Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren blir ikke varm-hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en golf 4 fra 2001 med 1.9 tdi-motor. Ut i fra temperaturmåleren i dashbordet virker det ikke som om motoren blir varmere enn 45-50 grader uansett hvor lenge jeg kjører. Litt merkelig, den blir varm som normalt i kupeen og alt ellers. Bilen er ombygd med større turbo, andre dyser, eksos og chip. Kan dette ha noe å gjøre med "problemet"? Hva må til for å fikse det! Tusen takk på forhånd!

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temperaturføleren som sender signal til hjernen og måleren i instrumentet. Den sitter på girkassesiden av toppen, skal være ganke enkel å bytte, men du mister litt kjølevann. Husker ikke hva jeg batalte for den men tipper det var rundt 500 kr

Lenke til kommentar

Siden det blir varmt i kupeen kan det også være giveren som er gåen, ikke uvnlig at de ryker på MK4

Ingen problem å få varme inne i bilen hvis temp ligger på ish 50 grader i motoren. Min bmw 525tds har vært slik i 4 år. Den blir varm når den står lenge nok på tomgang på sommeren. I det øyeblikket du flytter litt på den slik at den får luft i radiatoren, eller setter på varme i kupeen, så synker tempen til rundt 50 ish grader nesten med en gang. 

Jeg holder en knapp på termostaten, dersom temp måleren din står på "cold" eller helt nede når du kaldstarter motoren, og den flytter seg gradvis oppover. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt er det to sannsynlige muligheter her, og du kan forske litt på det selv. Om tempsensoren er dårlig, rettelse, om du mistenker at G62 (tempsensor) er dårlig så bytter du den. Lar du bilen stå på tomgang til kjølevifta starter og du har skikkelig trykk i slangene og nåla fremdeles indikerer lav temperatur er det nesten helt sikkert at G62 er defekt. Om nåla ved tomgang og trykk i slangene viser normal temperatur, men faller når du begynner å kjøre har du lekkasje i termostaten og den bør byttes. Begyn med dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...