AfterGlow Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Se den nye løsningen i aksjon.Oculus slipper ny teknologi som gjør VR mye mindre krevende Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus... TVer har jo drevet med dette i mange år allerede. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus... TVer har jo drevet med dette i mange år allerede. Forskjell mellom TV og dette er jo at bildet blir warped basert på input fra sensorene. For Oculus sin del så ble vel dette laget originalt for Gear VR. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus... TVer har jo drevet med dette i mange år allerede. Forskjell mellom TV og dette er jo at bildet blir warped basert på input fra sensorene. For Oculus sin del så ble vel dette laget originalt for Gear VR. Ja, Det Oculus er IKKE det samme som det Sony gjør. Det er ikke bare ment for Gear VR, det er også ment for RIFT, for de som ikke har like kraftig PC. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 De skal med andre ord gjøre det samme som Sony gjør med Morpheus... TVer har jo drevet med dette i mange år allerede. Forskjell mellom TV og dette er jo at bildet blir warped basert på input fra sensorene. For Oculus sin del så ble vel dette laget originalt for Gear VR. Ja, Det Oculus er IKKE det samme som det Sony gjør. Det er ikke bare ment for Gear VR, det er også ment for RIFT, for de som ikke har like kraftig PC. Eksakt det samme? Nei selvfølgelig ikke, men tankegangen og prinsippene er like. Sony interpolerer, Oculus extrapolerer. Sistnevnte har mye høyere feilmargin, men åpenbart mindre latency. Med sensorinput ifht pixlenes motion vectors til å støtte ekstrapoleringen skal altså denne bli mye mer presis. 1 Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er. 1 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er. Den trådløse biten skal angivelig være på vei for Vive iallefall så da er det nok noen som har løst det problemet allerede. https://uploadvr.com/tpcast-now-claims-vive-wireless-kit-offers/ Lenke til kommentar
Smiley Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er. Er vel allerede løst? http://www.tek.no/artikler/htc-vive-blir-tradlos/364228 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Hvis de ikke klarer å gjøre denne teknologien trådløs, kommer VR aldri å ta av. Folk gidder ikke å sitte med kabler i øst og vest og en diger dykkermaske over trynet uansett hvor "kul" opplevelsen er.Kanskje ikke folk, men vi utskudd synes det er ganske stilig. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Ugh. Dette er genialt til video der artifaktene forsvinner da det sees på avstand på en skjerm, men er ekstremt skeptisk til bruk i VR. Jeg vil mye heller ha hardkjør på konkurranse på ytelse fra leverandørene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå