Roedthaarogfregner Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Har sett litt på egne gamingvaner, konkludert med at laptop er mest hensiktsmessig, siden jeg stort sett spiller i stua, i all hovedsak på pc og ikke har noen logisk plass å plassere monitor eller å ha et kabinett stående.Kikker på greiene til multicom, prisklasse ca 12-16k. Greia er at jeg ikke aner hva som skiller de fleste modellene i det skiktet. Denne f.eks. ser jo ut til å ha specs ganske mye bedre enn de andre i samme område. Hva mister jeg her på å ikke legge inn x tusen til?Laptopen skal ikke reise lenger enn inn og ut av en skuff, så vekt og tykkelse ikke en prioritet i det hele tatt. Ser for meg en levetid på ca 4 år, pleier å få såpass ut av laptopene mine.Noen tips? Lenke til kommentar
Patek Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Du bør gå for en laptop med enten GTX 1060 6GB eller 1070 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Holder meg som regel unna 'gaming' laptops, men burde du kanskje vurdere en med pascal gfx kort? 1050/60/70 ser prisforskjellen ikke er allverden. Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Ser for eksempel:Denne og denne som er ok innafor i pris, mye ellers i nettbutikken der ligger som bestillingsvarer though. Sjekker komplett mens jeg poster.Blanda tilbakemeldinger på denne:https://www.komplett.no/product/898645/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-fx502vm-156-fhd-matt#reviewsLitt høy pris på denne (og MSI generelt):https://www.komplett.no/product/898792/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/msi-gt72vr-173-fhd-matt-g-sync# Endret 13. november 2016 av Roedthaarogfregner Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Med Multicom må du huske å legge til pris for Windows. OS ikke inkludert. For øvrig synes jeg det er litt rart at de selger top notch grafikkort (1070) med kun 8 GB ram. Du bør ha 16,i alle fall hvis du skal spille i flere år fremover. Usikker på hvor komplisert det er å evt legge til ram i en laptop. Ellers er jeg enig med han over: Gå for 10-serien. En 1060 er laaaaangt raskere enn en 960m. Edit: Ser at laptopen fra Gigabyte har inkl OS og 16 gb ram. I tillegg SSD. Den frister mest av de to. Endret 13. november 2016 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Med Multicom må du huske å legge til pris for Windows. OS ikke inkludert. For øvrig synes jeg det er litt rart at de selger top notch grafikkort (1070) med kun 8 GB ram. Du bør ha 16,i alle fall hvis du skal spille i flere år fremover. Usikker på hvor komplisert det er å evt legge til ram i en laptop. Ellers er jeg enig med han over: Gå for 10-serien. En 1060 er laaaaangt raskere enn en 960m. Edit: Ser at laptopen fra Gigabyte har inkl OS og 16 gb ram. I tillegg SSD. Den frister mest av de to. At 8 gb fortsatt ser ut til å være en standard i laptoper overrasket meg og. Bestiller den gigabyte-modellen, den ser ut som et bra alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå