Gå til innhold

TEST: HP Elite X3

Anbefalte innlegg

Bedriftstøtte er også bankID på mobil. Og det er nettbanker. Og det er app'er til fly og reisebyråer. Det er navigering (Bing, hahah), og det er Onedrive og Dropbox (funker bedre på iOS enn Windows). Treningsapper (hvem har to telefoner?), og musikk. Alarmsystemer, overvåkning og billettsystemer.

Selvfølgelig krever bedriftsbrukere disse appene. Enn så lenge fungerer de glimrende på Windows Mobile så det er ingenting å savne her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det altså flere brukere som tilsynelatende kan skryte på seg ganske så lang og grundig erfaring med Windows Phone / Windows 10 Mobile tidligere i tråden. Hvorfor velger du å fullstendig ignorere hva de skriver, StigVidar?

Her har altså folk valgt å skrive ganske så lange og utfyllende innlegg før deg som beskriver alle frustrasjoner og utfordringer de har med Windows Phone / Windows 10 Mobile, de nevner jo deriblant problemer med BankID med mer i detalj.

Det at du skriver at det fungerer glimrende, uten substans og detaljer når folk før deg allerede har forsøkt å gå ganske så detaljert til verks med å forklare at flere av disse tingene slettes ikke fungerer så alt for bra gir jo fryktelig lite til diskusjonen.

Anmeldelsen i seg selv, og det faktum at telefonen til tross for såpass god maskinvare får såpass relativt dårlig karakter indikerer vel også at de er nokså uenig med deg i at Windows Mobile fungerer glimrende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Moskus: Elite X3-en vi testet kjørte siste FW, og vi har også hatt to av dem på besøk på grunn av krøllet vi opplevde med Continuum mot den ene skjermen. Begge de to telefonene har blitt sendt rundt i redaksjonen for å se om det kun var jeg som var overdrevet kritisk til treghetene, men jeg fikk de samme tilbakemeldingene fra andre som brukte dem.

Som flere har nevnt tidligere her har jeg også opplevd svært svakt motoriserte Windows-mobiler yte fletta av toppspesifiserte Android-mobiler med tanke på ren brukeropplevelse i menyer og funksjoner. Hva det er som gjør at Win10 Mobile på Elite X3 likevel støtt oppleves som treg er jeg rett og slett ikke sikker på.

Lumia 640 er stadig en av de mest sjarmerende små og billige telefonene jeg har brukt, og med Win Phone 8.1 på den var treghetene stort sett begrenset til åpning av nye apper, mens resten fløt silkemykt på skjermen. Derfor oppleves det også som rart at en telefon til mange ganger prisen, med vesentlig heftigere maskinvare på innsiden ikke er like god på menynavigasjon og vanlig bruk.

I oppstart av apper er dog Elite X3 langt kvikkere enn de billigste Lumiaene har vært, men noe annet ville vært oppsiktsvekkende.

Skjønner at det kan være utenfor scopet deres, men disse mobilene har funksjonalitet som andre OS har som dere ikke nevner så mye om.

Continuum er en ting, som i neste versjon av windows 10 får mange nye muligheter som eksempelvis å kjøre apper som vinduer side ved side. Men den muligheten åpner for muligheter dere ikke utforsker lenger.

I og med at dette er en HP device så er HP Workspace verdt og nevne. Der kan man kjøre, vie continuum på stor skjerm, x86 applikasjoner og bruke tastatur og mus inn mot disse.

I følge en jeg har snakket med hos HP kommer også Citrix med Continuum støtte ved neste OS-oppdatering. Som også gir mange muligheter for bedriftsbrukere som har x86 applikasjoner og fagsystemer som kjører fra server.

Nå er det ikke helt klart hvordan dette vil slå ut i praksis, men per i dag har ikke MS krav om å lisensiere devicer som er mindre enn 9". Om dette stemmer i en bedrift der man kobler til server infrastrukturen så kan man ved å bruke mobilen, continuum og Citrix/HP Workspace spare flerfoldig tusen kroner på lisenser.

Det er veldig typisk i mange bedrifter at man jobber inn i mot servere, og stort sett ikke jobber med mye annet enn Office på selve enheten.

En sko passer ikke alle, men poenget er at dere gjerne kunne åpnet for å vurdere de tingene disse enhetene faktisk kan gjøre som de andre ikke kan per i dag.

Skal også nevnes at SnapDragon 235 og Windows 10 skal gi et x86 emuleringslag for ARM som gjør at man kan kjøre desktopapplikasjoner rett fra mobilen, i continuum med etter sigende tilfredstillende ytelse. Men det er naturligvis noe frem i tid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...