Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Alle land har sitt nr i system for holde rede på hvor medlemmer bor. Norge har 047 tror jeg og så en haug tall ettersom når du ble medlem. Lyoness østerike skal vist opne for flytte de norske som ønsker det til en ID i et annet land og dermed kan de vist Tror de selv værtfall forsette kjøpe skyer og ESP og verve i utlandet nye PM og legge til butikker i de land som fremdeles er med. Det ser ut som de ligger et hakk foran norsk lotteritilsynet og har sett at Norge vil bli stengt. Disse opplysninger må vi alle nå jobbe med for få bekreftet heller avbekreftet da jeg ikke kan dokumentere dette selv

Det er faen så sleipt. Tror neppe de har lov til å holde på fra andre land heller.. De er fortsatt norske statsborgere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faen så sleipt. Tror neppe de har lov til å holde på fra andre land heller.. De er fortsatt norske statsborgere.

De tenker nok at når tiden går litt og ting blir glemt at lotteritilsynet og norske myndigheter ikke gidder bry seg om at fks 5000 stk hjernevasket halleluja nordmenn jobber videre fra fks Danmark med dansk ID i lyoness systemet. Dette vil nok være aktuelt kun for de som er på level 4 og oppover så at veldig mange gidder dette tror jeg ikke og jeg skriver 5000 utfra hva jeg kan tenke meg av mengde som gidder bryte norske lover og forsette jobbe for et pyramide selskap Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Ser jo evt forsåvidt den.. men da skal Lyoness altså få fortsette å lure og som du sier, hjernevaske disse tapte sjelene fra nabolandet vårt. Det er mine og dine familiemedlemmer, venner og bekjente vi snakker om! Det er nok allerede for sent. Blir så forbanna! Verden vil bedras, da kan de bare seile sin egen sjø, for alt jeg bryr meg. Idioter.

Lenke til kommentar

Hei, nei :)

Det er ikke medlemsnummeret ditt som avgjør lovligheten her. De må for all del tro dette er en Quick fix.

At medlemmene nok en gang skal tilbys en betalingsmulighet? Så snedig da??

Rapporter fra Graz gir ikke ett bilde av en velfungerende organisasjon. Medlemmer som ringer hovedkontoret med spørsmål, opplever at telefonen blir lagt på uten videre forklaring.

Om dette innbyr til videre "investeringer"? Javel.?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til folk vil forsette være med og evt bryte norsk lov er de drømmer om 2020 og skyer skal virkelig begynne og dryppe fra Italia og den spansk / portugiske og Polen og noen til. Mange har innvistert enorme summer penger og er kansje på level 4 og oppover og drømmer om utbytte fra disse skyer og da villig til evt bryte norske lover for få oppfylt drømmen sin . At hele dritten rakner føre den tid tenker de nok ikke mye over.

Lenke til kommentar

Arrester meg gjerne på jussen, men jeg tror det avgjørende blir om det gjøres i fra Norge eller utlandet. Ikke alle norske lover gjelder for nordmenn i utlandet. Jeg kan fint røyke hasj i Oregon eller Nederland for eksempel. (Men jeg kan for eksempel ikke begå krigsforbrytelser, delta i terror, kjøpe sex eller begå seksuelle overgep i utlandet uten å straffes etter norske lover.)

Slik jeg tolker det så bryter de ikke noe forbud om de fysisk er i utlandet når de gjør det. Men så er jeg ikke noen jurist da.

Lenke til kommentar

Arrester meg gjerne på jussen, men jeg tror det avgjørende blir om det gjøres i fra Norge eller utlandet. Ikke alle norske lover gjelder for nordmenn i utlandet. Jeg kan fint røyke hasj i Oregon eller Nederland for eksempel. (Men jeg kan for eksempel ikke begå krigsforbrytelser, delta i terror, kjøpe sex eller begå seksuelle overgep i utlandet uten å straffes etter norske lover.)

Slik jeg tolker det så bryter de ikke noe forbud om de fysisk er i utlandet når de gjør det. Men så er jeg ikke noen jurist da.

Det store ? her blir vel mer om norske myndigheter gidder bry seg med at noen tusen naive nordmenn forsetter putte penger inn i et pyramide selskap og kansje legger til noen casback medlemmer i Spania og en liten butikk i Italia via bekjente heller VERVE en alkoholisert nordmann i Thailand til bli med som PM. Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har sikkert rett. Men når disse utbetalingene kommer så kan det kanskje by på problemer og hvitvaske dem i Norge? Om de utbetales i den nye Mikke mus valutaen de selv skal lage så har vel den liten verdi i Norge, da ingen butikker vil ta imot den. De skal jo tjene millioner på dette, så begrenset hvor mye nips de kan kjøpe fra Italia også. Vet ikke om de har tenkt over dette hypotetiske problemet?

Og dette fantastiske kontoret i Graz, har vel heller ikke klart å sende ut info slik Lotteritilsynet har bedt om?

- Lotteritilsynet ber om at Lyoness snarest informerer alle norske deltakere og lojalitetsbedrifter om vedtaket og konsekvensene av det

• Liker 2
Lenke til kommentar

Charter-Svein, Pål Andre Helland, Terje Langli, Hallvar Thoresen og Fred Børre Lundberg må vel også finne seg i å være offentlige personer.

Er disse personene med i Lyoness? Vet at Charter-Svein har vært innvolvert i noe greier, world venures eller noe, men de andre navna? Hvilke selskap i såfall?
Lenke til kommentar

Jeg vil vel anta at det fremdeles er ulovlig da det er deltagelse i pyramidespill som ikke er lovlig. Norske myndigheter har tidligere blokkert overføringer av penger til utenlandske gamblingselskap. Men tiden vil vise. Det er grenser for hvordan man kan greie å beskytte folk fra sin egen dumskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er disse personene med i Lyoness? Vet at Charter-Svein har vært innvolvert i noe greier, world venures eller noe, men de andre navna? Hvilke selskap i såfall?

Terje Langli er på level 7 tror jeg og at charter svein er med er selvklart.Han hopper på alt innen pyramide selskaper og lyoness er vel hans 4 heller 5 gang minst.

Svein er det egentlig synd på og hele fyren er et offer i pyramide sammenheng

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Noe som burde få det til og lyse rødt er alle de som er i slekt med folk som gjør det bra i norsk økonomi og når de prøver verve fks Petter Stordalen heller Atle brynnestad heller Olav Thon og alle disse selvsagt skjønner lyoness er pyramide selskap og ingen som er seriøse og stinn av penger gidder kaste bort en krone på innvistere i skyer heller esp heller legge noen av sine butikker heller bedrifter inn i dette søppel selskap. Bare der burde varsel lamper lyse knall rødt

Alle disse 3 jeg nevnte har blitt forsøkt vervet inn i lyoness av " snille " slektninger og venner !

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Vi må vel tipse lotteritilsynet om at cashbackworld fremdeles opererer med norske bedrifter.

"Frem til klagefristen går ut kan eksisterende deltakere bruke fordelskortet hos eksisterende lojalitetsbedrifter og få utbetalt rabatt på bakgrunn av denne handelen."

Så dette er vel egentlig helt greit. Foreløpig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Frem til klagefristen går ut kan eksisterende deltakere bruke fordelskortet hos eksisterende lojalitetsbedrifter og få utbetalt rabatt på bakgrunn av denne handelen."

Så dette er vel egentlig helt greit. Foreløpig.

Er det 1 juli Clas må skru av lyset på Lysaker for godt ?? og hele sjappa stenges? Veit noen om det varslet oppsigelser/ permisjoner av ansatte på hovedkontor ? oppsigelse av husleiekontrakt ? De skulle også sende ut en redegjørelse til alle medlemmer og butikker ? Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Da var dommen falt, så ta plass, dørene lukkes...Som de sier på toget.

Men fortsatt sliter selskap og medlemmer med virkelighetsoppfatningen, Jus`en og forskjellen på rett og galt. Til alle dere Lyonessmedlemmer der ute: Trøst dere med at jeg har vært rundt på alle nettsider, nettsamfunn og andre plasser og tatt bilder av all aktivitet dere har foretatt dere...Og hvor jeg har sendt alt, lurer dere kanskje på...?

Lotteritilsynet selvfølgelig...Dere vet, de som forvalter lovverket...De der små damene i Førde som aldri har gått på skole og forstår noe...Nei forresten, det siste der blandet jeg visst med Lyonessmedlemmer.

Dere var fremsynte og visjonære (ironi) når dere meldte dere inn i Lyoness, det var et sjakktrekk uten sidestykke innenfor salg og service...Er det noen av dere som har signert vedlagte kontrakt nå nylig også...?

I såfall er det bare å gratulere atter en gang...Virkelig fremsynt og visjonært, bra at dere stiller dere lojalt bak bedriften som kaster dere under bussen, mens de ler hele veien til banken.

Hvis en person gjør idiotiske ting, hva er vedkommende da?

post-477515-0-54993300-1528819967_thumb.png

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ojojoj... synd for de nå som ikke tok sjansen da toget fortsatt sto med dørene åpne på perrongen og tutet.

Lyoness tar ikke ansvar i det hele tatt og kaster deg foran toget i 250 km/t for å redde sitt eget skinn. Dette leste jeg forsåvidt i kontrakten, så kom ikke som noen stor overraskelse på meg, men det er forferdelig synd for dere som ikke har lest og forstått budskapet. Tenkt at alt du har «investert» selvsagt skal fås igjen når du melder deg ut.. J*vla svindelselskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på juss, men man kan vel lure på gyldigheten av å fraskrive seg alle rettigheter på den måten. 

Nå synes jeg Aftenposten, Dagbladet og NRK burde starte å skrive saker om dette. Man skulle tro dette vedtaket var av ganske stor allmenn interesse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det går alltid ett tog. Men det er ikke alle en skal ta.

Dette er Lysaker anno 2018, vi har innført rutiner ala bullshit. Så får vi se hvor lenge det varer? Jeg håper folk avstår fra å skrive under.

Det finnes hjelp å få. Miven har ikke forlatt noen, og dere finner henne om dere vil ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...