Betakisen Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Her følger en samtale jeg hadde med en kundekonsulent hos NGT i slutten av januar. Dette er i grove trekk det som kom ut av den samtalen: Jeg: Hva skjer med bestillingen min? Får jeg tilknytning snart? Konsulenten: Skal vi se. Sentralen er ferdigstilt ser jeg.....ja du vil i løpet av to uker bli tilknyttet. Du sa du hadde ADSL fra Telenor. Har du sagt opp denne? Jeg: Nei. Kan jeg ikke vente med det til dere har lagt inn linje? Konsulenten: Du må si opp abonnementet før vår installatør kommer. Er det ikke gjort, kan han ikke legge inn linjen. Jeg: Når skal jeg si opp abonnementet da? Konsulenten: Gjør det i dag så er du sikker på at det blir gjort før vi kommer for å legge inn ny linje. Jeg: Er du sikker på at jeg får linje så raskt? Konsulenten: Sentralen er ferdig så det vil gå ca. 1 1/2 uke før du får linjen. Problemet er at Telenor må ta ned den gamle linjen først og det kan ta litt tid. Det beste er at du sier opp så fort som mulig, slik at det ikke blir noen problemer for vår installatør. Jeg: Da ringer jeg Telenor og sier opp abonnementet. Takk for hjelpen. Konsulenten: Ingen årsak. Jeg håper du blir fornøyd med vårt produkt. Jeg sa opp linja fra Telenor, og dagen etter kom en kar og koblet meg fra nettet, tok med seg modemet og gikk. Dette var begynnelsen av mitt nye NGT "mareritt". 14 dager gikk og jeg ringte opp NGT på 55 52 79 77. Dette tok forøverig litt over en time i venting. Konsulenten sa at jeg bare måtte smøre meg med litt mer tolmodighet, så ville alt løse seg. Jeg sa som sant var at jeg var avhengig av tilknytning p.g.a skolegang, og at jeg ville gå til Telenor Avidi hvis jeg ikke kunne få linje fra dem. Konsulenten frarådet meg dette på det sterkeste med forsikringer om at det bare var få dager igjen til jeg fikk linjen min. For å gjøre historien kort så endte historien med en mail fra NGT om at jeg dessverre ikke kunne få noen linje fra dem. Forbannet og frustrert dro jeg ned til Telenor Avidi (Trondheim) og bestilte meg Internett tilknytning fra dem. Jeg fikk med meg et modem og dro rett hjem og koblet meg opp på nett. (takk til Avidi Trondheim) Grunnen til at jeg i det heletatt skulle skifte fra Telenor til Nextgentel, var pris og dårlig hastighet hos Telenor. Jeg skulle ha 704/128 men fikk bare i gjennomsnitt ca. 450-500. Nå har jeg 512/128 og har målt et gjennomsnitt på 570. Jeg har opplevd mye innen kundebehandling, men å bli ført så til de grader bak lyset, det har jeg aldri vært med på. Min tiltro til Nextgentel er helt borte. Betakisen (En skuffet og sint trønder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå