tbsn1rd Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Hei Jeg flasha BIOS og etter det så starter ikke PCn opp i det hele tatt, men den gjør "noe". Se video som vedlegg. Den står i den loopen der konstant. Jeg har trykka på reset CMOS knappen opptil flere ganger, jeg har fjernet batteriet på hovedkortet. Ikke noe har funket. Har ingen jumpere for å resette CMOS. Før BIOS flash så fikk jeg feilmelding når jeg starta, men den starta i hvert fall. PCn ba meg om å laste inn en ROM-fil. Om jeg brukte CDn som fulgte med hovedkortet stod det at den ROM-fila var utdatert. Da jeg flasha BIOS så oppførte den seg akkurat slik den skulle ifølge guiden til ASUS. Men da når jeg restarta skjer det som videon viser. Har noen vært borti dette før og vet grunnen til at PCn oppfører seg slik? Hovedkortet er et ASUS P9x79 deluxe. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Har du noe reset CMOS knapp på HK? Mulig det kan redde det... Ellers er det nok bare å kontakte leverandør for å få byttet hovedkortet... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Hadde nok tatt dette med ASUS support. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Du kan jo prøve følgende 1. http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/ 2. Kontakt asus om ny bios chip vis dem er greie sender dem deg en 3. Gå på ebay og kjøp en chip Lenke til kommentar
tbsn1rd Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Har du noe reset CMOS knapp på HK? Mulig det kan redde det... Ellers er det nok bare å kontakte leverandør for å få byttet hovedkortet... Ja, har prøvd den opptil flere ganger, men uten hell. Går mot nytt HK ja. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Sannsynligvis vil maskinen funke helt fint med en BIOS som fungerer. Du trenger neppe bytte HK. Endret 13. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Du sier ingenting om du har vært inne i bios og sjekket noe som helst. Første steg er jo å se om boot-order er riktig. Den går ofte i defult etter flashing. Ellers må du sjekke at disker registreres og slikt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Tror ikke maskinen kommer seg så langt hvis du sjekker oppførselen i videoen. Ser mest ut som en safety-shutdown. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Sannsynligvis vil maskinen funke helt fint med en BIOS som fungerer. Du trenger neppe bytte HK. Hvordan skal han få inn en BIOS som fungerer da? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Hvis det ikke er mulig å bytte på kortet fordi det er SMD loddet på hovedkortet så finnes det mest sannsynlig en annen løsning fra produsent. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Det hovedkortet har USB Bios Flashback, har du prøvd det? Se kapitel 2.3.11, side 2-49 i manualen. Husk å skifte navn på Bios filen til P9X79D.rom før du kopierer filen til en USB stikke og flasher Bios. Du trenger ikke å slå på PC'en for at dette skal virke, flashing kan gjøres med PC'en avslått, men PSU'en må være på. Dette noe jeg selv har gjort med samme hovedkort og med det hovedkortet jeg har nå. Har virket knall de gangene jeg har gort det. Bare følg instruksjonen i manualen, så kanskje du får PC'en til å starte normalt igjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå