Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til økonomioppgave for å regne ut nåverdi (NPV)

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg trenger litt hjelp med en økonomioppgave (vennligst se vedlegg). Fasiten er ikke så utfyllende som jeg skulle ønske, for skjønner ikke hvordan man finner E (KS2/L) osv. Trodde først det bare var kontantstrømmen som er oppgitt i År 1, men det stemmer tydeligvis ikke for E (KS2/H)... Så hadde satt veldig pris på litt hjelp her :)

Økonomi inv. & fin..pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei,

Jeg trenger litt hjelp med en økonomioppgave (vennligst se vedlegg). Fasiten er ikke så utfyllende som jeg skulle ønske, for skjønner ikke hvordan man finner E (KS2/L) osv. Trodde først det bare var kontantstrømmen som er oppgitt i År 1, men det stemmer tydeligvis ikke for E (KS2/H)... Så hadde satt veldig pris på litt hjelp her :)

E(KS_2/H) er et annet ord for forventet verdi av kontantstrøm i år 2 gitt at det er høy i år 1. Jeg vil anbefale deg å starte med å finne forventet kontantstrøm for de tilfellene som oppgaven lister opp.

Lenke til kommentar

Så for å finne E (KS2/L) f.eks, så bruker jeg År 1 Lav og År 2 gitt markedstilstand Lav i År 2 også bare Lav? Eller må jeg ta med alle markedstilstandene for hvert år i År2? Blir helt forvirret av alle de forskjellige delene og hvordan det skal brukes.

Lenke til kommentar

Så for å finne E (KS2/L) f.eks, så bruker jeg År 1 Lav og År 2 gitt markedstilstand Lav i År 2 også bare Lav? Eller må jeg ta med alle markedstilstandene for hvert år i År2? Blir helt forvirret av alle de forskjellige delene og hvordan det skal brukes.

Hva er forventet kontantstrøm i år 1, år 2 etc. ?

Lenke til kommentar

Hva er forventet kontantstrøm i år 1, år 2 etc. ?

Slik som År 2 gitt markedstilstand Lav i År 1, blir det ikke tre forskjellige?

Lav - Lav, Lav - Normal, og Lav - Høy? Eller slår man sammen alt til en?

Må man regne 48 000 * 0,4 + 24 000 * 0,2, 48 000 * 0,4 + 48 000 * 0,6  osv.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...