Gå til innhold

Investere i Lyoness?

Momspaghetti

Anbefalte innlegg

20% av befolkningen? For Norge er det ca 1000000! Tar en hensyn til barn og andre som ikke er aktuelle blir prosentandelen enda høyere. Og de skal handle for 2000 pr måned...hver eneste måned...hos et ganske begrenset antall butikker! Det er mulig regnestykket ditt på en eller annen måte stemmer, men forutsetningene er ganske absurde.

I tillegg må en stor del av handelen foregå via at en først kjøper gavekort, siden det er eneste måten de kan skryte med kjente butikker/kjeder.

Dette systemet overlever fordi de involverte tror blindt på fantasiene som presenteres uten å tenke kritiske tanker. Det snakkes vel om en målsetting på en milliard (!!) mennesker med kort på verdensbasis. Jeg har selv hørt medlemmer som tror på dette, og at skeptikere som meg ikke har forstått eller er rammet av "janteloven".

Nå er jo Norge stengt så dette bryr vi oss snsrt ikke mer om :) Ang den nordiske skyen som skal dryppe fra himmelen i 2020 blir nok ESTIMERINGEN veldig høy

Finland skjer det ikke noe og nesten ikke butikker med. Samme i Sverige og Danmark og Norge stengt..wovvv

Endret av Petter100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo Norge stengt så dette bryr vi oss snsrt ikke mer om :) Ang den nordiske skyen som skal dryppe fra himmelen i 2020 blir nok ESTIMERINGEN veldig høy

Så får vi bare håpe flere land følger med på det som skjer i Norge og stopper vanviddet før enda flere blir fralurt sparepengene og mer til.... 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Men ni kan inte räkna på bara Norges befolkning, norden molnet Tex så innefattar det 25 miljoner människor och målet är att 20% ska ta ett kort och om det händer så behöver inte gemene man handla för 100 000 tals kronor utan då räcker det med några få tusen per man för att det ska snurra.

Jeg har vært borti en del Lyconet-markedsførere, ikke en eneste av dem har prøvd å dele ut Cashback-kort, derimot har alle vært overivrige i forsøket på å verve flere markedsførere. Jeg har aldri noensinne sett et Cashback-kort fra Lyoness, og bortsett fra Lyconet-markedsførerne vet jeg ikke om en eneste person som har ett. Mye tyder altså på at utenom kretsen av Lyconet-markedsførere er det ekstremt få som anvender Cashback-kortet. Nå har Lotteritilsynet også bekreftet at Cashback bare har stått for en ubetydelig andel av pengestrømmen.

Jeg kan bekrefte at pyramidespill gjerne blir mer aggressive når de utbres blant nordmenn enn i andre land, ettersom nordmenn har mer å rutte med enn de fleste andre. At dette likevel skulle oppføre seg som noe vesentlig annet i f.eks. Italia er imidlertid utenkelig. De idrettsklubbene som Lyoness har klart å få på kroken vil i praksis aldri klare å generere nok omsetning for at skyene skal gi den lovede avkastning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hubert är så inne han bara kan bli, jag vet vart han bor och han är en otroligt sympatisk person som har ett driv som är helt otroligt.

Selvsagt er han sympatisk, energisk og dyktig, en usympatisk lathans ville aldri klare å bygge opp en Ponzi-svindel på mange milliarder. Bernard Madoff var også en sympatisk kar som ingen kunne mistenke gjorde en flue fortred. Hadde han sett ut som Helge Jordal ville han ha blitt stoppet et par tiår tidligere.

Jeg hadde for noen år siden en kunde som er en av de mest sympatiske personene jeg har møtt. Han delte ut komplimenter til meg og mine kollegaer, hadde en helt spesiell utstråling og karisma, og han sa han skulle komme tilbake og gjøre mer business. Kollegaene mine var veldig begeistret for denne karen, men jeg kjente ham heldigvis igjen. Han er nemlig en notorisk pyramidesvindler som har drevet med pyramidespill på heltid i mange år og som på det tidspunktet også drev sitt eget pyramidespill fra utlandet, dette er nå kollapset.

De fleste av oss har et bilde i hodet av hvordan en svindler ser ut, på samme måte som vi innbiller oss at vi vet hvordan en overgriper eller bankraner ser ut. Når svindleren da ser helt annerledes ut enn det vi har tenkt oss, og endatil fremstår som sympatisk, raus og velgjørende, da er det enkelt å bli svindlet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bra skrevet og mange gode ? og du har helt rett at vi i forum er tjent med en som virkelig svarer på våres ? Og han svarer ser det ut for meg ærlig også utfra hva han veit og kan. Så kan sikkert ting diskuteres om dette er fakta det vi får beskrevet.

Jeg har et ? til han i så måte og det er om han som meg/oss og lotteritilsynet ser på ESP som en deltakeravgift ?

post-474374-152930_thumb.jpeg

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Siden Lyoness/CashBack World (nå MyWorld) la frem god nok dokumentasjon av dem ikke lenger bedrev aktiviteter som betegnes som pyramidelignende, avsluttet Lotteritilsynet sitt tilsyn.

Det riktige er at Lyoness la frem informasjon som Lotteritilsynet ikke hadde noen mulighet til å etterprøve, og de måtte ta for gitt at den var korrekt, da de ikke hadde ressurser eller mandat til å starte en storstilt internasjonal etterforskning med razzia på Lyoness sitt hovedkontor osv. Mye tyder på at dokumentasjonen som ble sendt var manipulert eller utelot vesentlig informasjon.

Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg NoTrace, virkelig på toppen av det som har blitt postet her. Det viser at det er lite som motiverer mer enn folk som prøver å forsvare pyramiden. Nå som den Lyconet Trondheim gruppa er stengt lurer jeg veldig på hvordan stemning det er blant medlemmene nå... Det kan ikke være hyggelig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tommel opp for NoTrace , kunne ikke vært mer enig :)

Det er viktig med en saklig debatt og jeg satt selv pris på svar fra Kurwaslide.

Uthenging av Lyconet medlemmer eller de som har forsø på å finne ut identiteten til kommentert i tråden her (???) er en uting begge sider kan holde seg for god til.

Lenke til kommentar

Tommel opp for NoTrace , kunne ikke vært mer enig :)

Det er viktig med en saklig debatt og jeg satt selv pris på svar fra Kurwaslide.

Uthenging av Lyconet medlemmer eller de som har forsø på å finne ut identiteten til kommentert i tråden her (???) er en uting begge sider kan holde seg for god til.

Har det vært mye uthengig av Lyconet medlemmer? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg. De som er på toppen av dette har vært mye i media osv. og kan vel regnes som offentlige personer. Jeg lurer bare på hvor grensa går. Jeg har vel bare fått med meg 4 navn som blir nevnt her av presidentene. Duesund er ihvertfall en veldig offentlig person, samme kan man vel påstå Hermansen er. Han gitaristen er vel også en temmelig offentlig person, samme med piloten. Men resten har jeg ikke sett bli nevnt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har det vært mye uthengig av Lyconet medlemmer? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg. De som er på toppen av dette har vært mye i media osv. og kan vel regnes som offentlige personer. Jeg lurer bare på hvor grensa går. Jeg har vel bare fått med meg 4 navn som blir nevnt her av presidentene. Duesund er ihvertfall en veldig offentlig person, samme kan man vel påstå Hermansen er. Han gitaristen er vel også en temmelig offentlig person, samme med piloten. Men resten har jeg ikke sett bli nevnt.

And lets keep it that way ;) ....Komentaren var ment på generelt og prevantivt grunnlag. Ja det har ikke vært mye uthenging av spesifikke .. mulig noen usladda profilbilder og navn på bilder av komentarer på face, men det er vel det?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Helt enig med deg og blir veldig vanskelig hvis vi ikke kan få referere til disse på toppen som faktisk er skylden for at Norge stenges. De har brutt mange lover og tråkket på mange mennesker på sin vei opp til sukse. Dessuten er det nettopp lyconett vi stort sett diskutere her og som er problemet ! casback world er jo bare et skalkeskjul for lyconett.

Hadde my world kun drevet med dele ut kort / app og jobbet med få med butikker ville de vel strengt tatt ikke blitt stengt i Norge.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

And lets keep it that way ;) ....Komentaren var ment på generelt og prevantivt grunnlag. Ja det har ikke vært mye uthenging av spesifikke .. mulig noen usladda profilbilder og navn på bilder av komentarer på face, men det er vel det?

Ja, det er viktig å sladde enkeltpersoner og anonymisere de så godt som mulig. Vi ønsker ikke å henge ut noen som du sier. 

Kan være en ide å slenge ut litt eposter: https://www.cashbackworld.com/no/search/onlineshops

Jeg synes det er merkelig at gymgrossisten, proteinfabrikken og cdon fremdeles ikke har greid å fjerne seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja mye morro lesing på reddit om en søker på lyoness , lyconet eller mlm :)

https://www.reddit.com/r/mlmscams/comments/7j5efh/so_you_made_money_last_year_selling_insert_mlm_it/?st=JIANDRJ3&sh=6a97cebb

Edit: kjappere link til selve artikkelen https://medium.com/@ryanmcknight_61338/so-you-made-money-last-year-selling-insert-mlm-it-is-still-a-scam-a51a37823693

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Charter-Svein, Pål Andre Helland, Terje Langli, Hallvar Thoresen og Fred Børre Lundberg må vel også finne seg i å være offentlige personer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Charter-Svein, Pål Andre Helland, Terje Langli, Hallvar Thoresen og Fred Børre Lundberg må vel også finne seg i å være offentlige personer.

Hehe må le litt for meg selv av denne. Charter Svein og Pål Andre passer begge 100% inn i de sterotypene jeg tenker på i sammen med Lyoness. Spot on :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

en Fugel visket meg My World har opnet for at de norske markedsførerer som ikke har nok handel i sitt nettverk som gir 50 SP og berretighet utbetaling kan betale sin ESP ut 2018 i en betaling i påvente av ting ordner seg fra utlandet. Dette ble vist satt på plass i forrige måned. Problemet mitt her er jeg ikke kan dokumentere dette .Så lenge dette ble gjort føre lotteri satte stopp mener de at dette er lovlig.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Alle land har sitt nr i system for holde rede på hvor medlemmer bor. Norge har 047 tror jeg og så en haug tall ettersom når du ble medlem. Lyoness østerike skal vist opne for flytte de norske som ønsker det til en ID i et annet land og dermed kan de vist Tror de selv værtfall forsette kjøpe skyer og ESP og verve i utlandet nye PM og legge til butikker i de land som fremdeles er med. Det ser ut som de ligger et hakk foran norsk lotteritilsynet og har sett at Norge vil bli stengt. Disse opplysninger må vi alle nå jobbe med for få bekreftet heller avbekreftet da jeg ikke kan dokumentere dette selv

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...