Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thor Hermann lycomann har vist sagt til sine markedsførere i sine team : "Den som ler sist ler best" ang lotteritilsynet og deres vedtak om stans i Norge. Enten tror de faktisk enda de skal vinne frem heller så veit de løpet er kjørt og de ler en siste gang til banken. En gammel vits er jo kongen smiler til folket på 17 mai mens han egentlig smiler AV folket. Kan det være det som skjer her også nå at presidenter smiler AV sine markedsførere og ikke til de.

Lenke til kommentar

Thor Hermann lycomann har vist sagt til sine markedsførere i sine team : "Den som ler sist ler best" ang lotteritilsynet og deres vedtak om stans i Norge. Enten tror de faktisk enda de skal vinne frem heller så veit de løpet er kjørt og de ler en siste gang til banken. En gammel vits er jo kongen smiler til folket på 17 mai mens han egentlig smiler AV folket. Kan det være det som skjer her også nå at presidenter smiler AV sine markedsførere og ikke til de.

Presidentene har vel allerede tjent godt på dette. Spørs om de ler så høyt i fengsel dog. 

Lenke til kommentar

Noen som veit om disse nordmenn på toppen her med vite sokker og gullkjeder som det står beskrevet og med fulle navn og inntekter er med i lyoness ( my world) ?

https://www.vg.no/nyheter/i/XGM1W/alt-tapt-for-world-games-medlemmer

De har fortsatt karrierene sine i mange andre pyramideselskaper, men ikke i Lyoness. Mads Østvang er den som har størst suksess som pyramidetopp i Synergy Worldwide hvor 25-30.000 nordmenn har gått i garnet.

Lenke til kommentar

SITAT FRA BRÆKHUS v/Christoph Morck:

«Som kjent har Lotteritilsynet konkludert med at virksomheten som drives i Norge under navnene Lyoness, Lyconet, Cashback World, myWorld Norway AS er et ulovlig pyramidelignende omsetningssystem etter lotteriloven § 16 andre ledd. Samtidig har Lotteritilsynet vedtatt at Lyoness Norge AS (myWorld Norway AS) og Lyoness Europe AG må stanse all drift av, deltakelse i og utbredelse av denne type virksomhet i Norge. Vedtaket har umiddelbar virkning, med unntak av deltakeres bruk av fordelskort og eventuell faktisk utbetaling av rabatter som den enkelte deltaker har opparbeidet seg og vil opparbeide seg på bakgrunn av egen handel hos eksisterende lojalitetsbedrifter. Vi oppfatter det slik at sistnevnte unntak er særskilt knyttet opp mot bruk av cashback-systemet.

Vi er kjent med at enkelte medlemmer / deltakere har forsøkt og (etter noe om og men) lyktes å få tilbakebetalt sine investeringer i Lyoness-virksomheten. Slike investeringer omfatter da typisk deltakernes kjøp av rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell og seminarer fra Lyoness.

Lotteritilsynets fremhever i sitt vedtak at vedtaket ikke er til hinder for at Lyoness-virksomheten tilbakebetaler investeringene til de av medlemmene / deltakere som ønsker dette. Dette underbygger at Lyoness er juridisk forpliktet til å faktisk tilbakebetale slike «investeringer». Vi forstår av uttalelsen fra selskapets norske advokat at vedtaket vil bli eller har allerede blitt påanket. Ettersom vedtaket, med noen få unntak, har umiddelbar virkning endrer en slik anke imidlertid ikke selskapets tilbakebetalingsplikt. Medlemmer som ønsker å tre ut av systemet samt å få tilbakebetalt sine investeringer bør derfor gjøre det her og nå, ettersom man ikke vet hvilke sikkerhetstiltak og andre strategiske skritt Lyoness-ledelsen i Norge og i Sveits vil foreta seg.

Vi bistår allerede noen medlemmer med slike tilbakebetalingskrav og kan gjerne kontaktes dersom flere skulle ønske vår bistand.»

Vi kommer i tillegg å legge ut en liten artikkel på vår webside senere denne uken.

Hører fra deg.

VH, Christoph

Sitat slutt.

Telefon: 452 18 904

Mail: [email protected]

Spre budskapet! Journalist i BA er også mottaker av denne informasjonen så jeg HÅPER det blir stort fokus i media!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er så absolutt et tilbud de bør ta..... det kan bety forskjellen på økonomisk ruin/luksusfellen og det å komme helkinnet ut av det. Med tanke på hvor mange som har tatt opp skyhøye forbrukslån eller invistert bak ryggen på samboer/ektefelle burde det være en no brainer for mange.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Da var det endelig offisielt! ?

Mange kjenner meg best som Miven og jeg ser fram til å samarbeide med Christoph og gjengen hos Brækhus!

Nå har det pågått en tid allerede, og endelig kan vi gå ut med det.

Jeg har allerede fått noen spørsmål og skulle det være flere, så svarer jeg etter beste evne. ?

Det er mye som skjer nå på flere plan så dette blir bra!

Miven

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er så absolutt et tilbud de bør ta..... det kan bety forskjellen på økonomisk ruin/luksusfellen og det å komme helkinnet ut av det. Med tanke på hvor mange som har tatt opp skyhøye forbrukslån eller invistert bak ryggen på samboer/ektefelle burde det være en no brainer for mange.

Jeg tror det vil komme en storm med folk nå som vil ut og benytte seg av dette tilbudet av advokatbistand. Alt annet ville tyde på Stockholm syndrom og snøblindhet. My world er ferdig i Norge så hopp av toget og få igjen pengene dine. Og si fra til alle du kjenner som er med og vil ut. En selvfølge du informerer de du har vervet.

Ang oss her på forum ? Burde vi sende beskjed til alle vi selv kjenner som er med og kansje er allergiske mot lese på diskusjon om emne heller veit om dette tilbudet? hva mener dere venner der ute ?

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Nå er det mange som har tilgang til fri rettshjelp gjennom fagforening ol, og jeg vil anbefale tvilere å sjekke om dette kan gjelde den enkelte. Folk står selvfølgelig fritt til å velge om de vil bruke Christoph, men jeg vil anbefale Brækhus da de er godt informert om Lyoness, i motsetning til hva kanskje andre advokater er. I tillegg samarbeider de tett med Østerrike.

Spre det dere kan :) De står klare til å bidra :)

Endret av Moskasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fresh from the press!

Dette var så latterlig bra, at jeg velger å dele det med dere.

Og hvor jeg har sendt den usensurerte versjonen tenker dere kanskje...? Lotteritilsynet selvsagt...De sitter på mye dokumentasjon i disse dager :D

Dette er norske medlemmer som skriver...Merk dere det...Og nå er hele posten slettet fra gruppen! A little bit too late *Knis* :rofl:

post-477515-0-80858400-1528989602_thumb.png

post-477515-0-78430900-1528989614_thumb.png

post-477515-0-41178800-1528991336_thumb.png

post-477515-0-80776700-1528991346_thumb.png

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 5
Lenke til kommentar

https://braekhus.no/lyoness-er-ifolge-vedtak-av-lotteritilsynet-et-ulovlig-pyramidelignende-omsetningssystem/

«Medlemmer som ønsker å tre ut av systemet samt å få tilbakebetalt sine investeringer bør derfor gjøre det her og nå, ettersom man ikke vet hvilke sikkerhetstiltak og andre strategiske skritt Lyoness-ledelsen i Norge og i Sveits vil foreta seg»

Endret av VPWLLAJP
  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://braekhus.no/lyoness-er-ifolge-vedtak-av-lotteritilsynet-et-ulovlig-pyramidelignende-omsetningssystem/

«Medlemmer som ønsker å tre ut av systemet samt å få tilbakebetalt sine investeringer bør derfor gjøre det her og nå, ettersom man ikke vet hvilke sikkerhetstiltak og andre strategiske skritt Lyoness-ledelsen i Norge og i Sveits vil foreta seg»

Christoph Morck

Advokat | Partner

Mobil: +47 452 18 904

[email protected]

Veldig bra, mulig å få de store mediene oppmerksomme?

Lenke til kommentar

Verdien av ett slagord skal ikke undervurderes. Det kan bla virke samlende og motiverende. Men så må det etterleves, følges opp og ivaretas.

Jeg er langt fra imponert over Lyoness i noen av deres ledd.

Ledelsen fremstår som svak og vaklende, og tidvis usynlig. Medlemmer under er tatt i usannheter gang på gang, advokaten deres vil jeg tro angrer på å ha tatt saken, og tilbake står enkeltpersoner og proklamerer together we are strong.

Feil! Jeg vet mange leser her og dere er ikke sterke. Fins ikke faktisk. Det holder ikke med ett par memes og samling i Praha.

For når du sitter i lunchen og forteller hvor stort og flott dette er? Da vet de fleste rundt deg at dette er pyramide.

Endret av Moskasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En bekjent av meg har spurt sin upline hvor pengene bak disse såkalte superbonusene stammer fra. Jo det hadde kommet til en partner med utømmelig lommebok. ?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte?

Men så var det det med informasjonsflyt da...

Og opplæringsprogrammet.

Og den selverklærte statusen som Norges beste markedsførere.

Og ikke minst erstatningsansvaret.

Da passer det fint å informere om at alle norske medlemmer er lovet refusjon! Du leste riktig. Vil du ut så lar det seg gjøre. Trenger du hjelp så kan både jeg og Brækhus kontaktes.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...