Bruker-308643 Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Hei, jeg lurer på hvordan vil fremmedspråk nivå 3 bli ført på vitnemålet? Jeg får to karakterer, en muntlig og skriftlig karakter? I tillegg lurer jeg på hva skjer med karakterer min fra nivå 2. Siden jeg holder på med å ta nivå 2, også som privatist, men som et fellesfag. Hva skjer med muntlig og skriftlig karakteren min fra nivå 2? Blir de ført på vitnemålet mitt eller ikke? Jeg er litt forvirret fordi som sagt jeg vurderer å ta nivå 3 neste år som programfag. Så lurer på om det jeg tar i nivå 2 er på en måte bortkastet fordi jeg har hørt at de karakterene fra nivå 2 blir ikke ført på vitnemålet. Så har jeg et spørsmål til. De to karakterene fra nivå 2 muntlig og skriftlig eksamen hvordan blir de ført(hvis vi bare glemmer nivå 3). Vil jeg få en muntlig og skriftlig karakterer eller bare en karakter siden det er et fellesfag? Som sånn vanligvis man når man tar fremmedspråk på videregående som fellesfag? Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) På nivå 2 får du én karakter i standpunkt, og én for eksamen, gitt at du går normert. Ettersom du tar faget som privatist, vil du kun få eksamenskarakteren som tellende karakter i fremmedspråk nivå 2. Når det gjelder nivå 3, så vil du få tre karakterer, én muntlig og én skriftlig på vitnemålet, samt en eksamenskarakter om du skulle være så heldig/uheldig å bli trukket opp i faget. Hvis du tar nivå 3 som privatist, så vil du kun få 2 karakterer: én muntlig og én skriftlig. Endret 13. november 2016 av Manager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå