NestenLurt Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Det kan virke som stillingsinstruksen for Lyoness sine marketers og presidenter er noe uklar . Tatt i betraktning at de er et internasjonalt konsern, og 45 land er involvert , virker dette noe uprofesjonelt . Jeg personlig ville ikke hatt mye tillit til ledelsen Endret 9. juni 2018 av NestenLurt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Nei, nei, nei! Dette er en bløff som spres av pyramideselskapene for å forsøke å unngå pyramidestempelet. Du vil aldri finne en slik uttalelse fra Lotteritilsynet, Forbrukertilsynet eller andre som har kjennskap til lovverket, ganske enkelt fordi dette slett ikke er et kriterium for ulovlig pyramidespill. Når noen forsøker å spre en slik påstand er det altså en garanti for at de forsvarer et pyramidespill..... . Du kom meg i forkjøpet Det at en tjener mer enn upplinen frigjør det ikke fra å være et pyramidespill , ponzie svindel eller rett og slett bare en dårlig invistering. (Btw; jeg mener jeg har lest noen artikler du har skrevet om MLM under ditt gamle brukernavn for noen år siden? Uansett virker du som en av de i Norge som har mest peiling på temaet Kompensasjonsplanen til lyconet finnes på youtube. Så en kan alltids starte der (om den fortsatt er gyldig?) https://youtu.be/mghVXe4jTZg Hva er greia med å gjøre det så ekstremt komplisert? Lyconet (eller hva de kaller seg idag ) virket som de er litt <Bait and switch> . Det første kortet er gratis, men jo dypere en blir lurt inn , jo mer invisteringer pushes på. I et virrvar av kompensjonsplaner, shoppingpoints, premium marketer, balance comissions, units SP, transfer units , skyer etc etc , er det vanskelig å se bak fasaden før det er for sent. Det blir litt som med veksle svindel. En gjør det så forvirrende at en ikke ser at en har blitt svindlet før det er for sent https://youtu.be/1Uaw88H0AmE Om Kurwaslide, tidligere eller nåværende medlemmer kan svare på: - Pris for å bli Independent Lyconet Marketer / Lyconet shopping advicors ? - Hvilke skjulte kostnader er det? (Trening, kursmaterialer, kurs, reiser, møter , skyer etc ?) - Hvor mye SP får en pr kjøp? SP generert i downlinen sin har noe å si på hvordan en stiger i gradene? Det hadde vært morsomt å fått full oversikt og satt seg ned å regnet litt på det:) Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Om de regner høyt så er dette gjentagende for alle de norske presidenter med markedsførere. Og om en samtidig kommer med garantier om gevinst og presenterer en fremtid i sus og dus ved kun å betale? Og de "garanterer"? Ja da ønsker folk å holde de ansvarlig for å levere nettopp dette. De vil også bli holdt ansvarlig når dette ikke stemmer. Du må for all del komme inn i diskusjonen her og forfekte at Lyconet er uten skyld, men status her i landet er en annen. Og det sier mange nei til. Østerrike er langt fra en suksess, men blir det presentert som en? Ja. Den nordiske skyen? Jada, samme der. Den ler faktisk mange av. Italienerne fnyser om du spør de om den. Du må gjerne farge situasjonen rosa og beskrive en regnbue, men slik er det nødvendigvis ikke. Hva du gjør med dine penger får være opp til deg. Men jeg ville holdt litt igjen ift å sammenligne motstanden mot lovstridig Lyconet aktivitet med å rope etter ulv. De vil bli holdt ansvarlig. 2 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Nu ska vi ta allt från början igen, det är nått sjukt vad ni hackar på ett system som ni inte ens begriper till 50%. För att ett system ska vara ett pyramidspel så måste alltid den som bjöd in dig tjäna mer en den som är under dig, det är lite grundtanken med ett pyramidspel. Att man ska få in betalande personer under dig och sen gynnas av deras pengar som dom puttar in. Jag är aktiv i lyoness och har varit det sen februari 2017, och jag har gått om 5 steg uppåt i leden i intäkter per månad. Jag tjänar alltså mer per månad än vad mina 5 närmaste steg uppåt gör, där det 5 och fjärde och tredje steget har varit med i över 5 år. Hur är då detta möjligt i ett pyramidspel? Hur kan jag tjäna mer pengar varje månad än vad dessa personer gör som är anledningen till att jag är med? Jo för att jag har valt att bygga ett nätverk som genererar pengar och är fritt fram för alla att göra. Jag har fått med 5 företag som har delat ut kort och då tjänar jag på det. Vilket inte är mer än rätt för jag har gjort ett arbete som jag sen ska få betalt för. Ingen av er jobbar väll gratis? Allt detta kan jag bevisa hur lätt som helst, kan till och med skärmdela mitt skrivbord ifall det är nån som är intresserad av att se hur det ser ut. Om vi då ska ta ditt exempel så stämmer det väldigt bra om man bara är ute efter gratiskunder för då kan man som mest tjäna 0.5% per inköp. Och ifall man vill tjäna 25000 i månaden på att ge ut gratiskort, ja då får du fan ta mig dela ut kort men om du lyckas med det så är du fan förtjänt av 25000 i månaden. Men ditt exempel fallerar när vi pratar om molnen, då är inte inga ynka 0.5% utan snittet ligger på 2.5%. Och då snackar vi folk från hela världen som gör sin dagliga konsumtion och får rabatt på dom köpen samtidigt som vi kan göra oss en hacka tack vare att vi har sponsrat pengar till My World så dom ska ha pengar till att kunna utveckla hela detta företaget som är så mycket större än vad nån av er någonsin kunnat drömma om. MLM är nått av det mest ärliga företags lösningarna som finns, det finns inga skillnader på ifall du är man eller kvinna, svart eller vit, kort eller lång utan du har EN kompensationsplan som ger alla lika mycket betalt OAVSETT hur du ser ut eller vart du kommer ifrån. Den verkligheten ser vi inte i nått företag någonstans i världen. Sen är folk så oerhört korkade som tror att om jag köper ett moln så kommer jag och tjäna 13 miljoner eller vad dom norska presidenterna säger, det är total bullshit! Men häng för fan inte Lyoness för andras fel. Jag räknar med att göra ca 2-3 gånger pengarna per moln jag köpt per år. Så om jag har köpt 1 moln för 14250 svenska kronor så hoppas jag på att jag kanske kan tjäna ca 30-40k per år på den andelen. Om det blir resultatet blir jag väldigt nöjd! Sen att det är "hallejuha stämning" på eventen är bara sånt man får ta, vem fan bryr sig ärligt talat? Sen har du fel petter100 angående presidentbonusen, Terje kommer inte få några 150miljoner. Det han kommer få är 75miljoner eCredits som är våran egna valuta som är bunden till Euron som kommer nästa år. Alltså är dom pengarna helt värdelösa tills nästa år när valutan kommer och sen får vi se hur våra företag ställer sig till att ta emot denna valuta. Men även där måste man först arbeta för att få ut dom 75 miljonerna, det är inte färdiga pengar utan dom måste arbetas ut. Nå er det slik at det norske lotteritilsynet fant ut at det kun var 10 % i Norge fra handel og 90 % fra verving og salg av skyer og ESP. hvordan tolker du dette ? når man går opp i level pga verving og salg av skyer og ESP og ikke handel er dette et pyramide spill . Hvor kommer pengene til de norske presidenter hvis det ikke er pengene fra verve PM og selge skyer og ESP? Hvorfor holder lyoness Norge tallene for 2017 hemmelige? Hvor skal alle pengene til prosjekt X komme fra ?? Fortell oss om prosjekt X ? Fortell oss om lønnstrinn i level 4 og oppover ? Fortell oss summer i prosjekt X og beløp til folk på level 7 og level 8 og level 8.1 og level 8.2 og 8.3 ? tusen takk..vi venter i spenning her nå Endret 10. juni 2018 av Petter100 2 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Ok, Kurwaslide, du tilbakeviser mitt relativt enkle regnestykke helt uten substans eller tallmateriale som taler din sak. Greit, da legger vi 2,5% til grunn for regnestykket, og da ser det slik ut; ((15000*25000)/150000)/0,025=100.000. Ergo, dersom handelsnettverket alene skal generere omsetningen nok til at alle marketerne tjener 25.000/mnd må alle brukere av det MyWorld-kortet handle for i gjennomsnitt 100.000 kr/mnd. Igjen, da legger vi til grunn at marketerne er sidestilt, slik at inntekten for handelen distribueres likt på alle marketere - noe som ikke er tilfellet. Du virker å snakke om at det er forskjell på vanlig handel, inntekt fra kundeskyer osv., men det underliggende poenget endrer seg ikke. Det er det samme handelsnettverket som må sørge for inntekten for at dette skal gå rundt, uavhengig av om du plasserer handelen inn i konstruerte kundeskyer eller ikke. Så til dette kundesky-greiene. OK, så du kan kjøpe en andel av en kundesky i Italia for X antall tusen kroner for slik å få en andel av omsetningen i det italienske markedet. Da overføres i så fall mye av omsetningen fra handelen i Italia til andelseierne i disse kundeskyene. Følgelig blir det et forholdsmessig mindre volum igjen for marketerne i Italia. Da må naturligvis Italias handelsnettverk omsette forholdsmessig mer for å gjøre opp for at man flytter en del av "overskuddet" fra handelen ut fra Italia og bort fra fra italienske marketere. Dette gjelder selvfølgelig uavhengig av hvilket land kundeskyen er plassert i. Italia var bare et eksempel. Forholdet mellom MyWorld og Lyconet er og må være et nullsumspill. Du kan ikke skape handel ut av thin air. Disse kundesky-greiene kunne også vært lagt inn i regnestykket. Omsetningen i det totale handelsnettverket må øke eksponentsielt med antall kundeskyer som selges for at dette skal gå rundt. La oss for enkeltheltskyld bruke Norge som eksempel. Vi oppretter en tenkt kundesky bestående av 200 andeler til 15000 kr/stk; totalt innskutt beløp 3.000.000. La oss si at dette beløpet avskrives over 48 mnd. Bare for at andelseierne i denne skyen skal gå i null må hvert medlem i det norske nettverket handle for i gjennomsnitt (3000000/48)/150000/0,025=16 kr/mnd. Men, dere skal jo også tjene penger på dette - dere loves ettersigende 10* i fortjeneste. Skal man holde det løftet blir regnestykket 166 kr/mnd. Det høres ikke så mye ut, men jeg tør nesten garantere at maksimalt 50% av MyWorld-brukerne i det hele tatt bruker kortet en gjennomsnittlig måned. Slik at det reelle beløpet et aktivt medlem må benytte bare for å dekke denne bonusen fort vil være godt over 300/kr. Videre har du problemstillingen med innbetalingene. Marketere må betale inn 400, 800 eller 1200 kr/mnd for å beholde sin rettighet til inntekten fra handelsnettverket. Eller, for å si det på Lyconet språket, de må kjøpe rabattkuponger. Alternativt må man, slik jeg har forstått det, generere handel i sitt nettverk for over 8000 kr/mnd. Dette er fundamentalt problematisk. Utgangspunktet er altså at man må bruke penger for å kunne tjene penger. La oss si at om lag 1/3 av marketerne i Lyconet har et nettverk under seg som handler for over 8000 kr/mnd. Det medfører at resterende 2/3 må betale inn minst 400/kr mnd. Det gir 10.000*400= 4.000.000 kr i innskudd fra medlemmene hver måned. Hvis vi for enkelthets skyld fordeler dette beløpet likt på alle marketere kan vi justere utgangspunktet i regnestykket jeg presenterte innledningsvis; (((15000*25000)+4000000)/150000)/0,025=101.067 kr. Altså må hvert medlem i nettverket handle for drøyt 1000 kr ekstra i måneden bare for å gjøre opp for innbetalingene fra marketerne. Sagt på en annen måte; for at marketerne samlet skal gå i null må alle de 150.000 MyWorld-kortholderne handle for i gjennomsnitt 1067 kr/mnd. Da gjenstår spørsmålet, hvor realistisk er det? Jeg vil si at det er relativt lite sannsynlig basert på følgende; (1) jeg kjenner ingen som bruker et slikt kort og kortet er dårlig markedsført, (2) rabatten ikke er særlig mye å skryte av holdt opp mot andre fordelskort og (3) bedriftene som er med i nettverket er gjennomgående små, ukjente og ikke egnet for hyppig handel av total kundemasse. Så til det nye varsellampen som du brakte opp i en av dine siste tråder for å forsvare bonus til presidentskapet. Om jeg forstår deg rett utbetales denne bonusen som en ny "Lyconet-valuta". Antar dette er knyttet opp til det nye Project X(?). Uansett, hvorfor i alle dager må man opprette en egen valuta som man betaler ut bonusen i? En valuta som er knyttet til Euro i forhold 1:1, men som ikke er Euro og heller ikke omsettelig; den har i alle fall ingen reell verdi. Dette minner mye om konseptet med Onecoin hvor man veksler inn valuta med de facto verdi til "OneCoin" - en "kryptovaluta" som bare kan brukes på deres markedsplass og hvor det bare selges søppelprodukter. Meget skremmende utvikling. Tyder på at man har begynt å gå tom for penger i systemet når man finner opp sin egen fiktive valuta som man selger til medlemmene for å få inn penger med reell verdi. Virker som MyWorld har begynt å gå i oppløsning allerede,spør du meg. La meg avslutte med å understreke at omsetningen i nettverket per kortholder må være 1067 kr/mnd for at handlenettverket i det hele tatt skal gå i null. Da holder vi kundeskyer og alt annet utenom. Bare en slik omsetning per kortholder i måneden virker utopisk. Dette kan umulig gå rundt. Det er ikke mulig å tjene penger på dette konseptet. Punktum finale. Endret 10. juni 2018 av Compoundinterest 3 Lenke til kommentar
Petter100 Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) ESP er en enhet på 50 SP og koster 400 kr for være berettiget utbetaling og nå er vi ved hovedkjærnen i problemet i lyoness ..Den ble etablert for at folk som ikke klarer handel på 10000 kr pr måned på 4% casback heller 20000 kr på 2% casback og kan ses på som en deltaker avgift. Det er i Norge sagt på møter av presidenter at da trenger ikke folk bekymre seg om handel for ved betale seg inn er man liksom sikret være begunstiget retten til utbetaling fra nettopp skyer . Alt dette med ESP er monopol penger og ikke værdi en skit. My World er rett og slett et komplisert selskap med så mye rare regler ang kompetanse planen at nå når Norge stenger vil sannheten komme frem for alle som.har væet med noen år i Norge men ikke vervet men kun væet passiv og kjøpt skyer og aktiv ESP..pengene deres er tapt .. Endret 10. juni 2018 av Petter100 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Sårbare situasjoner er en gjenganger. 10 av 12 MLM innvitasjoner fikk jeg da jeg postet på facebook at jeg så etter jobb jeg har også sett finn.no annonser for mlm downline rekrutering :S Jeg tenker bare på alle de som desperat ser etter jobb bare for å bli presentert for dette pengesluket. Måtte jo bare inn og sjekke finn.no etter det du skrev. Fant selvfølgelig denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117563146 Virker som et kjempekupp! Spesielt siden annonsen siste er redigert 8. juni, etter at dommen fra lotteritilsynet falt. Håper virkelig ikke noen er dumme nok til å kjøpe denne pakken... 1 Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Ja det tycker jag absolut om vi tar österrike som ett exempel. Kostade 14250 svenska Gav tillbaka ca 7500 svenska första dagen efter 2 års uppbyggnad. den 21 dec 2017 Har sen dess gett ungefär 500 svenska varje månad. Ett moln finns i 6 år. Så om vi räknar bort 24 månader av 72 så har vi kvar 48 månader. 48 x 500 = 24000 + dom 7500 som betalades ut för dom första 24 månaderna. Så en investering på 14250 ger i detta fallet 31500kr tillbaka, så ifall du inte har lyckats att handla så mycket så att du har fått tillbaka dina 14250 som du hade som rabattcheckar har du bara lyckats och dubbla pengarna på 6 år. Men om du gör som jag och har lyckats få tillbaka 70% av alla pengar så kommer du att göra 3 gånger pengarna. Her slår pyramidelogikken inn for fullt. Nå du har fått tilbake 70 % av det du har investert har du ikke tjent noe som helst ennå. Dersom utbetalingene hypotetisk skulle fortsette slik at du får tilbake mer enn du har investert, så er det et interessant spørsmål hvor disse pengene kommer fra. Dersom samtlige 8.888 skyer skal generere 500 SEK i avkastning på kjøp gjort av østerrikske CashBack-medlemmer uten sponsor, må de handles for noen milliarder i året. Som du selv sier, Østerrike er et lite land, så dette er helt usannsynlig. Pengene som eventuelt utbetales må da hentes fra et annet sted, og som Lotteritilsynet har påpekt, den største pengestrømmen genereres av nye investorers innskudd, altså vil vi snakke vi om en Ponzi-svindel dersom disse midlene brukes til å betale ut tidligere investorer. Det er imidlertid ikke sagt at disse pengene utbetales i form av cash, for i henhold til avtalen belønnes investoren med Shopping Points, og som det så fint heter: "Can be redeemed for a Discount Voucher and paid out". Dette er enda et klassisk kjennetegn på en Ponzi-svindel. Investorene overbevises om at deres investering har generert stor avkastning, men stimuleres samtidig til å ikke ta ut gevinsten eller å reinvestere den slik at pengene skal yngle ytterligere. I løpet av våren 2019 vil den østerrikske skyen teoretisk ha betalt tilbake det investorene har gått inn med, men om bare 50 % av investorene ønsker å realisere dette vil det fortsatt være en gigantisk oppside for Lyconet, ca. 63 millioner SEK. Og om det likevel skulle bli slik at Lyconet må betale ut mer enn de har fått inn på den østerrikske skyen, så vil de selvsagt ikke stanse dette, da et signal om den første skyen gir avkastning som lovet vil trigge de samme investorene og nye investorer til å investere i de øvrige skyene som legges ut for salg. På et tidspunkt vil likevel salget av skyer tørke inn slik at investorenes ønske om utbetaling av gevinst overstiger pengestrømmen inn. Da vil Ponzi-svindelen ubønnhørlig gå over ende og de fleste investorene vil da sitte igjen med et totalregnestykke der de har gått i tap, til tross for at de hele veien har trodd at de har fått god avkastning på sine investeringer. I tillegg kommer selvsagt utleggene man har hatt på seminarer, markedsføring etc. for ikke å snakke om all tiden man har kastet bort. Det overordnede problem er selvsagt at Lyconet slett ikke har godkjennelse i noe land til å tilby investeringer. Offisielt omtales disse da heller ikke som investeringer, men måten du omtaler dette på etterlater ingen tvil om at dette må kunne anses som passiv investering. Dette er nok også årsaken til at Lotteritilsynet har valgt å varsle Finanstilsynet som forvalter lovverket på dette området. 1 Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Makedonia en suksess? Det stammer antagelig fra en slider du har sett? En slektning der har gått inn med 250 k. Lovet ti ganger tilbake. Gjennomsnittlig får vedkommende 40€ utbetalt i måneden. Så kan du regne videre selv? Om dette er et firma du mfl gledelig pøser penger inn i? Hvor er da organisasjonen rundt, de som skal bygge og ivareta ryktet om et solid foretak? Hvorfor er det vanskelig å få refundert innskudd mange blir forespeilet de gjør til egen handel? Hvor går egentlig pengene? Har du egentlig tenkt litt over det? Jeg har hengt med en stund, da skulle pengene gå til lån til nyetablerte selskap. Tror du dette stemmer?? Hubert er ute, han sitter i Monaco og titter på det jeg antar er sol. Krakow neste for å tilfredsstille håpet og ønsket mange har. For du er vel klar over at et eventuelt møte blir sett på som life changing. Endret 10. juni 2018 av Moskasi 1 Lenke til kommentar
NestenLurt Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Team thunderclap klapper ikke fullt så høyt lenger Endret 10. juni 2018 av NestenLurt 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Team thunderclap klapper ikke fullt så høyt lenger Det varte ikke lenge, hva skjedde med at vedtaket var ugyldig? Lenke til kommentar
Kurwaslide Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Du kom meg i forkjøpet Det at en tjener mer enn upplinen frigjør det ikke fra å være et pyramidespill , ponzie svindel eller rett og slett bare en dårlig invistering. (Btw; jeg mener jeg har lest noen artikler du har skrevet om MLM under ditt gamle brukernavn for noen år siden? Uansett virker du som en av de i Norge som har mest peiling på temaet Kompensasjonsplanen til lyconet finnes på youtube. Så en kan alltids starte der (om den fortsatt er gyldig?) https://youtu.be/mghVXe4jTZg Hva er greia med å gjøre det så ekstremt komplisert? Lyconet (eller hva de kaller seg idag ) virket som de er litt <Bait and switch> . Det første kortet er gratis, men jo dypere en blir lurt inn , jo mer invisteringer pushes på. I et virrvar av kompensjonsplaner, shoppingpoints, premium marketer, balance comissions, units SP, transfer units , skyer etc etc , er det vanskelig å se bak fasaden før det er for sent. Det blir litt som med veksle svindel. En gjør det så forvirrende at en ikke ser at en har blitt svindlet før det er for sent Om Kurwaslide, tidligere eller nåværende medlemmer kan svare på: - Pris for å bli Independent Lyconet Marketer / Lyconet shopping advicors ? - Hvilke skjulte kostnader er det? (Trening, kursmaterialer, kurs, reiser, møter , skyer etc ?) - Hvor mye SP får en pr kjøp? SP generert i downlinen sin har noe å si på hvordan en stiger i gradene? Det hadde vært morsomt å fått full oversikt og satt seg ned å regnet litt på det:) Jag kan bara dom svenska priserna så du får omvandla det till norska! För att bli medlem kostar det 459kr en gång, det är vårat startpaket. Sen ska man ha igång easy shop plus som det kallas och det är 50SP = 475kr varje månad men då får du en enhet som ska bli värd 10x mer. Det finns inga mer kostnader som man måste ha, allt material är gratis i Sverige iaf, har inte betalat en krona för presentationer eller nått. Åka till eventet i prag kostade 2000kr för en biljett, men det är helt frivilligt och inget man måste göra. Snitter på Sp per köp är 2.5sp per 1000 svenska och 1 SP är värd 9.5kr Och ESP kan du antingen betala uppfront varje månad eller samla ihop dom poängen från dina egna inköp och andra gratiskunders inköp. Tex jag ger min mor ett kort och hon handlar i den lokala matbutiken som är med och då får jag kanske 10 SP från hennes köp varje månad som jag kan räkna in till dom 50 SP jag måste skapa varje månad. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Joda, kjør på Kurwaslide Sett inn alle dine penger, du kommer garantert til å bli rik! Ihvertfall til svenske myndigheter stopper det Det er absolutt null vits i å prøve å overbevise folk her om at Lyoness / myWorld er noe annet enn lureri, det beviser jo myndighetene i Norge når de stempler det som et pyramidespill Er ikke så mye vits i å prøve å regne seg frem til noe da, vi vet allerede at mange Lyconet markedsførere er løgnere og svindlere. Det er ulovlig å fremme dette i Norge nå så jeg ville nok vært litt forsiktig hvis jeg var deg. Endret 10. juni 2018 av PgUp 2 Lenke til kommentar
NestenLurt Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 De som har lyst og råd til å finansiere pyramidetoppene sitt luksusliv , må jo bare fortsette å gjøre det .Det handler jo først å fremst om hva man ønsker å bruke livet og pengene sine på . #kasteperlertilsvin 1 Lenke til kommentar
Kurwaslide Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Nå er det slik at det norske lotteritilsynet fant ut at det kun var 10 % i Norge fra handel og 90 % fra verving og salg av skyer og ESP. hvordan tolker du dette ? når man går opp i level pga verving og salg av skyer og ESP og ikke handel er dette et pyramide spill . Hvor kommer pengene til de norske presidenter hvis det ikke er pengene fra verve PM og selge skyer og ESP? Hvorfor holder lyoness Norge tallene for 2017 hemmelige? Hvor skal alle pengene til prosjekt X komme fra ?? Fortell oss om prosjekt X ? Fortell oss om lønnstrinn i level 4 og oppover ? Fortell oss summer i prosjekt X og beløp til folk på level 7 og level 8 og level 8.1 og level 8.2 og 8.3 ? tusen takk..vi venter i spenning her nå Det stämmer gott att handeln i Norge var usel och det beror helt på att dom som startade det i Norge är mer kåta på att klättra i karriär än att skapa ett hållbart system och det är tyvärr vad som hänt. Det är en tolkningsfråga det med att gå upp i karriär tack vara att andra köper moln. Jag ser det som så här, alla som köper ett moln får ju sina utbetalningar senare så dom går ju inte lottlösa, sen är det ju endast den månaden som nån köper nått som personen tjänar pengar. Så ifall jag får min mor till exempel att köpa 1 moln så får jag 1500SP till min karriär men det är ju endast denna månaden. När månaden är slut tas ju dom poängen bort och man får inget betalt nästa månad om man inte skapar nått. Det är inget pyramidspel för det finns inbyggda regler som gör att det inte är det, sen har ni i Norge lagar som klassar det på andra sätt och det borde dom som startade det i Norge tänkt på. Varför dom håller dom siffrorna hemliga vet jag ej, kanske för att dom är ännu värre än 2016? Eller kanske för att prata med lottstift är som att stånga huvudet i väggen? Jag vet inte och kan inte spekulera i det. Projekt X är en egen valuta. Som lanseras nästa sommar. Om jag förstår rätt så menar du vad man tjänar i dom olika karriär nivåerna? K4 ca 20 000 svenska K5 ca 50 000 K6 ca 100 000 K7 ca 250 000 K8 ca 700 000 Bonusen är såhär: Klarar du karriär nivån 1 gång under hela 2018 så får du 50% av total summan Klarar du karriär nivån 2 gånger får du 100% av summan K7 1 miljon eCredits K8 2.5 miljoner eCredits K8.1 7.5 miljoner eCredits 1 eCredits = 1 Euro Fast dom är låsta i ett system så dom måste arbetas fram det är alltså inte pengar rätt i näven. Sen får du inget mer för att klara 8.2 eller 8.3. Lenke til kommentar
Moskasi Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Og der er 10 gangen igjen... Om det er sånn at tilsynets mfl underlag i sin vurdering stemmer? Hvorfor komme inn i denne diskusjonen og kalle folk korkad? Det er jo kanskje slik at folk flest nettopp er langt derifra? Du må gjerne fortsette å komme med innlegg men akkurat nå så ser jeg ikke helt poenget med å svare. Norge: Så nå skal plutselig kravet til tilsynet etterfølges?? Hva skjedde med den anken de skulle kjøre umiddelbart og var garantert? ? Endret 10. juni 2018 av Moskasi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Og det er prisen for å bli såkalt independent Lyconet marketer? Ikke prisen for å kun få cashback kortet? .Ingen skjulte kostnader etter det? - Kostnader ved å stige i gradene? - Høyt Kjøpspress til forbruk? Det nytter ikke med cashback om forbruket øker. 475kr i måneden (5700,- i året) er ikke allverdens med penger, men fortsatt noe Halgeir fra Luksusfellen hadde sett på som bortkasta penger For meg virker det fortsattsom det er litt bait and switch opplegg. Med tanke på historiene om høye forbrukslån. Såkalte penge guruer (JT foxx , Robert Kyosaki, Trump University) er kjent for å bruke bait and switch metoden . Første dag/møte er gratis eller billig, men den virkelige hemligheten for rikdom skal bli delt senere i kurset. Neste dag begynner tusenlappene å rulle og senere kommer mentor tilbudet som ofte kan passere 100k. Foto sammen med guruen eller kjendis taleren (fasadebilder) er heller ikke gratis. Her blir en også oppfordret til å øke kreditten sin eller låne penger på huset. Switchen hos Lyconet/MyWorld virker å være Skyene. Så jeg regner med at det er her de store pengene går utav vinduet? (Finansiert av forbrukslån i 100k+++ klassen?) Stemmer det Petter? .... Jeg regner med at Per Pleks klarer å forklare bedre hvorfor skyene er et tapsprosjekt? . Lenke til kommentar
NestenLurt Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Må si jeg har klødd meg litt i hodet over hvor stas det er å la seg avbilde med storsvindlere . Endret 10. juni 2018 av NestenLurt Lenke til kommentar
Kurwaslide Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Og det er prisen for å bli såkalt independent Lyconet marketer? Ikke prisen for å kun få cashback kortet? .Ingen skjulte kostnader etter det? - Kostnader ved å stige i gradene? - Høyt Kjøpspress til forbruk? Det nytter ikke med cashback om forbruket øker. 475kr i måneden (5700,- i året) er ikke allverdens med penger, men fortsatt noe Halgeir fra Luksusfellen hadde sett på som bortkasta penger For meg virker det fortsattsom det er litt bait and switch opplegg. Med tanke på historiene om høye forbrukslån. Såkalte penge guruer (JT foxx , Robert Kyosaki, Trump University) er kjent for å bruke bait and switch metoden . Første dag/møte er gratis eller billig, men den virkelige hemligheten for rikdom skal bli delt senere i kurset. Neste dag begynner tusenlappene å rulle og senere kommer mentor tilbudet som ofte kan passere 100k. Foto sammen med guruen eller kjendis taleren (fasadebilder) er heller ikke gratis. Her blir en også oppfordret til å øke kreditten sin eller låne penger på huset. Switchen hos Lyconet/MyWorld virker å være Skyene. Så jeg regner med at det er her de store pengene går utav vinduet? (Finansiert av forbrukslån i 100k+++ klassen?) Stemmer det Petter? Jeg regner med at Per Pleks klarer å forklare bedre hvorfor skyene er et tapsprosjekt? Det är priset det kostar för att bli independent marketer. För en vanlig person att ta ett kort så är det helt och hållet gratis, kostar inget och kommer aldrig finnas nån kostnad. Det finns inga kostnader som öker ifall du går upp i karriärnivå utan du har bara möjligheten att tjäna lite mer pengar. "- Høyt Kjøpspress til forbruk? Det nytter ikke med cashback om forbruket øker." Detta förstår jag inte riktigt vad det betyder men om du menar att det blir dyrare för oss att handla i butik så nej, det är samma pris. Det som du gör när du köper en enhet (50SP samma som 475kr) varje månad är att du kommer få utbetalt 10x den summan senare. nu tar det ungefär 4-5 år. Men om du köper en sån enhet i månaden nu så får du om 4-5 år tillbaka 10x pengarna varje månad. Och ifall du då går och handlar inom nätverket får du även tillbaka dom 475 kronorna som enheten kostade som ett tack för att du stödjer nätverket! Är du intresserad av att se min inloggning? Endret 10. juni 2018 av Kurwaslide Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Ser ikke noen vits i å svare / krangle med Kurwaslide. Lyoness / myWorld er stemplet pyramide og ferdig med det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå