Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter "bittelitt" etter BIOS-flash

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg flasha BIOS og etter det så starter ikke PCn opp i det hele tatt, men den gjør "noe". Se video som vedlegg. Den står i den loopen der konstant.

Jeg har trykka på reset CMOS knappen opptil flere ganger, jeg har fjernet batteriet på hovedkortet. Ikke noe har funket. Har ingen jumpere for å resette CMOS.

Før BIOS flash så fikk jeg feilmelding når jeg starta, men den starta i hvert fall. PCn ba meg om å laste inn en ROM-fil. Om jeg brukte CDn som fulgte med hovedkortet stod det at den ROM-fila var utdatert. Da jeg flasha BIOS så oppførte den seg akkurat slik den skulle ifølge guiden til ASUS. Men da når jeg restarta skjer det som videon viser.

Har noen vært borti dette før og vet grunnen til at PCn oppfører seg slik?

Hovedkortet er et ASUS P9x79 deluxe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hovedkortet har USB Bios Flashback, har du prøvd det? Se kapitel 2.3.11, side 2-49 i manualen. Husk å skifte navn på Bios filen til P9X79D.rom før du kopierer filen til en USB stikke og flasher Bios.

Du trenger ikke å slå på PC'en for at dette skal virke, flashing kan gjøres med PC'en avslått, men PSU'en må være på. Dette noe jeg selv har gjort med samme hovedkort og med det hovedkortet jeg har nå. Har virket knall de gangene jeg har gort det. Bare følg instruksjonen i manualen, så kanskje du får PC'en til å starte normalt igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...