Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe av det beste dere kan gjøre i tillegg til å dele informasjon her er å sende eposter til nettbutikker som fremmer cashback: https://www.cashbackworld.com/no/search?f=ct-5.

Mange av disse vet ikke at de bidrar til å fremme et pyramidespill siden de har blitt lagt til via tredjeparts affiliate nettverk. 

Har selv sendt endel eposter og butikkene dropper som fluer, men jeg har ikke tid til å sende til alle. 

Bare sende en 5-10 stykker er veldig bra. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

De kommer sikkert flere konkurser?

Er de ikke lukrativt for butikker å være med i Lyoness/MyWord???

https://www.dagbladet.no/nyheter/gammel-skihelt-konkurs/69909306

https://e24.no/naeringsliv/kjendisbryggeriet-voss-fellesbryggeri-slaatt-konkurs/24370706

Terje Langli har nok vært for opptatt med lyconett og verve folk og gå på møter en styre med butikken sin .Men det er ikke så dårlig stelt med karen økonomisk. level 7 i lyconett og bonus i prosjekt X så har han til salt i brødet.Prosjekt X og bonusen til Terje er faktisk nok til dekke gjelda hos kreditorer !

Det er i dag tror jeg 18 juni bonusen utbetales og alle på level 7 og oppover får bonus for godt utført håndverk. For den norske delen som får den har den vært så god ang verving og salg av skyer og ESP at de glemte helt casback medlemmer og nok butikker. Men det har aldri vært noe stress med slikt. Verve PM og selge skyer og du var gromgutten til Duesund og hubert

Endret av Petter100
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Igjen, tommel opp for Per Pleks :) Jeg kunne ikke vært mer enig. Personlig synes jeg det er intressant hvordan folk lar seg lure og paykologien bak det. Jeg har derfor full forståelse for hvorfor folk faller for svindelen . Er en først solgt på ideen så er det lett å få tunellsyn, kognitiv bias, bekreftelses bias og kognitiv dissonans.

På lik linje med at en bør bekjemoe nigeriasvindel, datingssvindel, Microsoft telefon svindel eller telefonselgere som utnytter demente eldre , burde også selve MLM konseptet bekjempes. Enten det er opplysning rundt det (Større mediesaker) eller bedre lovgivning slik at det er lettere og kjappere å stenge de ned før de får fotfeste.

Lenke til kommentar

sikkert riktig beskrivelse og kalle de som har tapt for ofre og det er jo slik i pyramide verden at de fleste havner i den kategorien som er med. men litt humor i en debatt må være innafor. Jeg legger merke til det er veldig stille nå rundt omkring blant markedsførere på lavt level og flere er sikkert veldig skuffet og sinte og frustrerte og fortvilet over havne i en slik klemme. Jeg tror også mange kvier seg for prøve kjempe for komme seg ut og kreve sine penger tilbake. Jeg vi da si at det ikke nødvendigvis er slik. Nå står miven og jadajda og advokat firma i ryggen klare til hjelpe folk ut og dere skal vite dette er greie folk som har alt hjulpet mange ut med hell også ang det økonomiske. Føre jul når jeg jeg var i tenkeboksen brukte jeg en del tid på lese nettopp her og det svenske forum og de fikk opp øynene mine.

Nå er det slik også at My World har ikke kollapset og de er tjent med ro i rekkene og så lite bråk ang advokater og søksmål at det burde gå ganske greit og enda komme ut med pengene sine i behold.

Det er nå stengt ang lyconett i Norge og jeg håper dere som leser og er med enda nå

tar avgjørelsen og sier jeg finner meg ikke i og bli lurt og svindlet fra mine penger til Thor og Duesund og øvrige presidenter sin luksus.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Hvordan stiller det seg for en bank og være tilrettelegger når et selskap blir funnet skyldig være et pyramideselskap?

Burde ikke DNB nå si takk for seg?

De kan vel ikke forsette være deres bankforbindelse der andre " Partnere " må si opp sin avtale? heller bli sagt opp i disse tider er vel mer riktig

post-474374-1714_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

En påminnelse til alle dere som ønsker å få Lyoness stengt:

Husk å plassere ansvaret der det hører hjemme, altså på selskapet MyWorld og de norske toppene. De aller fleste Lyconet-markedsførere må betraktes som ofre, konkret ved at de har tapt betydelig med penger og tid, og ikke minst at de har blitt manipulert inn i et illusjonistisk tankesett som det kan ta tid å komme ut av. De er ofre for en kynisk og sleip gjeng med kjeltringer, og det ekstra graverende med denne type virksomhet er at de ikke bare lopper sine ofre for store summer, de involverer dem også aktivt i straffbare handlinger.

Jeg har levd lenge nok til å se konsekvensene av alle de gangene deltakere i pyramidespill har blitt idiotforklart den dagen alt går over ende med et brak. Det sosiale vakuumet som oppstår når det nettverket man hadde rundt seg plutselig forvitrer må nødvendigvis fylles med noe, og da er det to leire å velge mellom. Den ene er opinionen som personifisert med venner, familie, kollegaer osv. forkynner hvor hjernedød og lettlurt man har vært, den andre siden er det nye MLM-selskapet og funkler med all sin prakt med løfter om at her er alt så mye bedre. Man trenger ikke være Einstein for å skjønne hva som er enklest å velge.

En ting jeg også har lært er at deltakelse i pyramidespill svært ofte ikke er det enkelte menneskes problem i seg selv, det er snarere et symptom på sosial og økonomisk dysfunksjon. Om du har en venn eller et familiemedlem som har gått i Lyoness-garnet er medisinen altså ikke å støte offeret ut i ytterligere isolasjon og resignasjon, men å prøve å fylle de behovene som denne personen har forsøkt å oppnå gjennom sin deltakelse i Lyoness. I disse miljøene opplever man å bli trodd på, at de andre bryr seg oppriktig om ens suksess, og enhver progresjon blir applaudert. Mange oppnår da en mektig opplevelse av å lykkes, selv om de harde tall viser at man er 50.000 kr i minus. Denne opplevelsen kan sitte dypt og være noe de ønsker seg tilbake til selv om de har tapt store penger. Det er da viktig at disse personene får positive opplevelser som er forankret i det virkelige liv for å forhindre at de forsvinner over i den fiktive verden igjen. Når man begynner å snakke om borrelås for voksne bør man ta et oppgjør med sine egne holdninger dersom man har som intensjon om å gjøre en positiv forskjell som medmenneske.

Eller for å sitere Gandhi: Be the change you want to see in the world.

Jeg synes dette var en bra post, og jeg er enig i at man ikke burde gjøre direkte narr av familie og venner som har blitt lurt med i dette. Men jeg tenker også at det finnes de markedsførere der ute som har lurt med venner og familie slik at de har gått på en kraftig økonomisk smell, og da forstår jeg at det blir vanskelig å møte dem med empati, spesielt hvis de ikke vil innse sine egne feil og ble advart flere ganger i forkant om at de lurer folk i en ulovlig pyramide. 

Og da kan nok konsekvensen for de rundt ofte bli at man kutter ut denne markedsføreren fra livet sitt, og det er jo fryktelig trist, men samtidig så trenger de som markedsfører dette å ha litt konsekvenser for de handlingene de gjør, og man trenger å bli stilt personlig til ansvar når man begår kriminelle handlinger. Nå ligger det jo fryktelig mye informasjon ute om at Lyoness / myWorld er en pyramide, og da er det vanskelig å forstå at folk fremdeles vil innbitt forsvare Lyoness / myWorld, gå til anmeldelse på kritikere, og hoppe til neste pyramide med samme folkene neste gang og fortsette å prøve å lure med familie og venner. 

Jeg håper at myndighetene kan sette opp en form for gruppeterapi eller hjelpetelefon for de som har blitt lurt med i pyramidespill. Jeg tenker at som du skriver er det gjerne et vakum de prøver å fylle når de bruker hundretusener på håpet om 10x gevinsten. Og da er det såklart ønskelig at de ikke gjentar de samme feilene gang etter gang. Jeg tror nok det er store stigma mot de som har blitt lurt med i dette, og jeg håper ikke de som kun har satt inn penger og ikke vervet masse personer blir stigmatisert av familie og venner. De på toppen bryr seg såklart ikke da hele spillet handler om å berike seg selv og bygge en kult rundt seg og de synes jeg det er lov å gjøre narr av så mye som mulig.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang offerrollen i pyramide virksomhet slutter når du begynner tjene penger på dette og på andres nød og naivitet. Så jeg klarer ikke syntes synd på de som er på level 5 og begynt få litt kr ut av dette. Sympatien synker også for min del hvor flere venner og nær familie du har lurt inn i dette vel og viten om at du er med på svindel og bedrag ! Der er flere en 11 stk på toppen i Norge som burde gå noen runder med seg selv.

Kunsten og sluheten med dette er jo og ikke innvistere så mye selv men få andre til og gjøre det. Jeg har aldri sett bevis på at Terje Duesund har full pott selv ang kjøp av skyer men han har vært dyktig sleip til få andre til og gjøre det.

Endret av Petter100
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang offerrollen i pyramide virksomhet slutter når du begynner tjene penger på dette og på andres nød og naivitet. Så jeg klarer ikke syntes synd på de som er på level 5 og begynt få litt kr ut av dette. Sympatien synker også for min del hvor flere venner og nær familie du har lurt inn i dette vel og viten om at du er med på svindel og bedrag ! Der er flere en 11 stk på toppen i Norge som burde gå noen runder med seg selv.

100% enig, de fleste vett hva det går i etter en stund innenfor... De er bare i fornektelse pga vi er født med samvittighet

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jada, mange vet.. Men som du skriver så er fornektelsens kunst stor. I tillegg vanker de fleste med likesinnede etter selv ha stått for isolasjonen, sågar etter oppfordring fra folk høyere opp. Suksessfaktoren ligger i å omgåes positive og det er jo som kjent ikke kritikermassen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lett å sammenligne Lyoness / myWorld med en kult. Man blir ofte bedt om å kutte ut alle kritikere og få nye venner via pyramidene der man har egne måter å oppføre seg på, egne ting man kan si og ikke si, presidenter som man hyller som jesus-figuerer osv. 

Det er jo disse folkene som velger å tro på fremmede i denne kulten fremfor å stole på vennene / familie som vil det beste for de. Det er disse folkene som velger å verve andre inn i den kriminelle pyramiden til tross for gjentatte advarsler og informasjon som blir fremstilt og bevis som blir sent.

Til en viss grad må samfunnet gripe inn og beskytte disse personene fra skaden de gjør på seg selv og andre. Og da kan fengsel være et find sted å reflektere over sine feilgrep. 

Alle kriminelle organisasjoner har godt vennskap og en feedback loop der man oppmuntres til å gjøre så mye kriminelle handlinger som mulig for at de på toppen skal tjene, men samtidig som de selv skal bli rike. Mange synes kanskje det er litt drøyt å kalle Lyoness / myWorld en organisert kriminell organisasjon, men det er nå det staten sier det er.

Bare for å gjøre det klart så er det stor forskjell på noen som blir lurt til å investere i dette, og de som har fått all informasjon om at dette er en pyramide og alikevel velger å kjøre på og verve folk inn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...