlemmer og ble ansett som store forbilder som man bør stole på. De fremstiller firma på en sterkt misvisende måte med utallige løgner, blant annet hvor lett det er å oppnå suksess og at penger man setter inn ikke kan bli tapt uansett hva som skjer. Det var ingen snakk om risiko eller worst case scenario, heller ingen informasjon om firmaets historie ang lovbrudd eller hvor mange som allerede har forlatt firma og nå sitter med advokater fordi de føler seg lurt. Hvordan kan du vite at alle/majoriteten av suksesshistoriene ikke går på bekostning av andre? Det er nettopp det som er problemet med pyramidespill, det går som regel alltid på bekostning av andre, ellers tjener man ikke penger på det. Det er bare et spørsmål om tid før du også skjønner dette og da er det for seint. Familie og venneforhold har allerede blitt ødelagt pga denne svindelen. Du har helt riktig. En viss andel suksesser går på bekostning av andre og jeg er ikke helt enig i den måten å opptre på. Jeg har vært på et par slike møter, men aldri deltatt da denne delen av Lyoness interesserer meg lite. Det er mulig å tjene penger uten å være en hai. Enten er du en stor bløff heller så har vi besøk her av en på level 8Og du er ikke så rein på hendene som du påstår .For klare oppnå 7 ganger innsats på 800 tusen kr har du mange lik i skapet og mange som har lånt på hus og gård og i dag sitter som gjeldsslaver .Det er noe ved teksten din jeg kjenner igjen og lest før.Nesten lyst og si hei på deg såpeselger Arne Ødegård ! Jeg er hverken kjent innad i miljøet eller i media. Jeg mener bestemt at jeg har oppnådd dette uten å servere noen missinformasjon, og jeg kjenner ikke til noen gjeldsslaver innenfor min sirkel. Tja...ankesaken vil gå knirkefritt? Det har jeg store problemer med å tro på...sjekk hvordan det gikk med WorldVentures! Når man så legger merke til at vedtaket mot Lyoness kom etter at høyesterett sa sitt i deres ankesak så regner jeg med at det ikke går noe bedre for Lyoness... I vedtaket er det satt de samme betingelser for hva dere i Lyoness har lov til å gjøre under ankebehandlingen som det WorldVentures hadde da deres sak var oppe... Her er parallellene dratt mellom disse to, - forskjellen er at nå finnes det en presedens i rettssystemet som ikke var der da Lotteritilsynet stengte ned WV....Noe som er mer betenkelig er at du skriver at du har investert i Lyoness (jada, vet det heter MyWorld pr dato) og da lurer jeg på hvorfor det ikke legges større vekt på det faktum at Lyoness/Lyconet (eller som jeg sier: LygPåNett)/MyWorld ikke kan vise til godkjennelse fra Finanstilsynet på at de er en finansinstitusjon som har lov til å drive på denne måten i Norge?Og for å spare deg for merarbeid...jeg har sjekket med både finanstilsynet og økokrim...og ingen sånne tillatelser finnes... Dette er advokatmat og noe jeg ikke vil kommentere før vi er gjennom ankesaken. Anbefaler alle interesserte å følge med, det vil bli interessant. Lotteriloven omtaler pyramideliknende omsetningssystemer, den omtaler ikke pyramidespill i sin enkelhet. Du burde, som jeg både anbefalte og vedla, sette deg ned å lese de vedlagte dokumenter, sette deg inn i dem, og prøve å forstå konsekvensene av egne handlinger. I skrivende stund er de lastet ned 0 ganger...Her har du en liten enkel oppsummering av det ene dokumentet: Har dere lov til å bedrive promotering? Nei. Har dere lov til å bedrive rekruttering? Nei. Har dere lov til å bedrive salg av andeler i skyer? Nei. Har dere lov til å bedrive aktiv ESP? Nei. Dere har kun lov til å handle med Cashback kortet deres, i allerede eksisterende lojalitetsforretninger, i påvente av anken hos Lotterinemda. Så fremt ikke etterspurt dokumentasjon fremlegges her, og denne dokumentasjonen frikjenner dere fra anklagene rettet mot dere, vil vedtaket iverksettes umiddelbart. Jeg klarer ikke helt å se for meg at slik dokumentasjon forefinnes per dags dato. Om du har fått tilbakebetalt 5.600.000,- på dine investeringer betviles på det sterkeste. Om du så har gjort imøteses et resultatregnskap før skatt for inntektsårene 2016 og 2017. Du vil i så fall være den første deltakeren som er i stand til dette, da selskapene selv ikke evner det. Det du påstår fremstår med andre ord som lite troverdig om du ikke kan dokumentere dine påstander, eller heter Terje Duesund og sitter på toppen av pyramiden. Du hopper glatt over at selskapet og deres medlemmer bryter med minst 5 norske lover. Og nei, det nytter ikke å skylde på at det er gjort av "alle andre" eller de "grådige", når det hefter ved selve selskapene som er under tilsyn og måten disse driftes på. Som jeg skrev så er det avdekket brudd på Markedsføringsloven, Kjøpsloven, Selskapsloven, Finansloven og Lotteriloven. Det er på denne bakgrunn at selskaper og privatpersoner igjen er anmeldt til Øko-Krim. Det er på denne bakgrunn at bl.a. Finanstilsynet, Forbrukertilsynet og Skatteetaten er varslet og informert om saksutviklingen i Lotteritilsynets tilsynssak mot Lyoness. Og det er helt korrekt som det påpekes av en annen debattant her inne; saken mot World Ventures setter presedens for saken rettet mot Lyoness. Og dette tar altså du med knusende ro? Det blir i beste fall naivt...Lykke til med den strategien! Hvilke bevis har du for at pengene du har skutt inn står i norske og amerikanske banker? Innskutte midler i selskapet kanaliseres ikke til selskapets hovedkontor, som reelt sett ligger i Sveits altså? Og en annen ting...Er ikke penger i banken i Amerika det samme som å kanalisere penger ut av landet? Det burde bekymre deg i så fall at USA har et langt strengere lovverk og strafferammer knyttet til pyramideliknende omsetningssystemer enn resten av Europa og Skandinavia for øvrig, og at all aktiva fryses og konfiskeres av den Amerikanske stat ved avdekking av pyramideliknende omsetningssystemer. Medlemmer dømmes til langt lengre fengselsstraffer der borte, enn hva tilfellet er her hjemme... Jeg må si at jeg personlig har nulltoleranse for trusler mot andre mennesker, og vold for øvrig. Kan det likevel tenkes at de av dere som er blitt utsatt for trusler kan ha fått dette på bakgrunn av ovenfor nevnte lovbrudd, og mennesker som er blitt fralurt sine sparepenger på feilaktig grunnlag? Kan det tenkes at mennesker dere har svindlet har blitt så følelsesmessig oppskaket at de har tydd til trusler? Ikke vet jeg, og ikke støtter jeg slik fremferd heller. Jeg hadde heller imøtesett at disse menneskene gikk til en kollektiv anmeldelse av både selskaper og privatpersoner, for å ha ført dem bak lyset og svindlet dem. Det ville vært en mer stueren fremgangsmåte i mine øyne. For brudd på Lotteriloven finner man strafferammen nedfelt i Lotteriloven §17, som bl.a. sier at opprettelse av, deltakelse i og utbredelse av pyramideliknende omsetningssystemer kan straffes med bøter og fengsel i inntil 3 år. I tillegg kommer strafferammen for brudd på de andre nevnte lovverk, som kan medføre ytterligere straffereaksjoner, i form av bøter og fengselsstraff. Forhåpentligvis blir dere da også fradømt retten til å drive næringsvirksomhet i uoverskuelig fremtid, men det gjenstår å se. At dere alle kommer til å slippe unna noen som helst form for reaksjoner betviler jeg på det sterkeste. Alt EU nå trenger er en dom på at dere bedriver en urimelig handelspraksis ihht EU-direktivet på området, så kan de stenge ned hele Europa...(Ja, selskapene under tilsyn vurderes opp mot dette direktivet i tilsynet, i tillegg til å vurderes opp imot norsk lov). Men fortsett å ta alt dette med knusende ro. Fortsett å tro at en ankesak kommer til å gå knirkefritt. Det er i beste fall bare naivt. Om vi mot all forundring skulle bli stemplet som et pyramidespill etter anken, noe jeg betviler, så er jeg ikke ansvarlig for noe som helst. Jeg er bare et medlem selv, jeg har ingen høy posisjon som gir meg avkastning på lik linje som top personalitetene. Om truslene; Det er mulig, det er alltid 3 sider av en sak. Takk for advarslene, jeg forstår du mener godt selv om jeg tror du har et feil bilde av Lyoness. Jeg får bare være naiv dersom det er det du mener jeg er. Investor?? Hva?? Det er ikke mulig å investere noe i Lyoness så nå surrer du vel litt ekstra? Man kan kun FORHÅNDSBETALE egen handel, må vite?? Og hvorfor fraråder du vennene dine å gå inn i «spillet»? Hvilket spill? Pyramidespillet?Du tjener ikke en dritt ved kun å dele ut kort. En eller annen nisse har diktert eller skrevet innlegget. Jeg har vært med selv. Ren spikket BS!Hvis du har tjent, så er det fordi du har rekruttert eller så tror du at du har gjort en genistrek pga eget innskudd - du kan nemlig fare opp og «tjene» penger hvis du selv har gått inn med 800k. (Dvs.. du spretter opp noen levels og får en betaling. Men det er uansett kun en promolle av eget innskudd).Merkelig du plutselig ble oppmerksom på denne tråden .. haha.. morsom du Les over; Jeg liker ikke hai mentaliteten, så den er jeg veldig lite involvert i. Det stemmer at man går opp i levels som investor, men at man får tilbake en promille er ikke riktig. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Kanelbolla: Du vedgår at den dominerende (90%) inntektskilden er verving og innskudd fra andre medlemmer, men skjønner ikke at dette er pyramidespill? Om det ikke er straffbart viser du i det minste slett moral ved å være med på dette pyramidespillet. 2 Lenke til kommentar
Pellets Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Her ble det mye å si. Igjen, jeg er ikke her for å overbevise noen, men jeg tar et par kjappe svar: Det stemmer, men vi er ikke et pyramideselskap. Jeg oppdaterer kanskje i fremtiden dersom jeg setter inn mer penger, det avhenger av noen faktorer for øyeblikket. Det er absolutt noen som går på en smell slik de holder på. Som ved all annen jobb og investering er det risiko, man må vite hva man driver med. Vi skaper verdier med alle våre partnerskap, og snart vil vi få enda en inntektskilde. Jeg vil også nevne at jeg ikke har tjent rått, ei er dette mitt forsøk på å få flere med eller å skryte av hva jeg har oppnådd. Igjen, ja det er noen haier som ikke bryr seg om hvordan de verver og de er et problem. Jeg gir ut kort for at folk skal få cashback (men som nevnt tjener jeg lite på det og det var heller ikke poenget) men jeg bruker også mine penger til å investere i blant annet skyer. Du har helt riktig. En viss andel suksesser går på bekostning av andre og jeg er ikke helt enig i den måten å opptre på. Jeg har vært på et par slike møter, men aldri deltatt da denne delen av Lyoness interesserer meg lite. Det er mulig å tjene penger uten å være en hai. Jeg er hverken kjent innad i miljøet eller i media. Jeg mener bestemt at jeg har oppnådd dette uten å servere noen missinformasjon, og jeg kjenner ikke til noen gjeldsslaver innenfor min sirkel. Dette er advokatmat og noe jeg ikke vil kommentere før vi er gjennom ankesaken. Anbefaler alle interesserte å følge med, det vil bli interessant. Om vi mot all forundring skulle bli stemplet som et pyramidespill etter anken, noe jeg betviler, så er jeg ikke ansvarlig for noe som helst. Jeg er bare et medlem selv, jeg har ingen høy posisjon som gir meg avkastning på lik linje som top personalitetene. Om truslene; Det er mulig, det er alltid 3 sider av en sak. Takk for advarslene, jeg forstår du mener godt selv om jeg tror du har et feil bilde av Lyoness. Jeg får bare være naiv dersom det er det du mener jeg er. Les over; Jeg liker ikke hai mentaliteten, så den er jeg veldig lite involvert i. Det stemmer at man går opp i levels som investor, men at man får tilbake en promille er ikke riktig. Jo , det stämmer Uppenbarligen ljuger du som en total idiot... Enligt Lottstifts utredning som bygger på denna bluff å bågs egna siffror så betalade dom ut under 2016 15M NOK TOTALT! i bonus. https://lottstift.no/wp-content/uploads/2018/06/Lyoness-Lyconet-Cashback-World-myWorld-vedtak-med-p%C3%A5legg-om-stans.pdf Beregnet utbetalt deltakerne i Re-cash 11 400 000 Beregnet utbetalt deltakerne i Cashback 2 700 000 Beregnet utbetalt deltakerne i Vennskapsbonus 900 000 Totalt 15 000 000 Och du hävdar att du fått 800.000*7=5 600 000 av dessa? Eller skall du försöka slingra dig med att hävda att det är bara delar under 2016 (Tänk nu på hur länge molnet funnits...) Dessutom bör du läsa följande länk.... https://www.slideshare.net/cashbackcard/income-disclosure-statement Även om den är från 2012 så gäller siffrorna fortfarande för samtliga MLM/Pyramidspel Du försöker alltså hävda att du är en av de 0.01% av medlemmar i företaget som tjänar mer än 279k USD per år... Glöm det 3 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) velkommen Pellets bra skrevet Endret 10. juli 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Hæhæhæhæ... Ja dette ble underholdende ? Bildet som dukka opp var av en som løper med bind for øya og fingra i øra. Kan være harmløst det, så fremt ikke distansen en skal tilbakelegge går over er ett minefelt? Endret 10. juli 2018 av Moskasi 4 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Kanelbolla Håper du har innvistert her også seff har du det som investor Dette blir sikkert en kjempe sukse ! kontraktfestet gevinst Endret 10. juli 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
Tjo-Bing Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Om vi mot all forundring skulle bli stemplet som et pyramidespill etter anken, noe jeg betviler, så er jeg ikke ansvarlig for noe som helst. Jeg er bare et medlem selv, jeg har ingen høy posisjon som gir meg avkastning på lik linje som top personalitetene. Om truslene; Det er mulig, det er alltid 3 sider av en sak. Takk for advarslene, jeg forstår du mener godt selv om jeg tror du har et feil bilde av Lyoness. Jeg får bare være naiv dersom det er det du mener jeg er. Så etter alt jeg har skrevet er dette ditt motsvar...Da kan du ikke ha forstått mye av innholdet jeg har skrevet til deg så langt. Om du noen gang, mot formodning, skulle ta til deg all denne informasjonen, ville du nok kanskje forstått hvor på ville veier du er... Dere ER stemplet som et pyramideliknende omsetningssystem, helt siden 2012 har dere vært stemplet som det. Les tilsynsrapporten utgitt i 2014, og sist men ikke minst les vedtaket til Lotteritilsynet av 31.05.-18. Begge disse dokumentene bekrefter at dere ER et pyramideliknende omsetningssystem. Det går det ikke an å vri seg unna... Hvorfor bedriver dere fortsatt verving, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette? Hvorfor bedriver dere fortsatt promotering, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette? Hvorfor bedriver dere fortsatt salg av andeler til såkalte kundeskyer, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette? Hvorfor bedriver dere fortsatt ESP, når det er vedtatt at dere ikke har lov til dette? Hvorfor er det ingen av dere (kanskje bortsett fra et ytterst fåtall) som respekterer Lotteritilsynets vedtak? Hvordan kan du påstå at du ikke har tjent rått, når du samtidig påstår å ha fått utbetalt 5.600.000,- fra konseptet så langt, noe som tilsvarer 7 ganger påstått innskutt kapital? Hvordan kan du omtale dette som et "spill", samtidig som du påstår at det ikke er et pyramideliknende omsetningssystem? Kan du forklare oss uinnvidde hva som er forskjellen på hva det dere driver med, og hva som per definisjon i Lotteriloven er å betrakte som et pyramideliknende omsetningssystem? Hvordan kan du påstå at du ikke er ansvarlig for noe som helst, når Lotteriloven stadfester at det er ulovlig å bl.a. være deltaker i et pyramideliknende omsetningssystem? Det holder altså med et medlemskap for å bryte norsk lov, så hvordan er du ikke ansvarlig for det? Vi følger alle interessert med i det som foregår rundt selskapet, og vi følger ikke minst med på hvilke uttalelser Lotteritilsynet kommer med i sakens anledning. Jeg tror nok du har et litt vel optimistisk syn på ankesaken, og det virker ikke som om du har tatt inn over deg alle sider ved saken. Det fremstår for meg som om du kun har lyttet til de såkalte "Vise-Presidenter" og "Presidenter" sine argumenter, og ikke lest deg opp på hva offentlige myndigheter har å tilføye i sakens anledning. Det blir i beste fall en skjev tilnærming, og jeg vil igjen anbefale deg til å lese deg opp på både vedtak, og konsekvensene av brudd på dette vedtaket. Men selvfølgelig, alle har sin rett til å følge sin overbevisning her i livet, og jeg mener bestemt at ved å følge din tilnærming vil man gå på en smell av gigantiske proporsjoner...Men jeg ønsker deg lykke til på ferden videre, dere har en stø kurs mot "Bloksen" (et undervannsskjær utenfor kysten, nord av Haugesund). PS: Hadde også vært interessant å høre dine betraktninger rundt deres bekreftede brudd på Markedsføringsloven, Selskapsloven, Finansloven, Kjøpsloven og Lotteriloven. En videre betraktning rundt anmeldelse til Øko-Krim, og mulige straffereaksjoner fra bl.a. Forbrukertilsynet, Finanstilsynet og skatteetaten imøtekommes også med interesse. PPS: Selskapet er også dømt å være et pyramideliknende omsetningssystem i flere rettsaker og rettsinstanser i Hubert Freidel`s hjemland Østerrike, så det er ikke bare her i Norge det er opplest og vedtatt. Du kan jo lese om det på bl.a. Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Lyoness Endret 10. juli 2018 av Tjo-Bing 2 Lenke til kommentar
Jada!! Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Kanelsnurren ... unnskyld.. bolla... innrømmer i det minste det «alle andre» blånekter for! Nemlig - risiko og investeringer! Hadde man fremlagt dette såpass riktig i verving så tror jeg ikke noen myndighet hadde brydd seg! Det de derimot sier er «garantert og kontraktsfestet» - «ikke mulig å investere, kun forhåndsbetale egen handel» og alt det andre jug-snakket. Kanelbolla sier som det er! Bortsett fra det i gevinst. For det ER kun promille - ikke mnd utbetalinger eller noe som helst. Men - første gang noen innrømmer dette. BRA BOLLA!! Endret 10. juli 2018 av Jada!! 1 Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Om vi mot all forundring skulle bli stemplet som et pyramidespill etter anken, noe jeg betviler, så er jeg ikke ansvarlig for noe som helst. Jeg er bare et medlem selv, jeg har ingen høy posisjon som gir meg avkastning på lik linje som top personalitetene. Lotteriloven er utvetydig her, deltakelse i utbredelsen av pyramidespill er straffbart med inntil 3 års fengsel. Rent juridisk betyr det ikke noe om man selv har tapt 10.000 kr eller tjent 5 millioner, så lenge man har vervet andre personer til å gå inn med penger for å delta i pyramidespillet har man brutt loven. Ettersom rundt 1 million nordmenn har deltatt i pyramidespill de siste 20 årene og færre enn 10 er dømt er det opplagt at påtalemyndighetene verken har interesse av eller ressurser til å stille alle deltakere for retten. I praksis vil det da kun bli de øverste toppene som kan risikere tiltale og straff. Om dette har en strafferettslig side der rettspraksis tilsier lav risiko, er det ganske mye høyere risiko for at en sivil sak kan føre frem. Dette har man hatt suksess med i USA der oppgjøret etter ZeekRewards satte standarden. 11 nordmenn har så langt blitt avkrevd gevinster på over 50.000$ de har hentet ut fra denne Ponzi-svindelen. Når du nå hevder du har mangedoblet dine investeringer i Lyoness er det altså betydelig risiko for at alt dette kan bli inndratt i et sivilt massesøksmål på vegne av dem som har tapt penger på dette. Med et endelig vedtak fra Lotterinemnda vil det nok bli en takknemlig sak for en advokat å prosedere. 2 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) bolla med kanel har vist klart knekke en nøkkel ingen andre har klart ang lyoness / my world ! Ikke kan det være skyer han har fått over 5 millioner fra før de gir ikke utbytte føre 2019 - 2020 . legger til grunn han ikke har vært med mer en 2 år som han sier og da har han ikke sky i østerike heller. Ikke driver han med verving ang nye PM og ikke lurer han noen og fremstår som et uskyldig lam . Jeg tror han er en ulv i fåreklær Ikke kommet frem hvor han har utbytte på over 5 millioner etter INNVISTERING av 800 tusen kr ? Vil gjerne du forteller oss om lyset du har sett som ingen andre har sett ang dette ? Du skriver du ikke er på toppen heller profilert innen lyconett ! Jeg tror deg ikke og til du beviser det motsatte tror jeg du er på level 8 hvis du snakker sant og da har du en bråte folk under deg som i dag river seg i håret i fortvilse over egen navitet etter lånt på huset og tatt forskudd arv heller dyre kredditlån som de i værste fall vil slite med ut livet. At du ikke bryr deg det minste om norske lover og lotteritilsynet sin rapport og vedtak er ingen overraskelse utfra du jo har funnet en nøkkel ingen andre har klart til tross for vi er en del som faktisk selv har vært med og på møter men hoppet av pga vi har en moral som sier vi ikke ønsker støtte økonomisk kriminalitet Endret 10. juli 2018 av Petter100 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå