Duppelupp Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hei Jeg har erkjent at jeg bruker altfor mye penger på mat. Det vil si at jeg er innom en matbutikk så og si daglig og kjøper mye på impuls. Dette er både dyrt og usunt. Trikset er jo da å kjøpe inn mat for 1 uke av gangen. Tenkte å legge meg på et budsjett på 800kr pr. uke for meg alene. Hva pleier dere å kjøpe inn til 1 person når dere handler mat for en uke? Hyggelig om jeg kunne få noen forslag til en handleliste Lenke til kommentar
Flying Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 800kr er meget romslig hvis du lager mat selv og ikke bare kjøper ferdigmat! Jeg handler en gang i uken for to personer (ca. 2000kr/mnd) Mange av varene handler vi stort og har over flere uker. F.eks. spiser vi ikke 10kg ris, 5kg linser eller 2kg kyllingfilet på 1 uke, men det må fylles på av og til. Har noen basisvarer, ellers varierer innkjøpene etter hva som er på tilbud av de varene vi vet at vi ønsker å bruke og som faktisk er på tilbud, ikke en overdrevet før-pris som ligger langt over det varen kostet forrige uke slik at "tilbudet" er det samme eller høyere enn den vanlige prisen. En ukehandel kan f.eks. se slik ut: 1 stor pk fersk fryst brokkoli og blomkål 1 isbergsalat 1 pose gulerøtter 10 epler 1 kg spaghetti 4 bokser hermetiske tomater 2 kg fryst kyllingfilet 1 flaske saft 1 glass currypaste + 5-6pk kjøttdeig hvis tilbud, 4 glass hot salsa hvis tilbud, og diverse andre nyttige varer som er på tilbud. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Folk sier at det blir dyrere å gå i butikken ofte, men jeg betaler ikke mer for varene selv om jeg handler ofte. Er i butikken 3-4 ganger i uka og storhandler bare frysevarer (kjøttdeig + kylling) og hermetikk. Selvkontroll i butikken vil hjelpe på selvkontroll ellers også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå