Gå til innhold

[Løst] Laptop til gaming, for mange valgmuligheter.

Anbefalte innlegg

Har sett litt på egne gamingvaner, konkludert med at laptop er mest hensiktsmessig, siden jeg stort sett spiller i stua, i all hovedsak på pc og ikke har noen logisk plass å plassere monitor eller å ha et kabinett stående.

Kikker på greiene til multicom, prisklasse ca 12-16k. Greia er at jeg ikke aner hva som skiller de fleste modellene i det skiktet. Denne f.eks. ser jo ut til å ha specs ganske mye bedre enn de andre i samme område. Hva mister jeg her på å ikke legge inn x tusen til?

Laptopen skal ikke reise lenger enn inn og ut av en skuff, så vekt og tykkelse ikke en prioritet i det hele tatt. Ser for meg en levetid på ca 4 år, pleier å få såpass ut av laptopene mine.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for eksempel:
Denne og denne som er ok innafor i pris, mye ellers i nettbutikken der ligger som bestillingsvarer though. Sjekker komplett mens jeg poster.

Blanda tilbakemeldinger på denne:
https://www.komplett.no/product/898645/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-fx502vm-156-fhd-matt#reviews

Litt høy pris på denne (og MSI generelt):
https://www.komplett.no/product/898792/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/msi-gt72vr-173-fhd-matt-g-sync#

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Med Multicom må du huske å legge til pris for Windows. OS ikke inkludert.

For øvrig synes jeg det er litt rart at de selger top notch grafikkort (1070) med kun 8 GB ram. Du bør ha 16,i alle fall hvis du skal spille i flere år fremover. Usikker på hvor komplisert det er å evt legge til ram i en laptop.

Ellers er jeg enig med han over: Gå for 10-serien. En 1060 er laaaaangt raskere enn en 960m.

Edit: Ser at laptopen fra Gigabyte har inkl OS og 16 gb ram. I tillegg SSD. Den frister mest av de to.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Med Multicom må du huske å legge til pris for Windows. OS ikke inkludert.

For øvrig synes jeg det er litt rart at de selger top notch grafikkort (1070) med kun 8 GB ram. Du bør ha 16,i alle fall hvis du skal spille i flere år fremover. Usikker på hvor komplisert det er å evt legge til ram i en laptop.

Ellers er jeg enig med han over: Gå for 10-serien. En 1060 er laaaaangt raskere enn en 960m.

Edit: Ser at laptopen fra Gigabyte har inkl OS og 16 gb ram. I tillegg SSD. Den frister mest av de to.

At 8 gb fortsatt ser ut til å være en standard i laptoper overrasket meg og.

Bestiller den gigabyte-modellen, den ser ut som et bra alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...