andersgranheim Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hei! Jeg har en golf 4 fra 2001 med 1.9 tdi-motor. Ut i fra temperaturmåleren i dashbordet virker det ikke som om motoren blir varmere enn 45-50 grader uansett hvor lenge jeg kjører. Litt merkelig, den blir varm som normalt i kupeen og alt ellers. Bilen er ombygd med større turbo, andre dyser, eksos og chip. Kan dette ha noe å gjøre med "problemet"? Hva må til for å fikse det! Tusen takk på forhånd! Mvh Anders Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Termostaten står fast. Bytt den, så skal du se at det blir bedre. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Siden det blir varmt i kupeen kan det også være giveren som er gåen, ikke uvnlig at de ryker på MK4 1 Lenke til kommentar
andersgranheim Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Takk for gode svar! Hva er giveren? Hvor sitter den, og er den dyr og bytte? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Temperaturføleren som sender signal til hjernen og måleren i instrumentet. Den sitter på girkassesiden av toppen, skal være ganke enkel å bytte, men du mister litt kjølevann. Husker ikke hva jeg batalte for den men tipper det var rundt 500 kr Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Siden det blir varmt i kupeen kan det også være giveren som er gåen, ikke uvnlig at de ryker på MK4 Ingen problem å få varme inne i bilen hvis temp ligger på ish 50 grader i motoren. Min bmw 525tds har vært slik i 4 år. Den blir varm når den står lenge nok på tomgang på sommeren. I det øyeblikket du flytter litt på den slik at den får luft i radiatoren, eller setter på varme i kupeen, så synker tempen til rundt 50 ish grader nesten med en gang. Jeg holder en knapp på termostaten, dersom temp måleren din står på "cold" eller helt nede når du kaldstarter motoren, og den flytter seg gradvis oppover. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Som nevnt er det to sannsynlige muligheter her, og du kan forske litt på det selv. Om tempsensoren er dårlig, rettelse, om du mistenker at G62 (tempsensor) er dårlig så bytter du den. Lar du bilen stå på tomgang til kjølevifta starter og du har skikkelig trykk i slangene og nåla fremdeles indikerer lav temperatur er det nesten helt sikkert at G62 er defekt. Om nåla ved tomgang og trykk i slangene viser normal temperatur, men faller når du begynner å kjøre har du lekkasje i termostaten og den bør byttes. Begyn med dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå