Pungoter Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hei. Jeg bor i et hus sammen med samboeren min, vi leier ut i kjelleren til en dame som har 4 voksne hunder hvor den ene tispen har fått et valpe kull. Valpene ble født i September, men siden da har denne dama reist bort tidlig på morgenen og kommer ikke hjem før veldig sent på kvelden. Hundene hennes står innelåst på et lite område hvor de konstant bjeffer hele dagen. Hender seg at hun sender datteren sin for å lufte de voksne hundene i 5 minutter for så å etterlate de innelåst igjen. Dette skjer bare i ukedagene, hun er som regel hjemme i helgene. Jeg derimot synes ikke det er greit at dette skjer. Er det ikke meningen at hunder skal ha oppmerksomhet, mosjon og trening? Eller har jeg misforstått helt? Jeg må også nevne at hun fortsatt oppholder valpene i valpekasse, mener tydelig at de ikke får gå fritt rundt i stuen selvom de er såpass gamle.. Er dette en sak å ta opp for alvor? eller overdriver jeg totalt? Har vurdert mattilsynet om ikke dette endrer seg snart, eller i verstefall utkastelse. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hva slags hunder er det snakk om?Man bruker valpekasse i flere måneder etterpå så det er helt normalt, som regel lar man dem vandre rundt som de vil men er fint å ha en kasse de alle kan sove i om natten. Hva slags kasse er det naboen din har som nekter klatrende, aktive valper å komme seg ut? Lenke til kommentar
Pungoter Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Hva slags hunder er det snakk om? Man bruker valpekasse i flere måneder etterpå så det er helt normalt, som regel lar man dem vandre rundt som de vil men er fint å ha en kasse de alle kan sove i om natten. Hva slags kasse er det naboen din har som nekter klatrende, aktive valper å komme seg ut? Shitzu. Hun har en slags "valpegård", veldig minimal, men de kommer seg ikke ut av den. De har ingen kontakt med mor, da hun står utenfor hos valpene å bjeffer og uler Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Det er ikke uvanlig å skille mor og valper allerede ved 8 uker. Ikke er shitzu kjent for å måtte mosjoneres så veldig mye heller, de er ganske selvstendige hunder. Lenke til kommentar
Pungoter Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Det er ikke uvanlig å skille mor og valper allerede ved 8 uker. Ikke er shitzu kjent for å måtte mosjoneres så veldig mye heller, de er ganske selvstendige hunder. Men det er meningen at de skal stå alene, innelåst i opptil 12 timer pr. dag? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Det er ikke greit. Hunder i den alderen skal ikke være med "mor" hele tiden. De skal heller ikke være alene, og jeg ville tatt det med henne. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Syns det er en uheldig situasjon, men hvis de ellers får mat og vaksiner og alt det der så er det dessverre lite du kan gjøre med det, bortsett fra å ta det opp med naboen. Tror ikke mattilsynet bryr seg stort for å si det sånn uten at dyret er i umiddelbar fare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå