Mangelfull Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Hei. Jeg er en veldig realfagsperson. Men jeg tenker å ta opp samfunnsfag, som jeg har 5er i allerede. Hvordan er opplegget på muntlig eksamen? Skal man drøfte og legge fram argumeneter? Hvordan er vannselighetsgraden til å få seks? Det samme gjelder naturfag. Jeg hadde begge kjemi-fagene og fikk fem både i st.punkt og skriftlig eksamen. Noen som har tatt opp disse fagene og har noen formening om hvordan vannskelighetsgraden er? Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Vanskelighetsgraden er vanskelig å si noe om, ettersom dette varierer svært lokalt. Det vil si at det er store forskjeller på eksempelvis hvilke forsøk som gjennomføres i naturfag, og følgelig også vanskelighetsgraden. Da jeg var VGS-elev, så var opplegget at du fikk tema 30 min før, så fikk du forberedelsestid, før du måtte inn til sensor og snakke om emnet i 20 min. Etterpå begynner grillingen fra sensorene, som vil stille spørsmål om alt i pensum. I naturfag er det nesten samme opplegg, med unntak av at mange ofte gjennomfører et forsøk/forklarer hvordan de vil gjøre et forsøk for sensorene i tillegg til å bli eksaminert i temaet de kommer opp i. Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Vanskelighetsgraden er vanskelig å si noe om, ettersom dette varierer svært lokalt. Det vil si at det er store forskjeller på eksempelvis hvilke forsøk som gjennomføres i naturfag, og følgelig også vanskelighetsgraden. Da jeg var VGS-elev, så var opplegget at du fikk tema 30 min før, så fikk du forberedelsestid, før du måtte inn til sensor og snakke om emnet i 20 min. Etterpå begynner grillingen fra sensorene, som vil stille spørsmål om alt i pensum. I naturfag er det nesten samme opplegg, med unntak av at mange ofte gjennomfører et forsøk/forklarer hvordan de vil gjøre et forsøk for sensorene i tillegg til å bli eksaminert i temaet de kommer opp i. Hva fikk du ? Hvor hardt jobbe du? Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Vanskelighetsgraden er vanskelig å si noe om, ettersom dette varierer svært lokalt. Det vil si at det er store forskjeller på eksempelvis hvilke forsøk som gjennomføres i naturfag, og følgelig også vanskelighetsgraden. Da jeg var VGS-elev, så var opplegget at du fikk tema 30 min før, så fikk du forberedelsestid, før du måtte inn til sensor og snakke om emnet i 20 min. Etterpå begynner grillingen fra sensorene, som vil stille spørsmål om alt i pensum. I naturfag er det nesten samme opplegg, med unntak av at mange ofte gjennomfører et forsøk/forklarer hvordan de vil gjøre et forsøk for sensorene i tillegg til å bli eksaminert i temaet de kommer opp i. Hva fikk du ? Hvor hardt jobbe du? Fikk toppkarakter i begge, jobbet ikke så mye, da jeg er skippertaksmenneske Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hei! Jeg hadde eksamen i geografi og samfunnsfag forrige uke, og fikk 6er i begge fag! Begge fagene er latterlig enkle! Jeg er også skikkelig realfag-person, og hadde 4 i samfunnsfag. Trikset er å ha en veldig god presentasjon og bruke kroppsspråk så sensor ser at du forstår det du snakker om. Jeg var inne i 7 min på Geografi eksamen, og ca. 20 min på Samfunnsfag eksamen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå