Gå til innhold

Cs utstyr!


Anbefalte innlegg

Noen tips til folk som vil bli gode i Counter-Strike! :p ikke det at jeg er mesteren sjøl da men!

1. kjøp bra utstyr, ikke nøy deg med å kjøpe en middels god mus fordi den er

billigere,kjøp en som er god og er kvalitetsvare!Og ikke kom her og si at den gode "koslige" tøymatta di er like god som en func 1030!

2. Jeg har tidligere lest her at det var en kar her som sa at han spillte med 7 ellr høyere i sensitivity og samtidig eigde vennene sine,,ehahehahe skulle gjerne sett hvor gode vennene hans er. Allså sensitivityen må du velge sjøl men d sier seg sjøl at det er lettere å treffe med 1.5-2 i sensitivity.Har selv mange venner som spiller sjelden som har høy sensitivity men når du har spillt en del lover jeg at lav sens er og forblir best.(bare spør heaton)

3. En skal sitte bra. ikke sett deg ned i en stol ala klasserom elr noe!doesnt work!sorry kjøp deg en lenestol og sett deg godt tilbake.

Konklusjon: Len deg godt tilbake i den gode stolen din,legg tastaturet på fanget,ta deg en pris (general) legg funcmatta klar oppå krakken som er stødig og deretter legg den optiske proffe DATAmusa di oppå matta...Helst intelli 4.0 mx 500-utover

KOOOZ fra meg.dette er ikke noe fasit,,bare mine meninger.Liker å få kommentarer men ikke ondartetde :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Play hard go pro! o_O

 

få noen som har litt peiling på cs optimalisering til å fikse litt og gi deg noen tips som feks: lav oppløsning helst under 1024, hvordan du får over 60 hz på skjermen og diverse cfg instillinger + mousefix

Allså jeg har di rette innstillningene som du snakka om :D:thumbs: jj

Lenke til kommentar
. Jeg har tidligere lest her at det var en kar her som sa at han spillte med 7 ellr høyere i sensitivity og samtidig eigde vennene sine,,ehahehahe skulle gjerne sett hvor gode vennene hans er. Allså sensitivityen må du velge sjøl men d sier seg sjøl at det er lettere å treffe med 1.5-2 i sensitivity.Har selv mange venner som spiller sjelden som har høy sensitivity men når du har spillt en del lover jeg at lav sens er og forblir best.(bare spør heaton)

 

Ehm, det var nok meg, med sju i sensitivity.

Du kan ikke bare komme med den uttalelsen at "lavere sens er bedre, for det har HeatoN", det er feil.

Har du rask reaksjon, og er du treffsikker, er det naturlig at du er bedre med høyere sens, da musa reagerer raskere.

Òg jo, jeg har en god del gode venner, som bruker 1.1 - 3.0 i sensitivity, uten at de greier å ta meg, og de har spilt CS i 2 -3 år alle sammen.

Men den dummeste uttalelsen du har kommet med, var den med at HeatoN bruker lav sens, det finnes _mange_ andre pro-gamers i verden, som bruker 5 - 8 i sensitivity, og som mestrer det uten å være nevneverdig dårligere enn HeatoN og alle de andre "store gutta".

Du bør finne en sens som passer din spillestil, og har du lyst til å bevise at du er bedre enn meg, så kan du gjerne sende meg en mail på [email protected], og komme med en seriøs utfordring.

:angry: Så det!

(Uff, dette ble et litt fjortiss-dominert innlegg, men pytt pytt.)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er det viktig med et godt headset, som støtter 3d-lyd, så du kan identifisere lydene rundt deg, og vite deres posisjon.

Et headset med mikrofon er òg et stort pluss, og det å bruke et annet program enn det integrerte mikrofon-programmet er et must. (bruk gjerne Ventrilo, Teamspeak osv.)

Som nevnt tidligere bør du ha oppløsningen under 1024x768, og helt på 800x600, da hitboxene til Half-life er tilpasset den oppløsningen, og du treffer faktisk bedre med 800x600 grunnet det.

Du bør også ha en sensitivitet du er fornøyd med, og en god sittestilling, så du slipper å vri deg i smerte hele tiden.

Mange velger også å kjøpe seg ny mus og musematte, for å få optimal glid, så vel som flere knapper, og funksjonalitet.

Selv bruker jeg Logitech Mx500 som er en helt grei spillemus, med 8 knapper (to på venstre side av musen, de to ordinære, en på scrollehjulet og to forran og en bak scrollehjulet), og en bra glid.

Musematten jeg bruker er en fUnc gaming surface 1030, som hevdes å være en av musemattene med minst friksjon i verden, med to sider; en som er litt ru og grov med ganske mye friksjon, og en fin og glatt(som jeg bruker).

Videre er det viktig å ha nogenlunde OK komponenter, og godt humør. Så vel som et par kompiser / en klan å spille aktivt med.

Lenke til kommentar
Har en ting å legge til: Ikke frys. Er du kald på fingrenne eller generelt synker reaksjonsevnen. Sørg for å ha det godt og varmt, da går det som regel bedre  :yes:

Dette er mitt problem, fryser alltid på hendene og fingrene når jeg skal spille. Men ellers så er ikke dette noe problem. :ermm:

Endret av zalo
Lenke til kommentar

Uansett hva folk sier.. Det ER bedre med 1.5-2 i sens.. Hvis folk er langt borte og du har 5-8 i sens har du store problemer med å treffe dem pga at musa ikke kan bevege seg like nøyaktig som ved 1.5 i sens.. Uansett.. Det dere må sjekke er hva dere har i sens i windows.. :p

 

Tenk deg at du har 5 i sens, og beveger hånda så sakte du klarer.. Så tenker du deg at du har 1.5 i sens og beveger hånda så sakte du klarer.. seff har du bedre presisjon med 1.5 i sens da..

 

Det jeg har er:

800x600 openGL, 100fps hele tiden i 1.5, går ned til 50-60 i smoke i 1.6 :(

1.5 i sens, 7 eller 8 i windows-sens

Selvfølgelig ingen aksellerasjon(fjernet i både XP og i cs, med kommandoer)

Func matte, glatt side.

Microsoft Intelli Mouse Optical, beste spillmusa som finnes..(i følge meg) :p

Og gode mouseskates..

 

 

--

og ja.. når temperaturen synker, synker aimen.. :)

Endret av Stealth
Lenke til kommentar

Enig Loeve, bruker 2 jeg. Men brukte 20 en gang før, jeg siktet meget bra og var for det meste med på å lede statsen.

Nå har jeg 2, da jeg er vant til det, og er en del lettere å ta hs med den.

Eneste problemet jeg hadde når jeg hadde 20, var at jeg skvatt av og til, og dere skjønte vel hvor jeg siktet etterpå? Rett opp i lufta.. :/

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere er det viktig med et godt headset, som støtter 3d-lyd, så du kan identifisere lydene rundt deg, og vite deres posisjon.

Et headset med mikrofon er òg et stort pluss, og det å bruke et annet program enn det integrerte mikrofon-programmet er et must. (bruk gjerne Ventrilo, Teamspeak osv.)

Som nevnt tidligere bør du ha oppløsningen under 1024x768, og helt på 800x600, da hitboxene til Half-life er tilpasset den oppløsningen, og du treffer faktisk bedre med 800x600 grunnet det.

Du bør også ha en sensitivitet du er fornøyd med, og en god sittestilling, så du slipper å vri deg i smerte hele tiden.

Mange velger også å kjøpe seg ny mus og musematte, for å få optimal glid, så vel som flere knapper, og funksjonalitet.

Selv bruker jeg Logitech Mx500 som er en helt grei spillemus, med 8 knapper (to på venstre side av musen, de to ordinære, en på scrollehjulet og to forran og en bak scrollehjulet), og en bra glid.

Musematten jeg bruker er en fUnc gaming surface 1030, som hevdes å være en av musemattene med minst friksjon i verden, med to sider; en som er litt ru og grov med ganske mye friksjon, og en fin og glatt(som jeg bruker).

Videre er det viktig å ha nogenlunde OK komponenter, og godt humør. Så vel som et par kompiser / en klan å spille aktivt med.

helt enig med alt du sautenom sensitivityen!pls si en "pro" som spiller med over 5 i sens! lol d er sikkert best for deg å ha høy sens tviler ikke...men prøv med lavere d vil ta aimen din til ett anne nivå! forresten er du med i en klan?chann påå quakenet? koz!

:thumbup::green:

Lenke til kommentar
Vel, jeg husker ikke hvem.

Noe sier meg Xqtr, og noe sier meg at det ikke stemmer.

Uansett, jeg er med i #genesis9 for øyeblikket, bare en kompisklan.

Har ikke hatt tid til å spille aktivt i det siste.

:wow: neppe... tror ikke en pro spiller med høy sensitivity men jeg klandrer deg absolutt ikke for at du spiller med høy,,,men bare prøv med lavere d vil hjelpe

 

koz :p:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...