Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta opp samfunnsfag?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en veldig realfagsperson.

Men jeg tenker å ta opp samfunnsfag, som jeg har 5er i allerede. Hvordan er opplegget på muntlig eksamen? Skal man drøfte og legge fram argumeneter? Hvordan er vannselighetsgraden til å få seks?

Det samme gjelder naturfag. Jeg hadde  begge kjemi-fagene og fikk fem både i st.punkt og skriftlig eksamen.

Noen som har tatt opp disse fagene og har noen formening om hvordan vannskelighetsgraden er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelighetsgraden er vanskelig å si noe om, ettersom dette varierer svært lokalt. Det vil si at det er store forskjeller på eksempelvis hvilke forsøk som gjennomføres i naturfag, og følgelig også vanskelighetsgraden.

Da jeg var VGS-elev, så var opplegget at du fikk tema 30 min før, så fikk du forberedelsestid, før du måtte inn til sensor og snakke om emnet i 20 min. Etterpå begynner grillingen fra sensorene, som vil stille spørsmål om alt i pensum.

I naturfag er det nesten samme opplegg, med unntak av at mange ofte gjennomfører et forsøk/forklarer hvordan de vil gjøre et forsøk for sensorene i tillegg til å bli eksaminert i temaet de kommer opp i.

Lenke til kommentar

Vanskelighetsgraden er vanskelig å si noe om, ettersom dette varierer svært lokalt. Det vil si at det er store forskjeller på eksempelvis hvilke forsøk som gjennomføres i naturfag, og følgelig også vanskelighetsgraden.

Da jeg var VGS-elev, så var opplegget at du fikk tema 30 min før, så fikk du forberedelsestid, før du måtte inn til sensor og snakke om emnet i 20 min. Etterpå begynner grillingen fra sensorene, som vil stille spørsmål om alt i pensum.

I naturfag er det nesten samme opplegg, med unntak av at mange ofte gjennomfører et forsøk/forklarer hvordan de vil gjøre et forsøk for sensorene i tillegg til å bli eksaminert i temaet de kommer opp i.

Hva fikk du ? Hvor hardt jobbe du?

Lenke til kommentar

Hva fikk du ? Hvor hardt jobbe du?

Fikk toppkarakter i begge, jobbet ikke så mye, da jeg er skippertaksmenneske :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg hadde eksamen i geografi og samfunnsfag forrige uke, og fikk 6er i begge fag! Begge fagene er latterlig enkle! Jeg er også skikkelig realfag-person, og hadde 4 i samfunnsfag. Trikset er å ha en veldig god presentasjon og bruke kroppsspråk så sensor ser at du forstår det du snakker om. Jeg var inne i 7 min på Geografi eksamen, og ca. 20 min på Samfunnsfag eksamen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...